جستجو در بیتفا
  • اعتیاد به رمز ارزها رو به افزایش 
  • از وسوسه تا نا‌امیدی
  • عامل اصلی اعتیاد به رمز ارزها
افزایش بی‌سابقه اعتیاد به رمز ارزها!

افزایش بی‌سابقه اعتیاد به رمز ارزها!

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
۳ دقیقه
۶
۵۰۴
توسط :
کسری جان‌زاده

با افزایش پذیرش رمز ارزها در جامعه و تبدیل آن‌ها به جایگزینی برای سیستم‌های مالی سنتی، اعتیاد به رمز ارزها به قدری زیاد شده که این افراد به دنبال کمک می‌گردند.

اعتیاد به رمز ارزها رو به افزایش 

درواقع طبق پادکستی که از بلومبرگ در تاریخ 21 ژوئن منتشر شده است، مراکز ترک اعتیادی که تاکنون برای درمان اعتیاد‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت اکنون شاهد افزایش چشمگیری در تعداد مراجعین برای ترک اعتیاد به رمز ارزها هستند. در این پادکست استیسی ماری اسماعیل(Stacy-Marie-Ismael)، مجری پادکست، با خبرنگاران کلر بالنتاین(Claire Ballentine) و چارلی ولز(Charlie Wells) در مورد اینکه آیا اعتیاد به کریپتو یک نگرانی واقعی است و آیا مراکزی که این نوع اعتیاد را درمان می‌کنند واقعاً مشروع هستند، بحث کرد.

چارت رمز ارز

 

از وسوسه تا نا‌امیدی

به گفته ولز، مردم به این مراکز مراجعه می‌کنند زیرا کنترل فعالیت‌های معاملاتی رمز ارزی برایشان مشکل است و برخی از موسسات هزینه زیادی را برای کمک به اعتیاد به رمز ارزها دریافت می‌کنند. او به طور خلاصه به یک مرکز توانبخشی در سوئیس اشاره کرد که برای درمان افرادی که ممکن است به رمز ارزها اعتیاد داشته باشند، هفته ای 9000 دلار دریافت می کند. چنین مؤسساتی را می توان در اسکاتلند، مریلند، ایالات متحده و همچنین به صورت آنلاین یافت.

تعریف اعتیاد به کریپتو دشوار است، زیرا هنوز حتی یک نشانه مشخص هم برای آن وجود ندارد. با این حال مجری این پادکست با یکی از کسانی که خود را معتاد به رمز ارزها خوانده بود مصاحبه کرد تا ببیند چه چیزی باعث شده است این فرد خود را معتاد بنامد. او گفت که صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب به جای بازی با فرزندش به باز کردن معامله روی رمز ارزها مشغول می‌شد و به عنوان فردی خانواده دوست از خانواده خود نیز زده شده بود. اینگونه بود که به نظرش آمد که دیگر کنترلی روی رفتار خود ندارد و به کمک نیاز دارد. مجری این پادکست سپس این رفتار‌ها را با آنچه که کارشناسان در رابطه با اعتیاد به رمز ارزها گفته بودند مقایسه کرد و کاملاً مطابقت داشتند.

 

هیجان رمز ارزها

عامل اصلی اعتیاد به رمز ارزها

سپس ولز (مجری پادکست)، با فرد دیگری به مصاحبه پرداخت که در یک مرکز ترک اعتیاد در اسکاتلند تحت درمان قرار داشت. او با مقدار کمی پول در این حوزه آغاز به کار کرده بود، آن را به 100 هزار دلار رسانده بود و سپس تمام آن را مجدداً از دست داده بود! این باعث شده بود او متوجه شود که شاید واقعاً پول نمی‌خواهد و این کار را فقط برای هیجان آن انجام می‌دهد.

از نظر اینکه چگونه مردم به کریپتو معتاد می‌شوند و اعتیاد به رمز ارزها پیدا می‌کنند، یکی از خبرنگارانی که در پادکست بود گفت که این بازار به طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شود و به راحتی می‌توان وارد آن شد، و افزایش معاملات کریپتو در چند ماه گذشتته تا حدی تحت تاثیر بی حوصلگی در طول همه گیری کرونا بوده و احساس هیجان و مشارکت جامعه را در این زمینه ایجاد کرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد