جستجو در بیتفا
  • سیستم جدید شناسایی کلاهبرداری استرالیا
  • محققان و رمانتیک‌ها مراقب باشید!
  • ادامه کلاهبرداری
حذف خودکار سایت‌های کلاهبرداری توسط سیستم جدید استرالیا!

حذف خودکار سایت‌های کلاهبرداری توسط سیستم جدید استرالیا!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
۳ دقیقه
۰
۵۴۱
توسط :
کسری جان‌زاده

قرار است کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) از حذف خودکار سایت های کلاهبرداری در استرالیا که توسط Netcraft راه اندازی شده است استفاده کند تا برخی سایت‌های کلاهبرداری را به طور خودکار حذف کند. این سرویس پیش از استرالیا در انگلیس هم مورد استفاده قرار گرفته بود که نتیجه قابل قبولی ارائه داده بود.

 

سیستم جدید شناسایی کلاهبرداری استرالیا

متخصصان امنیت سایبری هم از این آزمایش جدید توسط (ACCC) برای حذف خودکار وب سایت‌های کلاهبرداری استقبال کردند. در این آزمایش ده‌ها سایت کلاهبرداری، از جمله کلاهبرداری‌های رمزنگاری، پس از اینکه بیش از 300 بار گزارش شدند، آفلاین شدند.

ACCC گزارش داد که استرالیایی‌ها در سال گذشته 113 میلیون دلار در کلاهبرداری ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند. آزمایش جدید با همکاری کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) انجام خواهد شد و بر حذف موثر وب سایت‌های کلاهبرداری پس از گزارش به قانون گذار‌های استرالیا تمرکز دارد تا از سرمایه گذاران در برابر کلاهبرداری‌ها محافظت کنند.

ACCC از یک سرویس اقدامات متقابل از نت کرافت مستقر در بریتانیا استفاده می‌کند که در چهار سال گذشته خدمات مشابهی را به مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا ارائه کرده است.

طبق گزارش IT News، سایت‌هایی که قبلاً حذف شده‌اند شامل «سایت‌های فیشینگ جعل هویت کسب‌وکارها و مقامات دولتی استرالیا»، به همراه «کلاهبرداری ازطریق خرید حیوانات، کلاهبرداری با کفش، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و کلاهبرداری‌های پشتیبانی فنی» می‌شوند.

کلاهبرداری

کن گمبل (Ken Gamble)، رئیس اجرایی شرکت اطلاعاتی خصوصی IFW Global، این توسعه را ستودنی دانست و به کوین تلگراف گفت این «بهترین خبری است که شنیده است»، زیرا «زیانی که این سایت‌ها توسط کلاهبرداران پیچیده با استفاده از تکنیک‌های جدید بازاریابی دیجیتال وارد کرده‌اند را دیده است.» او در ادامه افزود:

«این وب‌سایت‌های کلاهبرداری رمزارز کنترل‌نشده‌اند و توسط گروه‌های جنایی سازمان‌دهی می‌شوند که بسیاری از آن‌ها در اروپای شرقی زندگی می‌کنند و مراکز تماس را اداره می‌کنند و روزانه میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین می‌برند.»

گمبل گفت که سازمان‌های دولتی استرالیا نیز برای مشاهده موفقیت واقعی باید آماده همکاری با بخش خصوصی باشند.

گمبل با گفتن این جمله به حرف‌های خود پایان داد که ما نیاز به اجرای قانون داریم و با کشورهای مختلف همکاری می‌کنیم، بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در این تحقیقات کلاهبرداری مفید نیستند و تحقیقات ما را بسیار سخت تر از حد لازم می‌کند.

 

محققان و رمانتیک‌ها مراقب باشید!

گمبل گفت که افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند اغلب با تبلیغات فیس‌بوک هدف قرار می‌گیرند که آن‌ها را با «ویدیوهای حرفه‌ای به سبک هالیوودی جذب می‌کند» و آنها را متقاعد می‌کند که چقدر کسب درآمد از این حوزه آسان است.

«اگر کسی می‌خواهد 10000 دلار در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند، باید 1000 دلار را برای انجام بررسی‌های لازم خرج کند تا مطمئن شود که پلتفرمی که می‌خواهد استفاده کند قانونی است و اگر معلوم شود که این یک پروژه کلاهبرداری است، این بهترین 1000 دلاری خواهد بود که تا به حال خرج کرده‌ است. »

او گفت کسانی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند باید بررسی‌های لازم را انجام دهند زیرا بسیاری از وب سایت‌ها شرکت‌های بزرگتر را برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران بالقوه شبیه سازی می‌کنند. او گفت که سرمایه گذاران بالقوه در حداقل ممکن باید «بررسی‌هایی را انجام دهند تا مطمئن شوند که پلتفرم مورد نظر، با تمام شماره‌های مجوز مالی مطابقت دارد.»

کلاهبرداری دیجیتال

نماینده‌ای از Cyber ​​Trace، تیمی از محققین خصوصی متخصص در کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، به کوین تلگراف گفت که «طعمه گذاری عاشقانه» رایج ترین کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است. این روش آن دسته از قربانیان را شامل می‌شود که با شخص دیگری به صورت آنلاین آشنا می‌شوند که آن‌ها را به سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها جذب می‌کند و می‌گوید که می‌توانند درآمد خوبی از این راه داشته باشند.

ادامه کلاهبرداری

کلاهبردار سپس از قربانی می‌خواهد تا «مقدار کمی تا 200 دلار» را به پلتفرم خود بفرستد، جایی که «آن‌ها به گونه‌ای اعداد را دستکاری می‌کنند که به شخص می‌گویند سود کرده است و به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند این مبلغ را برای جلب اعتماد برداشت کنند.»

هنگامی که قربانی می‌بیند سودآوری و برداشت وجوه خود چقدر آسان است، شروع به سرمایه‌گذاری بیشتر و بیشتر می‌کند اما پس از آن زمان چندان سودی به دست نمی‌آورد و کلاهبرداران تمام پول را برای خود بر می‌دارند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد