جستجو در بیتفا
  • معیار سختی استخراج، بخشی جدایی ناپذیر از اجماع اثبات کار
  • تأثیر هاوینگ بر سختی استخراج بیت کوین و کاهش پاداش‌ ماینرها
  • تأثیر هاوینگ بر نرخ هش
سختی استخراج بیت کوین برای اولین بار به بالای 80 تریلیون رسید

سختی استخراج بیت کوین برای اولین بار به بالای 80 تریلیون رسید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
۳ دقیقه
۱
۲۳۶
توسط :
رومینا میرفتاحی

بررسی جزئیات مختلف از یک سال گذشته نشان می‌دهد سختی استخراج بیت کوین از ژانویه 2023 به طور پیوسته در حال افزایش است. سختی استخراج بیت کوین در 16 فوریه، برای اولین بار در تاریخ از 80 تریلیون فراتر رفت. انتظار می‌رود این رقم در آینده نزدیک به 100 تریلیون نیز برسد. اندازه گیری دشواری اضافه کردن یک بلاک جدید به بلاک چین، بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند اجماع اثبات کار بیت کوین است. با افزایش سطح سختی، قدرت محاسباتی و انرژی مورد نیاز یک ماینر برای کشف هش صحیح برای بلاک جدید افزایش می‌یابد. سطح سختی شبکه بیت کوین در سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته و به عبارتی دو برابر پارسال شده است.

معیار سختی استخراج، بخشی جدایی ناپذیر از اجماع اثبات کار

مشکلات مربوط به استخراج بیت کوین از ژانویه سال 2023 به طور مداوم و تدریجی افزایش یافته است. پیچیدگی حل معادله ریاضی مرتبط با یک بلاک، که معیاری برای سختی استخراج بیت کوین است، روز جمعه از 80 تریلیون فراتر رفت و به 81.73 تریلیون رسید. پیش بینی‌ها و محاسبات مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد شاید سختی استخراج بیت کوین در ماه‌های آینده حتی به 100 تریلیون نیز برسد. معیار سختی استخراج، بخشی جدایی ناپذیر از اجماع اثبات کار است که پیچیدگی افزودن یک بلاک جدید به بلاکچین را می‌سنجد. هر چه سختی بالاتر باشد، یک ماینر برای یافتن هش مناسب برای بلاک جدید به قدرت و انرژی محاسباتی بیشتری نیاز دارد. جالب است بدانید سطح سختی استخراج برای شبکه بیت کوین، در 12 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است.

سختی استخراج بیت کوین

تأثیر هاوینگ بر سختی استخراج بیت کوین و کاهش پاداش‌ ماینرها

به طور کلی موجی از خوش‌بینی نسبت به آینده بیت کوین در بازار در جریان است. رویداد هاوینگ عمدتاً به عنوان راهی برای مبارزه با تورم شناخته می‌شود زیرا با نصف شدن پاداش ماینرها، هم با کاهش سرعت ایجاد سکه‌های جدید و همینطور کاهش عرضه رو‌به‌رو هستیم. تاریخ دقیق هاوینگ بعدی در حال حاضر در دسترس نیست، اما انتظار می رود در 20 آوریل 2024 انجام شود. تا هاوینگ پیش رو تنها چند روز باقی مانده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت بیت کوین کاملا امیدوار هستند. از مشکلاتی که در استخراج بیت کوین وجود دارد می‌توان به نصف شدن پاداش ماینرها اشاره کرد. همانطور که گفته شد، با کاهش پاداش ماینرها، که در هاوینگ پیش رو از 6.25 به 3.125 خواهد رسید، انتظار می‌رود ماینرها با مشکلاتی روبرو شوند که این مشکلات به تدریج نرخ هش را کاهش می‌دهد. بر اساس بررسی‌های برخی از منابع، انتظار می‌رود پس از هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل تنها ماینرهای کارآمد جان سالم به در ببرند. طبق گزارش‌های یک منبع معتبر، ماینرهایی که از مدل‌های جدید SD19 استفاده می‌کنند ممکن است نتوانند به سود دهی خود ادامه دهند.

تأثیر هاوینگ بر نرخ هش

در هاوینگ پیش رو پاداش ماینرها از 6.25 به 3.125 کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود که نرخ هش پایین‌تر منجر به کاهش سختی استخراج بیت‌کوین شود، زیرا شبکه تلاش می‌کند تا تولید بلاک ثابت را هر 10 دقیقه یکبار حفظ کند. از این رو هاوینگ می‌تواند منجر به کاهش نرخ هش شود زیرا ماینرهای ناکارآمد، قادر به پرداخت هزینه‌های ماینینگ برای تولید بلاک جدید در هر ده دقیقه نیستند. از آنجایی که هدف شبکه این است که خروجی بلاک را هر 10 دقیقه یکبار ثابت نگه دارد، نرخ هش پایین‌تر باید دشواری استخراج بیت کوین را کاهش دهد.

با پیروی از الگوی تاریخی وضعیت قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ، انتظار می‌رود مجدداً شاهد افزایش ارزش و قیمت بیت کوین باشیم. از آنجایی که رویدا هاوینگ هر چهارسال یکبار اتفاق می‌افتد، در سال 2028 نیز منتظر هاوینگ بیت کوین برای بار پنجم خواهیم بود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد