جستجو در بیتفا
  • فرار از تورم با بیت‌کوین
  • روی آوردن دولت ترکیه به پس انداز طلا
  • سخت گیری ترکیه روی رمزارزها
شهروندان ترکیه برای فرار از تورم به بیت کوین رو آورده‌اند!

شهروندان ترکیه برای فرار از تورم به بیت کوین رو آورده‌اند!

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
۲ دقیقه
۷
۹۸۰
توسط :
کسری جان‌زاده

نرخ تورم ترکیه به بالاترین سطح خود در 24 سال گذشته رسیده است و نرخ تورم سالانه در حال حاضر 78.62 درصد است! موسسه آمار ترکیه این رقم را با افزایش ماهانه 4.95 درصدی منتشر کرد.

دلایل متعددی برای افزایش نرخ تورم به چنین رقم نجومی‌ای وجود دارد، از جمله افزایش هزینه انرژی و تضعیف لیر ترکیه. سایر کشورهای جهان نیز با افزایش نرخ تورم مشابه مواجه شده‌اند، به طوری که بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در 11 سال گذشته نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بیت کوین در ترکیه

فرار از تورم با بیت‌کوین

در حالی که لیر در حال تضعیف بوده است، میزان حجم بیت‌کوین در LocalBitcoins در منطقه به طور قابل توجهی در حال افزایش است و ارزهای‌دیجیتال در ترکیه قوت گرفته‌اند و همین باعث شده است تا حجم معاملات BTC نیز افزایش چشمگیری داشته است.

در سه ماهه اول سال 2022، حجم معاملات LocalBitcoins نسبت به سه ماهه چهارم 2021 به مقدار 51 درصد افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات سه ماهه دوم 2022 تنها 40 درصد افزایش داشته است. این افزایش‌های قابل توجهی است که نشان می‌دهد مردم برای محافظت از موقعیت مالی خود به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.

در میان این همه آشفتگی اقتصادی، دولت ترکیه به اقدامات مختلفی روی آورده است. اما با این وجود، همه آمارهای جمعیتی به سمت رمزارزها روی می‌آورند تا درآمد دلاری داشته باشند و نه سن و نه جنسیت بر تصمیم سرمایه گذاری در کریپتو تأثیر نمی‌گذارد.

تورم ترکیه

روی آوردن دولت ترکیه به پس انداز طلا

رجب‌طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیزاری خود را از افزایش نرخ بهره اعلام کرد و نرخ بهره را دلیل تمام بدی‌ها دانست. این امر منجر به کاهش ارزش لیر ترکیه شده است و این کشور ممکن است مجبور باشد برای مقابله با این موضوع اقدامات شدیدی انجام دهد.

برای مبارزه با تورم، دولت طرحی را ارائه کرده است که پس‌انداز طلا خانه‌ها را به سیستم بانکی وارد می‌کند. دولت می‌گوید، حساب سپرده تبدیل طلا، درآمدهای بدون ریسکی را ارائه می‌دهد. تخمین زده می‌شود که حدود 250 تا 350 میلیارد دلار طلا در خانه‌های ترکیه وجود دارد.

مقالات مرتبط در سایت بیتفا: چگونه روسیه از ورود به تورم نجات پیدا کرد؟

 

سخت گیری ترکیه روی رمزارزها

ترکیه در سال 2021 پرداخت‌های رمزارزی را غیرقانونی اعلام کرد، اما به نظر نمی‌رسد که این امر مانع از سرمایه گذاری شهروندان در آن شده باشد. اگر این مبارزه ادامه یابد، احتمال رشد سرمایه‌گذاری‌ها در کریپتو بیشتر خواهد بود. افراد اغلب به ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر تورم روی می‌آورند و این شرایط پیش از این نیز دیده شده است.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد