جستجو در بیتفا
  • SingularityNET چیست؟
  • بررسی اهداف پروژه SingularityNET
  • بررسی کاربردهای SingularityNET
  • ۱.شبکه غیرمتمرکز خدمات هوش مصنوعی
  • ۲. SingularityNET AI Marketplace
  • ۳. مدیریت خدمات هوش مصنوعی در پلتفرم SingularityNET
  • ۴. SingularityNET Bridge
  • بررسی تیم سازنده SingularityNET
  • پلتفرم SingularityNET چگونه کار می‌کند؟
  • ۱. ابزارهای Daemon و SDK
  • ۲.SingularityNET Registry
  • ۳.ساخت شبکه‌های لایه۲
  • ارز دیجیتال AGIX چیست؟
  • نحوه توزیع و عرضه ارز AGIX به چه صورت است؟
  • ارز دیجیتال AGIX را از کدام صرافی‌ها بخریم؟
  • ارز AGIX را در کدام کیف پول نگهداری کنیم؟
  • همکاری‌های پروژه SingularityNET
  • همکاری SingularityNET با VechainThor
  • همکاری سینگولاریتی نت با کاردانو
  • مشارکت SingularityNET با Hanson Robotics
  • همکاری سینگولاریتی نت با Ocean Protocol
اشتراک گذاری
ارز AGIX چیست؟ بررسی پروژه SingularityNET

ارز AGIX چیست؟ بررسی پروژه SingularityNET

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
۱۲ دقیقه
۰
۳۲۲
توسط :
یاسمن یزدان دوست

محبوبیت هوش مصنوعی‌ها باعث پیشرفت و توسعه روزافزون آن‌ها شده است. در این میان SingularityNET با ترکیب هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین بازاری غیرمتمرکز و نوآورانه طراحی کرده است. در این بازار غیرمتمرکز خدمات هوش مصنوعی خرید و فروش می‌شود که باعث جذب توسعه‌دهندگان به این پلتفرم شده است. این معاملات از طریق توکن این پلتفرم AGIX انجام می‌گیرد. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بیشتر با این پلتفرم و نحوه کار با آن آشنا شوید.

 

SingularityNET چیست؟

SingularityNET یک بازار غیرمتمرکز نوآورانه برای خدمات هوش مصنوعی (AI) است. این شرکت در سال 2017 توسط دکتر بن گورتزل و تیمی از متخصصان در زمینه هوش مصنوعی، بلاکچین و روباتیک تأسیس شد. شرکت سینگولاریتی نت به دنبال دموکراتیک کردن هوش مصنوعی از طریق دادن امکانات اشتراک گذاری، همکاری و کسب درآمد از خدمات هوش مصنوعی به توسعه دهندگان است. این فناوری که بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده است؛ این بازار محیطی امن و شفاف برای تبادل داده و خدمات هوش مصنوعی، با حفظ یکپارچگی و حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

پلتفرم سینگولاریتی نت

 

این پلتفرم با سازمان‌هایی مانند Hanson Robotics، Ocean Protocol  و دولت اتیوپی همکاری کرده است و از طریق مشارکت با Cardano گسترش یافته است. این توسعه با هدف دستیابی به مخاطبان بیشتر و ارتقای قابلیت‌های آن است. SingularityNET ابزارهایی مانند Daemon و SDK را برای ادغام آسان خدمات هوش مصنوعی توسعه داده است. Daemon با تعامل با قراردادهای هوشمند اتریوم به مقیاس‌پذیری کمک می‌کند؛ در حالی که SDK توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا خدمات هوش مصنوعی را به طور موثر در شبکه ایجاد و استقرار دهند.

تغییر این پلتفرم به رویکردی زنجیره‌ای، از جمله انتقال از اتریوم به کاردانو و ساخت شبکه های لایه 2، نشان‌دهنده تعهد آن به کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها و افزایش دسترسی است.در ادامه به بررسی اهداف و کاربردهای این پروژه خواهیم پرداخت.

 

بررسی اهداف پروژه SingularityNET

اهداف بسیار زیاد و متنوعی را دنبال می‌کند که در ادامه به بررسی برخی ارز آن‌ها می‌پردازیم.

  • دسترسی بیشتر به هوش مصنوعی: SingularityNET اساساً هدفش دموکراتیک کردن هوش مصنوعی است. این شامل شکستن کنترل متمرکز فناوری‌های هوش مصنوعی توسط شرکت‌های بزرگ و در دسترس‌تر کردن هوش مصنوعی برای طیف وسیع‌تری از توسعه‌دهندگان و کاربران است.
  • بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی: این پروژه یک بازار غیرمتمرکز برای خدمات هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. همچنین توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا فناوری‌های هوش مصنوعی خود را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و کسب درآمد کنند. .
  • SingularityNET Registry: این یک قرارداد هوشمند در بلاک چین اتریوم است که به سازماندهی و مدیریت خدمات موجود در پلتفرم کمک می کند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا خدمات خود را لیست کنند و کاربران به راحتی خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
  • انتقال به پلتفرم Chain-Agnostic: سینگولاریتی نت قصد دارد تنها به یک بلاکچین (مانند اتریوم) وابسته نباشد و به سمت یک رویکرد زنجیره‌ای آگنوستیک حرکت می‌کند. این انتقال شامل ساخت شبکه‌های لایه 2 جهت هزینه‌های عملیاتی کمتر و مقیاس‌پذیری بیشتر، افزایش جذابیت و کاربرد پلتفرم است.

هر یک از این موارد نقش مهمی در تعریف هدف و جهت پروژه SingularityNET ایفا می‌کند و بر تعهد آن به یک محیط توسعه هوش مصنوعی در دسترس، غیرمتمرکز و مشارکتی تاکید دارد.

 

بررسی کاربردهای SingularityNET

پلتفرم SingularityNET کاربردهای مختلفی دارد که ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هر یک از این کاربردها هدف SingularityNET به ایجاد یک اکوسیستم هوش مصنوعی همه کاره، کاربرپسند و نوآورانه را نشان می‌دهد.

کاربردهای پلتفرم SingularityNET

 

۱.شبکه غیرمتمرکز خدمات هوش مصنوعی

پلتفرم SingularityNET یک شبکه باز و غیرمتمرکز است که خدمات هوش مصنوعی بی‌شماری را ارائه می‌کند که از طریق بلاکچین قابل دسترسی است. این شبکه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا خدمات منحصر‌به‌فرد هوش مصنوعی خود را منتشر کنند و به مخاطبان در سراسر جهان دست یابند. این خدمات در حوزه‌های مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل تصویر و ویدئو، پردازش گفتار و متن، هوش مصنوعی زیستی و تجزیه و تحلیل شبکه را شامل می‌شود. این خدمات از راه حل‌های الگوریتمی ساده تا برنامه‌های کاربردی پیچیده و خاص صنعت را شامل می‌شود. نکته مهم این است که توسعه‌دهندگان می‌توانند عوامل هوش مصنوعی مستقلی را مستقر کنند که با سرویس‌های دیگر در شبکه تعامل و همکاری. با استفاده از توکن بومی AGIX اقتصاد جدیدی را برای تراکنش‌های خدمات هوش مصنوعی فراهم می‌کنند.

 

۲. SingularityNET AI Marketplace

بازار هوش مصنوعی در SingularityNET یک پلتفرم قوی و کاربرپسند است که نحوه دسترسی و ارزیابی خدمات هوش مصنوعی را متحول کرده است. کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات هوش مصنوعی را جستجو کنند، همچنین اکثر آنها API  رایگان برای امتحان کردن خدمات ارائه می‌دهند. کاربران می‌توانند خدمات اضافی را با استفاده از توکن‌های AGIX خریداری کنند. این بازار فقط یک فضای معاملاتی نیست، بلکه یک کتابخانه (Library) گسترده است، از کاربردهای عملی مانند دستکاری تصویر گرفته تا کاربردهای پیشرفته قابل دسترسی است.

 

۳. مدیریت خدمات هوش مصنوعی در پلتفرم SingularityNET

برای ارائه دهندگان خدمات هوش مصنوعی، SingularityNET  یک پلتفرم جامع برای انتشار، کسب درآمد و مدیریت خدمات هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این ویژگی بسیار فراتر از انتشار ساده است. این برنامه به توسعه دهندگان هوش مصنوعی دسترسی رایگان به ابزارهای پیشرفته را می‌دهد: از این ابزارها برای توسعه برنامه، تجزیه و تحلیل و درک استفاده از خدمات هوش مصنوعی استفاده می‌شود. همچنین قابلیت هماهنگی تیم و ویژگی‌های مدیریت مالی موثر را ارائه می‌دهد.

 

۴. SingularityNET Bridge

پل SingularityNET یک ویژگی بسیار کاربردی است که راحتی کاربر را افزایش می‌دهد. از انتقال توکن‌های AGIX و NTX در سراسر شبکه اتریوم و کاردانو پشتیبانی می‌کند که یکی از جنبه‌های کلیدی توسعه این پلتفرم است. این پل به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌ها را بین این زنجیره‌ها انتقال دهند که بسیار قابلیت خوبی برای کاربرانی است که در محیط‌های مختلف بلاکچین فعالیت می‌کنند. این پلتفرم یکپارچگی منابع توکن را با سوزاندن توکن‌ها در بلاکچین مبدأ و برش مقدار معادل آن در بلاکچین مقصد تضمین می‌کند.

 

بررسی تیم سازنده SingularityNET

شرکت SingularityNET توسط تیم اجرایی آن، از جمله این سه عضو اصلی هدایت می‌شود:

  • دکتر بن گورتزل - مدیر عامل و دانشمند ارشد: دکتر گورتزل، به عنوان مدیر عامل و دانشمند ارشد، فرد مهم تیم SingularityNET است. نقش او در شکل دادن به جهت علمی و فناوری پروژه بسیار مهم است. دکتر گورتزل با تجربه‌ای غنی، مسئول رهبری توسعه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به ویژه تمرکز بر هوش عمومی مصنوعی (AGI) است.
  • Mario Casiraghi - رئیس فعالیت‌های حوزه کریپتو: Casiraghi بر عملیات ارزهای دیجیتال یکپارچه SingularityNET نظارت می‌کند. وی یک فرد کلیدی با توجه به تجربه آن در فناوری بلاکچین است. تخصص او در ارزهای دیجیتال و بلاکچین در مدیریت جنبه های اقتصادی و معاملاتی این پلتفرم حیاتی است. این شامل نظارت بر عملکرد و کاربرد توکن AGIX در اکوسیستم، اطمینان از تراکنش‌های ایمن، و حفظ سلامت مالی شبکه بلاکچین است.
  • جانت آدامز - مدیر اجرایی: آدامز مسئولیت مدیریت عملیاتی کلی SingularityNET را بر عهده دارد. نقش او طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها، مانند استراتژی اهداف اجرایی بلندمدت را در برمی گیرد. آدامز به عنوان مدیر ارشد اجرایی تضمین می‌کند که جنبه‌های عملیاتی شرکت با اهداف استراتژیک آن همخوانی دارد. مسئولیت‌های او شامل مدیریت فرآیندهای داخلی، هماهنگی بین بخش‌های مختلف و نظارت بر مدیریت پروژه است.

هر یک از این مدیران، تخصص و چشم‌انداز منحصربه‌فردی را به ارمغان می‌آورند و به پیشرفت موقعیت SingularityNET کمک می‌کنند.

 

پلتفرم SingularityNET چگونه کار می‌کند؟

SingularityNET از طریق ترکیبی از فناوری‌ها و ساختارهای نوآورانه عمل می‌کند که از توسعه و ادغام سرویس‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. در زیر نحوه کار آن آمده است. این مؤلفه‌های زیر SingularityNET را قادر می‌سازند تا به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیر و در دسترس برای خدمات هوش مصنوعی عمل کند.

پلتفرم SingularityNET چگونه کار می‌کند؟

 

۱. ابزارهای Daemon و SDK

SingularityNET ابزارهایی مانند Daemon و SDK را برای تسهیل ادغام خدمات هوش مصنوعی توسعه داده است. Daemon با قراردادها و پرداخت‌های هوشمند اتریوم تعامل دارد و به گسترش پلتفرم کمک می‌کند. این ابزار، سیستم پرداخت‌ها را با کار با قرارداد هوشمند چند طرفی مدیریت می کند و از معتبر بودن امضاهای کاربر و کافی بودن وجوه اطمینان حاصل می‌کند. SDK مجموعه‌ای ازAPIها (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) را فراهم می‌کند که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد به شبکه غیرمتمرکز خدمات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. توسعه‌دهندگان می‌توانند سرویس‌های هوش مصنوعی جدیدی ایجاد کنند یا از سرویس‌های موجود را در برنامه‌های خود استفاده کنند و به سرعت آنها را در شبکهSingularityNET مستقر کنند.

 

۲.SingularityNET Registry

این یک قرارداد هوشمند مطابق با استاندارد ERC-165 در شبکه اتریوم است. SingularityNET Registry اطلاعات مربوط به سازمان‌ها، خدمات و مخازن را ذخیره می‌کند. توسعه‌دهندگان از رجیستری برای فهرست کردن خدمات خود استفاده می‌کنند، در حالی که مصرف‌کنندگان از آن برای یافتن خدمات مورد نیاز خود استفاده می‌‌کنند. رجیستری از برچسب‌گذاری خدمات و دسته‌بندی برای جستجو و فیلتر آسان پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، پورتال SingularityNET Request for AI به مشتریان اجازه می‌دهد تا ابزارهای هوش مصنوعی جدید را سفارش دهند؛ همچنین توسعه‌دهندگان برای انجام این درخواست‌ها، توکن‌های AGIX دریافت می‌کنند.

 

۳.ساخت شبکه‌های لایه۲

SingularityNET در حال انتقال به فاز دو است که شامل انتقال از اتریوم به کاردانو و ساخت شبکه‌های لایه 2 است. هدف این تغییر ایجاد ابزارهایی است که با هزینه‌های بسیار کمتر عمل می‌کنند و مقیاس پذیری و عملکرد را افزایش می‌دهند. هدف این است که سیستمی بسازیم که زنجیره‌ای باشد و کمتر به اتریوم وابسته باشد و دسترسی و کارایی پلتفرم را گسترش دهد.

 

ارز دیجیتال AGIX چیست؟

ارز دیجیتال AGIX

 

AGIX توکن بومی SingularityNET است که نقش بسیار مهمی را در اکوسیستم این پلتفرم ایفا می‌کند.

  • روش پرداخت برای خدمات هوش مصنوعی: AGIX به عنوان یک روش پرداخت مهم در SingularityNET عمل می‌کند. این AGIX را به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم اقتصادی پلتفرم تبدیل می‌کند؛ همچنین تراکنش‌های روان و ایمن را برای دسترسی به خدمات مختلف هوش مصنوعی ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان در پلتفرم تسهیل می‌کند.
  • حاکمیت غیرمتمرکز: دارندگان توکن AGIX در حاکمیت شبکه SingularityNET حرفی برای گفتن دارند. این پلتفرم مکانیزم‌هایی مانند ویژگی SNEP را پیاده سازی کرده است که به دارندگان AGIX این امکان را می‌دهد تا در مورد تغییرات عملیاتی در شبکه رای دهند. این جنبه از AGIX بر تعهد پلتفرم به تصمیم‌گیری غیرمتمرکز و مشارکت جامعه در حاکمیت آن تاکید می‌کند.
  • درآمد برای توسعه دهندگان: توسعه‌دهندگان در SingularityNET با ایجاد و استقرار خدمات هوش مصنوعی، توکن‌های AGIX را به دست می‌آورند. این سیستم به نوآوری انگیزه می‌دهد و به رشد و تنوع مستمر خدمات هوش مصنوعی موجود در پلتفرم کمک می‌کند. این یک مدل اقتصادی پایدار ایجاد می‌کند که در آن توسعه دهندگان برای کمک‌های خود به اکوسیستم پاداش می‌گیرند.

بنابراین، AGIX چیزی بیش از یک ارز دیجیتال است. این یکی از اجزای حیاتی عملکرد SingularityNET است که در انجام تراکنش‌ها، تقویت حاکمیت جامعه و ایجاد انگیزه برای توسعه خدمات متنوع هوش مصنوعی کمک می‌کند.

 

نحوه توزیع و عرضه ارز AGIX به چه صورت است؟

نیمی (50%) از کل عرضه توکن AGIX در عرضه اولیه (ICO) در سال ۲۰۱۷ فروخته شد. 20 درصد جهت تشویق توسعه دهندگان و شرکا در نظر گرفته شده است. همچنین این شرکت 18 درصد از کل عرضه توکن را برای اعضای اصلی تیم قرار داد. 8 درصد از آن برای بنیاد SingularityNET جهت توسعه بلندمدت پلتفرم است. در نهایت 4 درصد آخر برای پرداخت جوایز است. تا فوریه 2021، در مجموع 861.5 میلیون توکن AGIX که 86 درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد، در گردش بوده است.

 

ارز دیجیتال AGIX را از کدام صرافی‌ها بخریم؟

ارز دیجیتال AGIX ارز بومی پلتفرم SingularityNET است که بیشترین حجم معاملات آن در صرافی بایننس به مقدار ۲۷ میلیون دلار است. همچنین این رمزارز در صرافی‌های HTX، Gate.io، Kucoin و MEXC قابل معامله است. (جهت یادگیری کار با صرافی MEXC به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.) این ارز دیجیتال AGIX را همچنین می‌توانید از صرافی‌ غیرمتمرکز Uniswap نیز خرید و فروش کنید.

 

ارز AGIX را در کدام کیف پول نگهداری کنیم؟

ارز AGIX یک توکن ERC-20 است که بر بلاکچین اتریوم راه‌اندای شده است. به همین علت هر کیف پولی که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی کند، برای نگه‌داری ارز دیجیتال AGIX مناسب است. یکی از بهترین کیف پول‌هایی که برای نگهداری این ارز پیشنهاد می‌کنیم، کیف پول متامسک است. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های تراست ولت و سیف پل برای نگه داری این ارز استفاده نمایید.

 

همکاری‌های پروژه SingularityNET

SingularityNET انواع مختلفی از مشارکت‌ها و همکاری‌های استراتژیک را ایجاد کرده است که تعهد خود را به نوآوری و گسترش در زمینه هوش مصنوعی غیرمتمرکز نشان می‌دهد. برخی از مشارکت‌های قابل توجه آن عبارتند از:

 

همکاری SingularityNET با VechainThor

همکاری بین SingularityNET و VechainThor، یک بلاکچین عمومی لایه یک در سطح سازمانی، در انقلاب دیجیتال فناوری بلاکچین بسیار مهم است. این مشارکت بر روی پلتفرم‌های قرارداد هوشمند پایدار و مقیاس‌پذیر متمرکز است که برای ادغام بلاکچین با خدمات هوش مصنوعی ضروری است. تخصص VechainThor در ارائه یک پایه بلاکچین قوی، مکمل قابلیت‌های هوش مصنوعی SingularityNET است. همچنین امکان ایجاد برنامه‌های هوش مصنوعی پیشرفته را فراهم می‌کند که ایمن، مقیاس‌پذیر و پایدار باشند. این مشارکت بر ترویج یک اکوسیستم دیجیتال کارآمدتر و غیرمتمرکز تأکید می‌کند.

 

همکاری سینگولاریتی نت با کاردانو

همکاری سینگولاریتی نت با کاردانو

 

مشارکت SingularityNET با کاردانو، یک پلتفرم برجسته بلاکچین برای توسعه‌دهندگان، نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک برای ارتقای قابلیت‌ها و گسترش آن است. این همکاری حول محور استفاده از فناوری بلاکچین پیشرفته Cardano برای بهبود مقیاس پذیری و کارایی خدماتSingularityNET است. این مشارکت برای انتقال SingularityNET به یک سیستم مقیاس‌پذیرتر، عملکردی و یکپارچه‌تر است که با هدف آن یعنی دموکراتیک کردن فناوری هوش مصنوعی هماهنگ است. همکاری بین بلاکچین کاردانو و SingularityNET راه را برای ارائه راه حل‌های نوآورانه‌ای هموار می‌کند که می‌تواند بخش‌های مختلف را متحول کند و باعث تکامل خدمات غیرمتمرکز هوش مصنوعی شود.

 

مشارکت SingularityNET با Hanson Robotics

مشارکت بین SingularityNET و Hanson Robotics در جهت ادغام هوش مصنوعی با رباتیک انسان نما است. Hanson Robotics که به خاطر توسعه ربات‌های انسان نما ادغام شده با هوش مصنوعی مشهور است، با SingularityNET همکاری می‌کند تا مرزهای رباتیک و هوش مصنوعی را پشت سر بگذارد. این همکاری بر ایجاد و بهبود ربات‌های انسان‌نما، بررسی کاربردهای آن‌ها در آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات مشتری متمرکز است. این مشارکت نمونه‌ای از پتانسیل هوش مصنوعی در ایجاد ربات‌های تعاملی و هوشمند است که می‌توانند وظایف پیچیده را انجام دهند و به طور طبیعی با انسان‌ها تعامل داشته باشند.

 

همکاری سینگولاریتی نت با Ocean Protocol

مشارکت Ocean Protocol با SingularityNET گام مهمی در افزایش دسترسی به داده‌ها برای هوش مصنوعی است. Ocean Protocol، متخصص در تبادل غیرمتمرکز داده، با SingularityNET کار می‌کند تا حجم وسیعی از داده‌ها را برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی باز کند. این همکاری باعث توسعه پیشرفته‌تر هوش مصنوعی می‌شود که می‌تواند از مجموعه داده‌های گسترده استفاده کند و دقت و قابلیت‌های خدمات هوش مصنوعی را افزایش دهد. این مشارکت بر اهمیت داده‌ها در توسعه هوش مصنوعی تاکید می‌کند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد