جستجو در بیتفا
  • ارزدیجیتال فلوکی اینو چیست؟
  • توزیع و عرضه رمزارز فلوکی
  • کاربردهای فلوکی
  • بازی Valhalla
  • فلوکی‌فای (FlokiFi)
  • Floki Marketplace
  • دانشگاه کریپتو فلوکی (The Floki University)
  • مزایا و معایب ارزدیجیتال فلوکی
  • مزایا فلوکی
  • معایب فلوکی
  • مقایسه فلوکی و شیبا اینو
  • شباهت‌ فلوکی و شیبا
  • تفاوت فلوکی و شیبا
  • پیش‌بینی قیمت ارزدیجیتال فلوکی
  • چگونه ارز فلوکی را خریداری کنیم؟
  • ارز فلوکی اینو را در چه کیف‌پولی نگه‌داری کنیم؟
  • مشارکت‌های فلوکی اینو
ارز دیجیتال فلوکی چیست؟ آشنایی با Floki INU

ارز دیجیتال فلوکی چیست؟ آشنایی با Floki INU

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
۹ دقیقه
۰
۳۹۱
توسط :
یاسمن یزدان دوست

یک میم کوین دیگر بعد از توییت ایلان ماسک به نام فلوکی اینو (Floki Inu) شکل گرفت. ایلان ماسک در این توییت از تغییر نام سگ شیبا خود گفت و اعلام کرد که قصد دارد اسم سگ خود را از شیبا به فلوکی تغییر دهد. حالا فلوکی یک میم کوین است که به دنیای ارزهای با تم سگ اضافه شده است. تیم سازنده این ارز ناشناس است اما به علت محصولات و پروژه خود، ادعا می‌کند که جای میم کوین‌های دیگر را خواهد گرفت و جز شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین ارزها می‌شود (در حال حاضر چنین اتفاقی نیوفتاده است). ارز فلوکی با اینکه یک میم کوین است اما خود را یک پروژه وب۳ معرفی کرده که برنامه‌ها و محصولاتی را برای خود در نظر گرفته است. پروژه فلوکی اینو شامل محصولات امورمالی غیرمتمرکز (Defi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و متاورس است. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بررسی کنیم ارز فلوکی چیست؟ و خود را چگونه معرفی کرده است؟ همچنین به مقایسه آن با شیبااینو بپردازیم.

 

ارزدیجیتال فلوکی اینو چیست؟

بعد از توییت ایلان ماسک که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ارز فلوکی اینو محبوبیت و شهرت زیادی پیدا کرد. این ارز فقط یک میم کوین نیست، پروژه و کاربردهای آن باعث متمایز شدن این ارز نسبت به دیگر میم کوین‌ها شده است. پیدایش ارز Floki در تاریخ ژوئن سال ۲۰۲۱ رخ داد. در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱،  ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که می‌خواهد نام سگ شیبا خود را فلوکی (Floki) بگذارد. این میم کوین نیز مانند دوج‌کوین، تم سگ داشت. فلوکی در چند ماه اول خود افزایش قیمت قابل‌ توجهی را تجربه کرد. در سپتامبر قیمت این ارز بیشتر از ۲۵۰ هزار در صد افزایش یافت که بیشترین سود تاریخی خود را رقم زد.

فلوکی اینو یک ارزدیجیتال چند زنجیره‌ای است. این ارز هم بر روی بلاکچین اتریوم و هم بلاکچین بایننس اسمارت چین (BSC) راه‌اندازی شده است. به صورتی که با هردو بلاکچین سازگار است. به عبارتی شما می‌توانید با هردو استاندارد ERC-20 و BEP-20 که استانداردهای شبکه اتریوم و BSC هستند، این ارز را انتقال دهید. به معنای دیگر ارز فلوکی یک پل بین این دو شبکه است. کاربران به‌راحتی می‌توانند ارز Floki را در هر کدام از بلاکچین‌ها معامله کنند. کارمزد تراکنش‌های هر دو شبکه به ازای هر معامله برابر با ۳ درصد است؛ این ۳ درصد هم برای خرید هم فروش این ارز اعمال می‌شود، اما برای انتقال و بریج بلاکچین هزینه‌ای گرفته نخواهد شد. این بودجه براساس گفته توسعه‌دهندگان، برای توسعه تیم فلوکی و مارکتینگ آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مارکتینگ Floki شامل لیست شدن در صرافی‌های متمرکز، کمپین‌ها و تبلیغات است.

فلوکی اینو ادعا کرده است که به علت اهدافی که دارد از دوج‌کوین و شیبا اینو پیشی خواهد گرفت. اما در حال حاضر ناموفق بوده است. هدف اصلی فلوکی رسیدن به جایگاه شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین ارز دیجیتال است. این هدف برای یک میم کوین که فقط ادعا کرده است، بسیار بزرگ و دور از دسترس است. سه ستون اصلی که در وب‌سایت خود نام برده است عبارتند از: قدرت میم کوین، کاربردهای فلوکی و خیریه. یکی از چشم‌اندازهای Floki ساخت مدرسه در کشورهای توسعه نیافته است. همچنین معتقد است که مردم میم‌ها را بسیار دوست دارند و این باعث قدرتمندی میم کوین‌ها شده است. نام جامعه (Community) ارز فلوکی اینو به اصطلاح Floki Vikings شناخته می‌شود.  

 

توییت ایلان ماسک

 

توزیع و عرضه رمزارز فلوکی

عرضه کلی فلوکی مجموعا ۱۰ تریلیون واحد بر روی شبکه اتریوم بود. بعد از مدتی بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) هم راه‌اندازی شد و به تعداد ۱۰ تریلیون مجدد عرضه شد. تعدادی از این توکن‌ها از چرخه خارج شدند. بعضی از آن‌ها سوزانده شدند و بعضی دیگر در پل بین اتریوم و BSC قفل شده‌اند. از ۲۰ تریلیون توکن، ۳.۵ تریلیون در بلاکچین BSC سوزانده شده و ۴.۵۶ تریلیون در همین شبکه قفل شده است. همچنین ۱.۴۳ تریلیون واحد در بلاکچین اتریوم سوازنده شده و تقریبا ۱.۱۶ تریلیون در این شبکه قفل شده است. در مجموع ۱۰.۶۵ توکن از Floki از چرخه خارج شده است. تقریبا ۹ تریلیون توکن در گردش است که ارزش بازاری آن ۹۰ میلیون دلار است.

 

کاربردهای فلوکی

تیم پشت Floki در حال ایجاد محصولاتی در اکوسیستم منحصر به فرد خود است. این اکوسیستم شامل چندین پروژه مختلف است که هنوز در دست توسعه هستند و در حوزه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌ غیر قابل تعویض (NFT) و دنیای مجازی(Metaverse) فعالیت می‌کنند. در حالی که Floki تلاش می‌کند که توکن را در اکوسیستم خود مورد استفاده قرار دهد، استفاده از این رمزارز در پلتفرم‌های دیگر DeFi یا بازارهای NFT به میزان کمی صورت گرفته است.

بازی Valhalla

 

بازی Valhalla

Floki Inu  با بازی NFT خود به نام Valhalla وارد دنیای متاگیمینگ شده است. متاگیمینگ بازی‌هایی است که کاربران فقط با بازی کردن توکن دریافت می‌کنند. در این بازی شما کنترل کاملی بر روی توکن فلوکی خود دارید و به ازای مشارکت بازیکنان در این بازی توکن Floki به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. توکن‌های FLOKI به عنوان واحد پولی داخل بازی عمل می‌کنند و برای خرید دارایی‌ها استفاده می‌شوند. این بازی Valhalla در حال حاضر رایگان است و بر روی تست نت لایه ۲ به نام Optimism Kovan اجرا می‌شود.

فلوکی‌فای (FlokiFi)

FlokiFi نام مجموعه‌ای از محصولات دیفای فلوکی است که در آن محصولات امورمالی غیرمتمرکز (Defi) مختلفی قرار خواهد گرفت. اولین محصول آن FlokiFi Locker نام دارد که ادعا شده است که نوآورانه‌ترین پروتکل برای امنیت دارایی‌های دیجیتال است. نام رمزی این پروتکل Project L است. در این پروتکل کاربران می‌توانند NFT، توکن‌ قابل تعویض و توکن نقدینگی خود را قفل کنند؛ البته قفل کردن رایگان نیست و کارمزد مشخصی به ازای هر مدل توکن دریافت می‌کند. ویژگی اصلی این پروتکل استاندارد چند توکنی ERC1155 است. همچنین اشاره‌هایی به محصول جدیدی مرتبط با استیکینگ وجود دارد؛ با این حال، جزئیات این محصول هنوز نهایی نشده‌ است.

Floki Marketplace

از آنجا که بازار NFT در حال گسترش روز افزون است، Floki Inu  قصد دارد بازاری برایNFT‌ها و کالاهای متفرقه ایجاد کند. مارکت‌پلیس فلوکی به هدف تسهیل خرید و فروش NFT‌ و سایر محصولات دیجیتالی تاسیس شده است. در معاملات این بازار از Floki Inu به جای ارز بیت کوین، دوج کوین و حتی دلار آمریکا استفاده می‌شود.

دانشگاه کریپتو فلوکی (The Floki University)

Floki Inu به هدف آموزش مخاطبان علاقمند و مستعد در زمینه کریپتو، یک دانشگاه تاسیس کرده است. در این دانشگاه محتواهای مختلفی ارائه داده شده است که شامل اگاهی از محصولات Floki Inu نیز می‌شود. کاربران می‌توانند با هر سطح دانش و آگاهی وارد این دوره‌ها شوند و آموزش ببینند. در این پلتفرم، اکثر آموزش‌ها به صورت رایگان هستند؛ اما دوره‌های تخصصی آن نیاز به توکن فلوکی دارد و باید خریداری شوند.

 

فلوکی

 

مزایا و معایب ارزدیجیتال فلوکی

بدون شک، هر پروژه‌ای مزایا و معایب خود را دارد، فلوکی هم از این داستان مستثنا نیست. در ادامه نگاه مختصری به معایب و مزایا این ارزدیجیتال میندازیم.

مزایا فلوکی

  • فلوکی یک توکن چند‌زنجیره‌ای است که به کاربران امکان معامله بر روی هر دو بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین را می‌دهد. این جز بهترین مزایا Floki Inu است که باعث ایجاد پلی بین این دو شبکه شده است.
  • اکوسیستم فلوکی محصولاتی را ارائه داده است یا می‌خواهد رونمایی کند که باعث ارزشمندی بیشتر این توکن می‌شوند. (البته اگر تمام برنامه‌ها طبق نقشه‌راه انجام شوند.)
  • همکاری این پروژه با دیگر پروژه‌های معتبر در صنعت باعث ارزشمندی آن شده است.
  • دیگر مزایای فلوکی ادعای این پروژه جهت حمایت از خیریه و ساخت مدرسه است.

معایب فلوکی

  • ارز فلوکی یک میم کوین است و نمی‌توان از این نکته قافل شد. ایلان ماسک رئیس تسلا یا افراد موثر دیگر، به‌راحتی می‌توانند باعث نوسان ناگهانی قیمت این ارز شوند. این موضوع باعث تبدیل این پروژه به یک سرگرمی مردمی می‌شود.
  • معامله ارز فلوکی شامل هزینه تراکنش ۳ درصدی است. این درصد به نسبت دیگر ارزها قابل توجه است.
  • خارج از اکوسیستم خود فلوکی، این توکن کاربرد محدودی دارد و هنوز در بسیاری از پلتفرم‌های دیفای به ارث برده نشده است.
  • مهم‌ترین نکته که باید به آن توجه کرد، ناشناس بودن تیم سازنده Floki Inu است! اگر چیز اشتباهی رخ دهد، به هیچ‌عنوان قابل پیگیری نیست و کسی مسئول نخواهد بود.

 

مقایسه فلوکی و شیبا اینو

فلوکی و شیبا

 

هردو توکن‌های فلوکی و شیبا در توکن دوج‌کوین ریشه دارند. میم کوین‌های بسیاری به وجود آمده‌اند تا جایگاه دوج‌کوین را به‌دست آوردند. دو توکن برجسته در بین آن‌ها Floki Inu و Shiba Inu هستند. در ادامه به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو توکن مشهور و محبوب می‌پردازیم.

شباهت‌ فلوکی و شیبا

  • هردو این توکن‌ها بسیار تحت تاثیر توییت‌های ایلان ماسک قرار دارند. هردو افزایش قیمت ناگهانی را به دلیل این توییت‌ها تجربه کردند.
  • در شبکه‌های اجتماعی هردو جامعه توکن‌ها بسیار فعال و علاقمند هستند و نقطه قوت این میم کوین‌‌ها محبوبیت و تعداد طرافدارهای آن‌‌ها است.
  • هردو توکن دارای عرضه بالایی هستند و قیمت آن‌ها کسری از یک سنت است؛ همین باعث شده است که سرمایه‌گذارانی که به دنبال کوین‌های ارزان‌تر هستند را جذب کنند.

تفاوت فلوکی و شیبا

  • شیبا اینو در رتبه ۱۵ ارزهای‌دیجیتال قرار دارد. ارزش بازار Shiba Inu بیش از ۷ میلیارد دلار است. در حالی که رتبه فلوکی ۱۴۰ است و ارزش بازار آن حدود ۲۴۰ میلیون دلار است.
  • مزیت دیگر Shiba Inu که ان را نسبت به فلوکی ارزشمند می‌کند، طراحی بلاکچین لایه دوم با نام شیباریوم است.
  • همچینین شیبا اینو یک صرافی‌غیرمتمرکز به نام شیباسواپ دارد.
  • فلوکی دارای کارمزد ۳ درصدی معاملات خردی و فروش است.
  • شیبا اینو می‌تواند برای کسب پاداش‌ها استیک شود.

 

پیش‌بینی قیمت ارزدیجیتال فلوکی

می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا قیمت ارز Floki به ۱ سنت خواهد رسید یا خیر؟ عرضه کلی این توکن در حال حاضر ۹ تریلیون واحد است. مکانیزم سوزاندی هم ندارند که از تعداد توکن‌های آن کسر شود. اگر قیمت این ارز به یک سنت برسد، ارزش بازاری آن حدود ۹۰ میلیارد دلار می‌شود. این حجم بازار از تتر و بایننس هم بیشتر است. احتمال رسیدن قیمت فلوکی به یک سنت بسیار پایین است و حتی احتمال نابود شدن آن بیشتر است.  مارکت کپ تتر حدود ۶۷ میلیارد دلار است، پس احتمال اینکه فلوکی به مارکت کپ ۹۰ میلیارد دلاری برسد، بسیار پایین است. نباید فراموش کرد که فلوکی اینو تنها یک میم کوین است؛ درست است که کاربردها و اکوسیستم بزرگی دارد اما اگر طرافداران آن حمایت خود را کمرنگ کنند، این ارز نابود خواهد شد.

 

چگونه ارز فلوکی را خریداری کنیم؟

برای خرید ارز فلوکی می‌توان هم از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز هم صرافی‌های متمرکز اقدام کرد. معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های غیرمتمرکز شامل یونی سواپ و پنکیک سواپ است. صرافی‌های متمرکزی که می‌توان فلوکی اینو را معامله کرد عبارتند از : صرافی MEXC و همچنین صرافی‌های معتبر : Binance، Bika، Gate.io و OKX. بیشترین حجم معاملات متعلق به صرافی معتبر بایننس است.

 

ارز فلوکی اینو را در چه کیف‌پولی نگه‌داری کنیم؟

ارز فلوکی اینو بر روری شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین قرار دارد؛ از این رو می‌توان در هر کیف‌پولی که از این دو شبکه پشتیبانی می‌کند برای نگه‌داری این ارزدیجیتال استفاده کرد. هم می‌توان از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری هم نرم‌افزاری استفاده کرد. بهترین کیف‌پول سخت‌افزاری لجر است. بهترین کیف‌پول نرم‌افزاری Metamask و Safepal است. 

 

مشارکت‌های فلوکی اینو

فلوکی اینو (Floki Inu)، با وجود شهرتش به عنوان یک میم کوین نقش مهمی در دنیای کریپتو ایفا کرده است. او مشارکت‌های استراتژیک متعددی را در این صنعت دنبال کرده و با پروژه‌های بزرگی مانند چین لینک (ChainLink) و وینترمیوت (Wintermute) همکاری داشته است. اولین همکاری معروف او با ایلان ماسک، جنبش میلیون‌ها باغ (Million Gardens Movement) بود. سپس همزمان با راه‌اندازی سرویس FlokiFi، او پروژه‌هایی مانند Kommunitas Infinity Pad و StealthEX را به خود جلب کرد. این مشارکت‌ها و پیوندها نشان‌دهنده توانمندی این پروژه و شرایط خوب آن است. همچنین، او در زمینه ورزش نیز ارتباطات خوبی دارد و با تیم‌های فوتبالی نظیر بایر لورکوزن و کادیز همکاری‌های متعددی جهت بازاریابی برقرار کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد