جستجو در بیتفا
  • ریزش قیمت بیت کوین به ۶۵ هزار دلار
  • لیکویید شدن ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه تریدرها
  • علت اصلاح بیت کوین چه بود؟ آیا روند صعودی از بین رفته است؟
لیکویید شدن ۴۰۰ میلیون دلار با ریزش بیت کوین

لیکویید شدن ۴۰۰ میلیون دلار با ریزش بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
۳ دقیقه
۰
۱۷۴
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین با فروش ناگهانی مواجه شد و در عرض چند ساعت حدود ۴ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق باعث شد تا میلیون‌ها دلار از موقعیت‌های معاملاتی افراد لیکویید شود. با اینکه بیت کوین اکنون کمی توانسته خود را بازیابی کند، اما برخی معتقدند در تایم فریم‌های کوتاه مدت می‌تواند اصلاحات بیشتری نیز تجربه کند. در این مقاله از اخبار بیت کوین به تحلیل شرایط بیت کوین می‌پردازیم و اتفاقات پیرامون آن را مرور می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید‌.

 

ریزش قیمت بیت کوین به ۶۵ هزار دلار

در روز گذشته بیت کوین با یک اصلاح شدید ۵ درصدی مواجه شد و قیمت آن از حوالی ۶۸ هزار دلار به ۶۵ هزار دلار رسید. این اصلاح قیمت باعث شد تا ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه تریدرها در معاملات فیوچرز لیکویید شود. این معاملات در جهت افزایش قیمت بیت کوین یا لانگ ایجاد شده بودند که باعث شد پیش‌بینی آن‌ها از آینده بیت کوین درست عمل نکند.

در تصویر زیر لحظه اصلاح قیمت بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

اصلاح قیمت بیت کوین

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز به دنبال ریزش بیت کوین اصلاح شدید‌تری را تجربه کرد‌. این ارز دیجیتال با کاهش ۸ درصدی از حوالی ۳۵۰۰ دلار تا ۳۱۷۰ دلار پایین آمد.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در محدوده ۶۷۳۰۰ و قیمت اتریوم در محدوده ۳۲۵۰ دلار قرار دارد‌. اکنون کمی شرایط بازار بهتر شده است اما همچنان تهدید اصلاح‌های بیشتر برای آن وجود دارد. لیکویید شدن حجم زیادی از معاملات تریدرها اتفاقی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در بخش بعدی جزئییات مربوط به این اتفاق را مرور می‌کنیم.

 

لیکویید شدن ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه تریدرها

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Coinglass، اصلاح بیت کوین باعث شد تا ۴۱۷ میلیون دلار از دارایی‌های افرادی که در معاملات فیوچرز شرکت کرده بودند لیکویید شود. حدود ۷۷ میلیون دلار از پول در بخش معاملات لانگ (خرید) بیت کوین و حدود ۶۳ میلیون دلار از آن‌ها در معاملات لانگ اتریوم از بین رفته است.

در تصویر زیر اطلاعات مربوط به لیکویید شدن تریدرها را مشاهده می‌کنید:

لیکویید شدن 400 میلیون دلار

بیشترین حجم از این لیکویید شدن‌ها در صرافی بایننس با ۱۷۱ میلیون دلار رخ داد و در رتبه بعدی صرافی OKX با ۱۵۸ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد.

نکته جالب توجه اینجاست که اگر اطلاعات روزهای قبل را به این آمار اضافه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیش از ۸۶۰ میلیون دارایی متعلق به بیش از ۲۷۰ هزار تریدر از بین رفته است! در چنین شرایطی حتماً مدیریت سرمایه را رعایت کنید و از باز کردن معاملات فیوچرز با ریسک و اهرم بالا خودداری کنید.

اما دلیل ریزش بازار چه بود؟ آیا این اتفاق باعث می‌شود تا روند صعودی بیت کوین و بازار کریپتو از بین برود؟ در قسمت انتهایی این مقاله سعی می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

 

علت اصلاح بیت کوین چه بود؟ آیا روند صعودی از بین رفته است؟

دلیل اصلی ریزش بازار ارز دیجیتال که با اصلاح شدید بازار بورس آمریکا نیز همراه بود، اعلام نرخ تورم این کشور بود‌. آمار تورم در آمریکا برای سومین ماه متوالی افزایشی بوده و همین مسئله نگرانی‌هایی را در بین فعالان بازارهای مالی ایجاد کرده است.

اگر رشد تورم به همین صورت ادامه پیدا کند، فدرال رزرو مجبور است تا نرخ بهره را کاهش ندهد و حتی ممکن است تصمیم به افزایش آن نیز بگیرد. رشد نرخ بهره بانک‌های آمریکا خبر خوبی برای بازارهای مالی نیست و این مسئله می‌تواند روی روند آینده رمز ارزها اثرگذار باشد‌.

شرایط بیت کوین

با این حال همچنان در تایم فریم‌های هفتگی و ماهانه بیت کوین شرایط صعودی خود را حفظ کرده است. پس می‌توان گفت که روند صعودی بازار همچنان پابرجاست و این اصلاح‌ها بخشی از رفتار طبیعی قیمت است.

از طرفی میزان نقدینگی استیبل کوین‌ها نیز در حال افزایش است که نشان می‌دهد معامله‌گران در انتظار رسیدن قیمت به نقاط جذاب برای ورود هستند. همان‌طور که مشاهده شد، رسیدن بیت کوین به محدوده ۶۵ هزار دلار باعث شد تا تریگر خرید بسیاری از کاربران فعال شود و قیمت به سرعت تا ۶۷ هزار دلار بالا بیاید.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که قیمت‌های فعلی برای خریداران همچنان جذاب است یا اینکه دنبال اصلاحات شدیدتر برای ورود به بازار هستند. توصیه ما این است که در این شرایط به دلیل وجود نوسانات بالا از معاملات فیوچرز کمی فاصله بگیرید و یا ریسک خود را با کاهش اهرم‌های معاملاتی کمتر کنید تا بتوانید بهترین مدیریت سرمایه را برای خود انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد