جستجو در بیتفا
  • سرقت چندین میلیون دلاری از Gala Games
  • نگاهی کلی به پروژه گالا
  • تأثیر خبر سرقت بزرگ از گالا گیمز بر سرمایه‌گذاران این پروژه
اتهام سرقت 130 میلیون دلاری به بنیان گذاران Gala Games

اتهام سرقت 130 میلیون دلاری به بنیان گذاران Gala Games

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
۵ دقیقه
۰
۵۲۴
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس اخبار منتشر شده، دو نفر از مؤسسان بنیاد بازی‌های بلاکچینی گالا گیمز (Gala Games) با اتهامات بزرگی مواجه شده‌اند. رایت ترستون (Wright Thurston) و اریک شیرمایر (Eric Schiermeyer) اکنون یکدیگر را به دست داشتن در سرقت چند میلیونی متهم می‌کنند و کشمکش‌های فراوانی بین آن‌ها ایجاد شده است. یکی از این اتهامات دست داشتن در سرقت 130 میلیون دلاری از این پلتفرم عنوان شده و دیگری نیز به هدر دادن منابع سازمانی اشاره می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این شکایت‌ها و مسئله سرقت از گالا گیمز بپردازیم و تحلیلی از عملکرد کلی گالا نیز داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

سرقت چندین میلیون دلاری از Gala Games

دو بنیان گذار گالا گیمز، اریک شیرمایر و رایت ترستون، به دلیل سرقت توکن‌های گالا (GALA) از یکدیگر شکایت کردند و روند رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها از طریق دادگاه پیگیری خواهد شد. مسئله اول در این شکایت‌ها سرقت ۸،۶۴۵،۰۱۴،۰۷۷ توکن گالا با ارزشی حدود 130 میلیون دلار است. شیرمایر در شکایتش عنوان کرده که ترستون و شرکت وابسته به او یعنی True North United Investments LLC این حجم از توکن‌ها را در یک فرایندی پیچیده از بنیاد گالا خارج کرده‌اند.

به ادعای شیرمایر، شریک او آقای ترستون شبکه‌ی پیچیده‌ای از تراکنش‌ها را راه اندازی کرده و از این طریق توانسته توکن‌های بنیاد گالا را جابه‌جا کند و به فروش برساند. بر اساس اظهارات موجود، توکن‌های مدنظر قبل از اینکه شرکت بتواند اقدامات مشکوک را شناسایی کند از این بنیاد خارج شده است.

گالا

اما این خبر زمانی جالب می‌شود که بفهمیم شرکت North و مدیرعامل آن آقای ترستون نیز از شیرمایر شکایت کرده است! به عقیده او شیرمایر از سرمایه‌های بنیاد گالا برای خریدهای شخصی استفاده کرده و بسیاری از منابع Gala Games را به هدر داده است! ترستون همچنین از نحوه مدیریت شیرمایر نیز شکایت دارد و ادعا می‌کند که او بنیاد گالا را بدون نظرخواهی اداره کرده و اطلاعات ناقص را در اختیار ترستون قرار داده تا او را گمراه کند!

در متن شکایت شیرمایر آمده است که توکن‌های GALA به کیف پولی تحت هدایت شرکت اصلی منتقل شده‌اند؛ اما پس از این انتقال توکن‌های موجود توسط آقای ترستون به 43 کیف پول دیگر فرستاده شده و زمانی که از او در این مورد سؤال شد، عنوان کرد که او این دارایی‌ها را به کیف پول‌هایی امن انتقال داده است!

چیزی که به نظر می‌رسد واقعیت داشته باشد این است که حجم زیادی از توکن‌های Gala بین سپتامبر 2022 تا ماه می 2023 به فروش رسیده که مسلماً تأثیر قابل توجهی در ارزش این توکن داشته است.

در ادامه نگاهی کلی به پروژه گالا خواهیم داشت و تحلیلی کوتاه از آن را ارائه خواهیم کرد.

 

نگاهی کلی به پروژه گالا

پروژه Gala Games که با ادعای ایجاد تحول در بازی‌های بلاکچینی و وب 3.0 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، قصد داشت تا صنعت گیمینگ دنیا را به سمت و سویی جدید ببرد. در طرح‌های این پروژه عنوان شده بود که هدف اصلی آن ایجاد بازی‌هایی با محوریت بازیکنان است که بتوانند نحوه پیش برد بازی را در دست بگیرند.

پروژه گالا گیمز در ابتدای راه اندازی مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفت و توانست رشد بسیار خوبی را تجربه کند. اما با نگاه به نمودار هفتگی توکن گالا متوجه می‌شویم که این روند روبه‌رشد عمر چندانی نداشت و پروژه بازی‌های بلاکچینی Gala Games به نوعی با شکست کامل مواجه شد.

نمودار گالا

پشتیبانی از توکن‌های غیر مثلی (NFT) و سایر مکانیزم‌های دیگر نیز نتوانست به بهبود شرایط گالا کمک کند. با اینکه بازی‌هایی مانند Town Star توانستند در مقطعی کاربران زیادی را به خود جلب کنند، اما به‌مرور زمان تقریباً تمامی کاربران بازی‌ها و پروژه‌های Gala Games این بستر را ترک کردند.

اکنون نوسانات شدید و بسیار زیاد توکن گالا سرمایه‌گذاران را به نوعی خسته کرده است. در حال حاضر اتفاق و خبر مثبتی در مورد آینده پروژه وجود ندارد و این سرقت اخیر که توسط مدیران این پروژه رخ داده کار را برای Gala Games بسیار سخت‌تر از گذشته کرده است. در ادامه به تأثیر این خبر بر سرمایه‌گذاران گالا خواهیم پرداخت.

 

تأثیر خبر سرقت بزرگ از گالا گیمز بر سرمایه‌گذاران این پروژه

توکن گالا گیمز مدت‌هاست که شرایط بسیار آشفته‌ای دارد و تعداد بسیار کمی از سرمایه‌گذاران دارایی‌هایشان را هنوز در این پروژه نگه داشته بودند. اکنون اما با خبر سرقت 130 میلیون توکن گالا از بنیاد Gala Games موج فروش گسترده‌ی دیگری نیز در توکن این پروژه ایجاد شده و در 24 ساعت گذشته بیش از 8 درصد از ارزش آن کاهش پیدا کرده است.

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز در ماه مارس علیه ترستون شکایتی را مطرح کرده است. در شکایت SEC آمده است که شرکت‌های True North و Green United که هر دو توسط ترستون اداره می‌شوند در ایجاد یک طرح کلاهبرداری استخراج ارزهای دیجیتال دست داشته‌اند!

با این اوصاف شرایط برای گالا به نحوی است که بعید به نظر می‌رسد بتواند دوباره روند نزولی خود را تغییر دهد و فاز صعودی جدیدی آغاز کند. اگر که این توکن را در سبد سرمایه‌گذاری خود دارید تحرکات پیرامون این پروژه و اخبار آن را پیگیری کنید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از سرمایه خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد