جستجو در بیتفا
  • رشد پروژه‌های Osmosis، dYdX و Synthetix 
  • رشد سرمایه‌های قفل شده در پروژه‌ها
  • رشد حوزه غیرمتمرکز همچنان ادامه دارد
شناسایی پروژه‌های Osmosis، dYdX و Synthetix به عنوان توسعه یافته‌ترین پلتفرم‌های دیفای

شناسایی پروژه‌های Osmosis، dYdX و Synthetix به عنوان توسعه یافته‌ترین پلتفرم‌های دیفای

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
۳ دقیقه
۰
۲۹۱
توسط :
مبین رزمخواه

در دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال، توسعه پایدار و فعالیت‌های مستمر توسعه‌دهندگان نشان‌دهنده پویایی و بلوغ پروژه‌ها است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پلتفرم اطلاعاتی رمزنگاری Santiment، صرافی غیرمتمرکز Osmosis که بر بستر Cosmos ساخته شده، به عنوان پرتلاش‌ترین پروژه دیفای در ماه گذشته شناخته شده است. در ادامه به dYdX و همچنین Synthetix نیز اشاره شد که توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی از خود در مدت اخیر داشته باشند. در این مقاله خبری نگاهی به شرایط این پروژه‌ها خواهیم داشت و عملکرد آن‌ها را مرور می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد پروژه‌های Osmosis، dYdX و Synthetix 

در یک پست منتشر شده در تاریخ ۲۵ مارس توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین Santiment، اعلام شد که صرافی غیرمتمرکز Osmosis در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۶۹ تعهد (Commit) جدید در GitHub را به ثبت رسانده است. صرافی غیرمتمرکز dYdX با ۱۴۵ تعهد در رتبه دوم قرار گرفته و پروتکل نقدینگی مشتقات Synthetix با ۱۱۶ تعهد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

پلتفرم Santiment در ادامه توضیح داد که فهرست "فعالیت توسعه‌دهندگان" با جمع‌آوری تمام فعالیت‌های غیرتکراری GitHub که در سوابق هر پروژه ثبت شده و ارائه میانگین برای این مقادیر، تهیه شده است.

رشد پلتفرم‌های دیفای


رشد سرمایه‌های قفل شده در پروژه‌ها

این پلتفرم‌ها جهش قابل توجهی در زمینه میزان دارایی‌های قفل شده تجربه کرده‌اند. ارزش کل سرمایه‌های قفل شده (TVL) و حجم کل معاملات در Osmosis بین اوایل اکتبر تا ۱۵ مارس به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بسیاری از افزایش فعالیت‌ها می‌تواند به علاقه فزاینده به استفاده از ایردراپ در زیرساخت‌های مرتبط با اکوسیستم کازماس در سراسر حوزه کریپتو نسبت داده شود. در این بین Osmosis به عنوان اصلی‌ترین دکس در اکوسیستم Cosmos شناخته می‌شود.

چندین پروژه، مانند شبکه بلاکچین دسترسی به داده Celestia و پلتفرم استقرار رول آپ چندلایه‌ای Dymension، از عناصر اصلی اکوسیستم Cosmos برای شبکه‌های خود استفاده می‌کنند و اکنون صدها میلیون دلار در ایردراپ‌ها برای مشارکت کنندگان به ارمغان آورده‌اند.

برای dYdX، بسیاری از فعالیت‌های توسعه می‌تواند به ارتقاء نسخه چهار این صرافی در اوایل ژانویه مرتبط باشد. تغییر شبکه‌ای که صرافی مشتقات غیرمتمرکز را از یک شبکه لایه ۲ اتریوم به یک بلاکچین مستقل در اکوسیستم Cosmos تبدیل کرد.

طبق داده‌های DefiLlama، نسخه چهارم شبکه dYdX از زمان راه‌اندازی در تاریخ ۲۵ ژانویه، حجم معاملاتی بالغ بر بیش از ۶۰ میلیارد دلار را تجربه کرده است.

رشد tvl صرافی dydx

در همین حال، میزان TVL در پروتکل Synthetix نیز از اواسط فوریه به طور پیوسته در حال افزایش بوده و در حال حاضر در شبکه‌های اتریوم و Optimism به ۹۹۴ میلیون دلار می‌رسد.

در جولای ۲۰۲۳، بنیانگذار Synthetix، کیان وارویک (Kain Warwick)، راه‌اندازی یک بستر جدید معاملات مشتقات به نام Infinex را اعلام کرد. نسخه آلفا از این پلتفرم در شبکه اصلی اجرایی شده است و نسخه کامل آن در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد‌.

همه این اخبار نشان دهنده این است که توجه و تمرکز ویژه‌ای روی حوزه غیرمتمرکز در بازار کریپتو قرار دارد و به زودی شاهد رونق قابل توجهی در آن خواهیم بود.

رشد دیفای

 

رشد حوزه غیرمتمرکز همچنان ادامه دارد

صرافی‌های غیرمتمرکز توانستند از موج صعودی ایجاد شده در بازار کریپتو بهترین استفاده را ببرند و ارزش خود را بالا ببرند. این رشد در قیمت توکن بومی آن‌ها نیز تاثیرگذار بوده است و اکنون این دارایی‌ها نیز به گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند.

در چنین شرایطی که ارزهای بزرگ بازار مانند بیت کوین و اتریوم عملکرد قیمت خوبی از خود به نمایش می‌گذارند، توصیه ما این است که از فرصت‌های موجود در حوزه دیفای و صرافی‌های غیرمتمرکز غافل نشوید‌. با رصد بازار و همچنین پیگیری اخبار مرتبط با پروژه‌های دیفای می‌توانید از اتفاقاتی که در این حوزه رخ می‌دهد باخبر شوید‌. 

البته سرمایه‌گذاری در حوزه دیفای نیازمند دانستن حداقل‌هایی است و برای ورود به این بخش باید با سازوکار موجود در آن آشنا شوید‌. بهتر است قبل از اقدام به سرمایه گذاری اطلاعات خود را در مورد پتانسیل‌های حوزه غیرمتمرکز افزایش دهید و سپس با مشورت افراد باتجربه‌تر وارد آن شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد