جستجو در بیتفا
  • هاوینگ بیت کوین از تداوم رشد قیمت حمایت می‌کند
  • تداوم ورود سرمایه جدید به ETFهای بیت کوین
  • تحلیل تکنیکال بیت کوین چه می‌گوید؟
بررسی ۳ دلیل که می‌توانند باعث ثبت رکورد قیمتی جدید برای بیت کوین شوند

بررسی ۳ دلیل که می‌توانند باعث ثبت رکورد قیمتی جدید برای بیت کوین شوند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
۲ دقیقه
۲
۷۳۶
توسط :
علی ابراهیمی

هاوینگ بعدی بیت کوین و پرایس اکشن تاریخی این ارز دیجیتال به همراه افزایش جریان ورودی به ETFهای اسپات نشان می‌دهد بزرگترین رمزارز بازار کریپتو در مسیر رکوردشکنی جدیدی قرار دارد.

به نقل از کوین تلگراف، پس از یک بازار نسبتا صعودی در سال 2023، سال 2024 با تایید ETFهای اسپات توسط کمیسیون بورس آغاز شد و به دنبال آن کل بازار کریپتو گارد صعودی به خود گرفت.

با افزایش قیمت بیت کوین و عبور از 50000 دلار، مارکت کپ این ارز دیجیتال از 1 تریلیون دلار عبور کرد و روز گذشته به 1.02 تریلیون دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 118 درصدی در 12 ماه گذشته است. در همین بازه، قیمت بیت کوین 110% افزایش یافته که نسبت به سایر دارایی‌ها عملکرد خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

هاوینگ بیت کوین از تداوم رشد قیمت حمایت می‌کند

بسیاری از معامله‌گران معتقدند هاوینگ بعدی بیت کوین که کمتر از 70 روز دیگر انجام خواهد شد، عامل کلیدی در پرایس اکشن این ارز دیجیتال خواهد بود.

پرایس اکشن بیت کوین از یک الگوی چرخه‌ای خاص پیروی می‌کند و تحلیلگران همواره از این الگو برای پیش‌بینی مسیر آتی استفاده می‌کنند. مقایسه پرایس اکشن کنونی بیت کوین با داده‌های تاریخی نشان می‌دهد این ارز دیجیتال همچنان در مسیری مطابق با گذشته قرار دارد.

روند صعودی بیت کوین در چرخه‌های چهار ساله بین هر هاوینگ رخ می‌دهد. هاوینگ بعدی قرار است اواسط آوریل سال جاری انجام شود و طی آن پاداش استخراج از 6.25 واحد بیت کوین به 3.125 واحد کاهش خواهد یافت.

بر اساس داده‌های گذشته، هاوینگ بیت کوین همواره عامل مثبتی برای این ارز دیجیتال بوده و روند صعودی می‌تواند ماه‌ها قبل از آن آغاز شود تا زمان اوج‌گیری دوباره ادامه داشته باشد. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال حاضر شاهد آن هستیم.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مطرح کریپتو رفتار بیت کوین در حوالی هاوینگ را به 5 مرحله تقسیم می‌کند که در مرحله نهایی آن، قیمت بیت کوین در یک «روند صعودی سهمی‌شکل» به اوج جدیدی می‌رسد.

رفتار بیت کوین اطراف هاوینگ

لیدی آف کریپتو (Lady of Crypto)، تحلیلگر مشهور دیگر فضای رمزارزها نیز پیش‌بینی می‌کند رالی بیت کوین 7 تا 8 ماه پس از هاوینگ ادامه داشته باشد و اوج تاریخی 69000 دلاری در ماه نوامبر 2024 شکسته شود.

تیموتی پترسون (Timothy Peterson)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت کین آیلند نیز پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین تا ماه آگوست به 100 هزار دلار برسد.

در حالی که برخی از معامله‌گران معتقدند هاوینگ سال 2024 مهم‌تری هاوینگ تاریخ بیت کوین خواهد بود، برخی دیگر معتقدند این بار ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.

تداوم ورود سرمایه جدید به ETFهای بیت کوین

جریان ورود سرمایه به ETFهای بیت کوین همچنان ادامه دارد و در روزهای گذشته افزایش یافته است. بر اساس داده‌های وب‌سایت فارساید، از 11 ژانویه تاکنون در مجموع 4.5 میلیارد دلار به صندوق‌های ETF بیت کوین وارد شده که رقم قابل توجهی است.

ورودی به etfها

در حالی که جریان خروجی سرمایه از صندوق GBTC شرکت گری اسکیل در ابتدا بیش از ورودی سرمایه به سایر ETFهای بیت کوین بود، این وضعیت به مرور تغییر کرد و به افزایش قیمت منجر شد. تعداد بیت کوین‌های تحت مدیریت شرکت بلک راک در تاریخ 13 فوریه از 100 هزار واحد عبور کرد که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.

تقاضا برای ETFهای بیت کوین این هفته به طور چشمگیری افزایش یافت و ورودی سرمایه به میانگین 450 میلیون دلاری در هرروز رسید. علاوه بر این، کل بیت کوین‌های تحت مدیریت ETFهای اسپات روز گذشته به 258770 واحد رسید که با احتساب قیمت کنونی 13.4 میلیارد دلار ارزش دارد.

به گفته تریستن دیکینسن (Tristan Dickinson)، یکی از مدیران صرافی dydx معتقد است پذیرش گسترده ETFهای بیت کوین یکی از دلایل اصلی عبور قیمت از 50000 دلار بوده است.

وی افزود:

این پذیرش نشان‌دهنده بلوغ بخش کریپتو است و بیت کوین را به عنوان یک کلاس دارایی شبیه به طلا تقویت می‌کند. با رسیدن به هاوینگ در ماه آپریل، نشانه‌هایی وجود دارد که احتمالا شاهد بازار صعودی خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین چه می‌گوید؟

در تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم هفتگی شاهد تشکیل یک الگوی کف گرد (rounded bottom) هستیم. رشد قیمتی در ادامه تشکیل این الگو می‌تواند تا 69220 دلار ادامه دار باشد که در حوالی اوج تاریخی سال 2021 قرار دارد.

نمودار بیت کوین

در صورتی که کندل هفتگی بیت کوین بالاتر از این هدف بسته شود، این ارز دیجیتال در نهایت به فاز کشف قیمت وارد شده و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

همزمان، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین به منطقه اشباع خرید وارد شده و به مرز 80 نزدیک شده است. این نشان می‌دهد فعلا خریداران کنترل بازار را در دست دارند. (برای اطلاه از آخرین تحلیل ارز BTC مقاله "تحلیل بیت کوین 29 بهمن" را مطالعه کنید)

علاوه بر این، میانگین‌های متحرک نیز یک تقاطع صعودی در نمودار هفتگی بیت کوین ایجاد کرده‌اند و میانگین متحرک 100 هفته‌ای از میانگین متحرک 200 هفته‌ای عبور کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد