جستجو در بیتفا
  • بررسی درخواست‌ها برای صندوق‌های ETF اتریوم توسط SEC
  • بررسی این درخواست‌ها توسط SEC لزوماً به تأییدشان منجر نمی‌شود
  • تأثیرات احتمالی راه‌اندازی صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم چیست؟
  • جمع بندی
آمادگی SEC برای بررسی صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم

آمادگی SEC برای بررسی صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
۵ دقیقه
۱
۳۶۱
توسط :
مبین رزمخواه

پس از راه افتادن موجی از درخواست‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین، اکنون شرکت‌های زیادی به دنبال این هستند که این صندوق‌ها را برای اتریوم نیز راه‌اندازی کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز در این باره نظرات خود را کمی تغییر داده و اعلام کرده است که به چنین درخواست‌هایی رسیدگی خواهد کرد. در هفته گذشته چندین شرکت برای ثبت صندوق‌های ETF اتریوم درخواست خود را ثبت کردند. به نظر می‌رسد که علاقه سرمایه‌گذاران نهادی پس از بیت کوین اکنون به سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم نیز جلب شده است. در این مقاله به تأثیرات ایجاد صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم در بازار این رمز ارز و سایر بخش‌های کریپتو خواهیم پرداخت؛ با بیتفا همراه باشید.

 

بررسی درخواست‌ها برای صندوق‌های ETF اتریوم توسط SEC

به نظر می‌رسد که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا مواضع خود در برابر اتریوم را اندکی تغییر داده و اکنون عنوان کرده است که درخواست شرکت‌های مدیریت سرمایه برای راه‌اندازی صندوق‌های فیوچرز قابل معامله در بورس را بررسی خواهد کرد.

در ماه می شرکت مشهور مدیریت دارایی‌های دیجیتال Grayscale، طی یک نامه‌ای درخواست رسمی خود را برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم به SEC ارائه کرد. پس از آن شرکت‌های Bitwise، Roundhill Investments و Valkyrie نیز درخواست‌های خود را به ثبت رساندند تا سهمی از بازار صندوق‌های فیوچرز اتریوم به دست بیاورند.

با این حال، در آن زمان گزارشاتی مبنی بر این منتشر شد که SEC از این شرکت‌ها خواسته تا پیگیری ETFهای اتریوم را متوقف کنند و درخواست‌های خود را پس بگیرند!

اکنون پس از گذشت مدتی دوباره در 28 جولای شرکت Votality Shares درخواست خود برای ایجاد صندوق‌های ETF اتریوم را به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرد. پس از این اقدام شرکت‌های VanEck، ProShare، Grayscale، Bitwise و Roundhill نیز درخواست‌های خود برای ایجاد چنین صندوق‌هایی را به SEC ارائه کردند. در متن درخواست این شرکت‌ها آمده است که قصد دارند نسخه مخصوص به خود از صندوق‌های فیوچرز قابل معامله در بورس اتریوم را ارائه کنند.

اکنون برخی از کارشناسان معتقدند با اینکه این صندوق‌ها شانس کمی برای مورد تأیید قرار گرفتن دارند اما این شرکت‌ها به چند دلیل درخواست‌هایشان را ثبت کرده‌اند. در ادامه با آن دلایل بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

بررسی این درخواست‌ها توسط SEC لزوماً به تأییدشان منجر نمی‌شود

همان‌طور که اشاره شد، با اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا به صورت عمومی اعلام کرده است که درخواست‌ها برای ایجاد صندوق‌های معاملاتی فیوچرز اتریوم را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ اما جایی عنوان نشده که چنین خواسته‌هایی را لزوماً به تأیید می‌رساند.

صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم

با این اوصاف شرکت‌های مختلف درخواستشان را به دلایل مختلفی ثبت کرده‌اند. از جمله این دلایل می‌تواند این باشد که هزینه برای ثبت درخواست به مراتب از عواقب جا ماندن از سایر رقبایشان در ارائه چنین خدماتی کمتر است! همچنین صندوق‌های معاملاتی اتریوم می‌توانند راه را برای سایر دارایی‌های دیجیتال نیز باز کند که بازار جذابی هم برای شرکت‌های مدیریت سرمایه و هم برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

این صندوق‌ها اگر که با مخالفت خاصی از طرف SEC روبه‌رو نشوند می‌توانند کار خود را 75 روز پس از ثبت درخواست آغاز کنند. با این اوصاف می‌توان امیدوار بود که شرکت Votality Shares در 12 اکتبر ETF اتریوم خود را راه‌اندازی کند و فعالیت صندوق‌های معاملاتی اتریوم برای شرکت‌های Grayscale، Bitwise، Roundhill و ProShares در خوش‌بینانه‌ترین حالت در تاریخ 16 اکتبر آغاز شود!

اما تأثیر ایجاد چنین صندوق‌هایی در بازار اتریوم و سایر قسمت‌های صنعت ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ در ادامه متن به این سؤال و پاسخ آن می‌پردازیم.

 

تأثیرات احتمالی راه‌اندازی صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم چیست؟

تقریباً چند ماهی هست که بحث صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETF در بازار ارزهای دیجیتال داغ شده است. این صندوق‌ها که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شوند این قابلیت را دارند که حجم سرمایه قابل توجهی را از بدنه اصلی اقتصاد وارد بازار کریپتو کنند.

در مورد اتریوم باید توجه داشته باشید که سازوکار سهام گذاری که در حال حاضر در بلاکچین آن اجرایی می‌شود این قابلیت را داراست که بتواند سود سالانه را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. اما این نکته هم حائز اهمیت است که تنها افرادی که آشنایی کامل با فضای بلاکچین و صنعت ارزهای دیجیتال دارند چنین روشی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود انتخاب می‌کنند.

بنابراین برای مردم عادی و یا سرمایه‌گذاران نهادی که قصد ندارند به طور مستقیم وارد فضای بلاکچین شوند، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF یک راه مطمئن و بدون پیچیدگی محسوب می‌شود.

صندوق‌های ETF فیوچرز اتریوم

باید تا کنون متوجه شده باشید که چنین خبرهایی در شرایط فعلی از قدرت لازم برای ایجاد یک حرکت قدرتمند در بازار برخوردار نیستند. زیرا مدت‌هاست خبرهای مرتبط با صندوق‌های ETF در بازار منتشر می‌شوند و به نوعی جامعه کریپتو از چنین اخباری اشباع شده است. با این حال می‌توان با دیدی بلند مدت چنین اخباری را مثبت و مفید دانست؛ چراکه در نهایت این صندوق‌ها می‌توانند حجم سرمایه بیشتری را وارد بازار کریپتو کنند و به گسترش آن کمک زیادی خواهند کرد.

 

جمع بندی

صندوق‌های ETF در بازار بورس سابقه زیادی دارند. دارایی‌های مختلف مانند طلا، نقره و سایر فلزات ارزشمند از جمله مهم‌ترین ETFهای بازار سرمایه به شمار می‌روند. اکنون با راه پیدا کردن ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم در جمع چنین دارایی‌هایی می‌توان امیدوار بود که پذیرش جهانی آن‌ها در ادامه با گسترش قابل توجهی مواجه شود. با اینکه هنوز SEC نظر خود را در مورد صندوق‌های ETF اتریوم اعلام نکرده است؛ اما وجود تقاضا برای چنین صندوق‌هایی نشان‌دهنده خوش‌بینی فعالان بازار به آینده صنعت کریپتو است. حال باید دید در صورت تأیید شدن این فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید چه استقبالی از آن صورت می‌گیرد و این صندوق‌های می‌توانند در آینده بازار ارزهای دیجیتال نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد