جستجو در بیتفا
  • هاوینگ بیت کوین نزدیک است
  • وضعیت هش ریت چگونه است؟
  • وضعیت کلی بازار چگونه است؟
سختی استخراج بیت کوین رکورد زد - آیا تاثیری بر قیمت دارد؟

سختی استخراج بیت کوین رکورد زد - آیا تاثیری بر قیمت دارد؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
۲ دقیقه
۰
۶۷۳
توسط :
علی ابراهیمی

سختی استخراج شبکه بیت کوین در تاریخ 2 فوریه در ارتفاع بلاک ۸۲۸۵۷۶ به ۷۵.۵۰ تریلیون واحد رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. رکورد قبلی این پارامتر کمتر از یک ماه پیش در تاریخ 6 ژانویه اتفاق افتاده بود.

به نقل از کریپتواسلیت، جهش ۷.۳۳ درصدی سختی استخراج در حالی اتفاق می‌افتد که روز به روز به هاوینگ بعدی بیت کوین نزدیک‌تر می‌شویم و به نظر می‌رسد ماینرها در تلاشند را در واپسین روزهای پیش از نصف شدن پاداش بلاک، حداکثر مقدار از این ارز دیجیتال را استخراج کنند. با توجه به رکوردشکنی اخیر سختی شبکه، در حال حاضر شاهد بالاترین رقابت در تاریخ استخراج بیت کوین هستیم.

هاوینگ بیت کوین نزدیک است

تنظیم سختی استخراج بخشی از مکانیسم بلاکچین بیت کوین برای ثابت نگه داشتن میانگین زمان ایجاد بلاک در این شبکه است. به طور معمول تولید هر بلاک در شبکه بیت کوین ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

افزایش اخیر سختی شبکه در حالی اتفاق می‌افتد که در دوره تنظیم قبلی که در تاریخ ۲۰ ژانویه اتفاق افتاده بود، این معیار ۳.۹۰٪ کاهش یافته بود.

سختی استخراج بیت کوین

سختی شبکه بیت کوین هر دو هفته یک بار یا به عبارت دیگر هر ۲۰۱۶ بلاک با توجه به افزایش یا کاهش قدرت پردازشی ماینرها تغییر می‌کند. با درنظر گرفتن سختی ۷۵.۵۰ تریلیون واحدی فعلی، در حال حاضر شاهد سخت‌ترین دوران تاریخ استخراج بیت کوین هستیم. این یعنی ماینرها برای استخراج موفق نیازمند قدرت پردازشی و هش ریت بالاتری هستند.

جهش ۷.۳۳ درصدی سختی شبکه در حالی رخ می‌دهد که روز به روز به چهارمین هاوینگ بیت کوین نزدیک می‌شویم و انتظار می‌رود این اتفاق تاریخی کمتر از ۱۱۵۰۰ بلاک دیگر رخ دهد. به دنبال هاوینگ، پاداش استخراج هر بلاک از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ واحد بیت کوین کاهش می‌یابد، اتفاقی که می‌تواند ماینرهای کوچک و ناکارآمد را از گردونه رقابت خارج کند.

وضعیت هش ریت چگونه است؟

علیرغم افزایش سختی شبکه، هش ریت شبکه بیت کوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده هفت روزه خود در حوالی ۵۳۶ اگزاهش در ثانیه (EH/s) قرار گرفته است و از اوج ۵۶۶ اگزاهش در ثانیه‌ای خود که در تاریخ ۲۹ ژانویه به ثبت رسید فاصله دارد.

قدرت استخراج بیت کوین در حال حاضر در بین چند استخر استخراج بزرگ متمرکز شده است به طوری که دو استخر فاندری یو‌اس‌ای (Foundry USA) و انت پول (Antpool) در مجموع بیش از ۶۰٪ از کل هش ریت شبکه را در اختیار دارند. در حال حاضر فاندری یو‌اس‌ای با در اختیار داشتن ۳۱.۹۴٪ از قدرت محاسباتی بلاکچین بیت کوین، در رتبه اول قرار دارد.

تنظیم سختی استخراج بعدی بیت کوین در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ انجام خواهد گرفت. در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به هاوینگ و تاثیر آن بر اقتصاد استخراج  ارز بیت کوین، پارامترهای مربوط به فرآیند استخراج بیت کوین از جمله سختی شبکه و هش ریت توسط تحلیلگران و کارشناسان به دقت زیر نظر گرفته می‌شود.

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین ماهیت رقابتی ماینینگ این ارز دیجیتال و انعطاف‌پذیری این بلاکچین را نشان می‌دهد. در حالی که ماینرها سخت‌افزارها و قدرت پردازشی خود را مطابق با میزان سختی جدید تنظیم می‌کنند، افزایش رقابت در شبکه به نفع امنیت کلی بلاکچین بیت کوین خواهد بود.

وضعیت کلی بازار چگونه است؟

در زمان نگارش این خبر هر واحد بیت کوین با قیمت ۴۲٬۷۷۷ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته مقدار جزیی پایین‌تر است. در حال حاضر با توجه به بهبود وضعیت اقتصاد کلان آمریکا، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی بیت کوین (ETF اسپات) و همچنین نزدیک شدن به هاوینگ، دید کلی به بیت کوین و بازار رمزارزها صعودی است.

علاوه بر این، داده‌های شرکت کریپتو رنک نشان می‌دهد حجم معاملاتی کلی در صرافی‌های متمرکز ۱۰.۴٪ نسبت به ماه دسامبر افزایش یافته و به اوج یکساله خود رسیده است. علیرغم چالش‌های قانونی بایننس در سال گذشته، این صرافی هنوز هم ۵۲٪ از حجم معاملاتی را در اختیار دارد.

افزایش حجم معاملات صرافی‌های متمرکز

حجم معاملاتی صرافی کوین بیس نیز بیش از ۲۰٪ افزایش یافته که عمدتا آن را می‌توان به نقش کلیدی این صرافی در صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین نسبت داد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد