جستجو در بیتفا
  • هک شدن اکانت Blockchain Capital
  • هشدار FBI و سایر فعالان کریپتو نسبت به افزایش هک شدن حساب‌های کریپتویی
  • راه‌های افزایش امنیت در شبکه‌های اجتماعی
  • جمع بندی
هک شدن اکانت X شرکت Blockchain Capital

هک شدن اکانت X شرکت Blockchain Capital

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
۲
۳۹۴
توسط :
مبین رزمخواه

اکانت شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) شرکت سرمایه‌گذاری Blockchain Capital که فعالیت‌های گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال دارد توسط کلاهبرداران هک شد! این کلاهبرداران تلاش کردند که با استفاده از شهرت این اکانت به تبلیغ توکن اسکم خود بپردازند و با هدایت کاربران به سایت مخرب دارایی‌های آن‌ها را سرقت کنند. در این متن قصد داریم تا به این اتفاق بپردازیم و نکاتی که لازم است برای حفظ امنیت خود در فضای مجازی به آن توجه داشته باشید را با شما در میان بگذاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هک شدن اکانت Blockchain Capital و همچنین آشنایی با روش‌های افزایش امنیت در فضای مجازی تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

هک شدن اکانت Blockchain Capital

امروز در حساب Blockchain Capital پست‌های متعددی منتشر شد که در آن وعده انتشار توکن‌های BCAP به کاربران داده می‌شد. در این پست‌ها لینک‌هایی قرار داده شده بود که کاربران را به سایت‌های کپی شده از صفحه اصلی شرکت بلاکچین کپیتال هدایت می‌کرد که ظاهری بسیار مشابه سایت اصلی داشت.

اسکمرها در پست‌هایی که در این صفحه منتشر کردند لینک‌هایی را قرار داده بودند و کاربران را به خرید توکن‌های اسکم تشویق می‌کردند. البته در حال حاضر این شرکت کنترل حساب خود را به دست گرفته و پست‌های مخرب را حذف کرده است. تصویر توییت کلاهبرداران را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

هک شدن اکانت Blockchain Capital

سایتی که کاربران به آن هدایت می‌شدند یک حرف "n" در آدرس خود اضافه داشت؛ اما ظاهر کلی آن با سایت اصلی مشابه بود. از کسانی که وارد این صفحه شده‌اند تقاضا شده بود تا کیف پول خود را متصل کنند! این یک تاکتیک رایج برای کلاهبرداران است تا دارایی‌های کاربران ناآگاه را به سرقت ببرند.

پس از اتصال کیف پول از کاربر درخواست می‌شد تا یک تراکنش را در ولت خود تأیید کند که در همین لحظه دارایی‌های آن کیف پول به ولت هکر فرستاده می‌شد!

اسکمرها حتی کامنت‌های پست‌هایی که در اکانت Blockchain Capital منتشر کردند را نیز بسته بودند تا کاربران نتوانند در مورد اسکم بودن آن به یکدیگر هشدار دهند. اما بسیاری از کاربران X اقدام به انتشار پست‌هایی کردند و در مورد این اتفاق به کاربران خود اخطار دادند.

وین واوقان (Wayne Vaughan)، مؤسس شرکت Tierion یکی از افرادی بود که اسکم بودن این پست را هشدار داد. تصویر توییت او در مورد هک شدن حساب بلاکچین کپیتال را می‌توانید در پایین مشاهده کنید.

هک شدن اکانت Blockchain Capital

 

هشدار FBI و سایر فعالان کریپتو نسبت به افزایش هک شدن حساب‌های کریپتویی

پلیس فدرال آمریکا (FBI) به هکرها هشدار داده بود که به دست گرفتن کنترل اکانت‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی و اقدام به انتشار لینک‌های مخرب جرم بزرگی است و با آن‌ها برخورد خواهد شد. با این حال تنها چند روز پس از این هشدار شاهد هک شدن اکانت شرکت بلاکچین کپیتال بودیم.

همچنین به تازگی تعداد زیادی از حساب‌های جعلی با سوء استفاده از وکیل پرونده ریپل در برابر SEC جرمی هوگان (Jeremy Hogan) ایجاد شد. هکرها با انتشار پست‌هایی تلاش داشتند تا کاربران را به سایت‌های مخربی هدایت کنند که به آن‌ها وعده دریافت XRP رایگان می‌داد!

در گذشته و در ماه جولای نیز چانگ پنگ ژائو یا همان CZ، رئیس صرافی بایننس به 8.5 میلیون کاربر پلتفرم X خود هشدار داده بود که مراقب حملات فیشینگ زیادی که در شبکه‌های اجتماعی روی می‌دهد باشند. در آن زمان حساب X مؤسس صرافی یونی سواپ، هیدن آدامز (Hayden Adams) هک شده بود و لینک‌های اسکم زیادی در آن منتشر شد.

اما راهکار چیست و چگونه در دام این کلاهبرداران و هکرها نیفتیم؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

 

راه‌های افزایش امنیت در شبکه‌های اجتماعی

ژائو در پست‌های خود توصیه کرده بود که به جای استفاده از روش‌های تأیید دو مرحله‌ای مبتنی بر پیام، از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده شود. این دستگاه‌های سخت افزاری امنیت بسیار بالاتری نسبت به ولت‌های نرم افزاری دارند و می‌توانند امنیت دارایی‌های شما را افزایش دهند.

البته با استفاده از ولت‌های نرم افزاری و فعال کردن تأییدیه‌های لازم برای هر تراکنشی انجام می‌شود نیز می‌توانید امنیت حساب خود را تا اندازه زیادی بالا ببرید.

در ابتدا نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تا حد ممکن روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید و کیف پول خود را به هر سایتی متصل نکنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از تأیید هر تراکنش از طریق کیف پول، به اطلاعات آن دقت کنید. کیف پول‌های نرم افزاری قبل از اینکه به هر سایتی متصل شوید به شما هشدارهای لازم را می‌دهند و در پیامشان عنوان می‌شود تنها در صورتی که به صفحه مورد نظر اطمینان دارید اقدام به اتصال ولت خود به آن کنید.

اگر هم که می‌خواهید در مورد امنیت در فضای بلاکچین و روش‌های هکرها در این فضا اطلاعات کاملی به دست بیاورید می‌توانید مقاله معرفی روش‌های هک و حمله به بلاکچین  را مطالعه کنید.

 

جمع بندی

هک شدن و سرقت دارایی‌های دیجیتال از جمله ترس‌های موجود برای همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال است. توجه داشته باشید با اینکه تا حدودی این ترس درست است، اما اگر به نکات امنیتی لازم دقت کنید می‌توانید به راحتی در این بازار فعالیت کنید و هیچ خطری نیز شما و دارایی‌هایتان را تهدید نمی‌کند. نکته دیگر این است که به پست‌های منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنید زیرا این احتمال وجود دارد که اکانت هر پروژه و یا شخص مشهوری که در دنیای کریپتو فعالیت می‌کند هک شود و در دست کلاهبرداران قرار بگیرد. به همین دلیل به هیچ وجه روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید و کیف پول خود را نیز به سایت‌هایی که از سلامتشان اطمینان ندارید متصل نکنید تا بتوانید از دارایی‌های خود به بهترین نحو ممکن محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد