جستجو در بیتفا
  • ارائه پروپوزال جدید برای شبکه آربیتروم
  • کاربردهای پروپوزال پیشنهادی آربیتروم چه خواهد بود؟
  • تأثیر پروپوزال جدید آربیتریوم بر توکن ARB
  • داده‌های درون زنجیره‌ای در مورد توکن ARB
  • جمع بندی
ارائه پروپوزال جدید برای شبکه آربیتروم

ارائه پروپوزال جدید برای شبکه آربیتروم

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
۴ دقیقه
۰
۴۶۸
توسط :
مبین رزمخواه

جامعه آربیتروم به تازگی یک پروپوزال جدید را پیشنهاد کرده که ممکن است بر تجربه کاربران و امنیت آینده آن تأثیر قابل توجهی داشته باشد. این پیشنهاد به صورتی طراحی شده است که راه را برای جذاب‌تر شدن شبکه آربیتروم باز کند. در این میان قیمت توکن بومی این شبکه (توکن ARB) نیز که از اواسط ماه ژوئن تا کنون روندی صعودی داشته اکنون نشانه‌هایی مبنی بر خستگی روند صعودی و رنج شدن قیمتی را از خود نشان می‌دهد. در این مقاله سعی داریم تا پروپوزال جدید شبکه آربیتروم را بررسی کنیم و نگاهی به موارد تأثیر گذار بر کاربران داشته باشیم. همچنین به بررسی شرایط قیمتی توکن ARB می‌پردازیم و داده‌های درون زنجیره‌ای آن را ارزیابی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ارائه پروپوزال جدید برای شبکه آربیتروم

با توجه به اعلامیه رسمی که توسط بنیاد آربیتروم در وبسایت این پروژه منتشر شد، پروپوزال جدید این شبکه کیف پول‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند را معرفی می‌کند. بر اساس گزارشات منتشر شده حساب‌های جدید قابلیت این را دارند که بسیار انعطاف‌پذیرتر، کاربرپسندتر و امن‌تر از حساب‌های معمولی باشند. این رویکرد به جای روش مبتنی بر عبارات کلیدی (Seed Phrase) به سمت روش‌های بازیابی دیگر مانند بازیابی اجتماعی حرکت می‌کند.

پروپوزال‌های جدید زمانی در یک شبکه ایجاد می‌شوند که تغییرات بزرگ و مهمی را در سازوکار و فعالیت آن ایجاد کنند. این پروپوزال‌ها برای اجرایی شدن باید به تصویب جامعه کاربران نیز برسند. در ادامه با قابلیت‌های کاربردی که برای پروپوزال آربیتروم ذکر شده بیشتر آشنا می‌شویم.

 

کاربردهای پروپوزال پیشنهادی آربیتروم چه خواهد بود؟

به ادعای بنیاد آربیتروم، پیشنهاد اخیر نه تنها برای افزایش امنیت، بلکه برای ارائه مزایای بیشتر در این شبکه نیز کاربرد دارد. گزارشات به دست آمده نشان می‌دهد که کاربران با استفاده از سازوکار پیشنهاد شده در پروپوزال جدید، می‌توانند هزینه‌های شبکه را با استفاده از هر توکن دارای استاندارد ERC-20 پرداخت کنند. این ویژگی به کاربران انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد زیرا آنها دیگر برای پرداخت کارمزدها نیازی به تبدیل دارایی‌های خود به اتریوم نخواهند داشت.

چنین قابلیتی اگر در فاز اجرایی با مشکلاتی مانند تراکنش‌های طولانی مواجه نشود می‌تواند شبکه آربیتروم را به یک شبکه محبوب در بین کاربران کریپتو تبدیل کند. همان‌طور که می‌دانید کارمزدها در شبکه اتریوم بسیار بالا است و چنین قابلیتی می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه‌های کاربران را بگیرد.

در قسمت بعدی این مقاله نگاهی به توکن بومی شبکه آربیتروم (ARB) خواهیم داشت و تغییراتی که ممکن است پس از تصویب پروپوزال جدید آربیتروم در نمودار قیمتی توکن آن ایجاد شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تأثیر پروپوزال جدید آربیتریوم بر توکن ARB

تغییراتی که به دنبال پیشنهاد جدید رخ خواهد داد، ممکن است باعث افزایش تقاضا برای توکن ARB شود. در حال حاضر، ARB از اواسط ماه ژوئن تا کنون روندی صعودی داشته است، اما اخیراً نشانه‌های خستگی روند صعودی در آن پدیدار شده است. اولین نشانه را می‌توان رنج زدن قیمت در چند روز گذشته دانست. توکن ARB در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 1.25 دلار معامله می‌شود، که نشان دهنده 38.64٪ افزایش نسبت به کمترین نقطه قیمتی آن در ماه ژوئن است.

از نکات کلیدی که در مورد این توکن باید به آن توجه کنیم این است که ARB با وجود اینکه یک رالی صعودی را تجربه کرد؛ اما وارد محدوده اشباع خرید نشد. در همین حال، شاخص MFI برای این توکن همچنان به سمت بالا در حرکت است که نشان می‌دهد هنوز برخی از خریداران در برابر فشار فروش ایجاد شده در این توکن در حال مقاومت هستند.

آربیتروم

اما سوال اینجاست که روند صعودی تا چه زمانی می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد؟ شاید برای جواب دادن به این سوال بد نباشد تا به برخی از داده‎های درون زنجیره‌ای نگاهی بیندازیم.

 

داده‌های درون زنجیره‌ای در مورد توکن ARB

اطلاعات موجود در مورد توزیع و عرضه توکن ARB نشان دهنده این است که تعداد آدرس‌های این توکن پس از سقوط بزرگی که در ابتدای ژوئن در قیمت آن رخ داد، بهبود چندانی را تجربه نکرده است. توکن ARB با وجود مشاهدات بالا، توانسته است حرکت صعودی خود را حفظ کند. فشار فروش کم کنونی با برخی از یافته‌های زنجیره‌ای هماهنگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اعتماد سرمایه گذاران با اینکه در میانه ژوئن کمی افت پیدا کرد، اما هنوز هم توانسته در سطوح بالایی باقی بماند.

علاوه بر این، شاخص سنتیمنت توکن ARB نیز توانسته دوباره به سطح بالاترین سطح ماهانه خود برسد. همچنین، شاخص Coin Age (که نشان دهنده مدت زمانی است که از یک توکن به منظور استفاده در تراکنش و یا سایر فعالیت‌ها استفاده می‌شود) نیز در مورد ​توکن ARB در چهار هفته گذشته رشد داشته و در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح خود قرار دارد. با این حال، توجه داشته باشید که تمامی این یافته‌ها لزوماً تضمینی برای این نیست که قیمت ARB در سطوح فعلی خود باقی بمانند.

آربیتروم

هنوز هم ممکن است فشار فروشی در این رمز ارز ایجاد و باعث کاهش قدرت خریداران شود. نکته اصلی این است که ما در مورد یک آلت کوین صحبت می‌کنیم و باید بدانید که آلت کوین‌ها را نمی‌توان به تنهایی ارزیابی کرد. حرکت بازار آلت کوین‌ها تا اندازه زیادی به حرکت قیمتی بیت کوین وابسته است و برای درک بهتر شرایط توکن آربیتروم نیز باید توجه ویژه‌ای به شرایط کلی بازار و عوامل وابسته آن داشت.

 

جمع بندی

پروپوزال‌های جدید همواره می‌توانند توجه کاربران فعال یک شبکه را به خود جلب کنند. همچنین این قابلیت را دارند که کاربران جدیدی را نیز به سمت استفاده از شبکه سوق دهند. شبکه آربیتروم از ابتدای مسیر خود تمرکز ویژه‌ای بر کاربردی بودن اتفاق‌ها و رویدادهای خود گذاشته است و این بار نیز ثابت کرد تا چه اندازه می‌تواند در این زمینه موفق باشد. البته توجه داشته باشید که این پروپوزال برای اجرا شدن نیاز دارد تا توسط کاربران شبکه آربیتروم مورد تایید قرار بگیرد و باید دید جامعه فعال این شبکه به پروپوزال جدید رای مثبت خواهند داد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد