جستجو در بیتفا
  • توکنیزه کردن دارایی‌ها؛ راهی برای تغییر مبادلات اقتصادی
  • صحبت‌های کارشناسان در مورد توکنیزه کردن دارایی‌ها
  • توکنیزه کردن یک گاوداری در بولیوی!
  • جمع بندی
توکنیزه کردن دارایی‌ها به زودی تعاملات اقتصادی را تغییر خواهد داد؛ از بیمه تا کشاورزی و املاک!

توکنیزه کردن دارایی‌ها به زودی تعاملات اقتصادی را تغییر خواهد داد؛ از بیمه تا کشاورزی و املاک!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
۵ دقیقه
۱
۳۳۴
توسط :
مبین رزمخواه

در فستیوال وب 3.0 سوئیس، کارشناسان صنعت بلاکچین و کریپتو از پیش‌بینی‌های خود در مورد آینده صنایع مختلف در تعامل با اقتصاد بلاکچینی صحبت کردند و به اعتقاد آن‌ها توکنیزه کردن دارایی‌ها به زودی راه‌حل‌های جدیدی را در زمینه‌های مختلف برای کاربران و مشتریان فراهم خواهد کرد. توکن سازی دارایی‌ها به ثبت و ذخیره دارایی‌های مختلف در بلاکچین گفته می‌شود که می‌تواند تجارت آن دارایی را بسیار ساده‌تر از گذشته کند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد آینده این تکنولوژی به دست بیاوریم و با آخرین پیش‌بینی‌هایی که در حوزه توکنیزه کردن دارایی‌ها وجود دارد آشنا شویم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

توکنیزه کردن دارایی‌ها؛ راهی برای تغییر مبادلات اقتصادی

در کنفرانس وب 3.0 سوئیس آخرین دستاوردهای دنیای بلاکچین و صنعت ارز دیجیتال مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت و کارشناسان مختلف در مورد آینده فناوری‌ها و راه‌حل‌های موجود در این حوزه نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. گروه مشاوره مالی بوستون که یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بود عنوان کرد توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی پتانسیل این را دارد که در سال‌های آینده به یک صنعت 16 تریلیون دلاری تبدیل شود. با این حال به اعتقاد کارشناسان این گروه، تأثیر این فناوری فراتر از گردش مالی بالا خواهد بود و می‌تواند به مردم کشورهای در حال توسعه کمک کند تا راه‌های جدیدی را برای مقابله با مشکلات دنیای واقعی پیدا کنند.

در این کنفرانس یک پنل طراحی شده بود تا کارشناسان در آن بتوانند در حوزه‌های مختلف نظرات و پیش‌بینی‌های خود را ثبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. در ادامه به چند مورد از این پیش‌بینی‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

صحبت‌های کارشناسان در مورد توکنیزه کردن دارایی‌ها

اولین مسئله‌ای که مورد توجه قرار گرفت بحث بیمه کشاورزان بود. در مثالی که توسط کریستوف موسنبروک (Christoph Mussenbrock)، کارشناس امور بیمه غیر متمرکز از شرکت Etherisc مطرح شد، به این نکته اشاره شد که کشاورزان در کنیا پس از برداشت محصول مجبور هستند که ماه‌ها برای دریافت دستمزدشان صبر کنند. حال اگر از سازوکار توکن‌سازی برای محصولات کشاورزی استفاده شود، کشاورزان می‌توانند بلافاصله به دستمزد خود برسند.

بر اساس گفته‌های موسنبروک، تقاضای فزاینده‌ای از سوی شرکت‌های بیمه سنتی برای پیوستن به بلاکچین وجود دارد که نشان‌دهنده بروز یک تغییر ویژه در این حوزه است.

توکن سازی دارایی ها

استفان ریند (Stephan Rind) از گروه فناوری BrickMark نیز به این مسئله اشاره کرد که توکن‌سازی دارایی‌های مختلف می‌تواند دسترسی مردم به محصولات مالی که در حال حاضر برای اکثر افراد در دسترس نیستند را با استفاده از تنها یک کیف پول رمز ارز ساده‌تر کند. این اتفاق باعث می‌شود تا توزیع ثروت به صورت عادلانه‌تری رخ دهد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برابری برای تمامی اقشار جامعه ایجاد شود.

ریند در نظراتش عنوان کرد که این اتفاق باعث دموکراتیک شدن سرمایه‌گذاری خواهد شد. همه چیز از املاک و مستغلات گرفته تا حیوانات! همه چیز را می‌توان با استفاده از توکنیزه کردن دارایی‌ها در بلاکچین ذخیره کرد تا تبادلات مالی راحت‌تری را تجربه کنید. با این فناوری می‌توانید در امور مالی سنتی یک دارایی را نشانه‌گذاری کنید و با استفاده از ابزارهای وب 3.0 اقتصادی آن‌ها را به نمایش بگذارید.

به اعتقاد ریند طرح رمز ارز بانک‌های مرکزی یا همان ارزهای CBDC می‌تواند باعث شود تا در آینده میلیاردها نفر از کیف پول‌های دیجیتال استفاده کنند. در آینده‌ای نزدیک بسیاری از افراد به صورت خودآگاه و ناخودآگاه از توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد و این نکته می‌تواند رونق بازار کریپتو و راه‌حل‌های بلاکچینی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه به یکی از جالب‌ترین مثال‌ها در مورد توکن سازی دارایی‌ها اشاره خواهیم کرد!

 

توکنیزه کردن یک گاوداری در بولیوی!

 کارلوس مازی (Carlos Mazzi) نماینده شرکت Finka در کنفرانس وب 3.0 سوئیس تجربه خود در مورد توکنیزه کردن یک مزرعه گاوداری در بولیوی با 3 هزار هکتار وسعت و بیش از 3500 گاو را با کارشناسان به اشتراک گذاشت! خلق ارزش از علف تا پول نقد، این اتفاقی است که با استفاده از توکنیزه کردن دارایی‌ها در این طرح رخ داده است!

توکنیزه کردن یک گاوداری

طرح توکن‌سازی دارایی‌های موجود در یک مزرعه با اینکه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، اما نشان می‌دهد که می‌توان هر چیز را به یک دارایی با ارزش در بلاکچین تبدیل کرد. مازی توانست اولین نفری باشد که این کار را انجام می‌دهد. البته او به این نکته اشاره کرد که سیستم موجود به اندازه کافی توسعه‌یافته نیست که بتوان این فعالیت‌ها را به‌سادگی انجام داد. مسئله پذیرش در بازارهای مالی یک دغدغه مهم برای اوست که امیدوار است در ادامه بتواند راه‌حلی برای آن طراحی کند.

 

جمع بندی

اقتصاد دیجیتال تا کنون توانسته تحولات زیادی را در امور مالی ایجاد کند. راه‌حل‌های بهتر و کارآمد برای حل مشکلات اقتصاد سنتی از مهم‌ترین نکاتی است که در مواجهه با اقتصاد مبتنی بر بلاکچین باید به آن توجه داشته باشیم. توکنیزه کردن دارایی‌ها یکی از جذاب‌ترین فناوری‌ها و کاربردهای بلاکچین است که می‌تواند آینده تبادلات مالی را دگرگون کند. حال باید دید در ادامه مردم تا چه اندازه از این فناوری استقبال خواهند کرد و آیا این تکنولوژی می‌تواند تحول بزرگی در امور مالی سنتی ایجاد کند یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد