جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز دیجیتال فانتوم
  • تحلیل تاریخچه ارز فانتوم
  • پیش بینی آينده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۴
  • دیدگاه سایت CoinPedia درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۴
  • پیش بینی قیمت فانتوم در سال ۲۰۲۴ توسط سایت CoinCodex
  • دیدگاه CryptoNewZ درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۴
  • پیش بینی آينده فانتوم در سال ۲۰۲۵
  • دیدگاه سایت معتبر CoinPedia درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۵
  • پیش بینی قیمت فانتوم در سال ۲۰۲۵ توسط سایت CoinCodex
  • دیدگاه Technewsleader درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۵
  • پیش بینی آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰
  • تحلیل سایت CoinCodex درمورد آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰
  • دیدگاه سایت CoinPedia درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۳۰
  • پیش بینی سایت CryptoNewZ درمورد آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰
  • عوامل تاثیرگذار بر آینده فانتوم
  • تاثیر پذیرش جامعه بر آينده فانتوم
  • توسعه کاربردهای فانتوم
  • مزیت رقابتی فانتوم
  • آیا ارز فانتوم ارزش سرمایه گذاری دارد؟
اشتراک گذاری
آینده فانتوم؛ پیش بینی قیمت فانتوم در آینده

آینده فانتوم؛ پیش بینی قیمت فانتوم در آینده

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
۹ دقیقه
۲
۲,۰۸۲
توسط :
یاسمن یزدان دوست

روزانه شاهد پیشرفت تکنولوژی و گسترش بازار ارزهای دیجیتال هستیم. یکی از این ارزهای دیجیتال محبوب، ارز فانتوم است. ارزش پروژه فانتوم به علت سرمایه گذاری هایپر زنجیره‌ای سنگاپور به مقدار ۱۵ میلیون دلار، افزایش یافت. فانتوم با استفاده از مکانیزم جدید و بروز خود توانسته است که مشکل مقیاس پذیری را حل کند؛ به همین دلیل سرعت تراکنش‌های آن بسیار بالا است و همچنین کارمزد آن‌ها بسیار کمتر از شبکه‌های دیگر است. این پروژه در حوزه دیفای فعالیت دارد و در بازه کوتاهی توانست رشد بسیاری کند. حال قصد داریم به پیش بینی آینده آن بپردازیم. به صورت کلی پیش بینی‌های آینده ارزهای دیجیتال براساس حدس و گمان است و هر تحلیل‌گری نظر خود را ارائه می‌دهد. از همین رو طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها درباره قیمت فانتوم در آینده وجود دارد که قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم. پس در ادامه با تیم بیتفا همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر آینده فانتوم بپردازیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا ارز فانتوم ارزش سرمایه گذاری دارد؟

 

آشنایی با ارز دیجیتال فانتوم

آشنایی با ارز دیجیتال فانتوم

فانتوم (Fantom) یک ارز دیجیتال است که در سال 2018 توسط بنیاد فانتو، یک شرکت مستقر در کره جنوبی، راه‌اندازی شد.این پروژه برای حل مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم ایجاد شد که سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهد و کارمزد آن‌ها را کم کند. تیم پشت Fantom شامل گروهی از متخصصان باتجربه در زمینه‌های فناوری بلاکچین، مالی و توسعه کسب و کار است. برخی از اعضای برجسته تیم شامل مایکل کانگ (مدیر عامل)، آندره کرونج (CTO) و دکتر آن بینگ‌یی (مشاور) هستند.

فانتوم از مکانیزم اجماع هیبریدی به نام "Lachesis" استفاده می‌کند که مکانیزم‌های اجماع اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) را برای دستیابی به سرعت تراکنش‌های سریع و هزینه‌های کم ترکیب می‌کند. علاوه بر این، پلتفرم از ساختار داده جدیدی به نام (DAG (Directed Acyclic Graph استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را به طور کارآمدتری پردازش کند.

سایر مزایای فانتوم شامل مقیاس پذیری بالای آن است، زیرا قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه است. همچنین  دارای ماهیت غیرمتمرکز است که آن را در برابر سانسور و دستکاری مقاوم می‌کند. پلتفرم فانتوم بر امنیت نیز تمرکز دارد، با لایه‌های متعدد از داده‌های کاربران و تراکنش‌ها محافظت می‌کند.

 

تحلیل تاریخچه ارز فانتوم

تحلیل تاریخچه ارز فانتوم

اکنون اجازه دهید نگاهی به تاریخچه قیمت فانتوم بیندازیم. اگرچه عملکرد گذشته نباید به عنوان شاخصی برای نتایج آینده در نظر گرفته شود، اما دانستن اینکه توکن در گذشته چه کرده است می‌تواند در هنگام تفسیر پیش بینی قیمت آن به ما کمک کند.قیمت FTM در سال 2021 با جهش 13000 درصدی به بالاترین قیمت خود یعنی ۳.۴۸ دلار رسید. اما در سال 2022 به دلیل عوامل مختلف، از جمله بحران بازار کریپتو، سقوط چین و فروپاشی پلتفرم وام دهی Celsius، بیش از 90 درصد ارزش خود را از دست داد.

در سال 2023، قیمت FTM تا حدودی بهبود یافت و در 3 فوریه به ۰.۶۵۳۳دلار رسید، اما پس از آن دوباره کاهش یافت و در 17 مارس 2023 به ۰.۴۶۱۵ دلار رسید. در آن زمان، حدود ۲.۷۵ میلیارد توکن فانتوم از ۳.۱۷۵ میلیارد، در گردش بود. این توکن به ارزش بازار ۱.۲۸ میلیارد دلار رسید و به 43 امین ارز دیجیتال از نظر این شاخص تبدیل شد. حال در ادامه با تیم بیتفا همراه باشید تا آينده ارز فانتوم را در سال‌های ۲۰۲۴،۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ پیش بینی کنیم. (بررسی نقشه راه بلاکچین فانتوم)

 

پیش بینی آينده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۴

بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است به همین دلیل دیدگاه‌های متفاوتی درباره آینده ارزهای دیجیتال وجود دارد. بنابراین طیف وسیعی از سناریوهای مختلف درباره آینده فانتوم توسط سایت‌های معتبر کریپتویی منتشر می‌شود. در ادامه قصد داریم دیدگاه چندین سایت معتبر را بررسی کنیم. اما باید به این نکته توجه کنید که آینده فانتوم تحت تاثیر عوامل بسیاری مانند احساسات بازار است، از همین رو سرمایه گذاران باید با احتیاط با این موضوع برخورد کنند و تحقیقات جامعی را در این زمینه انجام دهد. همچنین باید مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک را در معاملات خود رعایت کنند. البته در مجموع اکثر تحلیل‌گران آینده فانتوم را در سال ۲۰۲۴ صعودی پیش بینی می‌کنند.

دیدگاه سایت CoinPedia درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۴

به نقل از سایت Coinpedia، تحلیلگران این سایت معتقدند که قیمت FTM در سال 2024 به طور کلی صعودی خواهد بود. آنها انتظار دارند که قیمت در ماه‌های اول سال به تدریج افزایش یابد و در ماه‌های تابستان به اوج خود برسد. البته معتقدند که در ماه‌های پاییز و زمستان، قیمت ممکن است کاهش یابد. به صورت میانگین قیمت فانتوم را در سال 2024 در حدود 0.424 دلار می‌بینند.

پیش بینی قیمت فانتوم در سال ۲۰۲۴ توسط سایت CoinCodex

سایت CoinCodex دیدگاه خوش‌بینانه‌تری را درمورد آیبنده فانتوم دارد. به نقل از این سایت، قیمت FTM در سال 2024 بین 0.444005 دلار و 1.966358 دلار پیش بینی می‌شود. اگر قیمت فانتوم به حداکثر قیمت پیش بینی شده برسد، 265.05 درصد افزایش می‌یابد و به 1.966358 دلار می‌رسد.

دیدگاه CryptoNewZ درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۴

به نقل از سایت CryptoNewZ، قیمت فانتوم در سال 2024 به طور کلی صعودی خواهد بود. به طور میانگین قیمت فانتوم در سال 2024 ممکن است در حدود 1.00 دلار باشد. با این حال، ممکن است قیمت FTM حتی بیشتر از این افزایش یابد و به 1.18 دلار یا بالاتر نیز برسد.

 

پیش بینی آينده فانتوم در سال ۲۰۲۵

پیش بینی آينده فانتوم در سال ۲۰۲۵

در این بخش نیز قصد داریم نظرات سایت‌های معتبر در حوزه ارز دیجیتال را بررسی کنیم و دیدگاه‌های آن‌ها را درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۵ ارائه دهیم. مجدد به باین نکته اشاره کنیم که این دیدگاه‌ها براساس حدس و گمان است و باید با احتیاط با آن‌ها برخورد کرد. به طور کلی اکثر دیدگاه‌های تحلیل‌گران درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۵ صعودی است.

دیدگاه سایت معتبر CoinPedia درباره آینده فانتوم در سال ۲۰۲۵

طبق پیش‌بینی سایت CoinPedia، قیمت فانتوم در سال 2025 به طور میانگین ​​در سطوح 0.597 دلار تثبیت خواهد شد. با این حال، این ارز دیجیتال پتانسیل رسیدن به 0.485 دلار در صورت ادامه نوسانات بازار را نیز دارد. در صورت افزایش پذیرش پروتکل و همکاری‌های بیشتر و اتحادهای موفق، قیمت ارز فانتوم در آینده می‌تواند تا 0.710 دلار نیز افزایش یابد.

پیش بینی قیمت فانتوم در سال ۲۰۲۵ توسط سایت CoinCodex

طبق پیش‌بینی سایت CoinCodex، قیمت Fantom در سال 2025 بین حداقل 0.470214 دلار و حداکثر 1.918495 دلار خواهد بود.با این حال، به توجه به چارت قیمتی این ارز، قیمت آن می‌تواند تا 1.918495 دلار نیز افزایش یابد که در این صورت بیش از ۲۵۶ درصد سود خواهد کرد.

دیدگاه Technewsleader درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۲۵

با توجه به گزارش Technewsleader، حداقل قیمت فانتوم در سال 2025، 0.8500 دلار خواهد بود. این در حالی است که در صورت بهبود شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است به قیمت 1.02 دلار برسد. طبق گفته این سایت معتبر، به طور میانگین، انتظار می‌رود که ارزش فانتوم در سال ۲۰۲۵ در حدود 0.8751 دلار باشد.

 

پیش بینی آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰

پیش بینی آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰

پیش بینی قیمت فانتوم در سال ۲۰۳۰ نیز براساس حدس و گمان است و همان‌طور که گفتیم بازار ارزهای دیجیتال بسیار تحت تاثیر احساسات کاربران است. از همین رو قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید تحقیقات جامع‌تری را انجام دهید.

تحلیل سایت CoinCodex درمورد آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰

سایت CoinCodex طیف گسترده‌ای را برای قیمت آینده فانتوم در نظر می‌گیرد. طبق پیش بینی CoinCodex، قیمت فانتوم در سال 2030 می‌تواند بین حداقل 0.280002 دلار و حداکثر 1.028861 دلار قرار داشته باشد. این بدان معناست که اگر فانتوم به حداکثر قیمت پیش بینی شده برسد، می‌تواند تا 90.55 درصد نسبت به قیمت امروز خود رشد کند.

دیدگاه سایت CoinPedia درباره آینده ارز فانتوم در سال ۲۰۳۰

به نقل از سایت CoinPedia، تحلیلگران این سایت پیش بینی می‌کنند که قیمت ارز فانتوم در سال ۲۰۳۰ بین حداقل ۱.۳۶۳  دلار تا حداکثر ۱.۹۲۲ دلار قرار می‌گیرد. به عبارتی به طور میانگین قیمت فانتوم در این سال حدود ۱.۶۴۲ دلار پیش بینی می‌شود.

پیش بینی سایت CryptoNewZ درمورد آینده فانتوم در سال ۲۰۳۰

سایت CryptoNewZ دیدگاه بسیار خوش‌بینانه‌تری نسبت به باقی تحلیل‌گران دارد. طبق پیش بینی تیم این سایت، قیمت ارز فانتوم در سال ۲۰۳۰ به طور میانگین به قیمت ۳.۸۹ دلار خواهد رسید که عدد بسیار قابل توجهی است. طبق گفته سایت CryptoNewZ حداقل قیمت ارز فانتوم در سال ۲۰۳۰، ۳.۱۹ دلار و حداکثر قیمت آن ۴.۵۹ دلار خواهد بود.

 

عوامل تاثیرگذار بر آینده فانتوم

عوامل تاثیرگذار بر آینده فانتوم

ارز فانتوم (FTM) یکی از ارزهای دیجیتالی است که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. این ارز بر روی شبکه‌ای مبتنی بر DAG با نام Opera ساخته شده است که سرعت و کارمزد تراکنش‌های آن را در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاکچینی بسیار بهتر است. انتظار می‌رود عوامل مختلفی بر آینده قیمت ارز فانتوم تأثیر بگذارند. در اینجا چهار عامل موثر بر افزایش قیمت ارز فانتوم در آینده اشاره کردیم.

تاثیر پذیرش جامعه بر آينده فانتوم

فانتوم یک پروژه نسبتاً جدید است، اما در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته است. این ارز در حال حاضر توسط بیش از 100 صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و در اکوسیستم خود بیش از 500 پروژه دارد. انتظار می‌رود در سال‌های آینده، فانتوم به رشد سریع خود از نظر پذیرش جامعه ادامه دهد. این امر می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای توکن FTM شود که می‌تواند به طور کلی منجر به افزایش قیمت آن شود. فانتوم جهت گسترده کردن اکوسیستم خود باید تبلیغات بیشتری را انجام دهد.

توسعه کاربردهای فانتوم

فانتوم یک پلتفرم منعطف است که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر، کاربرد اصلی فانتوم شامل حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نرخ‌های بسیار پایین توکن فانتوم قرض کنند.انتظار می‌رود در سال‌های آینده، کاربردهای جدیدتری برای فانتوم توسعه داده شود. این امر می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای توکن FTM شود که می‌تواند به طور کلی منجر به افزایش قیمت شود.

در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال به تدریج در بازارهای مالی سنتی پذیرفته شده‌اند. این امر می‌تواند به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال مانند فانتوم کمک کند. برخی از پلتفرم‌ها نیز از توکن FTM جهت پرداخت‌های مالی استفاده می‌کنند از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به PayCoiner اشاره کرد.

مزیت رقابتی فانتوم

فانتوم چندین مزیت رقابتی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. این مزیت‌ها شامل سرعت بالای تراکنش‌ها، کارمزدهای پایین تراکنش و امنیت بالا است. این مزیت‌های رقابتی می‌توانند فانتوم را به یک گزینه جذاب برای کاربران و سرمایه‌گذاران تبدیل کنند که می‌تواند منجر به افزایش قیمت فانتوم در آینده شود.

 

آیا ارز فانتوم ارزش سرمایه گذاری دارد؟

پاسخ به این سوال راحت نیست، زیرا نه تنها آينده ارز فانتوم بلکه تمام ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی است و احساسات کلی بازار متغیر است. همچنین به طور کلی بازار کریپتو بسیار پرنوسان است. از همین جهت تمام پیش بینی‌ها و دیدیگاه‌های مختلف براساس حدس و گمان است. همواره به یاد داشته باشید که باید قبل از هر سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تحقیقات جامعی را اتجام دهید و حتما نکات مدیریت سرمایه و مدریریت ریسک را رعایت کنید. براساس عواملی که باهم بررسی کردیم،‌ اگر بازار ارزهای دیجیتال صعودی پیش رود، می‌توان گفت که سرمایه گذاری در ارز فانتوم ارزشمند خواهد بود.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد