جستجو در بیتفا
  • آشنایی با احراز هویت در صرافی‌های متمرکز
  • آموزش احراز هویت در بینگ ایکس
  • مراحل انجام احراز هویت در BingX
  • آپلود مدارک برای احراز هویت در بینگ ایکس
  • احراز هویت بینگ ایکس در گوشی
  • نکات مهم در مورد احراز هویت BingX
  • آیا احراز هویت در بینگ ایکس ضروری است؟
  • قابلیت‌های اضافه احراز هویت در بینگ ایکس؛ آیا این کار را انجام دهیم؟!
احراز هویت در صرافی بینگ ایکس - آموزش صفر تا صد

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس - آموزش صفر تا صد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۶ دقیقه
۶
۱,۹۰۹
توسط :
تیم بیتفا

احراز هویت در صرافی‌های متمرکز یکی از مکانیزم‌های مقابله با جرائم مالی است. در سال‌های اخیر نهادهای نظارتی سخت‌گیری‌های بیشتری در این حوزه به خرج می‌دهند و به همین دلیل بسیاری از صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و کوکوین احراز هویت را برای ارائه خدمات به کاربران اجباری کرده‌اند. صرافی بینگ ایکس (BingX) از جمله معدود صرافی‌هایی است که به ایرانی‌ها هنوز خدمات می‌دهد و حتی می‌توانید با استفاده از مدارک ایرانی نیز در آن احراز هویت کنید. در این مقاله مراحل احراز هویت در صرافی بینگ ایکس را به شما آموزش می‌دهیم و جزئیات آن را مرور می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با احراز هویت در صرافی‌های متمرکز

احراز هویت در صرافی‌های متمرکز همان‌طور که به آن اشاره شد یک مکانیزم ضد جرایم مالی است. در سال ۲۰۱۹ سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، و نهادهای دیگر از جمله FinCEN و CFTC صرافی‌های ارز دیجیتال را در دسته مشاغل ارائه دهنده خدمات پولی قرار دادند. از آن زمان صرافی‌های متمرکز باید در ارائه بخش مهمی از خدمات خود به کاربران حتماً قانون احراز هویت (Know Your Customer - KYC) را اجرایی کنند.

این کار باعث می‌شود جرایم مالی از جمله پول‌شویی کاهش پیدا کند و در صورت وقوع هک، متخلفین به راحتی شناسایی شوند. با اینکه ماهیت صنعت کریپتو به نحوی طراحی شده است که افراد بتوانند به صورت ناشناس تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. اما این مسئله باعث سوء استفاده هکرها و سودجویان شده و تا کنون چالش‌های زیادی در صنعت کریپتو ایجاد کرده است‌.

احراز هویت

با انجام دادن احراز هویت در صرافی‌ها امکان برداشت بیشتر روزانه معمولاً برایتان فعال می‌شود و همچنین می‌توانید از قابلیت‌های ویژه صرافی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال در صرافی بینگ ایکس امکان استفاده از قابلیت کمی ترید تنها برای کاربران احراز هویت شده ممکن است.

احراز هویت با دریافت مدارک شناسایی و تأیید هویت فردی که قصد استفاده از خدمات صرافی را دارد تکمیل می‌شود. در ادامه مراحل انجام احراز هویت در صرافی بینگ ایکس را قدم به قدم توضیح خواهیم داد.

 

آموزش احراز هویت در بینگ ایکس

پس اینکه حساب کاربری خود را در بینگ ایکس ایجاد کردید می‌توانید مراحل احراز هویت را انجام دهید. اگر هنوز حسابی در بینگ ایکس ندارید می‌توانید از این لینک حساب خود را ایجاد کنید. فرایند ساده‌ای برای انجام مراحل احراز هویت در صرافی بینگ ایکس قرار داده شده است و حتی می‌توانید با استفاده از مدارک ایرانی نیز این کار را انجام دهید.

در ادامه با مراحل انجام احراز هویت صرافی بینگ ایکس همراه شما خواهیم بود.

 

مراحل انجام احراز هویت در BingX

برای آغاز فرایند احراز هویت، پس از ورود به حساب کاربری خود صفحه نخست را باز کنید. از نوار موجود در گوشه بالا سمت راست روی علامت کاربر کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. سپس در بین گزینه‌های موجود احراز هویت (Identity Verification) را انتخاب کنید.

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

سپس صفحه مخصوص احراز هویت برای شما باز می‌شود که می‌توانید آن را در پایین مشاهده کنید:

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

در اولین مرحله باید کشور خود که ایران هست را انتخاب کنید. سپس لازم است مدارکی را بارگذاری کنید که در بخش بعدی به مراحل آن اشاره خواهیم کرد.

 

آپلود مدارک برای احراز هویت در بینگ ایکس

در این قسمت باید نوع مدرک شناسایی که قصد دارید با استفاده از آن مراحل احراز هویت را تکمیل کنید را انتخاب کنید. در بینگ ایکس دو گزینه کارت شناسایی – ملی (ID Card) و همچنین پاسپورت (Passport) برای انتخاب قرار داده شده است که می‌توانید گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. با انتخاب کارت ملی در اینجا به شما اعلام می‌شود که تصویر باید شفاف و واضح باشد و تمامی گوشه‌های کارت شناسایی که آپلود می‌کنید باید در تصویر قرار داشته باشد. همچنین محدودیت حجم برای مدارک وجود دارد و تصویر شما نباید از 5 مگابایت بیشتر باشد.

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس

اگر قصد آپلود پاسپورت را داشته باشید لازم است تنها صفحه اول آن را بارگذاری کنید و به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد نیز توجه داشته باشید.

احراز هویت در صرافی Bingx

در قسمت بعدی لازم است که یک عکس سلفی از خود بارگذاری کنید. در این عکس سلفی باید پاسپورت و یا کارت ملی خود را در دست گرفته باشید و یک نوشته دست نویس را نیز در کنار خود به نمایش بگذارید که در آن شماره ملی و نام کاربری که در بینگ ایکس از آن استفاده می‌کنید را نوشته باشید.

با انجام این کار مراحل احراز هویت شما پس از بررسی پشتیبانی بینگ ایکس کامل می‌شود و می‌توانید از امکانات ویژه بینگ ایکس استفاده کنید.

در قسمت بعدی مراحل احراز هویت با استفاده از اپلیکیشن موبایل BingX را مرور می‌کنیم.

 

احراز هویت بینگ ایکس در گوشی

مراحل احراز هویت در گوشی و در اپ بینگ ایکس نیز مشابه نسخه سایت آن است و تقریباً هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. در ادامه مراحل احراز هویت بینگ ایکس در گوشی را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

پس از اینکه اپلیکیشن BingX را نصب کردید، روی آیکون کاربری خود لمس کنید تا منویی برای شما باز شود. در این قسمت گزینه احراز هویت (Identity Verification) را انتخاب کنید. سپس لازم است کشور خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب کشور گزینه مدارک برای شما نمایش داده می‌شود.

احراز هویت در Bingx

از این مرحله به بعد فرایند مانند چیزی است که در قسمت بارگذاری مدارک به شما توضیح دادیم. تصاویر درستی از مدارک خود بارگذاری کنید و به نکاتی که ارائه شد توجه داشته  باشید تا فرایند احراز هویت شما با موفقیت به پایان برسد.

در ادامه به نکاتی در مورد احراز هویت در بینگ ایکس اشاره خواهیم کرد.

 

نکات مهم در مورد احراز هویت BingX

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس با توجه به نیازهای کاربران می‌تواند ضرورت‌های مختلفی داشته باشد. اما نحوه انجام آن مهم است که به درستی صورت بگیرد.

نکته اول در مورد احراز هویت در صرافی بینگ ایکس این است که به هیچ وجه از مدارک جعلی برای احراز هویت استفاده نکنید. مدتی در کانال‌های تلگرامی افرادی نسبت به ارائه مدارک جعلی برای احراز هویت روی آورده بودند و این مسئله می‌تواند تبعات بسیار بدی را برای شما به همراه داشته باشد.

صرافی‌های متمرکز دارای سیستم حقوقی بسیار قدرتمند است و معمولاً به راحتی می‌توانند مدارک جعلی را شناسایی کنند. پس به هیچ وجه از مدارک جعلی برای این کار استفاده نکنید چون خطرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

نکته بعدی این است که هیچ گاه مدارک خود را برای احراز هویت در اختیار سایر افراد قرار ندهید. این کار از نظر قوانین ایران و همچنین از نظر قوانین بین‌الملل تخلف محسوب می‌شود و می‌تواند تبعات مختلفی برایتان ایجاد کند.

با توجه به این نکته‌ها باید به مسئله دیگری نیز توجه داشته باشیم. آیا احراز هویت در بینگ ایکس اجباری است؟ در ادامه در مورد اینکه آیا احراز هویت در بینگ ایکس ضرورت دارد یا خیر صحبت خواهیم کرد.

احراز هویت در Bingx

 

آیا احراز هویت در بینگ ایکس ضروری است؟

احراز هویت در صرافی‌های کریپتویی بزرگ مانند بایننس و کوکوین اجباری شده است اما احراز هویت در BingX هنوز اجباری نیست و بدون انجام این کار نیز می‌توانید به راحتی در آن فعالیت کنید. با انجام احراز هویت در صرافی‌ها معمولاً به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید حجم معاملات خود را در آن افزایش دهید. 

پس می‌توان گفت ضرورت اینکه باید مراحل احراز هویت در بینگ ایکس را طی کنید یا خیر به خود شما بستگی دارد. اگر که قصد داریم از قابلیت‌های بیشتر در صرافی بینگ ایکس بهره‌مند شوید می‌توانید این کار را انجام دهید. 

در قسمت بعد به برخی از قابلیت‌هایی که با انجام احراز هویت در صرافی بینگ ایکس به دست می‌آورید اشاره می‌کنیم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در این مورد داشته باشید.

 

قابلیت‌های اضافه احراز هویت در بینگ ایکس؛ آیا این کار را انجام دهیم؟!

در ابتدای این قسمت لازم است دوباره به این نکته اشاره کنیم که استفاده از اکثر قابلیت‌های صرافی بینگ ایکس بدون نیاز به احراز هویت قابل انجام است. تنها برای استفاده از برخی قابلیت‌ها مانند کپی تریدینگ و همچنین برداشت روزانه بیش از 50 هزار دلار نیاز است که احراز هویت خود را کامل کنید.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در ایران زندگی می‌کنید توصیه نمی‌شود که این مراحل را انجام دهید. زیرا سیاست‌های صرافی‌های متمرکز همواره در حال تغییر است و با اینکه اکنون بینگ ایکس مشکلی با ایرانی‌ها ندارد ممکن است در آینده رویکرد خود را تغییر دهد و مشکلاتی برای تریدرهای ایرانی ایجاد کند.

همچنین اگر قصد استفاده از قابلیت‌هایی مانند کپی تریدینگ را ندارید و برداشت روزانه 50 هزار دلاری کارهای شما را راه می‌اندازد بهتر است که احراز هویت را تکمیل نکنید.

توجه داشته باشید که سیستم احراز هویت فواید بسیار زیادی هم برای کاربران و هم برای خود صرافی دارد و تنها دلیلی که ما این کار را توصیه نمی‌کنیم این است که ممکن است در آینده سیاست برخورد با ایرانی‌ها توسط بینگ ایکس تغییر کند و برای حساب شما مشکلاتی ایجاد شود.

در نهایت با توجه به نیازهای خود در مورد احراز هویت در BingX تصمیم گیری کنید و برای این کار همیشه می‌توانید از مشاوران بیتفا کمک بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد