جستجو در بیتفا
  • فروش حجم زیادی از بیت کوین توسط نهنگ‌های بازار
  • حفظ قدرت روند صعودی بیت کوین با وجود فروش برخی از نهنگ‌ها
  • تحلیل بیت کوین در روزهای آینده
قدرت روند صعودی بیت کوین پس از فروش نهنگ‌ها همچنان بالا است

قدرت روند صعودی بیت کوین پس از فروش نهنگ‌ها همچنان بالا است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
۴ دقیقه
۱
۲۰۴
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در روزهای گذشته دوباره روند صعودی قدرتمندی را از خود نشان داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، در هفته گذشته نهنگ‌های هولدر بیت کوین 2.2 میلیارد دلار بیت کوین به فروش رسانده‌اند؛ اما این اتفاق تأثیر چندانی بر روند صعودی بیت کوین نداشت و همچنان به حرکت رو به بالای خود ادامه می‌دهد. این اتفاق نشان دهنده افزایش علاقه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به بیت کوین است و می‌تواند آینده‌ای درخشان برای آن ایجاد کند. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به بررسی مهم‌ترین رویدادهای پیرامون نخستین ارز دیجیتال بازار می‌پردازیم. در این مقاله قدرت روند صعودی بیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

فروش حجم زیادی از بیت کوین توسط نهنگ‌های بازار

قدرت روند صعودی بیت کوین

در هفته گذشته نهنگ‌های فعال در بازار بیت کوین فروش گسترده‌ای را به ثبت رساندند. طبق گزارشاتی که منتشر شده در این مدت زمان حدود 5 هزار بیت کوین توسط نهنگ‌ها به فروش رفته است. این فروش نسبتاً گسترده اما تأثیرات قابل توجهی در روند افزایش قیمت بیت کوین نداشته است. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند این اتفاق نشان دهنده قدرت بالای روند صعودی بیت کوین است و می‌تواند حفظ آن را تا اندازه زیادی تضمین کند.

همچنین اطلاعاتی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچینی سنتیمنت (Sentiment) منتشر شده است نشان می‌دهد که توزیع عرضه در بین دارندگان مختلف بیت کوین از تنوع بالایی برخوردار است. در این آمار میزان مشارکت افراد با سرمایه‌های متفاوت در بازار بیت کوین سنجیده می‌شود و میزان بیت کوین موجود که در گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلف قرار دارد در قالب آمار منتشر می‌شود.

نهنگ‌های بیت کوین به افرادی گفته می‌شود که بین 1000 تا 10000 بیت کوین در اختیار دارند. این سرمایه‌گذاران بزرگ معمولاً با خرید و فروش‌های خود تأثیراتی در قیمت بیت کوین ایجاد می‌کنند. در حال حاضر و با توجه به قیمت کنونی بیت کوین، این نهنگ‌ها سرمایه‎ای معادل 43.8 میلیون تا 438 میلیون دلار در اختیار دارند. این حجم از دارایی، اهمیت ردیابی بیت کوین‌های بزرگ را افزایش می‌دهد و بسیاری از تحرکات بازار با توجه به این فعالیت‌ها اتفاق می‌افتد.

در تصویر پایین نمودار توزیع بیت کوین بین نهنگ‌های مختلف در ماه گذشته را مشاهده می‌کنید:

توزیع بیت کوین بین نهنگ‌های مختلف

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، توزیع بیت کوین توسط نهنگ‌ها در هفته گذشته پس از گذر از دوران رکود، اکنون کاهش پیدا کرده است.

 

حفظ قدرت روند صعودی بیت کوین با وجود فروش برخی از نهنگ‌ها

اکثر فروش‌های صورت گرفته در بازار بیت کوین در زمانی رخ داد که بیت کوین در سطوح قیمتی پایین معامله می‌شد. پس از اینکه بیت کوین توانست محدوده 44 هزار دلاری را پشت سر بگذارد، امیدها به افزایش بیشتر آن افزایش پیدا کرد. در مجموع نهنگ‌های بزرگ بازار در هفته گذشته 5 هزار بیت کوین را به فروش رساندند که در حال حاضر تقریباً 2.2 میلیارد دلار ارزش دارد.

بیت کوین پس از این اتفاق دچار اصلاح قیمتی شد اما توانست خود را بازیابی کند. پس از شکست سطح 43500 دلاری توسط بیت کوین، این ارز دیجیتال همچنان توانسته بالای این محدوده باقی بماند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که بیت کوین دوباره به سمت 44 هزار دلار حرکت کند و این مقاومت را آزمایش کند.

باقی ماندن قیمت بیت کوین در بالای محدوده 43500 دلار می‌تواند امید سرمایه‌گذاران برای افزایش بیشتر قیمت بیت کوین را افزایش دهد. در ادامه سعی می‌کنیم تحلیلی کوتاه از ادامه مسیر بیت کوین داشته باشیم. در ادامه سعی می‌کنیم به تحلیل بیت کوین در روزهای آینده بپردازیم.

 

تحلیل بیت کوین در روزهای آینده

در حال حاضر با توجه به قدرت بالایی که در روند صعودی بیت کوین مشاهده می‌شود، احتمال رسیدن بیت کوین به مقاومت‌های بزرگ بعدی آن که در محدوده 44400 و پس از آن 44700 قرار دارد افزایش پیدا کرده است. همچنین با توجه به آمار دیگری که در مورد توزیع بیت کوین به صرافی‌های متمرکز منتشر شده است، هولدرهای بیت کوین تمایلی به فروش در این نواحی ندارند. این مسئله نیز نشان دهنده این است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امید بالایی برای افزایش قیمت بیت کوین دارند.

در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید:

قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

البته همچنان این احتمال وجود دارد که بیت کوین دوباره وارد محدوده رنج 43500 تا 41800 دلار شود. شکست ناحیه 43500 دلار روبه‌پایین و توسط بدنه یک کندل در تایم فریم 4 ساعته می‌تواند سناریو نزولی را برای بیت کوین فعال کند. در صورت ورود بیت کوین به محدوده زیر 43500 دلار و تثبیت آن، در روزهای آینده روند رنج بیت کوین که در هفته گذشته مشاهده شده بود امتداد پیدا خواهد کرد.

در روز گذشته آمار شاخص هزینه مصرف‌کنندگان (PCE) در آمریکا منتشر شد و به کم‌ترین میزان خود از ماه می 2021 رسیده است. همچنین شاخص دلار (DXY) به کف 5 ماهه خود برخورد کرده است که می‌تواند محرک خوبی برای حرکت بیت کوین به سمت بالا در روزهای آینده باشد.

در حال حاضر بیت کوین در مجموع شرایط بسیار خوبی دارد ولی توصیه ما این است که اگر قصد باز کردن معامله دارید سرمایه خود را به چند قسمت تقسیم کنید و پله‌پله و با دریافت تأییدیه‌های متعدد معامله خود را باز و مدیریت کنید. با این روش می‌توانید ریسک معامله خود را کاهش دهید و در صورت ایجاد حرکت خلاف جهت در بازار، ضرر شما تا اندازه ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد