جستجو در بیتفا
  • فروش گسترده بیت کوین توسط نهنگ‌ها
  • نشانه‌های صعودی بیت کوین
  • محدوده‌های حمایتی مهم بیت کوین
  • بررسی سناریو نزولی بیت کوین
فروش ۲.۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌ها

فروش ۲.۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌ها

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
۴ دقیقه
۰
۲۴۲
توسط :
مبین رزمخواه

صعود بیت کوین به بالای ۳7 هزار باعث شده است تا بسیاری از افراد به آغاز یک روند صعودی قدرتمند در بازار امیدوار شوند. از طرفی این افزایش قیمت باعث شده تا برخی از بازیگران بزرگ بازار سودهای خود را برداشت کنند. این برداشت سود با فروش گسترده‌ی بیت کوین و برخی از ارزهای دیجیتال بزرگ همراه شده که می‌تواند مانع از ادامه یافتن این روند صعودی شود و یا سرعت پیشرفت آن را کاهش دهد. در این مقاله سعی می‌کنیم خبر فروش ۲.۲ میلیارد دلار بیت کوین را بررسی کنیم و نگاهی به شرایط بیت کوین داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

فروش گسترده بیت کوین توسط نهنگ‌ها

بیت کوین مدتی است که روند صعودی نسبتاً خوبی را آغاز کرده و قرار گرفتن آن در بالای محدوده ۳۰ و ۳۳ هزار دلار امیدهای کاربران برای آغاز روند صعودی را افزایش داده است. این افزایش امید اما با فروش گسترده بیت کوین توسط نهنگ‌ها همراه شده و این مسئله نگرانی‌های افراد برای اینکه آیا بیت کوین می‌توان با این فشار فروش مقابله کند را تقویت کرد. 

در مدت اخیر حدود ۲.۲ میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌های بزرگ بازار به فروش رفته که رقم قابل توجهی است. در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود بیش از ۸۰ درصد هولدرهای بیت کوین در سود هستند که نشان می‌دهد احتمال فروش این دارایی هنوز زیاد است.

با مشاهده تحرکات بازار متوجه می‌شویم که با افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۷ هزار دلار فروش آن نیز بیشتر می‌شود. این محدوده اکنون به عنوان یک مقاومت قوی برای بیت کوین عمل می‌کند و فروش بیش از ۶۰ هزار بیت کوین در این نواحی نشان دهنده این است که پادشاه ارزهای برای گذشتن از این ناحیه کار سختی را در پیش رو خواهد داشت.

البته برخی از نشانه‌های صعودی موجود برای بیت کوین توانسته امیدهای طرف‌داران آن را افزایش دهد. در ادامه به برخی از این نشانه‌ها اشاره خواهیم کرد. 

بیت کوین صعودی

 

نشانه‌های صعودی بیت کوین

بر اساس آمار منتشر شده تعداد ثروتمندان بیت کوین که بیش از یک میلیون دلار دارایی دارند از آغاز سال ۲۰۲۳ تا کنون بیش از ۳ برابر شده است. این اتفاق یک نشانه صعودی مهم برای بیت کوین به شمار می‌رود.

از دیگر اتفاقات مثبت در بازار بیت کوین باید به رشد شاخص اپن اینترست (Open Interest) این ارز دیجیتال اشاره کرد. این شاخص برای اولین بار از زمان سقوط صرافی FTX برای بیت کوین و اتریوم به بالای ۲۰ میلیون دلار رسیده است. رشد اپن اینترست با همراهی سرمایه‌گذاران نهادی همراه شده و توانسته علاقه سرمایه‌داران بزرگ برای ورود به بازار آن را افزایش دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نشانه‌ها تا زمانی کاربرد خواهند داشت که بیت کوین بتواند حمایت‌های مهم خود را نگه دارد! در ادامه به حمایت‌های مهم بیت کوین اشاره خواهیم کرد.

 

محدوده‌های حمایتی مهم بیت کوین

از زمانی که بیت کوین حرکت خود را به سمت بالای ۳۰ هزار دلار آغاز کرد، روند صعودی ادامه‌داری را در بازار کریپتو مشاهده کردیم. این حرکت صعودی باید در مقاطع مختلف و توسط محدوده‌های مهم قیمتی حمایت شود‌.

این محدوده‌های قیمتی نقاطی هستند که سرمایه‌گذاران می‌توانند دوباره وارد بازار شوند و اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی بیت کوین تا اندازه زیادی تضمین خواهد شد.

با توجه به شرایط فعلی، در بازه زمانی کوتاه‌مدت قیمت ۳۶ هزار دلار را باید یک حمایت مهم برای بیت کوین در نظر گرفت. در صورتی که این حمایت بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند می‌توان اهداف بالاتری را برای بیت کوین متصور بود.

نمودار قیمتی بیت کوین

در مرحله بعد اگر که روند صعودی بیت کوین ضعیف‌تر شود و حمایت ۳۶ هزار دلاری آن از دست رود، باید امیدوار بود که بازه ۳۵۳۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار از ریزش بیشتر بیت کوین جلوگیری کند. این محدوده که به نظر می‌‌رسد پتانسیل این را دارد که برای بسیاری از خریداران بزرگ بازار به عنوان نقطه ورود مطمئنی عمل کند، اهمیت زیادی در حفظ روند صعودی بیت کوین خواهد داشت.

اگر این حمایت‌ها از دست برود شرایط بیت کوین وارد فاز پیچیده‌ای خواهد شد! در ادامه سعی می‌کنیم نگاهی به سناریو نزولی بازار داشته باشیم. 

 

بررسی سناریو نزولی بیت کوین

در شرایطی که بیت کوین نتواند حمایت‌های ۳۶ و ۳۵ هزار دلاری خود را نگه دارد وارد یک فاز رنج خواهد شد. در آن صورت به نظر می‌رسد که باید شاهد درجا زدن قیمت بین محدوده‌های حمایت و مقاومت باشیم. بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند بیت کوین برای اینکه روند صعودی سالمی را تجربه کند باید اصلاح‌هایی را نیز داشته باشد. این اصلاح‌ها به نوعی فرصتی دوباره برای خرید و ورود مجدد سرمایه‌گذاران جدید است که می‌تواند برای بازار کریپتو مفید نیز باشد.

بیت کوین نزولی

اگر که بیت کوین اصلاح قیمتی خود را آغاز کند می‌توانیم محدوده‌های حمایتی 35 هزار، 33 هزار، سپس 30 هزار و 25 هزار دلار را برایش در نظر بگیریم. ورود بیت کوین به محدوده‌هایی پایین‌تر از این قیمت‌ها نشانه‌ای برای قدرت گرفتن روند نزولی و فروشنگدان در بازار خواهد بود.

توصیه پایانی ما این است که برای هر سناریویی از بازار استراتژی مخصوص به خود را داشته باشید و سعی کنید از هر شرایطی که ایجاد می‌شود به نفع خود استفاده کنید. مدیریت سرمایه در چنین بازه‌های زمانی حساسی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید از افزایش ریسک معاملات خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد