جستجو در بیتفا
  • روزهای پر رونق بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد
  • جذب سرمایه قابل توجه در بازار بیت کوین و اتریوم
  • چشم انداز صعودی برای آینده بیت کوین
جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم؛ سوخت جدید برای ادامه روند صعودی

جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم؛ سوخت جدید برای ادامه روند صعودی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
۵ دقیقه
۰
۱۸۸
توسط :
مبین رزمخواه

بازار بیت کوین و اتریوم در روزها و هفته‌های اخیر شاهد ورود سرمایه‌های بزرگی بودند و این اتفاق نشان دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال است. دو ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو توانستند حدود ۲۰ میلیارد دلار جذب سرمایه جدید داشته باشند که می‌تواند ادامه روند صعودی بازار را هموارتر کند. جذب سرمایه‌های جدید درست به میزان قبل از آغاز چرخه صعودی قبلی بیت کوین بوده است و می‌تواند دوباره بازار را به نقطه اوج جدید برساند. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین اتفاقات بازار بیت کوین را بررسی می‌کنیم. در این مقاله به جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم می‌پردازیم و جزئیات آن را مرور می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

روزهای پر رونق بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد

حال و هوای صعودی در بازار ارزهای دیجیتال مدت زمان نسبتاً زیادی است که استمرار خود را به خوبی حفظ کرده و بسیاری معتقدند که این وضعیت کماکان پابرجا خواهد بود. پس از آنکه بیت کوین توانست از مقاومت ۴۰ هزار دلاری خود با قدرت عبور کند، قدرت قابل توجهی در حفظ روند صعودی از خود نشان داد. بسیاری عقیده داشتند که بیت کوین با اصلاح قیمتی شدید مواجه خواهد شد، اما نکته قابل توجه این است که حتی با ثابت اعلام شدن نرخ بهره توسط فدرال رزرو، حمایت ۴۰ هزار دلاری آن توانست قیمت را به بالا بازگرداند.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۴۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود و در تلاش است تا حمایت خود در این این ناحیه را حفظ کند. البته باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که هولدرهای کوتاه مدت از فرصت‌های ایجاد شده در حال استفاده هستند و بیت کوین در نواحی ۴۳ تا ۴۴ هزار دلار فروشندگان زیادی دارد. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده خواهید کرد.

نمودار بیت کوین 25 آذر

البته نکته مهم این است که سرمایه‌گذاران جدید همواره در حال استفاده از اصلاح‌های صورت گرفته در بازار هستند و می‌توانند بیت کوین را همچنان بالا نگه دارند.

اتریوم نیز در کنار بیت کوین توانسته عملکرد بسیار خوبی به ثبت برساند. در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بازار در محدوده ۲۲۴۰ دلار معامله می‌شود. مشابه آنچه که برای بیت کوین رخ داد، اتریوم نیز در قیمت‌های بالای ۲۳۰۰ دلار با فروش هولدرهای کوتاه مدت مواجه است. اما این فروش‌ها تا کنون تأثیرات خارج از عرفی بر بازار نداشته‌اند و اتریوم توانسته بالای محدوده‌های حمایتی مهم معامله شود. در تصویر پایین چارت قیمت اتریوم در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار اتریوم 25 آذر

اتفاق مهمی که در این روزها رخ داده، ورود حجم زیادی از نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال بزرگ بازار مانند بیت کوین و اتریوم است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

جذب سرمایه قابل توجه در بازار بیت کوین و اتریوم

بیت کوین و اتریوم به عنوان پرچم‌داران بازار ارز دیجیتال، در ۱۴ دسامبر، جریان خالص ورودی ۱۹.۷ میلیارد دلار به بازارشان را تجربه کردند که اتفاق بسیار قابل توجهی است. آخرین باری که این حجم از سرمایه وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، چند سال قبل بود که قیمت بیت کوین را از ۱۸ هزار دلار به ۶۵ هزار دلار رساند. اگر که تاریخ برای این ارز دیجیتال تکرار شود، می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که بیت کوین یک چرخه صعودی مانند آنچه که در سال ۲۰۲۰ مشاهده کردیم را به ثبت برساند.

علاوه بر این، بر اساس اطلاعاتی که توسط Greek.Live منتشر شد، خوش بینی نسبت به آینده بیت کوین همچنان در سطوح بالایی قرار دارد. معاملات آپشن (Options) بیت کوین همچنان حتی در اواسط هفته گذشته نیز حجم بالایی را به ثبت رساند که نشان دهنده فعالیت زیاد معامله‌گران در بازار بیت کوین است. معاملات باز بزرگی در حال حاضر در بازار بیت کوین ایجاد شده و بسیاری از معامله‌گران بزرگ معتقدند که موج صعودی بیت کوین حداقل تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.

جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم چشم اندازی صعودی را برای بازار کریپتو ترسیم می‌کند که به نظر می‌رسد بتوانیم در آینده شاهد رونق گرفتن بیشتر بازار کریپتو باشیم. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

چشم انداز صعودی برای آینده بیت کوین

جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم

اگر که سناریوهای صعودی بیت کوین عملی شود، این انتظار وجود دارد که بیت کوین تا پایان هفته آینده از محدوده 42 هزار فاصله بگیرد و خود را به قیمت 45 هزار دلار و یا حتی بیشتر برساند. می‌توان گفت اکنون با جذب سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری بیت کوین و اتریوم احساسات مثبتی در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد آینده بیت کوین ایجاد شده است. با این اوصاف در صورت عبور بیت کوین از مقاومت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، چیزی سر راهش تا رسیدن به قیمت 65 هزار دلار وجود نخواهد داشت.

رالی قدرتمند بیت کوین پس از آنکه سرمایه‌گذاران کوتاه مدت اقدام به برداشت سودهای خود کردند، کمی با کندی مواجه شد. این اتفاق سومین موج فروش بزرگی بود که در سال 2023 برای بیت کوین رخ داد. بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل آن چین گلس نود (Glassnode) منتشر شده است، پس از آنکه قیمت بیت کوین به بیش از 44500 دلار افزایش پیدا کرد، روند صعودی آن با کاهش قدرت مواجه شد.

با این جال کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌های متمرکز نشان دهنده این است که تعداد سرمایه‌گذاران بلند مدت در بازار کریپتو در حال افزایش است. امید به تأیید ETFهای بیت کوین و همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین از مهم‌ترین فاکتورهای شکل دهنده به احساسات معامله‌گران در آینده خواهد بود. همچنین جذب سرمایه بیت کوین یک اتفاق مثبت قابل توجه دیگر است که باید در تحلیل بیت کوین مورد توجه قرار بگیرد. حال باید دید در ادامه بیت کوین می‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند و یا اتفاقات دیگری در انتظار پادشاه ارزهای دیجیتال است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد