جستجو در بیتفا
  • افزایش قابل توجه ارسال بیت کوین به صرافی‌ها
  • بازار در دست فروشندگان
  • خوش‌بینی به آینده بیت کوین هنوز ممکن است
  • جمع بندی
ارسال حجم زیادی بیت کوین به صرافی‌ها، آیا تریدرها برای فروش آماده می‌شوند؟

ارسال حجم زیادی بیت کوین به صرافی‌ها، آیا تریدرها برای فروش آماده می‌شوند؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
۴ دقیقه
۲
۳۳۴
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای اخیر شاهد ارسال تعداد قابل توجهی از بیت کوین به صرافی‌ها بودیم. حجم تراکنش‌های ارسال این دارایی به صرافی‌ها اکثراً در بازه یک میلیون دلار یا بیشتر بود که باعث کنجکاوی و بعضاً نگرانی معامله گران شده است. عده‌ای معتقدند این اقدامات نشان دهنده آماده شدن تریدرها برای فروش دارایی‌هایشان است و ممکن است در روزهای آینده شاهد ریزش دوباره قیمت‌ها باشیم. در این مقاله خبری قصد داریم تحرکات صورت گرفته در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم و جزئیات ارسال بیت کوین به صرافی‌های متمرکز را با شما در میان خواهیم گذاشت؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش قابل توجه ارسال بیت کوین به صرافی‌ها

پس از آن که رمز ارز بیت کوین نتوانست از محدوده مقاومتی ۲۷ هزار دلار عبور کند، بسیاری از هولدرهای بلند مدت آن دچار نگرانی شدند. پس از ناکامی بیت کوین در آغاز یک روند صعودی، اکنون تراکنش‌های ارسال این ارز دیجیتال به صرافی‌های متمرکز نیز افزایش پیدا کرده تا جبهه نزولی بازار بار دیگر تقویت شود.

بر اساس آخرین دیتاهای منتشر شده، حجم قابل توجهی از بیت کوین اکنون به صرافی‌های متمرکز مطرح بازار مانند بایننس ارسال شده است. ارسال یک دارایی به صرافی معمولاً برای تبدیل و یا فروش آن رخ می‌دهد و همین مسئله نگرانی‌های زیادی را در بین کاربران ایجاد کرده است.

البته نکته این است که در ماه‌های گذشته، تضاد قابل توجهی بین سپرده‌های بزرگ بیت کوین با حجم بیش از یک میلیون دلار و برداشت‌های معادل و یا کوچک‌تر از ۱ میلیون دلار وجود دارد. این تناقض به علت افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به این دارایی است که باعث شد نوسانات زیادی در بازار تشکیل شود. این نوسانات ممکن است برای تریدرهای بازار در روزهای آینده دردسر ساز باشد، اما عده‌ای نیز به دنبال استفاده و کسب سود از چنین شرایطی هستند.

از طرفی افزایش حجم بیت کوین با افزایش شاخص اپن اینترست (Open Interest) همراه شده است. این شاخص یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش وضعیت بیت کوین است که با تحلیل معاملات فیوچرز آن صورت گرفته و مشخص کننده احساسات تریدهای بازار برای روزهای آینده بازار است.

تجارت‌ها و کسب و کارهایی که از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است اما هنوز نتوانسته هیجان و انگیزه لازم برای افزایش قیمت‌ها را در بین معامله‌گران ایجاد کند.

بیت کوین

با توجه به مطالب مطرح شده و آمار و اتفاقات موجود، هنوز هم روند حاکم بر بازار نزولی است و فروشندگان در بازار از قدرت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد.

 

بازار در دست فروشندگان

اکنون شرایط بیت کوین به نحوی است که تعداد بسیار زیادی از معامله‌گران پیش بینی می‌کنند که بازار در روزهای آینده اصلاح عمیق‌تری را تجربه کند. در روزهای اخیر ۵۲ درصد از معاملات فیوچرز بیت کوین برای ریزش آن (معاملات شورت / Shrot Position) ثبت شدند و معاملات خرید (لانگ / Long Position) سهمی ۴۸ درصدی را در اختیار داشتند.

شاید شرایط بیت کوین در کوتاه مدت چندان مساعد نباشد اما مواردی نیز وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان نشانه‌های مثبت یاد کرد. در ادامه به بررسی دلایل خوش‌بینی برخی از معامله‌گران به آینده بیت کوین خواهیم پرداخت.

 

خوش‌بینی به آینده بیت کوین هنوز ممکن است

با توجه به اکوسیستم گسترده‌ای که در شبکه بیت کوین ایجاد شده است، داده‌های Glassnode یک نقطه عطف بزرگ را در بلاکچین آن برجسته می‌کند. در حال حاضر تعداد آدرس‌هایی که دارای حداقل ۱ بیت کوین هستند به بالاترین رکورد خود دست پیدا کرده و به عدد ۱,۰۲۲,۶۵۵ رسیده است. این آمار نشان دهنده افزایش علاقه به مالکیت و استفاده از بیت کوین است.

بیت کوین

علاوه بر این یک روند جذاب در میان نهنگ‌های بازار کریپتو شکل گرفته که بیت کوین‌های هولد شده را در مجموع به ۷,۸۸۶,۵۱۱ عدد رسانده است. این میزان از بیت کوین‌ها در ۵ سال گذشته جابه‌جا نشده‌اند و تمایل دارندگانشان برای نگهداری بلند مدت آن را نشان می‌دهد. هولد کردن یک دارایی نشان دهنده ارزش بالای آن در میان افراد است و می‌تواند نشانه خوبی برای آن محسوب شود.

 

جمع بندی

با بررسی تحرکات معامله‌گران متوجه می‌شویم که هولدرهای بلند مدت بیت کوین در نوسانات اخیر اقدام به جابه‌جایی و یا فروش دارایی‌های خود نکرده‌اند. از طرفی هولدرهای کوتاه مدت از هر افزایش قیمتی برای فروش بیت کوین‌های خود استفاده کرده‌اند و همین مسئله باعث ایجاد نوسانات زیادی در بازار شده است. در شرایط فعلی، می‌توان گفت قدرت جبهه نزولی در بازار بیشتر است و احتمال می‌رود در روزهای اخیر شاهد ریزش بیشتر قیمت بیت کوین باشیم. توصیه ما این است که در چنین روزهایی یا از بازار فاصله بگیرید و یا در صورت تمایل به باز کردن معامله، ریسک آن را تا اندازه ممکن کاهش دهد تا بتوانید به بهترین شکل از سرمایه خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد