جستجو در بیتفا
  • تایید ETF بیت کوین چراغ سبزی برای تایید ETF اتریوم
  • مطرح شدن راه‌اندازی ETF ریپل در پی راه‌اندازی ETF اتریوم
  • هیستر پیرس معتقد است که SEC این بار معطل نخواهد کرد
احتمال راه‌اندازی ETF اتریوم رو به افزایش است

احتمال راه‌اندازی ETF اتریوم رو به افزایش است

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
۳ دقیقه
۰
۲۷۰
توسط :
رومینا میرفتاحی

بازار ارزهای دیجیتال با راه‌اندازی ETFها، تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. هیجان بالایی پیرامون راه‌اندازی ETF‌ها وجود دارد، اخیرا یکی از مسائلی که در بازار مطرح می‌شود، احتمال راه‌اندازی ETF اتریوم به زودی است. اینکه آیا این زمان نزدیک است یا مثل آنچه برای بیت کوین اتفاق افتاد باید انتظار تاخیر داشت.

کمیسیونر هستر پیرس ادعا می‌کند که SEC اینبار تصمیم دارد اشتباهی که در رابطه با ETF بیت کوین مرتکب شدند، برای ETF اتریوم تکرار نکنند و راه‌اندازی آن را به تعویق نیاندازند. تایید ETF بیت کوین مانند چراغ سبزی برای تایید ETF اتریوم است و در پی آن مسیر راه‌اندازی ETF ارزهای دیگر نیز هموار خواهد شد.

 

تایید ETF بیت کوین چراغ سبزی برای تایید ETF اتریوم

طی چند هفته گذشته پیش‌بینی‌هایی حول راه‌اندازی ETF اتریوم صورت گرفت. برخی شرکت‌ها درخواست راه‌اندازی ETF اتیروم داده‌اند و معتقدند با راه‌اندازی آن استفاده از این ارز دیجیتال بسیار ساده و کاربردی می‌شود. بسیاری از افراد بر این باورند که با راه‌اندازی ‌ETF اتریوم، کم کم ارزهای بیشتری به این راه کشیده می‌شوند و شاهد تحولات بسیاری در دنیای کریپتو خواهیم بود.

این پیش بینی‌ها پس از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین نقطه‌ای، شدت بیشتری پیدا کرد. النور ترت، گزارشگر فاکس بیزینس نیز توییتی در رابطه با راه اندازی ETF اتریوم توسط SEC به اشتراک گذاشت. این توییت از انتظارات متعدد جامعه و خوش بینی و بدبینی افراد و نهاد‌های مختلف در رابطه با راه اندازی ETF اتریوم می‌گوید.

توییت النور ترت گزارشگر فاکس بیزینس

 

مطرح شدن راه‌اندازی ETF ریپل در پی راه‌اندازی ETF اتریوم

دیدگاه‌های منفی بسیاری نسبت به تایید SEC بر راه‌اندازی ETF اتریوم وجود دارد. برخی از تحلیل‌گران نسبت به آن بدبین هستند و عملی شدن آن را نزدیک نمی‌دانند. اخیرا با تصویب قانون‌گذاران از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، پیش‌بینی‌های مرتبط با راه‌اندازی ETF اتریوم تقویت شده است. پیش بینی‌های اخیر پس از راه اندازی ETF بیت کوین به گونه‌ای بود که علاوه بر راه‌اندازی ETF اتریوم، راه‌اندازی ETF ریپل نیز مطرح شد.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قانون گذاری بازار معاملات مشتقات از جمله معاملات آپشن، قراردادهای آتی، مبادلات و بازارهای OTC در آمریکا را به عهده دارد. به گفته برخی منابع، این کمیسیون بر این باور است که اگر ‌SEC راه‌اندازی ETF ریپل را تایید کند، ریپل پیروزی بزرگی به دست آورده است و آینده ریپل امیدوارکننده خواهد بود.

هیستر پیرس معتقد است که SEC این بار معطل نخواهد کرد

یکی از منابع نزدیک به (SEC) تاکید بر این دارد که تایید راه‌اندازی ETF اتریوم  با موانعی روبه‌رو است و درون کمیسیون برای تایید آن مقاومت‌های داخلی وجود دارد. درحالی که برخی منابع معتقدند راه‌اندازیETF  بیت کوین با یک نه بزرگ مواجه است، برخی دیگر منابع و ناشران به امکان راه اندازی آن خوشبین هستند. هیستر پیرس، کمیسیونر SEC، از افرادی است که به راه‌اندازی اتریوم خوش بین است و آن را نزدیک می‌بیند. پیرس حتی قبل از مطرح شدن پیشنهادات راه‌اندازی ETF اتریوم از راه‌اندازی ETF بیت کوین حمایت ‌می‌کرد. او تاکید دارد که کمیسیون نمی‌خواهد دوباره همان "اشتباه تأخیر" را که در مورد ETF‌های بیت‌کوین رخ داد، تکرار کند و SEC اینبار معطل نخواهد کرد.

در این بین منبع خوش‌بین دیگری نیز از پیش‌بینی‌ها و انتظارات خود از راه اندازی ETF اتریوم تا پایان تابستان گفته است. این منبع همچنین اضافه کرده است که با این راه‌اندازی می‌توان مانع از برچسب گذاری دارایی‌های رمزنگاری شده به عنوان اوراق بهادار توسط رگولاتورها شد. اما چطور؟ این منبع می‌گوید با این دیدگاه که اتریوم یک کالاست و همینطور درصورتی که ریپل به منظور راه‌اندازی ETF خود از SEC تایید بگیرد، می‌توان از برچسب گذاری برخی دارایی‌ها به عنوان اوراق بهادار جلوگیری کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد