جستجو در بیتفا
  • معاملات فیوچرز در پلتفرم‌های غیر متمرکز
  • معرفی صرافی‌های غیر متمرکز آینده دار برای معاملات فیوچرز
  • صرافی غیر متمرکز GMX
  • پلتفرم GMX بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟
  • تحلیل تکنیکال ارز GMX
  • صرافی غیر متمرکز DYDX
  • پلتفرم Dydx بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟
  • تحلیل تکنیکال ارز Dydx
  • صرافی غیر متمرکز Gains network
  • پلتفرم Gains network بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟
  • تحلیل تکنیکال ارز GNS
  • صرافی غیر متمرکز MUX protocol
  • پلتفرم MUX protocol بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟
  • تحلیل تکنیکال ارز MCB
  • صرافی غیر متمرکز Mummy finance
  • پلتفرم Mummy finance بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟
  • تحلیل تکنیکال ارز MMY
  • آیا پروژه‌های دسته Derivatives ارزش سرمایه گذاری دارند؟
اشتراک گذاری
معرفی 5 صرافی غیر متمرکز آینده دار برای معاملات فیوچرز

معرفی 5 صرافی غیر متمرکز آینده دار برای معاملات فیوچرز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
۱۰ دقیقه
۲
۸۰۹
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

حوزه دیفای، بخصوص صرافی های غیر متمرکز پیشرفت چشمگیری در چند سال گذشته داشته‌اند و امروزه فعالیت آن‌ها در حوزه معاملات فیوچرز نیز گسترش یافته است. معاملات فیوچرز طرفداران زیادی دارد، از طرفی فضای غیر متمرکز DEX ها نیز جذابیت و مزایا فراوانی دارد. در نتیجه صرافی‌های غیر متمرکزی که از معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کنند، پتانسیل بالایی دارند تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرند و به همین دلیل پروژه‌های فعال در این حوزه می‌توانند آینده روشنی داشته باشند. اما صرافی‌های غیر متمرکز آینده دار برای معاملات فیوچرز کدامند؟ دلایل پتانسیل بالای این نوع پروژه‌ها چیست؟ معیارهای مهم برای تحلیل فاندامنتالی این دسته پروژه‌ها کدام است؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به بررسی معیارهای مهم برای شناسایی صرافی‌های برتر بپردازیم و سپس به معرفی 5 پروژه غیر متمرکز برای معاملات فیوچرز بپردازیم.

 

معاملات فیوچرز در پلتفرم‌های غیر متمرکز

معاملات فیوچرز به دلیل هیجانات بالا طرفداران زیادی دارند و همواره حجم معاملاتی بالایی در این حوزه وجود دارد. از طرفی دیگر صرافی‌های غیر متمرکز مشکلاتی از جمله دستکاری قیمتی توسط بازارسازان متمرکز و امنیت پایین دارایی کاربران در صرافی‌های متمرکز را حل می‌کنند. این موارد می‌تواند تعداد کاربران بالا و حجم معاملاتی زیادی را به سمت صرافی‌های غیر متمرکزی که از معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کنند سرازیر کند.

حجم معاملاتی بالا میزان، کارمزدهای دریافتی و در نتیجه درآمد پلتفرم را بالا می‌برد و در نتیجه پروژه‌های فعال در این حوزه می‌توانند درآمد مناسب و در نتیجه پتانسیل رشد و توسعه بالایی داشته باشند. با توجه به این موارد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در چرخه صعودی پیش رو بازار رمز ارزها این دسته از پروژه‌ها بشدت مورد توجه قرار بگیرند و رشد بالایی را تجربه کنند. در ادامه به معرفی و بررسی پروژه‌های برتری که در این حوزه فعالیت دارند خواهیم پرداخت.

 

معرفی صرافی‌های غیر متمرکز آینده دار برای معاملات فیوچرز

با توجه به پتانسیل بالایی که در این حوزه وجود دارد، پروژه‌های زیادی با هدف ارائه چنین خدماتی توسعه یافته‌اند و وظیفه ما به عنوان یک تحلیل‌گر شناسایی بهترین آنهاست. ما برای انتخاب پروژه‌های برتر معیارهای زیادی را مورد بررسی قرار داده‌ایم؛ معیارهایی از جمله حجم معاملات، میزان درآمد پلتفرم‌ها و مکانیزم توزیع این درآمد، کارایی، میزان عرضه، توکنومیک و نمودار قیمتی ارز بومی، میزان کارمزدها، میزان مقیاس‌پذیری بستر بلاکچینی میزبان و... در ادامه به معرفی پروژه‌های ذکر شده خواهیم پرداخت.

 

صرافی غیر متمرکز GMX

در حال حاضر صرافی غیر متمرکز GMX یکی از پر درآمدترین پروژه‌های دیفای به حساب می‌آید و تعداد کاربران بالایی دارد. این پروژه در ماه گذشته (ماه June) حدود 4 میلیون دلار درآمد خالص داشته است که عدد واقعاً قابل توجهی است. پروژه GMX بیش از 580 میلیون دلار نقدینگی قفل شده (TVL) دارد که به عنوان یک پروژه فعال در این حوزه میزان قابل توجهی است. صرافی غیر متمرکز GMX با حدود 500 میلیون دلار حجم بازار، رتبه اول حوزه فعالیتی خود را در دست دارد و یکی از پرپتانسیل‌ترین پروژه‌های این حوزه به حساب می‌آید.

 

پلتفرم GMX بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟

پتلفرم GMX فعالیت خود را بر بستر شبکه لایه دو آربیتروم شروع کرد و در حال حاضر بیشترین حجم معاملاتی خود را بر همین شبکه دارد. اما این پروژه خدمات خود را به شبکه آوالانچ نیز گسترش داده است. ارز بومی این پلتفرم GMX نام دارد و تحت استانداردهای هر دو شبکه آوالانچ و آربیتروم راه‌اندازی شده است. این توکن در اکثر صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز قابل معامله است.

 

تحلیل تکنیکال ارز GMX

رمز ارز GMX سقف رنج خودش را به سمت بالا شکسته است و انتظار داریم از همین نواحی قیمتی (این ناحیه تلاقی چند حمایت مهم از دید چند سبک تحلیلی است) شاهد رشد قیمت تا تارگت‌های بالاتر مانند 72 دلار باشیم. لازم به ذکر است اگر حمایت داینامیک شکسته شود، سطح حمایتی بعدی که خریداران می‌توانند بر روی آن سفارش ثبت کنند ناحیه 44 دلار است، هر چند احتمال رخ دادن این سناریو کم است ولی بهتر است برای رخ دادن آن برنامه ریزی داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال ارز GMX

 

صرافی غیر متمرکز DYDX

صرافی غیر متمرکز DYDX بعد از توزیع ایردراپ بسیار با ارزشی که داشت توانست به این واسطه شهرت بالایی پیدا کرد. پروژه DYDX به عنوان یک بستر لایه دو بر روی شبکه اتریوم فعالیت خود را شروع کرده اما امروزه با بهره گیری از امکانات هاب کازماس در حال راه‌اندازی بلاکچین شخصی خود است. صرافی Dydx را می‌توان اولین پروژه‌ای دانست که توجهات را به حوزه Derivatives (معاملات فیوچرز در صرافی‌های غیر متمرکز) جذب کرد. این پروژه در ماه گذشته 6.4 میلیون دلار درآمد خالص داشته است که عدد بسیار جذابی است، در کنار آن تا به حال بیش از 455 میلیارد دلار حجم معاملاتی توسط این پروژه پشتیبانی شده است و این معیارها سطح این پروژه را چند پله بالاتر می‌برد. پروژه Dydx با 310 میلیون دلار حجم بازار، از این نظر پس از پروژه GMX رتبه دوم این حوزه را در اختیار دارد.

البته به این نکته نیز توجه کنید که پروژه Dydx توکنومیک خیلی جذابی ندارد و عرضه متعدد گاهی مانع رشد قیمتی می‌شود.

 

پلتفرم Dydx بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟

پروژه Dydx بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده است اما این پروژه در حال توسعه بلاکچین شخصی خود و برنامه ریزی در جهت مهاجرت به شبکه شخصی خود است. بلاکچین Dydx در حال توسعه بر بستر هاب کازماس است و این پروژه می‌تواند شبکه خود را با توجه به نیازهای شخصی خود طراحی کرده و توسعه دهد. ارز بومی این پلتفرم Dydx نام دارد و در اکثر صرافی‌ها قابل معامله است. هولدرهای این توکن می‌توانند ارزهای خود را با استاندارد ERC-20 بر بستر اتریوم نگهداری کنند.

 

تحلیل تکنیکال ارز Dydx

رمز ارز DYDX در تایم فریم روزانه بین یک محدوده عرضه و تقاضا در حال رنج زدن است، و اکنون با توجه به آن که سفارشات فروشندگان از سقف رنج دریافت شده، به داخل کانال خود نیز برگشته و در این مسیر خط روند داینامیک خودش را (در چارت مشخص است) از بین برده است، انتظار داریم که تا محدوده حمایتی شاهد ریزش قیمت باشیم.

لازم به ذکر است که اگر محدوده عرضه ما شکسته شود، (با توجه به آن که احتمال رخ دادن این سناریو کم است) نقش آن تغییر می‌کند و به حمایت تبدیل می‌شود.

تحلیل تکنیکال ارز DYDX

 

صرافی غیر متمرکز Gains network

پروژه Gains network یکی از جامع ترین خدمات را در فضایی غیر متمرکز به کاربران خود ارائه می‌دهد. این پروژه علاوه بر فراهم کردن معاملات دو طرفه و اهرم دار برای جفت ارزهای بازار کریپتو، خدماتی در حوزه بازار فارکس، البته بر بستر بلاکچین ارائه می‌دهد. به این منظور که کاربران این پلتفرم می‌توانند جفت ارزهایی از جمله EUR/USD ، GBP/USDT ، XAU/USD و... را نیز معامله کنند. پلتفرم Gains network در مجموع در ماه گذشته 1.39 میلیون دلار درآمد داشته است که برای پروژه‌ای با 128 میلیون دلار ارزش بازار میزان جذابی است. این پلتفرم تا به حال در مجموع بیش از 36 میلیارد دلار حجم معامله داشته است (حدود 60 درصد از حجم معاملاتی صرافی GMX) داشته است و یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های فعال در این حوزه به حساب می‌آید.

 

پلتفرم Gains network بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟

صرافی غیر متمرکز Gains خدمات معاملاتی خود را بر بستر دو شبکه مقیاس پذیر پالیگان و آربیتروم ارائه می‌دهد. این پلتفرم در ابتدا فعالیت خود را بر بستر پالیگان شروع کرد اما امروزه بیش از 70 درصد از دارایی‌های این پلتفرم بر بستر آربیتروم ذخیره شده است. توکن GNS (ارز بومی پلتفرم Gains) در صرافی‌های متمرکز از جمله بایننس، صرافی کوکوین، صرافی کوینکس و... قابل معامله است و از صرافی‌های غیر متمرکز نیز صرافی یونی سواپ از معاملات این توکن پشتیبانی می‌کند. این توکن با استانداردهای شبکه‌های پالیگان و آربیتروم قابل معامله است.

 

تحلیل تکنیکال ارز GNS

رمز ارز GNS ساختار روند خود را به صعودی تغییر داده است و انتظار رشد قیمت از همین نواحی تا مقاومت رسم شده را داریم. در نظر داشته باشید  که احتمال از بین رفتن محدوده حمایتی وجود دارد ولی بسیار کم است و میزان سودی که با ورود در این محدوده تا مقاومت مشخص شده می‌توان گرفت، واقعا ارزش ریسک کردن را دارد!

لازم به ذکر است که حتما ریسک معاملاتی خود را برای ورود به معامله کنترل کنید و در صورت تمایل به ورود به معامله حتماً با مشاهده تاییده‌های لازم وارد شوید.

تحلیل تکنیکال ارز GNS

 

صرافی غیر متمرکز MUX protocol

پروژه MUX protocol یکی دیگر از پروژه‌های فعال در حوزه Derivatives است و روند توسعه و رشد بسیار خوبی دارد. پروژه MUX توجه ویژه‌ای به حجم نقدینگی دارد و در جهت افزایش نقدینگی و ایجاد بستری با نقدینگی بالا فعالیت می‌کند. این پروژه در تلاش است تا با افزایش میزان نقدینگی و یکپارچه سازی آن، امکاناتی بهینه‌تر در اختیار کاربران خود قرار دهد. این پروژه در 30 روز گذشته 770 هزار دلار درآمد خالص داشته است که با توجه به ارزش بازاری که دارد (حدود 50 میلیون دلار) می‌توان گفت نسبتی برابر با پروژه Gains network دارد؛ این پروژه تا به حال بیش از 20 میلیارد دلار حجم معاملاتی ثبت کرده است. از دیگر مزایا MUX Protocol می‌توان به سرمایه گذاری صرافی OKX بر روی این پروژه اشاره کرد.

 

پلتفرم MUX protocol بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟

همانطور که بالاتر گفته شد این پلتفرم در حال ایجاد نقدینگی یکپارچه است و بر بستر شبکه‌های بیشتری از جمله شبکه‌های آربیتروم، اتریوم، BSC ، آوالانچ، فانتوم و آپتیمیزم راه‌اندازی شده است. ارز MCB ارز بومی این پلتفرم است و با استاندارد Bep-20 ، استاندارد ERC-20 و یر بستر شبکه آربیتروم قابل انتقال و ذخیره سازی است. این توکن در صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ، صرافی غیر متمرکز Uniswap و صرافی‌های MEXC قابل معامله است.

 

تحلیل تکنیکال ارز MCB

رمز ارز MCB باتوجه به اینکه خط روند نزولی را به سمت بالا شکسته و در زمان شکست خط روند روند خود را نیز تغییر داده است، انتظار رشد قیمت از نواحی حمایتی مشخص شده تا محدوده مقاومتی 17 دلار که منبع عظیمی از نقدینگی است را داریم! لازم به ذکر است که احتمال رسیدن قیمت به محدوده حمایتی دوم بسیار کم است، ولی بخشی از سرمایه خود را حتما برای این محدوده اختصاص دهید تا در صورت ریزش قیمت استراتژی مدیریت سرمایه داشته باشید.

تحلیل تکنیکال ارز MCB

 

صرافی غیر متمرکز Mummy finance

آخرین پروژه‌ای که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم پروژه Mummy finance است. پروژه Mummy finance نسبت به دیگر پروژه‌های معرفی شده ارزش بازار کمتر (حدود 3.6 میلیون دلار) و البته ریسک بیشتری دارد. اما این پروژه در ماه گذشته 137 هزار دلار درآمد خالص داشته است؛ علاوه بر آن بیش از 6.5 میلیون دلار نقدینگی قفل شده (TVL) دارد و این اعداد نسبت به ارزش بازار این پروژه بسیار با ارزش است. علاوه بر آن این پروژه تیم توسعه فعالی دارد و این موارد در کنار هم می‌تواند امتیازات مثبتی بری این پروژه به حساب آیند.

 

پلتفرم Mummy finance بر بستر کدام شبکه فعالیت دارد؟

پلتفرم Mummy فعالیت خود را بر بستر شبکه فانتوم شروع کرد اما در حال حاضر فعالیت خود را به شبکه‌های لایه دوم آپتیمیزم و آربیتروم نیز گسترش داده است. در هفته‌های گذشته دارایی‌های این پلتفرم بر بستر فانتوم رو به کاهش بوده است و در زمان نگارش این مطلب حجم تقریباً برابری بر بستر آپتیمیزم و فانتوم قرار دارد. ارز MMY (ارز بومی این پلتفرم) در صرافی‌‌ MEXC و صرافی‎های غیر متمرکز ولودروم (آپتیمیزم) و Spooky swap قابل معامله است.

 

تحلیل تکنیکال ارز MMY

رمز ارز MMY با توجه آن که خط روند خودش را به سمت بالا شکسته است، نشانه‌ای برای صعود قیمت به خریداران نمایان کرده است و معامله گران برای ورود بایستی حتما صبر کنند تا قیمت بالای عدد 1.81 دلار بسته شود و بعد وارد معاملات خرید شوند تا با اهداف بالاتر قیمت همراه شوند. در دیدگاه ما قبل از تشکیل ساختار گفته شده، شرایط برای ورود به این رمزارز مناسب نمی‌باشد.

تحلیل تکنیکال ارز MMY 

 

آیا پروژه‌های دسته Derivatives ارزش سرمایه گذاری دارند؟

در مقاله "فیوچرز در صرافی‌های غیر متمرکز" کامل با حوزه Derivatives آشنا شدیم و به پتانسیل پروژه‌های غیر متمرکزی که معاملات فیوچرز ارائه می‌دهند و البته ریسک‌های موجود پرداختیم. این حوزه هنوز یک حوزه جدید و نوظهور به حساب می‌آید و ریسک‌های خود را دارد. اما با توجه به پتانسیل بالایی که در این حوزه وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم پروژه‌های برتر این حوزه را حتماً زیر نظر داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد