جستجو در بیتفا
  • تقویم اقتصاد کلان هفته جاری
  • همه نگاه‌ها به گزارش درآمد شرکت‌های بزرگ
تقویم اقتصاد کلان هفته جاری؛ حواستان به این رویدادها باشد

تقویم اقتصاد کلان هفته جاری؛ حواستان به این رویدادها باشد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
۲ دقیقه
۰
۳۰۵
توسط :
علی ابراهیمی

در روزهای آتی در تقویم اقتصاد کلان آمریکا اتفاقات مهمی خواهد افتاد که می‌توانند بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند. همچنین در این هفته قرار است تعدادی از مقامات فدرال رزرو در رابطه با جلسه هفته گذشته کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره صحبت کنند.

به نقل از بی‌این کریپتو و بر اساس توییت نشریه اقتصادی کوبیسی لتر (The Kobeissi Letter)، از امروز دوشنبه، ۵ فوریه آمار اقتصادی مهمی منتشر می‌شود که می‌تواند بازار رمزارزها را از روند راکد فعلی خود خارج کند. در این مطلب، رویدادهای اقتصادی مهم هفته جاری را بررسی می‌کنیم.

تقویم اقتصاد کلان هفته جاری

تا ساعاتی دیگر قرار است داده‌های شاخص PMI خدماتی و غیرتولیدی منتشر شود. PMI یک شاخص برجسته در فضای اقتصاد کلان است که برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی از آن استفاده می‌شود و در مورد مسیر احتمالی بازارها و چرخه اقتصادی بینش خوبی ارائه می‌کند.

علاوه بر این، روز پنجشنبه قرار است آمار مدعیان بیکاری آمریکا منتشر شود. با این حال، احتمالا تمام نگاه‌ها به سخنرانی مقامات فدرال رزرو خواهد بود.

همچنین روز جمعه، اداره آمار کار آمریکا گزارش خود از مجاسبه مجدد عوامل تعدیل فصلی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را منتشر خواهد کرد.

بیش از نیمی از اعضای بانک مرکزی آمریکا این هفته سخنرانی خواهند کرد و احتمالا در رابطه با سیاست‌های آتی این بانک و وضعیت فعلی اقتصاد این کشور اظهار نظر خواهند کرد.

نیل کشکاری (Neel Kashkari)، رییس فدرال رزرو مینیاپولیس، لورتا مستر (Loretta Mester,)، رییس فدرال رزرو کلیولند و پاتریک هارکر (Patrick Harker) رییس فدرال رزرو فیلادلفیا روز سه‌شنبه سخنرانی خواهند داشت.

روز چهارشنبه نیز سخنرانی آدریانا کوگلر (Adriana Kugler)، میشل بومن (Michelle Bowman) و تام بارکین (Tom Barkin)، رییس فدرال رزرو ریچموند برگزار خواهد شد. در نهایت، لوری لوگان (Lorie Logan) رییس فدرال رزرو دالاس روز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

تقویم اقتصاد کلان آمریکا

هفته گذشته جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد نرخ بهره احتمالا در ماه مارچ کاهش نخواهد یافت. به گفته پاول، این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که شواهد بیشتری مبنی بر کنترل تورم مشاهده شود.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران پیش از نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ 20 مارچ احتمالا به دقت داده‌های اقتصادی را بررسی و تاثیر آن را ارزیابی خواهند کرد.

علاوه بر این، جنت یلن (Janet Yellen)، جلسه شهادت وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در مقابل کمیته بانکی سنا برگزار خواهد شد و پس از آن وی گزارش سالانه این وزارتخانه در رابطه با ثبات مالی آمریکا را ارائه خواهد کرد.

همه نگاه‌ها به گزارش درآمد شرکت‌های بزرگ

علاوه بر داده‌های اقتصاد کلان، در این هفته شرکت‌های بزرگ خرده فروشی، صنایع غذایی و آشامیدنی، خودروسازی، سرگرمی و صنایع دارویی گزارش درآمد خود را منتشر خواهند کرد که می‌تواند بر بازارهای مالی تاثیر بگذارد.

قیمت بیت کوین پس از انقضای قراردادهای آپشن در روز جمعه به زیر ۴۳٬۰۰۰ دلار سقوط کرد اما در زمان نگارش این مطلب با رشد ۱.۰۶ درصدی در حوالی ۴۳٬۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد