جستجو در بیتفا
  • رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین
  • تأثیر اخبار ETF بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال
  • از بین رفتن تاثیرات اخبار ETF بیت کوین
افزایش شاخص ترس و طمع در آستانه تایید ETFهای بیت کوین

افزایش شاخص ترس و طمع در آستانه تایید ETFهای بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۵ دقیقه
۰
۲۳۸
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال تقریباً در حساس‌ترین روزهای خود به سر می‌برد. تنها یک روز تا اعلام نظر نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (BTC ETFs) باقی مانده است. این مسئله باعث شد تا شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو جهش محسوسی را تجربه کند. این شاخص نشان دهنده احساسات معامله‌گران است و می‌تواند نکات مهمی را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین اتفاقات و حواشی رخ داده پیرامون اولین ارز دیجیتال بازار را بررسی می‌کنیم. در این مقاله به رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین می‌پردازیم و جزئیات آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین

بازار کریپتو در حال نزدیک شدن به یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی خود است. احتمال تأیید اولین صندوق های قابل معامله بیت کوین در بازار بورس در آمریکا روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است. تأیید ETFها می‌تواند یک رشد قابل توجه در بازار کریپتو ایجاد کند. از طرفی رد شدن ETFهای بیت کوین توسط SEC می‌تواند بازار را وارد چرخه نزولی بزرگی کند. با این حال، احساسات بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به تأیید این صندوق‌ها بسیار خوش‌بین هستند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، شاخص ترس و طمع بازار کریپتو در حال حاضر عدد ۷۶ را نشان می‌دهد. شاخص ترس و طمع کریپتو یک معیاری است که احساسات معامله‌گران در بازار را اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص بین صفر تا صد متغیر است و هر چه بیشتر باشد، نشان‌دهنده بیشتر بودن طمع بازار است. برعکس، هر چه کمتر باشد، نشان‌دهنده بیشتر بودن ترس و احتیاط در بازار است. در تصویر پایین شاخص ترس و طمع برای امروز را مشاهده می‌کنید. رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین کاملاً محسوس است.

رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین

این رقم بالاترین سطح دیده شده آن از اواسط نوامبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. در آن زمان، بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسیده بود. همچنین اگر در خاطر داشته باشید شاخص ترس و طمع کریپتو در ۵ دسامبر 2021 به ۷۵ و در محدوده طمع وارد شد که باعث شد قیمت بیت‌کوین از ۴۰ هزار دلار به ۴۴ هزار دلار افزایش یابد. قبل از آن نیز این شاخص در ۱۱ نوامبر 2021 به میزان ۷۷ رسید که روز قبل از رسیدن بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود بود. نمودار 12 ماهه ترس و طمع در تصویر پایین مشاهده می‌کنید:

نمودار ترس و طمع 12 ماهه کریپتو

در شرایطی که گفته می‌شود ممکن نیز هست که این صندوق‌ها مورد تأیید SEC قرار نگیرد، تأثیر ETFهای بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال چندان محسوس به نظر نمی‌رسد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

تأثیر اخبار ETF بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال

در بازار ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان رهبر اصلی ایجاد چرخه‌های مختلف شناخته می‌شود. در روز گذشته بیت کوین توانست تا محدوده 47250 دلار نیز بالا برود و سپس با اصلاح حدود 700 دلاری اکنون در محدوده 46600 دلار قرار دارد. بیت کوین با این حرکت توانست از سد محدوده مقاومتی 45800 دلار عبور کند و خود را در بالای آن تثبیت کند. تصویر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین در حالی است که سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم حرکت چندان خاصی از خود نشان ندادند. اتریوم حتی نتوانست از مقاومت‌های نه چندان قدرتمند خود در محدوده 2350 دلار عبور کند. قیمت این ارز دیجیتال در 2 ژانویه تا 2430 دلار نیز افزایش پیدا کرده بود. تصویر نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت اتریوم

در تحلیل‌های صورت گرفته عنوان می‌شود برای اینکه بازار آلت کوین رشد قابل توجهی را تجربه کند نیاز است که اتریوم از سد مقاومت 2400 دلاری خود عبور کند.

همچنین برخی معتقدند علت اینکه هنوز بازار کریپتو جهش خاصی تجربه نکرده این است که تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین از قبل مشخص بود و دیگر اثری در بازار نخواهد داشت. در ادامه سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه کنیم.

 

از بین رفتن تاثیرات اخبار ETF بیت کوین

 تأیید ETF بیت کوین می‌تواند یک رویداد مثبت برای بازار کریپتو باشد. اما برخی از نظرات مخالف نیز وجود دارد که می‌گویند این اتفاق ممکن است تأثیر چندانی بر قیمت بیت کوین نداشته باشد. برخی نیز بر این باورند که ممکن است ضررهایی برای بیت کوین داشته باشد. مخالفان صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین می‌گویند ETFها باعث می‌شود بیت کوین از ماهیت اقتصاد غیر متمرکز خود خارج شود.

روند بررسی این صندوق‌ها توسط SEC بسیار طولانی شده است. نظر تعدادی از تحلیل‌گران این است به همین دلیل، تأثیر اخبار ETFهای بیت کوین از بین رفته و دیگر نمی‌تواند تحرکات خاصی در بازار ایجاد کند. در اثبات این نظریه گفته می‌شود که بیت کوین اکنون به یک دارایی عادی تبدیل شده است. دیگر ارزهای دیجیتال برای عموم مردم شناخته شده هستند و به همین دلیل نوسانات آن نیز کاهش می‌یابد.

رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین

این اتفاق نشان دهنده بلوغ بازار ارزهای دیجیتال است. در فاصله تنها یک روز تا اعلام نظر نهایی SEC در مورد این صندوق‌ها بیت کوین توانسته به قیمت 46600 دلار برسد. سطحی که از ماه می 2022 آن را مشاهده نکرده بود.

البته با رشد طمع در آستانه تأیید ETFهای بیت کوین باید توجه ویژه‌ای به هشدار فومو SEC در مورد بیت کوین و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته باشیم. سرمایه‌گذاران نباید در روزهای آینده با انتشار خبر تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین به صورت ناآگاهانه وارد بازار شوند.

توصیه می‌شود در این روزها ریسک معاملات خود را تا اندازه ممکن کاهش دهید و یا اگر می‌توانید چند روزی از بازار فاصله بگیرید تا تکلیف چرخه بعدی بازار مشخص شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد