جستجو در بیتفا
  • گزارش کمیته سیاست مالی
  • قوانین بیشتر برای استیبل کوین‌ها
بانک مرکزی انگلستان خواستار ایجاد چارچوب نظارتی «تقویت‌شده» برای رمز ارزها شد!

بانک مرکزی انگلستان خواستار ایجاد چارچوب نظارتی «تقویت‌شده» برای رمز ارزها شد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
۲ دقیقه
۵
۴۳۰
توسط :
کسری جان‌زاده

به گفته بانک مرکزی بریتانیا، کریپتو خطری فوری برای سیستم مالی ایجاد نمی‌کند، اما باید مورد توجه قرار گیرد و همین درخواست بانک مرکزی انگلستان برای قانون گذاری شدیدتر رمز ارزها موجب ریزش مجدد بازار شد! بانک انگلستان گفت که فعالیت در بازار کریپتو باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این صنعت همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

بانک انگلستان

گزارش کمیته سیاست مالی

کمیته سیاست مالی بانک (FPC) در گزارش ثبات مالی خود در روز سه شنبه به طور خلاصه به ارزهای دیجیتال پرداخت، این گزارش خاطرنشان کرد که در حالی که صنعت ارز‌های دیجیتال ریسک آنی کمتری دارد، با این وجود نظارت بر آن مهم است. به طور خاص، این گزارش به افت شدید ارزش بازار اشاره کرد - که نسبت به ژوئن از 3 تریلیون دلار در نوامبر به زیر 1 تریلیون دلار رسیده است. FPC گفت که چندین آسیب پذیری، که به سیستم‌های مالی سنتی شباهت دارد، در طول این کاهش در این سیستم هم آشکار شد.

این آسیب‌پذیری‌ها شامل «عدم تطابق نقدینگی‌ها و موقعیت‌های اهرمی سنگین می‌باشد. همچنین اعتماد سرمایه‌گذاران به توانایی برخی به‌اصطلاح «استیبل کوین‌ها» برای حفظ پگ‌هایشان به‌طور قابل‌توجهی تضعیف شد، به‌ویژه آن‌هایی که هیچ دارایی پشتوانه‌ای نداشتند یا دارایی پشتوانه کمی داشتند.» در حالی که این گزارش در ادامه گفت که این ریسک‌ها تهدیدی برای ثبات بازارهای مالی گسترده‌تر به شمار نمی‌روند، اما در حالی که این بازار بیشتر توسعه می‌یابد انگلستان خواستار شفافیت بیشتر مقرراتی شد.

در این گزارش آمده است: «این مشکلات بر نیاز به قانون گذاری رمز ارزها تقویت چارچوب‌های نظارتی و اجرای قانون برای رسیدگی به تحولات در این بازارها و فعالیت‌ها تأکید می‌کند.»

بانک در برابر بیت کوین

قوانین بیشتر برای استیبل کوین‌ها

سپس استیبل کوین‌ها به‌عنوان نیازمندان به مقررات بیشتر از رمز ارزهای دیگر مشخص شدند، زیرا «برخی از استیبل‌کوین‌ها که برای پرداخت‌ها استفاده می‌شوند ممکن است حمایت‌های مشابهی را به پول بانک مرکزی یا بانک تجاری ارائه نکنند». چنین استیبل‌کوین‌هایی در ماه می‌ به سرفصل اخبار تبدیل شدند، زیرا TerraUSD – که در آن زمان سومین استیبل کوین بازار بود - پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد و بیش از 40 میلیارد دلار را از بین برد.

FPC قبلاً هم انتظارات خود را برای استیبل کوین‌هایی که به عنوان "ابزارهای پول مانند" استفاده می‌شوند، اعلام کرده بود. این کمیته انتظار دارد که این ارزهای رمزنگاری شده «استانداردهای معادل پول بانک‌های تجاری را در رابطه با ثبات ارزش، استحکام ادعای حقوقی و توانایی بازخرید به قیمت پولی» رعایت کنند.

شراکت نوآوری مالی ایالات متحده و بریتانیا هفته گذشته سومین نشست خود را در لندن برگزار کرد تا در مورد مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال تصمیم بگیرند. در این نشست همچنین به استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که در حال راه اندازی هستند پرداخته شد.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد