جستجو در بیتفا
  • ریزش بازار NFTها
  • دلیل ریزش بازار NFT
  • راه اندازی بازار NFT توسط صرافی کراکن(Kraken)
  • دیدگاه بلند مدت به بازار NFT
فروش ماهیانه NFTها برای بار اول در سال گذشته به زیر 1 میلیارد دلار رسیده است!

فروش ماهیانه NFTها برای بار اول در سال گذشته به زیر 1 میلیارد دلار رسیده است!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
۳ دقیقه
۵
۴۴۱
توسط :
کسری جان‌زاده

ریزش بازار رمز ارزها تاثیر زیادی را بر بسیاری از فعالان در این حوزه گذاشته است اما این تنها شرکت‌های وام دهنده نبودند که در اثر این ریزش آسیب دیدند و ریزش بازار NFT ها هم مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

 

ریزش بازار NFTها

مشکلات موجود برای وام‌دهندگان رمز ارزها در ماه ژوئن مرکز توجه قرار گرفت، اما تجارت در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز ضربه خورد و طبق گزارش‌ها، فروش ماهانه NFTها برای اولین بار در 12 ماه گذشته به زیر 1 میلیارد دلار رسیده است.

برای مقایسه، ژوئن سال گذشته همان ماهی بود که Axie Infinity محبوبیت زیادی پیدا کرد و NFTها و بازی‌های Play-To-Earn را در مرکز توجه قرار داد و اینکه امسال این رقم از ریزش بازار NFT ها را مشاهده کرده‌ایم قابل توجه است!

نمایشگاه NFT

 

دلیل ریزش بازار NFT

کاهش شدید قیمت بازار ارز‌های دیجیتال بخشی از دلیل سقوط بازار NFT هاست، اما خریداران ثابت ماهانه هم در ماه ژوئن تقریباً 50 درصد از بالاترین سطح خود که 1 میلیون نفر بود ریزش داشتند و اکنون برای اولین بار از جولای 2021 به کمتر از 600 هزار نفر رسیده‌اند.

در نشانه‌ای دیگر از وضعیت بد بازار، کف قیمت برای Bored Ape Yacht Club - یکی از بزرگترین مجموعه‌های NFT - برای اولین بار در سال گذشته به کمتر از 100 هزار دلار رسیده است و هم اکنون کف قیمتی 86277 دلار را دارد. این تقریباً 80 درصد کاهش نسبت به سقف 400 هزار دلاری آن در اواخر ماه می‌ است.

 

بازار NFT

جاناتان میلر(Jonathon Miller)، مدیر صرافی کراکن به فورکست گفت: «بازار NFT از تلاطم‌های بازار رمز ارزها مصون نمانده است و هنگامی که این بازار با رکود همراه شود، طوفانی عظیم برای از دست رفتن اعتماد به هر دو این بازار‌ها شکل می‌گیرد.»

بیت کوین و ارزش کل بازار کریپتو از ابتدای سال تاکنون تقریباً 60 درصد و از زمان فروپاشی پروژه الگوریتمی استیبل کوین Terra در اوایل ماه می، بیش از 50 درصد ریزش داشته است. کاهش 70 درصدی قیمت اتریوم در سال جاری هم شوک بزرگی برای بازار بود و این ریزش بر تجارت NFTها نیز تأثیر عظیمی دشت، چرا که اتریوم، محبوب‌ترین بلاکچین برای میزبانی از NFT هاست.

با این حال، پس از چند هفته نوسان، قیمت کریپتو در آخر هفته نسبتا ثابت ماند، به طوری که تمام رمز ارزهای اصلی در 24 ساعت کمتر از 1 درصد نوسان داشتند.

مقالات مرتبط در سایت بیتفا: چرا اتریوم در حال حاضر بستر اصلی NFTها می‌باشد؟

 

راه اندازی بازار NFT توسط صرافی کراکن(Kraken)

در میان این رکود بازار Kraken قرار است با باز کردن لیست انتظار برای بازار NFT خود که قرار است در چند ماه آینده منتشر شود، به شرکت‌هایی مانند بایننس و کوین بیس بپیوندد. اواسط زمستان کریپتو ممکن است زمان نامناسبی برای عرضه چنین محصولی به نظر برسد، اما میلر گفت، علیرغم شوک‌های اخیر به صنعت بلاکچین، بازار NFT مانند 10 سال پیش کریپتو می‌ماند و فرصت بسیار بزرگی است.

مدیر صرافی کراکن در ادامه افزود: «پروژه‌ها و مشاغلی که تا حد امکان به شفافیت وفادار می‌مانند، آنهایی هستند که می‌توانند طوفان را پشت سر بگذارند.»

 

دیدگاه بلند مدت به بازار NFT

به گفته آندی لیان(Anndy Lian)، مشاور ارشد دیجیتال سازمان بهره‌وری مغولستان و نویسنده بلاکچین، یکی دیگر از راه‌هایی که بازارهای NFT می‌توانند از بین بقیه متمایز شوند، ارائه خدمات منحصربه‌فرد است، برای مثال با تمرکز بر NFT‌های مبتنی بر ورزش.

توکن غیر مثلی (NFT)

در مصاحبه‌ای با فورکست، لیان، که سابقه فعالیت در NFT‌ها را نیز دارد، افزود که تیرگی فعلی در این صنعت به این معناست که هم ارزهای دیجیتال و هم NFT‌ها احتمالاً تا پایان دوره چهار ماهه وضعیت جالبی نخواهند داشت تا زمانی که موجی از افراد جدید به این بازار وارد شوند.

لیان با اشاره به قراردادهای شراکتی بین بایننس و بازیکن فوتبال پرتغالی کریستیانو رونالدو در حوزه NFT، به عنوان نشانه‌ای از آنچه که در راه است، گفت: «من فکر می‌کنم بازار NFT می‌تواند سریع تر از بازار رمز ارزها بهبود یابد.»

وی افزود: «همه این موارد، که شاید صدها میلیون هزینه داشته باشد، نشانه‌هایی از این است که بازار NFTها یک استراتژی بزرگ خواهد بود

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد