جستجو در بیتفا
  • گام بزرگ آپتوس برای عرضه موبایل بلاکچینی
  • گوشی هوشمند سولانا
آپتوس یک موبایل وب ۳ عرضه خواهد کرد

آپتوس یک موبایل وب ۳ عرضه خواهد کرد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
۱ دقیقه
۰
۲۶۱
توسط :
علی ابراهیمی

شرکت بلاکچینی آپتوس اعلام کرد با همکاری شرکت جامبو تکنولوژی (Jambo Technology) یک گوشی موبایل وب ۳ برای بازارهای در حال ظهور راه‌اندازی خواهد کرد. این تصمیم آپتوس در حالی گرفته می‌شود که شرکت سولانا در حال راه راه‌اندازی دومین اسمارت فون وب ۳ خود است.

به نقل از بی‌این کریپتو، شرکت آپتوس روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قصد دارد با همکاری شرکت جامبو تکنولوژی و با هدف افزایش دسترسی به نسل سوم وب در بازارهای در حال ظهور، یک گوشی موبایل بلاکچینی با نام جامبو فون (JamboPhone) عرضه خواهد کرد.

گام بزرگ آپتوس برای عرضه موبایل بلاکچینی

گوشی موبایل آپتوس

بر اساس اطلاعیه به اشتراک گذاشته شده، آپتوس قصد دارد یک اسمارت فون با قیمت مناسب برای پذیرش بیشتر اقتصاد دیجیتال در مناطق نه چندان توسعه یافته عرضه کند.

این موبایل در سراسر آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین با قیمت ۹۹ دلار فروخته خواهد شد و در حال حاضر در ۴۰ کشور جهان موجود است.

به گفته شرکت آپتوس، جامبو فون پلی برای ورود کاربران به اکوسیستم این شبکه بلاکچینی است و این فرآیند با نصب برنامه‌های پیش فرضی از جمله کیف پول پترا (Petra) و جامبو اپ (Jambo App) تسهیل شده است.

جامبو اپ با ارائه خیل عظیمی از خدمات مالی غیرمتمرکز، بازی‌ها و ابزارهای یادگیری یک تجربه عالی از وب ۳ را قرار است به کاربران ارائه دهد. مو شیخ (Mo Shaikh)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فعلی شرکت آپتوس لبز در این رابطه می‌گوید:

بنیاد آپتوس و شرکت جامبو تکنولوژی به نظر من الهام بخش هستند چراکه با ارائه دسترسی به امور مالی برای جهان، مشارکت و توانمندسازی آنها وب 3 را زیباتر می‌کنند.

بازارهای نوظهوری مثل آفریقا و آمریکای لاتین در حال حاضر با سرعت بالایی نسبت به کشورهای توسعه یافته در حال استفاده از ارزهای دیجیتال‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این پذیرش گسترده بیشتر به خاطر جمعیت زیاد، تعداد کم بانک‌ها و فشارهای اقتصادی از جمله تورم بالا باشد.

گوشی هوشمند سولانا

شبکه سولانا، یکی از رقبای آپتوس نیز پیش از این تلفن همراه هوشمند خود را با نام ساگا به بازار عرضه کرده است. با این حال، گوشی سولانا قیمت ۴۵۰ دلاری دارد و به نظر می‌رسد برای بازارهای نوظهور و کشورهای کمتر توسعه یافته طراحی نشده است. علاوه بر این، سولانا قصد دارد دومین تلفن همراه هوشمند خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

آپتوس یکی از شبکه‌های بلاکچینی لایه ۱ مطرح است که ۱۶۰ هزار تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند. تیم توسعه این پروژه بلاکچینی مدعی است هر سه ضلع یک بلاکچین یعنی امنیت، مقیاس‌پذیری و عدم تمرکز را بدون فدا کردن یکی از اضلاع آن تامین می‌کند. این پروژه توسط تیم سازنده Diem (پروژه بلاکچینی فیسبوک) ساخته شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد