جستجو در بیتفا
  • تقابل سناتور لومیس با SEC!
  • پیام مهم تقابل سناتور لومیس با SEC برای صنعت کریپتو
  • آیا تلاش‌های سناتور لومیس اثر قابل توجهی در بازار دارد؟
  • جمع بندی
تقابل سناتور لومیس با SEC؛ او معتقد است این سازمان فراتر از حدود خود رفتار می‌کند!

تقابل سناتور لومیس با SEC؛ او معتقد است این سازمان فراتر از حدود خود رفتار می‌کند!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
۶ دقیقه
۴
۵۶۲
توسط :
مبین رزمخواه

سناتور سینیا لومیس (Cyntia Lummis) در طرح شکایتی علیه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) عنوان کرد که این سازمان قصد دارد با معرفی خود به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به قوانین مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال، فرایندهای سیاسی و قانونی موجود را دور بزند. او معتقد است که SEC در طرح شکایت از صرافی کوین بیس از حدود قانونی خود فراتر رفته است. این سناتور که در گذشته حمایت‌های زیادی از صنعت کریپتو صورت داده بود، اکنون با این شکایت قصد دارد مواضع خود را روشن‌تر از گذشته اعلام کند. در این مقاله خبری قصد داریم به دلایل تقابل سناتور لومیس با SEC بپردازیم و تأثیراتی که این اتفاق می‌تواند بر کل صنعت کریپتو داشته باشد را بررسی کنیم. آیا این تقابل می‌تواند باعث آغاز روند صعودی در بازار شود؟ قیمت بیت کوین به این خبر واکنش خاصی نشان داد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

تقابل سناتور لومیس با SEC!

سناتور لومیس که به نوعی همیشه یک حامی بزرگ برای صنعت رمز ارزها در سنای آمریکا بوده و در گذشته نیز تلاش زیادی برای سرعت گرفتن قانون‌گذاری کریپتو در آمریکا صورت داده بود، در تازه‌ترین اقدام خود یک شکایت علیه SEC تنظیم کرده است! او در این دادخواست عنوان کرده است که این سازمان در پرونده‌ای که علیه کوین بیس ایجاد کرده، از حدود قانونی خود فراتر رفته و معادلات سیاسی و حکومتی موجود در بازارهای مالی این کشور را زیر سؤال برده است. به ادعای لومیس، کوین بیس باید شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار را نادیده بگیرد و به فعالیت خود ادامه دهد! او اکنون یک دادخواست خلاصه را در دادگاه به ثبت رسانده است و قصد دارد تا حمایت گروه‌های مختلف حقوقی را در این پرونده به دست بیاورد.

دادخواست خلاصه نوعی شکایت حقوقی است که از طرف کسی که درگیر اصلی ماجرا نیست تنظیم می‌شود. این دادخواست‌ها معمولاً برای طرف‌داری از یک طرف به دادگاه ارائه می‌شود تا قدرت دادگاه را برای قضاوت صحیح افزایش دهد.

در دادخواست این سناتور آمده است که SEC تلاش می‌کند تا نحوه قانون‌گذاری صنعت ارزهای دیجیتال را به سبک و سیاقی که خود می‌خواهد پیش ببرد و در این میان اختیارات مجلس آمریکا نادیده گرفته شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که صنعت ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه با بخش‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی در ارتباط است باید شیوه هدایت قانونمندتری داشته باشد.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد دارد تا تمامی مبادلات صورت گرفته در قالب ارزهای دیجیتال را زیر نظر مجموعه قوانین تجارت دارایی‌های آمریکا دسته بندی کند. در آن قوانین فروش سهام و دارایی باعث ایجاد یک قرارداد بین دو طرف می‌شود که الزامات قانونی خاصی را برای هر کدام از آن‌ها به همراه دارد. در صورتی که هنگام فروش رمز ارزها چنین قراردادهایی اصلاً ایجاد نمی‌شوند و طرفین در قبال یکدیگر الزامات حقوقی و قانونی، به آن صورت که SEC ادعا می‌کند، نخواهند داشت.

تقابل لومیس با SEC حاوی پیام‌های مهمی برای صنعت کریپتو است که سعی داریم در ادامه به آن‌ها اشاره کنیم.

تقابل سناتور لومیس با SEC

 

پیام مهم تقابل سناتور لومیس با SEC برای صنعت کریپتو

تا کنون سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا تقابل‌های زیادی با شرکت‌های فعال کریپتویی داشته است و درگیری حقوقی مشهورش در برابر ریپل که با شکست SEC دنبال همچنان در حال پیگیری است توانست معادلات زیادی را در جدال بین این سازمان و صنعت کریپتو تغییر دهد.

اکنون تقابل یک سناتور آمریکایی با SEC می‌تواند باعث شود تا قدرت نظارتی این سازمان و تصمیم‌هایش تا اندازه زیادی تحت تأثیر قرار بگیرد. سناتور لومیس که قصد دارد اختیارات سازمان بورس و اوراق بهادار را برای نظارت بر بازار کریپتو کاهش دهد، این قدرت را دارد تا تعداد حامیان صنعت ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

حمایت از صنعت کریپتو در آمریکا تا کنون در حد سخنرانی، اظهار نظر و یا صدور بیانیه بود، اما اکنون با طرح یک دادخواست رسمی آن هم توسط یک سناتور بلندمرتبه مجلس، این امکان وجود دارد که شاهد رونق قابل توجهی در این بازار باشیم.

اما سؤال اصلی اینجاست که آیا این حمایت‌ها به جایی هم می‌رسد؟ یا  قرار است دوباره شاهد یک دعوای حقوقی طولانی و کسل کننده باشیم؟! در ادامه این متن سعی می‌کنیم تا به این پرسش پاسخ دهیم.

 

آیا تلاش‌های سناتور لومیس اثر قابل توجهی در بازار دارد؟

در حال حاضر اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوییم که این خبر باعث نشده تا نوسان خاصی در قیمت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که طرح‌های حقوقی در میان مدت و یا بلند مدت اثرات خود را در بازار خواهند گذاشت و با این اوصاف می‌توان به آینده بازار کریپتو امید بیشتری از قبل پیدا کرد!

مسئله دیگر این است که سناتور لومیس در این دادخواست تنها نیست و گروهی از متخصصین حقوقی و چند نفر از نمایندگان سنای آمریکا او را همراهی می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود شانس شکست دادن SEC در دادگاه افزایش پیدا کند!

تقابل سناتور لومیس با SEC

توجه داشته باشید که مسئله تنها شکست دادن SEC در پرونده‌ای که علیه کوین بیس ایجاد کرده نیست. اکنون هر تقابلی که این سازمان با هر شرکت کریپتویی پیدا کند به نوعی پایه‌های صنعت کریپتو را هدف قرار می‌دهد. در چنین شرایطی پیروزی کوین بیس، بایننس و یا ریپل به نوعی پیروزی کل صنعت کریپتو در برابر SEC تلقی می‌شود.

پس هر چه حمایت‌ها از صنعت رمز ارزها از قالب بیانیه و اظهار نظرها خارج شود و شکل و شمایل قانونی به خود بگیرد، امیدواری برای دیدن روزهای روشن‌تر در بازار رمز ارزها بیشتر می‌شود.

 

جمع بندی

حمایت از صنعت کریپتو به هر شکلی که باشد می‌تواند باعث رونق گرفتن آن شود. اکنون مخالفت لومیس با SEC نویدبخش روزهای روشنی برای بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. قانون گذاری برای صنعت ارزهای دیجیتال شاید از مهم‌ترین اولویت‌های آمریکا برای نظم دادن به این بازار باشد. اگر قوانین مشخصی برای این بازار وضع شود، اختیارات قانونی هر نهاد و سازمانی که به آن مرتبط است به صورت کاملاٌ شفاف تعیین می‌شود و می‌توان امیدوار بود که رونق قابل توجهی در این بازار رخ دهد. پس در پاسخ به سوالاتی که در مقدمه مطرح کردیم می‌توان گفت شاید این خبر قدرت تغییر سریع در بازار کریپتو را نداشته باشد اما در بلند مدت قطعاً یک اتفاق مثبت و صعودی برای بازار محسوب می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد