جستجو در بیتفا
  • بازی آپتوس آرنا چیست؟
  • نصب و راه‌اندازی کیف پول Petra
  • خرید و انتقال ارز APT
  • آموزش قدم به قدم بازی آپتوس آرنا
  • مراحل ورود به بازی
  • کنترل‌های بازی
  • هدف بازی Aptosarena
  • پاداش‌های بازی Aptosarena چیست؟
  • نکات امنیتی در مورد بازی بلاکچینی Aptos arena
آموزش بازی Aptos arena بازی بلاکچینی آپتوس

آموزش بازی Aptos arena بازی بلاکچینی آپتوس

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
۶ دقیقه
۱۷
۱,۷۵۶
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

همه چیز از آنجا شروع شد که یک کاربر در توییتر نوشت : تنها در یک روز 60 واحد ارز APT (معادل 360 دلار) پاداش دریافت کرده است. نکته جالب در رابطه با این توییت در آنجاست که این کاربر ادعا می‌کند پاداش خود را از یک بازی بلاکچینی بدست آورده است. بازی Aptosarena به تازگی و بر بستر بلاکچین آپتوس راه‌اندازی شده است. این بازی در کمتر از 48 پس از راه‌اندازی، ساعت سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ زیرا در این بازی با هر Kill حدود 0.11 دلار جایزه دریافت می‌کنید!

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به آموزش بازی Aptosarena بپردازیم.

 

بازی آپتوس آرنا چیست؟

بازی آپتوس آرنا یک بازی بلاکچینی جدید است که به تازگی بر بستر بلاکچین آپتوس راه‌اندازی شده است. در این بازی شما یک کارکتر دارید که ابتدا باید اسلحه مورد نظر خود را پیدا کند و سپس به کشتن رقبا بپردازد. با کشتن هر دشمن مقداری پاداش به صورت ارز APT دریافت می‌کنید و هر چقدر تعداد Killهای شما بالاتر باشد پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد. بازی آپتوس آرنا فعلاً فقط با مرورگرهای کامپیوتر قابل اجراست.

این بازی بر بستر بلاکچین Aptos است؛ پس برای شروع آن در قدم اول به یک کیف پول آپتوس نیاز خواهیم داشت. والت مورد نیاز این بازی Petra نام دارد. پس قبل از هرچیز به نصب و راه‌اندازی آن می‌پردازیم. (بهتر است مراحل بعدی را با آیپی ایران ادامه ندهید)

 

نصب و راه‌اندازی کیف پول Petra

قدم اول : برای دانلود کیف پول پترا ابتدا وارد "این لینک" شده و افزونه آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید. سپس کیف پول را باز کرده و بر روی گزینه "Create new wallet" کلیک کنید.

قدم دوم : در قدم بعدی از شما می‌خواهد یک رمز عبور برای کیف پول خود انتخاب کنید. رمز عبور را انتخاب کرده و بر روی گزینه "Continue" کلیک کنید. سپس 12 کلمه کیف پول (کلمات بازیابی) نمایش داده خواهد شد. این کلمات را به ترتیب و با دقت بر روی یک کاغد یادداشت کنید و سپس بر روی گزینه "Continue" کلیک کنید.

قدم سوم : در قدم آخر از شما می‌خواهد تا 12 کلمه خود را به ترتیب وارد کنید. این کار برای کسب اطمینان از درست بودن یادداشت شماست. همانطور که می‌دانید برای بازیابی کیف پول به این کلمات نیاز خواهید داشت؛ پس آن را باید در یک جای امن نگهداری کنید.

راه اندازی کیف پول پترا

برای انجام این بازی به مقداری ارز APT نیاز است؛ پس در ادامه به خرید و انتقال ارز APT به کیف پول خواهیم پرداخت.

 

خرید و انتقال ارز APT

برای هر بار ورود به بازی آپتوس آرنا به 0.02 واحد ارز APT (معادل 0.12 دلار) نیاز دارید. پس ابتدا از یک صرافی معتبر (مانند صرافی MEXC) مقداری ارز آپتوس می‌خریم و به کیف پول خود انتقال می‌دهیم.

آدرس کیف پول پترا در بالای کیف پول قرار دارد. با کلیک بر روی آدرس آن را کپی کنید و مقداری APT به آن واریز کنید. پیشنهاد می‌کنیم نهایتاً بین 1 تا 2 واحد آپتوس (6 تا 12 دلار) انتقال دهید.

اکنون که پیش نیازهای این بازی را پشت سر گذاشتیم به آموزش بازی Aptos arena خواهیم پرداخت.

 

آموزش قدم به قدم بازی آپتوس آرنا

برای هر بار ورود به بازی باید مبلغی پرداخت کنید و با کشتن هر دشمن مقداری پاداش دریافت خواهید کرد. بعد از آنکه وارد بازی می‌شوید باید سریعاً اسلحه مورد نظر را پیدا کرده و با شلیک به رقبا شروع به کشتن آن‌ها کنید. بعد از باختن (کشته شدن) مجدد می‌توانید با پرداخت مبلغ مورد نظر وارد بازی شوید.

هزینه ورود به بازی برابر با 0.02 واحد آپتوس (0.12 دلار) و پاداش کشتن هر دشمن برابر با 0.018 واحد آپتوس (معادل 0.11 دلار) است. پس اگر بتوانید در هر راند بیشتر از یک نفر را بکشید می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.

 

مراحل ورود به بازی

بازی بلاکچینی Aptosarena فعلاً فقط بر روی مرورگر کامپیوترها قابل اجراست. برای شروع از طریق "این لینک" وارد بازی شوید. اولین بار لود کردن بازی ممکن است زمان بر باشد؛ پس صبر کنید تا بازی لود شود.

بعد از لود شدن باید کیف پول را به پلتفرم متصل کنید. بر روی گزینه "Connect your wallet" کلید کنید، سپس پیامی بر روی کیف پول نمایش خواهد داد. بر روی گزینه "Approve" کلیک کنید تا کیف پول به پلتفرم متصل شود.

آموزش بازی آپتوس آرنا

اکنون همه چیز برای شروع بازی محیاست. برای شروع بازی باید 0.02 واحد APT (معادل 0.12 دلار) پرداخت کنید. با کلیک روی گزینه "Play" پیامی بر روی کیف پول خواهد آمد که با کلیک بر روی گزینه "Approve" مبلغ ورودی از کیف پول شما کسر خواهد شد. با تایید آن وارد بازی خواهید شد.

 

کنترل‌های بازی

با کلیک بر روی گزینه زرد رنگ "Controls" کنترل‌های مورد نیاز نمایش داده خواهد شد. کلیدهای a-s-d-w برای جا به جایی کارکتر است. با کلیدهای Q و E می‌توانید اسلحه خود را تغییر دهید. با دکمه Space می‌توانید بر روی زمین غات بخورید و با کلیک بر روی ماوس می‌توانید شلیک کنید.

 

هدف بازی Aptosarena

هدف بازی آپتوس آرنا مشخص است؛ باید با شلیک به دشمن‌ها آن‌ها را بکشید تا درآمد زایی داشته باشید. اگر در هر بازی بیشتر از 1 دشمن را بکشید، پاداشتان بیشتر از مبلغ ورودی خواهد بود و می‌توانید درآمدزایی داشته باشید.

 

پاداش‌های بازی Aptosarena چیست؟

پاداش اصلی این بازی مشخص است؛ با کشتن هر دشمن 0.018 واحد ارز APT دریافت کنید. اما علاوه بر آن، بازی Aptosarena پاداش‌های دیگری نیز برای کابران قرار داده است.

یک پاداش 10 هزار دلاری در این بازی قرار گرفته است که میان 3 تا از بهترین بازیکن‌ها از لحاظ آمار کشتن توزیع خواهد شد. (این پاداش میان بازیکن‌های هفته اول - 29 مهر تا 5 آبان - توزیع خواهد شد)

علاوه بر آن همکاری‌هایی بین بازی بلاکچینی آپتوس آرنا و تعدادی از پروژه‌های توکن‌های غیر مثلی (NFT) معروف بلاکچین آپتوس انجام شده است. طبق این همکاری قرار است تعدادی از NFT های معتبر شبکه آپتوس میان بازیکن‌های برتر توزیع شود.

 

نکات امنیتی در مورد بازی بلاکچینی Aptos arena

در زمان نگارش این مطلب تنها کمتر از 48 ساعت از راه‌اندازی این بازی می‌گذرد. در حالی که این بازی توسط خود پروژه آپتوس مورد حمایت قرار گرفته است اما ممکن است باگ‌های امنیتی داشته باشد.

با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌کنیم حجم زیادی دارایی به کیف پول خود واریز نکنید؛ نهایت 1 الی 2 واحد APT کفایت خواهد کرد.

دقت کنید این پروژه هنوز توکنی ارائه نداده است؛ پس در دام توکن‌های کلاهبرداری با این اسم نیافتید.

از طرفی دیگر نباید انتظار درآمدهای بالایی از بازی‌های بلاکچینی داشته باشید. این نوع پروژه‌ها بیشتر جنبه سرگرمی دارند.

 

هنوز زمان بسیار کمی از راه‌اندازی این بازی می‌گذرد؛ خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات خود در رابطه با این بازی را در بخش نظرات قرار دهید تا باقی کاربران از تجربیات شما استفاده کنند :)


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۴۵
ali salehi
kif petra mizane conect nist chikar konam?
پاسخ
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۷
حمیدرضا
سلام والت رو اوکی کردم اپتوس هم ریختم توش و رفتم داخل سایت ولی نیاوورد با. قند شکن رفتم اومد تا یجایی بعد نوشت disconnected from server هرکاری کردم حل نشد میشه راهکار بدین؟
پاسخ