جستجو در بیتفا
  • تتر چیست و چه کاربردی دارد؟
  • کیف پول تتر با چه شبکه‌هایی سازگاری دارد؟
  • در انتخاب کیف پول USDT چه معیارهایی مهم است؟
  • بهترین کیف پول تتر
  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول سخت افزاری Coolwallet Pro
  • کیف پول ترون لینک
  • آموزش ساختن کیف پول تتر
  • دانلود کیف پول تتر
  • راه‌اندازی کیف پول USDT
  • نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول
  • انتقال تتر از تراست والت به صرافی
  • آدرس کیف پول تتر چیست؟
  • ساخت کیف پول تتر TRC-20
  • بهترین کیف پول برای تتر TRC-20 کدام است؟
  • کارمزد تتر TRC-20 را با چی پرداخت کنیم؟
  • کارمزد انتقال تتر
  • تبدیل تتر به ترون در کیف پول تتر
اشتراک گذاری
کیف پول تتر چیست؟ آموزش ساخت کیف پول تتر

کیف پول تتر چیست؟ آموزش ساخت کیف پول تتر

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۹ دقیقه
۱
۱,۳۷۳
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

کمتر کسی وجود دارد که در بازار رمز ارزها فعالیت کرده باشد اما استیبل کوین تتر به گوشش نخورده باشد. امروزه با گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال، تتر به یک ابزار معاملاتی کاربردی در سرتاسر دنیا  تبدیل شده است. اکنون کاربرد آن فراتر از بازار رمز ارزهاست. در شرایط فعلی، داشتن کیف پول تتر یک نیاز اساسی برای کار در ابعاد بین المللی است. استیبل کوین USDT یک روش پرداختی بسیار کاربردی مخصوصاً برای کاربران ایرانی است که با تحریم‌ها مواجه هستند.

در ادامه این مقاله با سایت بیتفا همراه باشید تا به آموزش ساختن کیف پول تتر و استفاده کاربردی از آن بپردازیم.

برای مراجه به بخش "ساخت کیف پول تتر" از دسترسی سریع استفاده کنید!

 

تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین با پشتوانه دلاری است که توسط سازمان Tether ضرب و مدیریت می‌شود. برای ضرب هر واحد تتر باید یک واحد دلار آمریکا را در سازمان Tether قفل کنید. در مقابل برای برداشت هر واحد دلار آمریکا از خزانه این سازمان باید یک واحد تتر سوزانده شده  از عرضه در گردش خارج شود.

این سازوکار باعث می‌شود تا قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا ثابت باشد. به این نوع ارزهای دیجیتال با پشتوانه به اصطلاح استیبل کوین گفته می‌شود. ارز دیجیتال تتر مانند باقی رمز ارزها بر روی شبکه‌های بلاکچینی راه‌اندازی می‌شود.

استیبل کوین تتر

راه‌اندازی این استیبل کوین بر بستر بلاکچین، باعث شده درحالی که ارزشی معادل با دلار آمریکا را دارد، از قابلیت‌های بلاکچین نیز بهره ببرد. دنیای بدون محدودیت بلاکچین باعث شده است استیبل کوین تتر کاربرد گسترده‌ای پیدا کند. امروزه علاوه بر استفاده در معاملات ارزهای دیجیتال، استیبل کوین تتر در امور مالی زیادی کاربرد دارد.

تاجرها برای انجام معاملات بین المللی خود، از این استیبل کوین استفاده می‌کنند. از طرفی اکثر فریلنسرها دستمزد خود را با USDT دریافت می‌کنند. حتی معامله‌گران بازار فارکس برای شارژ کردن حساب خود از این ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. این ارز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد؛ اما در هر صورت برای استفاده از آن، شما به یک کیف پول تتر نیاز خواهید داشت. در ادامه با والت USDT بیشتر آشنا شده و به آموزش کار با آن خواهیم پرداخت.

 

کیف پول تتر با چه شبکه‌هایی سازگاری دارد؟

در دنیای رمز ارزها، بلاکچین‌های مختلفی ایجاد شده است که هر کدام از تعدادی از رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند. استیبل کوین تتر نیز توسط بلاکچین‌های زیادی پشتیبانی می‌شود. هر بلاکچین استاندارد توکنی خود را دارد و استانداردهای توکنی مختلف با یکدیگر سازگاری ندارند. برای مثال تتر راه‌اندازی شده بر بستر ترون با شبکه اتریوم سازگار نخواهد بود. پس در انتخاب شبکه و انتقال ارز بر آن باید دقت بالایی داشته باشید. در جدول زیر پر کاربردترین بلاکچین‌ها برای تتر را بررسی خواهیم کرد.

نام شبکه

اتریوم

ترون

BSC

استاندارد توکنی

ERC-20

TRC-20

BEP20

شروع آدرس با:

0x

T

0x

کاربرد

متوسط

بیشتر

کمتر

 

سه شبکه ذکر شده در جدول، بیشترین کاربرد را برای ارز USDT دارند. اما علاوه بر آن‌ها، این استیبل کوین بر بستر سولانا، زنجیره Omni و... نیز قابل انتقال و ذخیره سازی است.

 

در انتخاب کیف پول USDT چه معیارهایی مهم است؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال معتبر و کاربردی زیادی برای USDT ایجاد شده است. هر کدام می‌تواند با توجه به نیازهای هر کاربر بهترین گزینه برای او باشد. در ادامه به بررسی معیارهای مهم در انتخاب بهترین کیف پول برای تتر خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  •       پشتیبانی از شبکه مورد نظر : همانطور که گفته شد تتر بر بستر شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است. پس در انتخاب والت تتر دقت داشته باشید کیف پول از شبکه مورد نظر پشتیبانی کند.
  •       امنیت : یکی از مهمترین معیارها در انتخاب هر کیف پولی میزان امنیت آن است. در انتخاب ولت دقت داشته باشید گزینه مورد نظر سابقه هک شدن نداشته باشد.
  •       دسترسی : اگر نیاز دارید تا هر روز USDT های خود را انتقال دهید، پس در نتیجه باید کیف پولی انتخاب کنید که دسترسی مناسبی داشته باشد. برای مثال کیف پول‌های سخت افزاری انتخاب مناسبی برای این دسته از کاربران نیستند.

 

بهترین کیف پول تتر

استیبل کوین تتر به عنوان یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال توسط تعداد زیادی از ولت‌ها پشتیبانی می‌شود. در انتخاب بهترین کیف پول تتر مهمترین چیز سازگاری با نیازهای کاربر است. هر کیف پول با توجه به نیاز هر کاربر می‌تواند بهترین گزینه برای او باشد.

 

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست ولت امنیت بالا و دسترسی آسانی دارد. اگر به دنبال یک کیف پول برای استفاده روزمره هستید این گزینه می‌تواند بهترین گزینه شما باشد. تراست والت یک کیف پول چند زنجیره‌ای است و تقریباً از تمام شبکه‌هایی که تتر بر بستر آن‌ها راه‌اندازی شده است پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد ما برای بهترین والت تتر، کیف پول Trust wallet است. در ادامه و در بخش "ساخت کیف پول تتر" ما از همین کیف پول استفاده خواهیم کرد.

 

کیف پول سخت افزاری Coolwallet Pro

اگر به دنبال بالاترین امنیت هستید، کیف پول سخت افزاری کول والت پرو می‌تواند بهترین گزینه شما باشد. البته دسترسی این کیف پول به اندازه کیف پول‌های نرم افزاری آسان نیست و ممکن است از این بابت برای کاربر روزانه مناسب نباشد. کیف پول کول ولت پرو از USDT-TRC20 و USDT-ERC20 پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک والت رسمی بلاکچین ترون است. این کیف پول به صورت تخصصی به شبکه ترون و توکن‌های TRC-20 خدمات می‌دهد. اگر قصد کار با تتر TRC-20 را دارید ولت TronLink می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این کیف پول هم برای گوشی‌های اندروید و IOS و هم برای سیستم عامل ویندوز (به صورت افزونه مرورگر) قابل استفاده است.

 

آموزش ساختن کیف پول تتر

اکنون که به صورت کامل با کیف پول تتر آشنا شدیم می‌توانیم به آموزش ساخت کیف پول تتر بپردازیم. در این آموزش ما از کیف پول تراست ولت و تتر بر بستر ترون (USDT-TRC20) استفاده خواهیم کرد.

 

دانلود کیف پول تتر

پس از بررسی و انتخاب بهترین والت برای تتر، باید کیف پول مورد نظر را از پلتفرم‌های معتبر دانلود کنیم. ما کیف پول تراست والت را انتخاب کردیم و برای دانلود آن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید :

دانلود تراست ولت برای اندروید / دانلود تراست ولت برای IOS / دانلود تراست والت برای افزونه کروم

 

راه‌اندازی کیف پول USDT

پس از دانلود باید به ساختن کیف پول تتر بپردازیم.

قدم اول : پس از دانلود تراست والت وارد آن شده و بر روی گزینه‌های "Get started" و "Create new wallet" کلیک کنید. در قدم بعدی از شما می‌خواهد تا یک پسورد برای کیف پول خود تعیین کنید. پس از آن بر روی گزینه "Backup manually" و سپس "Continue" کلیک کنید.

قدم دوم : در این مرحله کلمات بازیابی در اختیار شما قرار می‌گیرد. آن‌ها را با دقت و به ترتیب ذخیره کنید و در یک جای امن از آن نگهداری کنید؛ سپس بر روی گزینه "Continue" کلیک کنید. در قدم بعدی از شما می‌خواهد کلمات را به ترتیب وارد کنید تا از صحت یادداشت شما اطمینان حاصل شود.

آموزش ساخت کیف پول تتر

سپس بر روی گزینه "Continue" کلیک کنید تا کیف پول شما ایجاد شود.

قدم سوم : در قدم آخر از ساخت کیف پول تتر باید تتر را به لیست ارزهای خود اضافه کنید. برای انجام این کار بر روی گزینه "Add tokens" کلیک کنید و USDT را جستجو کنید. در انتخاب گزینه مورد نظر به شبکه توکن دقت کنید (ما گزینه TRC-20) را انتخاب می‌کنیم.

 

نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول

برای خرید تتر باید در قدم اول یک صرافی انتخاب کنید. اگر ارز دیجیتال دارید و می‌خواهید آن را به تتر تبدیل کنید می‌توانید از آموزش صرافی MEXC استفاده کنید. در غیر این صورت برای تبدیل تومان به تتر به یک صرافی ایرانی نیاز خواهید داشت.

با توجه به صلاح دید خود صرافی ایرانی مورد نظر را انتخاب کنید و فرایند احراز هویت را پیش ببرید. سپس مقداری تتر خریداری کرده و اقدام به انتقال آن کنید. برای انتقال تتر باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  •       مقدار موجودی (معمولاً کل موجودی را انتخاب می‌کنیم)
  •       شبکه بلاکچینی مورد نظر (ما TRC-20 را انتخاب می‌کنیم)
  •       آدرس کیف پول (آدرس تتر خود را وارد کنید و توجه داشته باشید با شبکه انتخاب شده سازگاری داشته باشد)

پس از وارد کردن اطلاعات ذکر شده می‌توانید USDT را از صرافی به کیف پول انتقال دهید.

 

انتقال تتر از تراست والت به صرافی

در انتقال USDT از صرافی به کیف پول، صرافی به صورت خودکار کارمزد تراکنش را از حساب شما کم می‌کند. اما برای انتقال از کیف پول باید خودتان کارمزد تراکنش را پرداخت کنید. برای انتقال تتر از هر شبکه‌ای باید کارمزد را با ارز بومی آن شبکه پرداخت کنید. اگر تتر شما TRC-20 است، باید کارمزد  را با ارز TRX پرداخت کنید و اگر تتر شما با استاندارد ERC-20 است به مقداری ارز ETH برای پوشش کارمزدها نیاز خواهید داشت.

برای انتقال تتر از کیف پول به صرافی، ابتدا به صرافی مراجعه کنید. بر روی گزینه "Deposit" کلیک و ارز تتر را جستجو کنید. سپس شبکه مورد نظر را انتخاب کنید (ما شبکه TRC-20 را انتخاب می‌کنیم) و آدرس را کپی کنید. سپس در کیف پول بر روی ارز تتر و سپس گزینه "Send" کلیک کنید.

انتقال تتر از کیف پول

در این قسمت باید اطلاعات مورد نظر را وارد کنیم. ابتدا آدرس صرافی را وارد کنید (دقت کنید شبکه انتخاب شده با تتر شما یکسان باشد) و سپس مقدار (Amount) را وارد کنید. سپس بر روی گزینه "Next" و در ادامه "Confirm" کلیک کنید تا پس از پرداخت کارمزد، تراکنش شما انجام شود.

 

آدرس کیف پول تتر چیست؟

آدرس کیف پول تتر یا همان کلید عمومی، آدرسی است که با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌ها را به کیف پول انتقال دهید. با کلیک بر روی ارز تتر و سپس گزینه "Receive" می‌توانید به آدرس کیف پول خود دسترسی داشته باشد. آدرس تتر بر بستر هر شبکه‌ای می‌تواند متفاوت باشد.

  •       آدرس شبکه TRC-20 با حرف T بزرگ شروع می‌شود.
  •       آدرس تتر برای شبکه‌های ERC-20 و BEP-20 با حروف 0x شروع می‌شود.

اگر کسی بخواهد دارایی برای شما انتقال دهد، به آدرس کیف پول شما نیاز خواهد داشت. هیچ فردی یا داشتن آدرس تتر شما نمی‌تواند تهدید امنیتی ایجاد کند (آدرس عمومی مانند شماره کارت است). اما با استفاده از اکسپلوررها می‌تواند میزان دارایی شما را مشاهده کند.

 

ساخت کیف پول تتر TRC-20

ساخت کیف پول تتر TRC-20

تتر به عنوان یک استیبل کوین کاربردی بر بستر بلاکچین‌های زیادی قرار دارد. اما یکی از قدیمی‌تریو و البته پر کاربردترین بلاکچین‌ها برای USDT بلاکچین ترون یا همان TRC-20 است. تتر TRC-20 محبوب‌ترین نوع از این استیبل کوین است و پلتفرم‌ها و کیف پول‌های زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند.

برای ذخیره تتر TRC-20 در قدم اول به یک کیف پول سازگار با این شبکه نیاز داریم.

 

بهترین کیف پول برای تتر TRC-20 کدام است؟

برای ذخیره تتر با استاندارد TRC-20 به یک کیف پول سازگار با شبکه ترون نیاز داریم. کیف پول تراست والت که بالاتر با ساخت آن آشنا شدیم یکی از بهترین کیف پول‌ها برای تتر TRC-20 است. البته کیف پول Trust علاوه بر ترون، از شبکه‌های دیگری که میزبان USDT هستند (مانند اتریوم، سولانا، BSC و فانتوم) نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول بعدی کیف پول ترون لینک است که کیف پول اختصاصی شبکه Tron به حساب میاد. برای ساخت کیف پول تتر TRC-20 پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزش کار با Tronlink را مطالعه کنید. زیرا این کیف یکی از بهترین‌ها برای شبکه ترون و استاندارد TRC-20 است.

از دیگر کیف پول‌های مناسب برای تتر TRC-20 نیز می‌توان به کیف پول سخت افزاری Coolwallet PRO (امن‌ترین کیف پول) و کیف پول اکسودوس (مناسب برای ویندوز) اشاره کرد.

 

کارمزد تتر TRC-20 را با چی پرداخت کنیم؟

ارز TRX ارز بومی بلاکچین ترون و شبکه TRC-20 است. در نتیجه تمام کارمزدهای این شبکه با ارز TRX پرداخت می‌شود. اگر قصد داریم از کیف پول‌های تتر TRC20 استفاده کنید، پس حتماً باید کمی ارز TRX نیز در کیف پول خود نگهداری کنید. برای انتقال USDT و پرداخت کارمزد این تراکنش، به ارز TRX نیاز خواهید داشت.

 

کارمزد انتقال تتر

میزان کارمزد انتقال تتر به شبکه مورد استفاده بستگی دارد. برای مثال کارمزد شبکه اتریوم معمولاً بالاست و گاهی لازم است 10 تا 15 دلار برای یک تراکنش کارمزد پرداخت کنید. اما انتقال تتر بر بستر ترون با صرفه‌تر است و معمولاً 2 دلار هزینه دارد. هزینه کارمزد انتقال تتر از صرافی بر بستر ترون معمولاً 1 دلار است.

البته این میزان در شبکه‌های مقیاس پذیر مانند پالیگان و شبکه‌های لایه بسیار کمتر است. شما می‌توانید تنها با پرداخت چند سنت، دارایی خود را انتقال دهید. البته در نظر داشته باشید برخی از صرافی‌ها و کیف پول‌ها از تتر بر بستر این بلاکچین‌ها پشتیبانی نمی‌کنند؛ تتر بر این بسترها کاربرد کمتری دارد.

 

تبدیل تتر به ترون در کیف پول تتر

تبدیل تتر به ترون یکی از نیازهای مهم کاربران در هنگام کار با استیبل کوین تتر مخصوصاً بر بستر شبکه TRC-20 است. در ادامه به 3 روش کاربردی برای انجام این کار خواهیم پرداخت.

  • استفاده از صرافی‌های متمرکز : یکی از راحت‌ترین و مرسوم‌ترین روش‌ها انتقال تتر به صرافی متمرکز و سپس خرید ترون (تبدیل تتر به ترون) است. در این روش تنها به یک صرافی متمرکز مانند MEXC نیاز دارید. (این روش کاربردی‌ترین روش ممکن است)
  • استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز : شبکه ترون یک شبکه سازگار با قراردادهای هوشمند است و از صرافی‌های متمرکز پشتیبانی می‌کند. یکی از صرافی‌های متمرکز معروف شبکه TRC-20 صرافی Justswap است که با استفاده از آن می‌توانید تتر TRC-20 را به ترون تبدیل کنید. (البته این روش خیلی کاربردی نیست)
  • استفاده از تبدیل ارز کیف پول تراست والت : Trust wallet یک ابزار داخلی برای تبدیل ارزها به یک دیگر دارد. اما متاسفانه این ابزار از شبکه TRC-20 پشتیبانی نمی‌کند. برای انجام این کار در کیف پول تراست ولت می‌توانید تتر BEP-20 را به ترون BEP-20 تبدیل کنید. البته در نظر داشته باشید این کار بهینه نیست زیرا ترون بر بستر BEP-20 کاربرد چندانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد