جستجو در بیتفا
  • شبکه مانتا چیست؟
  • شبکه Manta Atlantic چیست؟
  • ویژگی‌های برجسته Manta Pacific
  • Manta Atlantic چیست؟
  • شبکه مانتا چگونه کار می‌کند؟
  • مقایس پذیری شبکه Manta Pacific
  • شبکه Manta Pacific مناسب توسعه‌دهندگان
  • کاربردهای جدید دانش صفر و کاربران واقعی
  • امنیت و حریم خصوصی
  • اکوسیستم در حال رشد 
  • توکنومیک ارز دیجیتال مانتا
  • ایردراپ مانتا
  • ارز دیجیتال مانتا را از کجا خریداری کنیم؟
پروژه مانتا چیست؟ بررسی ایردراپ Manta

پروژه مانتا چیست؟ بررسی ایردراپ Manta

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
۸ دقیقه
۳
۸۳۹
توسط :
یاسمن یزدان دوست

توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر جهت اجرای برنامه خود در ماشین مجازی اتریوم با مشکلاتی روبه‌رو هستند. پروژه مانتا با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به‌ٰروز توانسته این مشکل را حل کند؛ به عبارتی برنامه‌نویس‌ها با مقیاس پذیری بالا و کارمزدهای بسیار پایین می‌توانند از این شبکه بهره‌مند شوند. همین موضوع باعث محبوبیت این شبکه شده است. شبکه مانتا یکی از کامل‌ترین پروژه‌های مبتنی بر دانش صفر است که روی بلاکچین پولکادات راه‌اندازی شده است. هدف این شبکه ایجاد یک محیط امن و خصوصی در وب۳ است. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بررسی کنیم که شبکه مانتا چیست؟ و با ایردراپ مانتا آشنا شویم.

 

شبکه مانتا چیست؟

شبکه مانتا یک شکبه ماژولار است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر راه‌اندازی شده است. مانتا دو شبکه را ارئه می‌دهد:

  • شبکه Manta Pacific: این شبکه یک اکوسیستم لایه دو بر شبکه اتریوم است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر جهت اجرا در ماشین مجازی اتریوم، با مشکلاتی رو به رو بودند. شبکه مانتا باعث ایجاد سازگاری برنامه‌ها با ماشین مجازی اتریوم شده است. این شبکه بسیار مقیاس پذیر است و همچنین کارمزدهای شبکه مانتا پایین است. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر خود را به راحتی با استفاده از این شبکه با زبان Solidity ارائه دهند.
  • شبکه Manta Atlantic: این شبکه سریع‌ترین زنجیره لایه یک دانش صفر بر شبکه Polkadot است که هویت‌ها و اعتبارنامه‌های قابل برنامه نویسی را از طریق zkSBT به وب۳ ارائه می‌دهد.

Manta Pacific و Manta Atlantic با استفاده عملی از الگوریتم دانش صفر، تجربه بی‌نظیری را برای توسعه و پذیرش نسل بعدی برنامه‌های وب3 ارائه می‌دهند. شبکه Manta توسط تیمی از بنیانگذاران باتجربه از موسسات معتبر، از جمله هاروارد، MIT و Algorand، ایجاد شده است. شبکه Manta از سرمایه گذاری بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاری برتر وب3، از جمله Binance Labs و Polychain Capital، برخوردار است. این شبکه از طریق شرکت در بهترین شتاب دهنده‌های وب3، از جمله Alliance DAO وBerkeley Blockchain Xcelerator، رشد کرده است. شبکه Manta آماده است تا نسل بعدی کاربران وب3 را به ارمغان بیاورد و فصل جدیدی از کاربردهای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر در وب3 را رقم بزند.

 

شبکه Manta Atlantic چیست؟

شبکه مانتا چیست؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چرا به لایه دو دیگری نیاز است؟​ امروزه، جایی برای برنامه‌های غیرمتمرکز بومی دانش صفر ماشین مجازی اتریوم وجود ندارد. ما معتقدیم که برنامه‌های کاربردی دانش صفر نسل بعدی برنامه‌های غیرمتمرکز هستند زیرا توجه زیادی به امنیت کاربر در تجربه dApp معمولی دارند. ایجاد محیطی مناسب برای وجود برنامه‌های دانش صفر برای رشد مداوم و گسترش وب3 ضروری است. راه حل‌های فعلی به طور کامل نیازهای برنامه‌های دانش صفر برای پیاده سازی و رشد کاربران به روشی مقیاس پذیر را برآورده نمی‌کنند. در واقع ماشین مجازی عمومی، بلاکچین‌های EVM و zkEVM ابزار لازم برای ساخت و پیاده سازی آسان برنامه‌های دانش صفر را فراهم نمی‌کنند؛ اگر موفق به راه‌اندازی یکی از آنها شوید، کاربران شما با هزینه‌های بالای کارمزد و عملکرد بسیار کند مواجه خواهند شد. شبکه‌های دانش صفر که محیط‌های VM را فراهم می‌کنند، از توسعه دهندگان می‌خواهند که زبان‌های جدیدی را بیاموزند که آن برنامه‌ها را به اکوسیستم‌های خاص با تعداد کاربران محدود محدود می‌کند. 

ویژگی‌های برجسته Manta Pacific

  • Manta Pacific برنامه‌های دانش صفر قابل برنامه ریزی را به عنوان یک برنامه سازگار با EVM ارائه می‌‌دهد.
  • Manta's Universal Circuits امکان توسعه آسان برنامه‌های دانش صفر تنها با استفاده از Solidity را فراهم می کند.
  • با استفاده از Celestia برای دسترسی به داده‌ها و zkEVM ، Manta Pacific مقیاس پذیری بالا و هزینه‌های تراکنش پایین را برای برنامه‌های دانش صفر ارائه می‌دهد.

Manta Pacific تمام کار را که تیم Manta قبلاً در دانش صفر انجام داده است، مستقیماً در یک محیط EVM مقیاس پذیر که به طور خاص برای راه‌اندازی برنامه‌های دانش صفر با کمک Celestia و zkEVM طراحی شده است، اعمال می‌کند.

 

Manta Atlantic چیست؟

Manta Atlantic سریع‌ترین شبکه لایه یک دانش صفر غیرمتمرکز است که از هویت‌های انعطاف‌پذیر و مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی می‌کند. این زنجیره لایه یک حریم خصوصی قابل برنامه‌ریزی را به وب۳ از طریق هویت سازگار ارائه می‌دهد. مجموعه کامل محصولات و فناوری‌های اصلی آن، از جمله zkNFT‌ها، استیکینگ، پروژه‌های اکوسیستم و دسترسی کاربرپسند به کاربردهای مبتنی بر دانش صفر را ارائه می‌دهد.

 

شبکه مانتا چگونه کار می‌کند؟

شبکه مانتا چگونه کار می‌کند؟

Manta Pacific با همکاری Celestia و zkEVM راه‌اندازی شد. با استفاده از لایه دسترسی به داده ارائه شده توسط Celestia، اولین شبکه ماژولار، با بهره گیری از فناوری پیشرفته توسعه یافته توسط p0x labs است.Manta Pacific یک محیط توسعه دانش صفر قابل دسترسی را به روشی ماژولار و مقیاس پذیر با چندین مزیت شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند.

مقایس پذیری شبکه Manta Pacific

 Manta Pacific با استفاده از Celestia به عنوان لایه داده‌های موجود (DA)، هزینه‌های کارمزد را برای کاربران کاهش می‌دهد. Celestia از به‌روزترین فناوری‌ها برای حل مشکل دسترسی به داده‌های لایه دو به روشی قابل اعتماد استفاده می‌کند. Manta Pacific، که از Celestia به عنوان لایه DA استفاده می‌کند، می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌های داده را در شبکه برای کاربران نهایی کاهش دهد. با استفاده از Celestia's modular data availability، Manta Pacific یک زیرساخت سریع را با هزینه‌ای بسیار کمتر از L2های غول پیکر ارائه می‌دهد. آن را با Universal Circuits Manta ترکیب کنید، و شما محیطی عالی برای ساخت و راه اندازی dApps دارید. 

شبکه Manta Pacific مناسب توسعه‌دهندگان

این شبکه برنامه Manta Pacific Universal Circuits 2.0 را معرفی می‌کند که تجربه توسعه دهنده را به طور خاص برای راه اندازی برنامه‌های EVM بومی دانش صفر بهبود می‌بخشد. از طریق Universal Circuits 2.0، Manta Pacific یک کتابخانه دانش صفر را برای توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که به راحتی بتوانند قراردادهای دانش صفر را برای قراردادهای هوشمند Solidity موجود و dApps خود فراخوانی کنند. Universal Circuits  خدمات دانش صفر را ارائه می‌دهد، به طوری که هر توسعه دهنده Solidity می‌تواند قراردادهای Manta Pacific را از طریق APIها برای فعال کردن ویژگی‌های ZK (مانند هویت‌های خصوصی سازگار برای DeFi، تأیید هویت برای Web3 Social و دستکاری هویت zk برای بازی‌های روی زنجیره) با چند خط کد انجام دهد. یک رویکرد ماژولار به توسعه دهندگان انعطاف پذیری می‌دهد تا ابزارهای هویت خصوصی Manta را در سراسر زنجیره‌ها و در محیط‌های وب2 از جمله برنامه‌های موبایل استفاده کنند. SDKها و کلیدهای اثبات Manta راه حل‌های کاربر پسند برای ادغام هویت زنجیره‌ای را با چند خط کد ارائه می‌دهند.

کاربردهای جدید دانش صفر و کاربران واقعی

همان طور که گفتیم ​Manta Pacific مدار جهانی را ارائه می‌دهد که یک کتابخانه دانش صفر برای توسعه دهندگان است تا به راحتی بتوانند قراردادهای دانش صفر را برای قراردادهای هوشمند Solidity موجود و dApps خود فراخوانی کنند. طراحی مدار اصلی Manta Pacific برای مدارهای جهانی آن شامل zkContracts مانند zkShuffle برای بازی‌های روی زنجیره است. به گفته ویکتور جی، بنیانگذار Manta : " ZK Manta، DA ماژولار Celestia و zkEVM به صورت جداگانه، فناوری‌های جذابی با پذیرش اثبات شده ارائه می‌دهند. با ترکیب این سه مورد با یکدیگر، ما بهترین اکوسیستم برای توسعه دهندگان و کاربران جهت استفاده بهتر از دانش صفر را ایجاد می‌کنیم - چیزی که بسیار مورد نیاز است."

امنیت و حریم خصوصی

شبکه Manta با فناوری‌های به‌روز به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت غیرمتمرکز بدون افشای جزئیات هویت خود را تأیید کنند. به عبارتی تایید هویت (KYC) را بدون نیاز به اسکن گذرنامه‌ها یا وارد کردن اطلاعات شخصی حساس ارائه می‌دهد.

اکوسیستم در حال رشد 

از DeFi گرفته تا بازی و شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌هایی که در Manta قرار می گیرند برای ارائه بهترین تجربه و ارزش به کاربران واقعی طراحی شده‌اند. Manta Pacific اولین پلتفرم برنامه ZK معادل EVM است که مقیاس پذیری و امنیت را از طریق Celestia DA و Polygon zkEVM به دست می‌آورد. ما تمام کارهایی را که تیم Manta قبلاً در ZK انجام داده است، مستقیماً در یک محیط EVMمقیاس پذیر وارد می‌کنیم که به طور خاص برای راه‌اندازی برنامه‌های ZK طراحی شده است. Manta Network همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و با معرفی Manta Pacific، این رشد را به یک اکوسیستم بسیار بزرگتر برای هر دو وب3 و وب2 گسترش خواهد داد.

 

توکنومیک ارز دیجیتال مانتا

توکنومیک ارز دیجیتال مانتا

عرضه کلی ارز دیجیتال مانتا یک میلیارد کوین است که در چندین بخش زیر توزیع شده است. تعداد عرضه در گردش این ارز دیجیتال ۲۵۱ میلیون است. همچنین حجم معاملات روزانه مانتا ۵۶۴ میلیون دلار است.

  • ۵.۶٪ ایردراپ: در ادامه این مقاله به طور کامل ایردراپ مانتا را بررسی خواهیم کرد.
  • ۶.۵٪ ایردراپ دوم
  • ۳٪ Lunchpool بایننس
  • ۸٪ فروش عمومی
  • ۱۲.۹۴٪ سرمایه گذاران خصوصی
  • ۶.۱۷٪ سرمایه گذاران استراتژیک
  • ۵٪ سرمایه گذاران موسسه
  • ۱۲.۱۹٪ جامعه و اکوسیستم مانتا
  • ۱۳.۵٪ صندوق بنیادی تیم
  • ۱۰٪ تیم توسعه‌دهنده
  • ۸.۱٪ مشاوران پروژه
  • ۲٪ پاداش ولیدیتورها – ۲ درصد به ازای هر سال

 

ایردراپ مانتا

ایردراپ مانتا

این Airdrop برای مدت 6 ماه از تاریخ 18 ژانویه 2024 تا 18 ژوئن 2024 ساعت 23:59 UTC قابل دریافت است. نام این کمپین «Into The Blue» است. پاداش‌های Into the Blue به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • پاداش‌های Airdrop: به تعداد ۳۰ میلیون مانتا (3% از کل عرضه) برای پاداش‌های Airdrop به حامیان و کاربران اکوسیستم Manta در هر دو Manta Atlantic و Manta Pacific اختصاص داده شده است.
  • پاداش‌های Airdrop Bonus - The Great Treasure Hunt: به تعداد ۲۰ میلیون مانتا  (2% از کل عرضه) به عنوان پاداش‌های اضافی تخصیص داده خواهد شد که می‌توانند توسط حامیان و کاربران اکوسیستم Manta دریافت شوند. 
  • محدودیت‌های منطقه‌ای: شرکت‌کنندگان از ایالات متحده و سایر مناطق محدود مجاز به شرکت نیستند.
  • ددلاین Airdropددلاین Airdrop به مدت 180 روز خواهد بود.

 

ارز دیجیتال مانتا را از کجا خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال Manta را می‌توان از صرافی‌های متمرکز معتبری خریداری کرد. بهترین صرافی‌های متمرکزی که ارز مانتا را لیست کردند، عبارتند از : صرافی بایننس، کوکوین و صرافی محبوب بینگ ایکس (جهت ثبت نام در صرافی بینگ ایکس به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید). بیشترین حجم معاملات روزانه این ارز دیجیتال در صرافی بایننس به مقدار ۲۵۷ میلیون دلار است.

 

برچسب ها : شبکه مانتا

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۳ ۲۱:۰۸
محمد حق وردی
عالی بود
پاسخ
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ ۲۰:۲۸
علیرضا نگین
سلام واقعا مقاله خوب و کاملی بود فقط چطور میشه در ایردراپشون شرکت کنیم؟؟؟فقط ارز رو خریداری کنیم کافیه؟
پاسخ