جستجو در بیتفا
  • راه اندازی توکن‌های جعلی PYUSD
  • ثبت حجم معاملات بالا توسط توکن‌های جعلی PYUSD!
  • نحوه کار این توکن‌های جعلی چگونه است؟ کاربران چطور جذب آن‌ها می‌شوند؟
  • چگونه در دام چنین کلاهبرداری‌هایی نیافتیم؟
  • جمع بندی
انتشار موجی از توکن‌های فیک PYUSD در پی خبر انتشار استیبل کوین PayPal

انتشار موجی از توکن‌های فیک PYUSD در پی خبر انتشار استیبل کوین PayPal

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
۶ دقیقه
۲
۶۵۶
توسط :
مبین رزمخواه

در روز گذشته شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت PayPal اعلام کرد استیبل کوین اختصاصی خود با نام PYUSD را راه‌اندازی خواهد کرد. اکنون با گذشت ساعاتی از انتشار این خبر تعداد زیادی از توکن‌های فیک با نام مشابه در شبکه‌های بلاکچینی راه‌اندازی شده‌اند. بر اساس مشاهدات صورت گرفته بیش از 30 توکن فیک با سوء استفاده از این خبر در تلاش هستند تا سرمایه کاربران ناآگاه را به سرقت ببرند. اما راه چاره چیست؟ چطور در دام چنین کلاهبرداری‌هایی نیفتیم؟ در این مقاله به بررسی توکن‌های فیک PayPal می‌پردازیم و اطلاعات مهمی را در مورد اینکه چطور می‌توانید توکن‌های جعلی را شناسایی کنید در اختیارتان قرار می‌دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

راه اندازی توکن‌های جعلی PYUSD

با اینکه کمتر از 17 ساعت از انتشار خبر راه‌اندازی استیبل کوین اختصاصی توسط شرکت PayPal می‌گذرد، بسیاری از افراد سودجو در تلاش هستند تا با سوء استفاده از این هیجان به وجود آمده در بازار و راه اندازی توکن‌های جعلی در شبکه‌های مختلف اقدام به جمع آوری سرمایه کاربران کنند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط سایت DexScreener، که به نوعی اسکنر صرافی‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود، به دست آمده است، نزدیک به 30 توکن جدید با سوء استفاده از اسم PYUSD اکنون در شبکه‌های مختلف لانچ شده‌اند. این توکن‌های جعلی در شبکه‌های مختلف و با استانداردهای توکنی متفائن از جمله استاندارد BEP-20 (استاندارد توکنی شبکه BSC) و استاندارد ERC-20 (استاندارد توکنی شبکه اتریوم) راه‌اندازی شده‌اند. البته این کلاهبرداری حتی در شبکه‌های لایه 2 از جمله شبکه جدید صرافی کوین بیس یعنی Base نیز رسیده است و در این شبکه نیز شاهد توکن‌های جعلی با این اسم هستیم. نکته حائز اهمیت این است که توکن اصلی شرکت PayPal در نوامبر سال گذشته ایجاد شده است و آدرس قراردادش را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

از دیگر موارد قابل توجه این است که شرکت پی پل به صورت رسمی اعلام کرده است PayPal USD تنها بین کیف پول‌های تأیید شده PayPal و سایر کیف پول‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند، آن هم تنها در ایالات متحده قابل تبادل و جابه‌جایی است. این مسئله نشان می‌دهد احتمال اینکه یک توکنی رسمی از طرف این شرکت در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند صرافی یونی سواپ یا سایر پلتفرم‌های دکس لیست شود صفر است!

برخی از توکن‌های جعلی توانسته‌اند حجم معاملات بسیار بالایی در این مدت کوتاه به ثبت برسانند که واقعاً نگران کننده است؛ در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

ثبت حجم معاملات بالا توسط توکن‌های جعلی PYUSD!

یکی از بزرگ‌ترین توکن‌هایی که توانست حجم معاملات بسیار بالایی را در این مدت کوتاه به ثبت برساند در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این توکن درست دقایقی پس از انتشار خبر استیبل کوین PayPal راه‌اندازی شد و حجم معاملات آن در حال حاضر به بیش از 2.6 میلیون دلار رسیده است! در تصویر پایین می‌توانید نمودار آن را که از سایت DexScreener گرفته شده را تماشا کنید.

توکن‌های فیک PayPal

با اینکه این توکن در 8 ساعت اولیه پس از انتشار بیش از 30 هزار درصد رشد را تجربه کرد، اما در حال حاضر فاصله‌ای 66 درصدی با اوج قیمتی به ثبت رسیده خود دارد.

یکی دیگر از توکن‌های لانچ شده در صرافی‌های غیر متمرکز پس از انتشار این خبر توکنی با یک نام عجیب و غریب بود. سازنده این توکن از حروف PYUSD استفاده کرد و عبارت PepeYieldUnibotSatoshiDoge را خلق کرد! جالب اینجاست که این توکن هم با رشد فضایی 3000 درصدی در 4 ساعت اخیر مواجه شده است! نمودار این توکن را نیز در پایین می‌توانید مشاهده کنید.

توکن‌های جعلی PYUSD

اما نحوه کار این توکن‌ها چگونه است و چرا افراد زیادی سرمایه خود را در بازار چنین توکن‌هایی قرار می‌دهند؟ در ادامه این مقاله به این سؤال مهم پاسخ خواهیم داد.

 

نحوه کار این توکن‌های جعلی چگونه است؟ کاربران چطور جذب آن‌ها می‌شوند؟

توکن‌های جعلی PYUSD که تا کنون منتشر شده‌اند، از مکانیزم هانی پات برای جذب دارایی‌های کاربران استفاده کرده‌اند. این مکانیزم به این صورت عمل می‌کند که با شبیه سازی یک بستر و یا توکن شناخته شده، کاربران را فریب می‌دهد و با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های جعلی دارایی آن‌ها را جذب می‌کند.

معمولاً پس از اینکه افراد اقدام به خرید چنین توکن‌هایی کنند، دیگر قادر به فروش آن‌ها نیستند و عملاً سرمایه خود را از دست خواهند داد. اما راه چاره چیست؟ چطور می‌توان چنین توکن‌هایی را قبل از خرید بررسی کرد؟ در ادامه این مقاله به این مطلب مهم خواهیم پرداخت.

 

چگونه در دام چنین کلاهبرداری‌هایی نیافتیم؟

مهم‌ترین راه حل برای اینکه درگیر چنین مسائلی نشوید این است که آموزش صحیح ببینید. برای اینکه در دام کلاهبرداری‌های نسبتاً زیادی که در فضای دکس‌ها وجود دارد نیفتید لازم است تا دانش خود را در مورد توکن‌هایی که در این فضا منتشر می‌شوند افزایش دهید.

توصیه ما این است که از فرصتی که اکنون بیتفا در اختیار همراهانش قرار داده استفاده کنید و در دوره رایگان دکس تریدینگ شرکت کنید. با مشاهده این دوره به این توانایی خواهید رسید تا قرارداد توکن‌هایی که تازه لیست می‌شوند را آنالیز کنید و موارد امنیتی که لازم است قبل از ورود به معامله از آن آگاهی داشته باشید را بررسی کنید. در حالی که ارزهای پر پتانسیل زیادی در صرافی‌های غیر متمرکز راه‌اندازی می‌شوند اما این فضا ریسک‌های زیادی دارد. قبل از ورود به هر رمزارزی باید امنیت آن توکن را مورد بررسی قرار دهید؛ بررسی دقیق امنیت توکن یک نکته کلیدی در سبک معاملاتی دکس تریدینگ است.

دکس تریدینگ بیتفا

ما در مجموعه بیتفا در تلاش هستیم تا در کنار آموزش دادن نحوه پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی برتر در صرافی‌های غیر متمرکز، موارد امنیتی را نیز به صورت کامل آموزش دهیم. ما در تلاش هستین تا با آموزش‌های خود کمک کنیم  تا در دام افراد سودجو نیافتاد بتوانید در حین اینکه از سرمایه خود محافظت می‌کنید به کسب سود نیز بپردازید.

 

جمع بندی

فضای صرافی‌های غیرمتمرکز پر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌تواند تحولاتی را در سبک سرمایه‌گذاری شما ایجاد کند. اما باید توجه داشته باشید که در این بازار افراد سودجوی بسیاری نیز وجود دارند که قصدشان فقط سرقت سرمایه افراد ناآگاه است. توکن‌های جعلی PYUSD تنها نمونه‌های کوچکی از توکن‌های مخربی هستند که در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست می‌شوند. اگر می‌خواهید در این فضا فعالیت داشته باشید و سود کنید لازم است تا با دانش کامل و اطلاعات صحیح وارد بازار شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد