جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز دیجیتال ریپل
  • آشنایی با تاریخچه ریپل برای پیشبینی آسان‌تر آینده ریپل
  • عوامل تاثیرگذار بر آینده ارز ریپل
  • دادگاه ریپل و مشکلات آن با SEC
  • پذیرش توسط موسسات مالی
  • روند بازار ارزهای دیجیتال
  • قضیه دادگاه ریپل چیست؟ چه تاثیری بر آینده XRP دارد؟
  • چالش‌های پیش رو در آینده ارز دیجیتال ریپل
  • چالش‌های نظارتی
  • پذیرش عمومی و ایجاد کاربرد گسترده
  • رقابت سنگین در بازار ارزهای دیجیتال
  • ریپل تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • دیدگاه کارشناسان در رابطه با آینده ریپل
  • خرید ریپل کار درستی است؟
آینده ریپل تا سال 2030 – پیش بینی قیمت ریپل در آینده

آینده ریپل تا سال 2030 – پیش بینی قیمت ریپل در آینده

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
۹ دقیقه
۵
۲,۹۵۹
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

ارز دیجیتال ریپل (XRP) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار کریپتو است. این ارز سابقه رشد تا رتبه دوم بازار را دارد؛ اما بعد از مشکلات آن با SEC در سال 2020، وارد یک روند رشد ابهام آمیز شد. این ارز سرمایه گذاران و طرفداران متعددی دارد و آینده ریپل برای آن‌ها سوال بزرگیست. اما چه عواملی در آینده ارز دیجیتال XRP تاثیر گذار خواهد بود؟ پیشبینی قیمت ریپل به چه صورت است؟

در ادامه این مقاله از سایت بیتفا با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم!

 

آشنایی با ارز دیجیتال ریپل

ریپل یک پلتفرم بلاکچینی است که ارز دیجیتال آن با نام XRP شناخته می‌شود. پلتفرم ریپل یک پروتکل منبع باز است که امکان تراکنش‌های دیجیتالی سریع، ارزان و بین المللی را فراهم می‌کند. ارز XRP، ارز دیجیتال بومی شبکه ریپل، برای تسهیل تراکنش‌ها بر روی پلتفرم استفاده می‌شود. این ارز واسطه‌ای برای تبادل ارزش و پلی بین ارزهای فیات مختلف است.

تمرکز اصلی ریپل بر روی امور بانکی و مالی است. ریپل با هدف ساده‌سازی پرداخت‌های بین‌مرزی و سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن آن‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی (مانند سوئیفت) ایجاد شد. این پلتفرم به دلیل کارایی و هزینه‌های پایین تراکنش، توجه قابل توجهی را از سوی صنعت بانکداری و خدمات مالی به خود جلب کرده است.

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

اما ریپل با چالش‎‌های قانونی، به ویژه از سوی نهادهای نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روبه رو است. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت؛ زیرا این موضوع بر درک و پذیرش XRP و البته پیشبینی آینده ریپل تاثیر گذاشته است.

 

آشنایی با تاریخچه ریپل برای پیشبینی آسان‌تر آینده ریپل

برای پیش بینی بهتر آینده ریپل، بهتر است نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم. در سال 2012 توسط کریس لارسن، جد مک کالب و آرتور بریتو ایجاد شد. آنها شرکتی به نام NewCoin را تاسیس کردند که به سرعت به OpenCoin تغییر نام داد و بعداً Ripple Labs شد. ارز XRP به عنوان یک جایگزین سریعتر و کارآمدتر برای تراکنش‌های بانکی سنتی و سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین طراحی شده است. برخلاف بیت کوین، XRP از طریق فرآیند استخراج ایجاد نمی‌شود؛ 100 میلیارد توکن XRP از قبل استخراج شد. همین موضوع باعث انتقاد از این پروژه می‌شود.

طی سال‌ها، ریپل با موسسات مالی مختلف برای بهبود سیستم‌های پرداخت فرامرزی همکاری کرد. اما ارز XRP به ویژه در ایالات متحده با بررسی‌های نظارتی قابل توجهی روبرو شد. در دسامبر 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی علیه این پروژه تنظیم کرد. سازمان SEC ادعا کرد که XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است. این نبرد حقوقی تأثیر قابل توجهی بر ارزش XRP و در دسترس بودن آن در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال داشت. این مشکلات همچنان وجود دارد. در جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد قیمتی ارز ریپل را شرح خواهیم داد.

سال

بالاترین قیمت

پایین‌ترین قیمت

2013 - 2016

0.0028 دلار

0.0383 دلار

2020 - 2017

0.0054 دلار

3.83 دلار

2021

0.217 دلار

1.95 دلار

2022

0.29 دلار

0.91 دلار

2023

0.32 دلار

0.87 دلار

با توجه به این جدول متوجه، می‌شویم که ارز XRP در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است.

 

عوامل تاثیرگذار بر آینده ارز ریپل

با پروژه ریپل و تاریخچه ارز XRP آشنا شدیم. اما چه عواملی در آینده ریپل تاثیر دارند؟ برای پیشبینی آینده ارز دیجیتال ریپل به چه چیزهایی باید توجه داشت؟ در ادامه به بررسی و معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

 

دادگاه ریپل و مشکلات آن با SEC

تاثیر دادگاه ریپل بر قیمت

مهمترین عامل، نتیجه نبرد حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. یک نتیجه مطلوب می‌تواند پذیرش و قیمت XRP را افزایش دهد. اما از طرف مقابل یک نتیجه نامطلوب می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. پیشگیری آخرین اخبار دادگاه ریپل، می‌تواند کمک زیادی در پیش بینی آینده ارز ریپل کند.

 

پذیرش توسط موسسات مالی

ریپل یک شرکت تبادلات مالی است که برای پیشبرد اهداف خود از فناوری بلاکچین و ارز XRP استفاده می‌کند. مشارکت ریپل با بانک‌ها و موسسات مالی برای پرداخت‌های بین المللی، در آینده ارز ریپل بسیار تاثیر گذار است. افزایش پذیرش شبکه ریپل و استفاده از XRP برای تراکنش‌های فرامرزی، تأثیر مثبتی بر آینده آن خواهد داشت.

افزایش تعامل با موسسات مالی به منظور افزایش کاربرد شبکه Ripple و افزایش تقاضا برای ارز XRP است. هر چقدر این تعامل افزایش یابد، تقاضا برای XRP افزایش خواهد یافت؛ این به منظور افزایش ارزش خواهد بود. پس اگر طرفدار این رمزارز هستید، اخبار مرتبط با مشارکت‌های آن حتماً دنبال کنید.

از طرفی دیگر یک جامعه و اکوسیستم قوی از توسعه‌دهندگانی می‌توانند موارد استفاده و پذیرش بیشتری را ایجاد کنند. پی استفاده از فناوری‌های نوین و راه‌کارهای جدید نیز می‌تواند در افزایش پذیرش این رمزارز تاثیر گذار باشد.

 

روند بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال XRP، مانند هر ارز دیگری همگرایی بالایی با بیت کوین و روند کلی بازار کریپتو دارد. روند رو به رشد بازار می‌تواند در رشد قیمتی ریپل نیز تاثیر گذار باشد. زمانی که بازار ارزهای دیجیتال شرایط صعودی دارد، توجه سرمایه گذاران به این حوزه افزایش می‌یابد. از آنجایی که XRP یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای بازار است، سرمایه گذاران توجه ویژه‌ای به این ارز نیز خواهند داشت.

پس آینده بیت کوین و به صورت کلی بازار کریپتو نیز بر آینده ارز XRP تاثیر گذارند. برای مثال با هاوینگ بعدی بیت کوین می‌توانیم انتظار رشد کل بازار از جمله ارز ریپل را داشته باشیم.

 

قضیه دادگاه ریپل چیست؟ چه تاثیری بر آینده XRP دارد؟

مشکل بین XRP و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) حول موضوعی است که توسط SEC در دسامبر 2020 ارائه شد. سازمان SEC ادعا کرد XRP به جای یک ارز دیجیتال، یک اوراق بهادار است. این مهم است زیرا اگر XRP یک اوراق بهادار باشد، به این معناست که ریپل قبل از فروش توکن‌های XRP خود را ثبت نکرده است. این در حالی است که سازمان ریپل بدون پرداخت مالیات، بیش از 1.3 میلیارد دلار دارایی فروخته است. این موضوع خلاف قوانین است.

اوراق بهادار در ایالات متحده باید در SEC ثبت شود. موضع SEC این است که ریپل نتوانست XRP را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت کند؛ بنابراین قوانین را نقض می‌کند. اما در مقابل ریپل استدلال می‌کند که XRP نباید به عنوان اوراق بهادار دسته بندی شود. آنها ادعا می‌کنند که XRP به عنوان یک وسیله مبادله برای معاملات بین المللی است و آن را از اوراق بهادار سنتی متمایز می‌کند.

این درگیری در دادگاه به دقت بررسی می‌شود. زیرا نتیجه آن می‌تواند تاثیر قابل توجه‌ای در نحوه دسته بندی و تنظیم تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال داشته باشد. نتیجه این دعوا نه تنها برای Ripple و XRP بلکه برای بازار گسترده‌‌تر ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

تا زمانی که این مشکلات به کلی حل نشول، بعید به نظر می‌رسد قیمت ریپل به سقف قیمتی قبلی خود برگردد.

 

چالش‌های پیش رو در آینده ارز دیجیتال ریپل

چالش های بزرگ در آینده ریپل

پتانسیل آینده XRP، مانند هر ارز دیجیتال، در معرض طیف وسیعی از محدودیت ها و چالش ها است. برخی از محدودیت ها یا محدودیت های اصلی برای XRP عبارتند از :

 

چالش‌های نظارتی

همانطور که در این مقاله بارها اشاره کردیم دادگاه ریپل یکی از تاثیر گذارترین عوامل در آینده ارز دیجیتال XRP است. تا زمانی که جریان این درگیری به نفع ریپل به پایان نرسد، این رمزارز با یک چالش و محدودیت بزرگ رو به رو خواهد بود. نبرد حقوقی با SEC سر اینکه آیا XRP باید به عنوان یک اوراق بهادار دسته بندی شود یا خیر، یک عدم قطعیت بزرگ در آینده ریپل است. یک نتیجه نامطلوب در رای این دادگاه می‌تواند عواقب جدی برای آینده XRP به جه بگذارد.

 

پذیرش عمومی و ایجاد کاربرد گسترده

تا به امروز ریپل با بانک‌ها و موسسات مالی مختلف همکاری کرده است. اما پذیرش گسترده XRP برای نقل و انتقالات بین المللی هنوز یک چالش است. بانک‌ها ممکن است به دلیل نوسانات بالا قیمتی، عدم اطمینان نظارتی و درک عمومی پایین از ارزهای دیجیتال، رد استفاده از XRP مردد باشند. اگر این ارز به صورت عمومی کاربرد ایجاد نکند، آینده آن نمی‌تواند خیلی روشن باشد.

 

رقابت سنگین در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به شدت رقابتی است و ریپل جایگزین‌های زیادی برای پرداخت‌های برون مرزی دارد. ظهور فناوری‌ها یا پلتفرم‌های جدید که راه‌حل‌های مشابه یا بهتری ارائه می‌دهند، می‌تواند بر پذیرش و ارزش XRP تأثیر بگذارد. اگر تا قبل از ایجاد رقبای قدرتمند، ریپل نتواند مشکلات حقوقی خود را رفع کند، ممکن است بازنده این رقابت سنگین باشد.

 

ریپل تا کجا رشد خواهد کرد؟

در اوایل سال 2018، قیمت ریپل تا 3.83 دلار رشد کرد. اما در سال 2021، در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال در بهترین روزهای تاریخ خود بود، ریپل حتی قادر به رد کردن مرز 2 دلار نیز نشد. این موضوع به دلیل مشکلاتش با سازمان SEC و عدم اعتماد کاربرات به آینده آن بود. اگر این پروژه بلاکچینی نتواند مشکلات خود را رفع کند، ممکن است در چرخه صعودی احتمالی سال 2024 – 2025 نیز عملکرد قابل قبولی ثبت نکند.

پس اگر طرفدار این رمزارز هستید یا قصد سرمایه گذاری در آن را دارید، حتماً توجه ویژه‌ای به اخبار و نتایج دادگاه ریپل داشته باشید. در رابطه با پیش بینی قیمت XRP، اگر مشکلات آن با SEC رفع نشود، حتی دور از ذهن نیست که هیچگاه به سقف قیمتی قبلی خود نرسد.

اما روند این دادگاه به سویی می‌رود که احتمالاً رای به نفع ریپل خواهد بود. در این صورت احتمالاً شاهد یک رشد قدرتمند و سریع از XRP باشیم. در این شرایط اهداف 5 دلار، 8 دلار و 10 دلار می‌تواند دیدگاه بلندمدت ارز دیجیتال ریپل باشد. البته این رشد در زمانی پایدار خواهد بود که ریپل بعد از پیروزی در دادگاه بتواند همکاری‌های خوبی بات موسسات ایجاد کند.

 

دیدگاه کارشناسان در رابطه با آینده ریپل

از آخرین به روز رسانی من در آوریل 2023، اظهارات عمومی خاص از افراد با مشخصات بالا در مورد XRP تا حدودی محدود است، به خصوص زمانی که در مقایسه با ارزهای رمزنگاری شده گسترده تر مانند بیت کوین یا اتریوم مقایسه می شود. با این حال، در اینجا چند چهره قابل توجه وجود دارد که در مورد XRP یا Ripple، شرکت پشت آن اظهار نظر کرده اند:

  •       براد گارلینگ هاوس : مدیرعامل ریپل همواره نسبت به XRP خوشبین است. او در مورد پتانسیل آن برای متحول کردن پرداخت‌های بین المللی خوشبین است.
  •       مایکل آرینگتون : بنیانگذار TechCrunch و Arrington XRP Capital، Arrington از طرفداران XRP است. صندوق او (Arrington XRP Capital) از XRP برای تراکنش‌های بین المللی استفاده می‌کند.

در کنار این نظرات، سرمایه گذاران و صندوق‌های سرمایه گذاری زیادی جزو سرمایه گذاران این ارز هستند.

 

خرید ریپل کار درستی است؟

بازار ارزهای دیجیتال یک حوزه پویا و بشدت رو به رشد است. در چرخه‌هایی از اقتصاد که افراد به سوی ریسک پذیری حرکت می‌کنند، خرید ارزهای دیجیتال یک پیشنهاد مناسب است. اما این بازار نوسانات بالایی دارد و عوامل متعددی بر آینده آن تاثیر می‌گذارند. در نتیجه پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال کار بشدت دشواری است.

برای کسب یک عملکرد مطلوب در بازار، باید فعالیت پویا و مستمر داشته باشید. برای شناخت آینده ارز دیجیتال ریپل نیز شرایط به همین صورت است. باید به صورت پویا اخبار دادگاه ریپل و همکاری‌های این شرکت را دنبال کنید. در صورتی که اتفاقات خوبی برای آن بیافتد، در آن به صورت مستمر سرمایه گذاری کنید. اما اگر روند توسعه با چالش مواجه شود، سرمایه گذاری در این ارز منطقی نخواهد بود و بهتر است به سراغ رقبا آن بروید.

سوالات متداول در رابطه با آینده ریپل

دادگاه ریپل و SEC چقدر بر روی آینده ریپل تاثیر دارد؟

در پاسخ کوتاه به این سوال باید گفت تاثیر بسیار بالایی دارد. قیمت ریپل در آینده، ارتباط مستقیم و بالایی با میزان همکاری‌های شرکا ریپل با بانک‌ها و موسسات مالی دارد. تا زمانی که دادگاه ریپل و SEC به نتیجه نرسد، سازمان‌ها تمایل زیادی به همکاری با این پروژه نخواهند داشت. ریپل برای پیشرفت به همکاری نیاز دارد و برای ایجاد هماکاری نیاز به رفغ مشکلات قانونی و کیفیری خود دارد.

دلیل علاقه بالا کاربران به ریپل چیست؟

ارز دیجیتال XRP یکی از محبوب‌ترین ارزهای موجود در بازار کریپتو است. دلیل این محبوبیت یک به دلیل قدیمی بودن این پروژه و دو به دلیل ایجاد ارتباط حوزه ارزهای دیجیتال و سیستم بانکی سنتی توسط ریپل است.

ریپل یکی از اولین پروژه‌های بلاکچینی است و موفق شد طی این سال‌ها طرفداران زیادی جذب کند. از طرفی دیگر این پروژه امکان یکپارچه سازی فناوری بلاکچین با سیستم مالی و بانکی سنتی را دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد