جستجو در بیتفا
  • افزایش فعالیت در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ
  • پیشرفت جامعه حاکمیتی صرافی یونی سواپ
  • تأثیر پیشرفت‌های یونی سواپ بر توکن UNI
افزایش فعالیت کاربران یونی سواپ؛ آیا شاهد رشد توکن UNI خواهیم بود؟

افزایش فعالیت کاربران یونی سواپ؛ آیا شاهد رشد توکن UNI خواهیم بود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
۴ دقیقه
۰
۳۹۴
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای اخیر شاهد رشد قابل توجهی در فعالیت کاربران صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap) بودیم. این اتفاق باعث شد تا حجم معاملات این صرافی تا ۳۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. در حالی که همکاری‌های استراتژیک باعث تکامل این پلتفرم معاملاتی می‌شود، کاربران نیز با اعتماد بیشتری به انجام مبادلات خود در این صرافی می‌پردازند. نکته جالب توجه این است که رشد صرافی یونی سواپ می‌تواند اثر زیادی روی توکن بومی آن یعنی UNI داشته باشد. در این مقاله خبری سعی می‌کنیم نگاهی به روند رشد فعالیت‌های یونی سواپ داشته باشیم و احتمالات پیش روی آن و توکن UNI را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش فعالیت در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ

علی‌رغم اینکه صرافی غیر متمرکز یونی سواپ با چالش‌های زیادی که کل صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار داده دست و پنجه نرم می‌کند، در روزهای اخیر شاهد افزایش حجم معاملات بوده است. این پلتفرم که بزرگ‌ترین دکس بازار کریپتو به شمار می‌رود نشانه‌های تازه‌ای از سر زندگی را از خود به نمایش گذاشته که می‌تواند برای طرف‌داران ارزهای دیجیتال و تریدرهای بازار خبر خوبی باشد. 

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم Token Terminal منتشر شده است، تعداد کاربران فعالی که به صورت روزانه از یونی سواپ استفاده می‌کنند افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این این پلتفرم توانسته با تکمیل ۳۰۰ میلیون سواپ در روز به یک نقطه عطف تازه‌ای دست پیدا کند. افزایش تعداد سواپ‌ها نشان دهنده علاقه روزافزون کاربران به صرافی‌های غیر متمرکز است که می‌تواند برای کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال بسیار مفید باشد. 

البته نکته‌ای که نیاز به توجه ویژه دارد این است که با وجود افزایش حجم معاملات روند کاهش کارمزدها یا همان گس فی می‌تواند برای این پلتفرم مشکلاتی را ایجاد کند. کاهش کارمزدها به معنی کاهش درآمد این پلتفرم است و اگر این روند ادامه پیدا کند، یونی سواپ در توسعه زیرساخت‌ها و بهینه کردن پلتفرم خود با مشکل مواجه خواهد شد. 

 

پیشرفت جامعه حاکمیتی صرافی یونی سواپ

صرافی یونی سواپ چالش‌های زیادی در پیش رو دارد اما با وجود همه مشکلات جامعه حاکمیتی آن فعالیت خود را حفظ کرده است. به تازگی نهاد دائو (DAO) یونی سواپ تصمیمات مهمی برای ارتقای قابلیت‌های این پروتکل اتخاذ کرده است. 
یکی از پیشرفت‌های قابل توجه این سازمان استقرار ماشین مجازی zkEVM پالیگان در این پلتفرم بود. علاوه بر این یک پیشنهاد مشارکت جدید بین یونی سواپ دائو و Zero Protocol بر قرار شده که می‌تواند بر تعاملات آینده این صرافی تأثیرگذار باشد.

یونی سواپ

این همکاری یک نسخه جدید از یونی سواپ را در شبکه zkEVM پالیگان ایجاد خواهد کرد. البته رابطه همکاری با پروتکل اصلی حفظ خواهد شد.

این شامل ادغام پروتکل Zero Protocol به عنوان یک فورک مفید در زنجیره پالیگان، با استفاده از زیرساخت ایجاد شده توسط یونی سواپ و دریافت پشتیبانی از ابزارهای تأمین شده توسط این اکوسیستم خواهد بود.

گفته می‌شود برای همسو سازی منافع این دو بستر، دائو یونی سواپ سهمی ۱۰ درصدی از توکن‌های خود را به این توسعه و همکاری اختصاص داده است. در زمان انتشار این مقاله، پیشنهاد همکاری این دو پلتفرم با ۹۹.۹۹ درصد آرا به تصویب جامعه کاربران رسیده است. 

تا اینجای مقاله در مورد پیشرفت‌های یونی سواپ صحبت کردیم، اما این اتفاقات چه تأثیری بر توکن بومی آن UNI خواهد داشت؟ در ادامه به این مسئله می‌پردازیم. 

 

تأثیر پیشرفت‌های یونی سواپ بر توکن UNI

توکن بومی صرافی یونی سواپ، UNI در روزهای اخیر همسو با روند کلی شکل گرفته در بازار ارزهای دیجیتال حرکت صعودی آرامی را آغاز کرده است. در حال حاضر این توکن با قیمت ۴.۶۵ دلار معامله می‌شود. در مقایسه با هفته گذشته این توکن رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که می‌تواند هم ناشی از تحرکات بازار و هم افزایش مبادلات در این صرافی غیر متمرکز باشد.

یونی سواپ

نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که شبکه UNI در این دوره رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده که نشان دهنده علاقه فزاینده آدرس‌های جدید به این توکن و اکوسیستم مرتبط با آن است.

اگر این روند روبه‌رشد ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود که توکن UNI قیمت‌های بالاتری را نیز تجربه کند. توصیه ما این است که با توجه به اتفاقات اخیر، این توکن و اخبار مربوط با صرافی یونی سواپ را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید در صورت شکل گرفتن یک روند صعودی خوب از حرکت آن کسب سود کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد