جستجو در بیتفا
  • دیدگاه هاسکینسون
  • کاردانو در اتیوپی
  • امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
خالق کاردانو:«سقوط لونا نشان می‌دهد چرا باید آرام حرکت کنیم!»

خالق کاردانو:«سقوط لونا نشان می‌دهد چرا باید آرام حرکت کنیم!»

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
۱۰ دقیقه
۹
۶۶۳
توسط :
کسری جان‌زاده

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، خالق کاردانو، در مصاحبه‌ای سقوط لونا را نمونه قرار داد و از مزایای سرعت کم در توسعه رمز ارزها گفت. برای بسیاری از فعالان بازار سقوط لونا یک اتفاق غم انگیز برای این بازار بود. اما چارلز می‌گوید این اتفاق اعتبار رویکرد آهسته او در توسعه بلاک‌چین را بالا می‌برد.

cardano

 

دیدگاه هاسکینسون

در این مصاحبه با «Coin Desk» چارلز گفت: "اگر در این زمینه خیلی سریع حرکت کنید همانطور که درمورد لونا و 10.5 میلیارد دلار هک شده دیگر دیدیم، همه پول خود را از دست می‌دهند. در واقع می‌توان در زمان کم پروژه را ارتقا داد اما در این صورت تنها این ارتقا تا زمانی اعتبار دارد که مشکلی پیش نیاید!"

هاسکینسون اعلام کرد او و شرکتش «IOG» که پیش از این «IOHK» نام داشت عمداً در ساخت شبکه cardano کند عمل می‌کنند و تاثیر آن نه در هفته‌ها یا ماه‌ها بلکه در سال‌ها مشخص می‌شود.

"ما همیشه می‌گوییم اول بودن دلیل بر بهترین بودن نمی‌شود، پروژه‌هایی در این بازار زنده می‌مانند که تحت فشار بالا و زمان طولانی تست شوند."

خالق کاردانو که در ماه آینده در CoinDesk's Consensus 2022 سخنرانی خواهد کرد، نزدیک به یک دهه است که در این بازار فعالیت می‌کند، که با توجه به کل عمر بازار رمز ارزها بسیار زیاد است. او یکی از اعضای تیم موسس کاردانو بود و با ویتالیک بوترین درگیری داشت.

با وجود تمایل شرکت «IOG» برای توسعه کند کاردانو باز هم در حال حاضر این ارز با ارزش بازار 15.9 میلیارد دلاری هشتمین رتبه بازار را به خود اختصاص داده است. همین کند عمل کردن هم بود که باعث شد کاردانو چهار سال پس از راه اندازی شبکه توانایی اجرای قرارداد‌های هوشمند را بدست آورد و از اتریوم و سایر بلاکچین‌ها عقب بماند.

او معتقد است اتفاقی که برای LUNA افتاد یک نابسامانی است و متاسفانه در حال حاضر بعضی پروژه‌ها به گونه‌ای ساختار یافته‌اند که سریع اما بی کیفیت هستند و در بلند مدت رویکرد آرام است که برنده خواهد بود درحالی که بقیه پروژه‌ها به فروپاشی ادامه می‌دهند.

ada

 

کاردانو در اتیوپی

در آوریل سال گذشته، «IOG» از همکاری با دولت اتیوپی برای ایجاد سیستمی مبتنی بر بلاک‌چین برای ردیابی عملکرد دانش‌آموزان در مدارس محلی خبر داد.

هاسکینسون گفت، خوشبختانه برای کاردانو، «IOG» با وزیر آموزش جدید ملاقات کرد تا مطمئن شود که آن‌ها همچنان با تدابیری که اندیشیدیم موافق باشند. ما به نقطه ای رسیدیم که در حال حاضر یک عرضه سیستماتیک وجود دارد. بنابراین، فکر می کنیم تا پایان سال حدود 1 تا 2 میلیون دانش آموز در این سامانه حضور داشته باشند. هدف نهایی 5 میلیون دانش آموز است که خالق کاردانو فکر می‌کند در سال 2023 با سرعت فعلی به آنجا خواهد رسید. همچنین او امیدوار است که بتوان از این ایده‌ها در «اتیوپی دیجیتال» که قرار است تا سال 2025 اجرایی شود استفاده کند.

بسیاری نسبت به توسعه کند کاردانو انتقاد دارند اما همچنان هاسکینسون بر پای تصمیم خود مانده و معتقد است تاثیر آن در بلند مدت مشخص خواهد شد. باید ببینیم این تصمیم به کجا خواهد رسید و روی عملکرد کاردانو چه تاثیری خواهد گذاشت.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد