جستجو در بیتفا
  • استیکینگ در تراست ولت
  • نکاتی که باید قبل از استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت بدانید
  • آموزش استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت
  • مرحله۱: موجود کردن ارز دیجیتال مدنظر
  • مرحله۲: وارد منو استیکینگ شوید
  • مرحله۳: انتخاب ولیدیتور و تعیین مقدار ارز دیجیتال
  • مرحله۴: تایید نهایی استیک در تراست ولت
  • عوامل موثر بر پاداش استیکینگ در تراست ولت
  • تاثیر نوع ارز دیجیتال بر پاداش استیک کردن در تراست ولت
  • تاثیر شبکه انتخابی بر مقدار پاداش دریافتی
  • مقدار ارز دیجیتال استیک شده
  • مدت زمان استیک کردن در تراست ولت
  • بهترین ارزهای دیجیتال جهت استیکینگ در تراست ولت
  • استیک کردن ارز سولانا در تراست ولت
  • استیک کردن ترون در تراست ولت
  • استیک کردن ارز کاوا در ترسات ولت
  • استیک کردن ارز اتم در تراست ولت
  • استیک کردن ارز LUNC در تراست ولت
  • استیک کردن ارز ADA در تراست ولت
  • بررسی پاداش استیک کردن ارزهای دیجیتال در تراست ولت
اشتراک گذاری
استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت

استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱۱ دقیقه
۰
۳۹۲
توسط :
یاسمن یزدان دوست

یکی از راه‌های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال، استیک کردن یا همان Staking است. کیف پول تراست ولت امکان استیکینگ بعضی ارزهای دیجیتال را به شما می‌دهد. کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است هم در موبایل‌های اندروید و ios و هم اطریق مرورگر قابل دسترسی است. شما در ازای استیک کردن ارزهای دیجیتال در تراست ولت پاداش دریافت می‌کنید. میزان پاداش دریافتی بستگی به عوامل بسیاری دارد که به آن خواهیم پرداخت. پس با تیم بیتفا همراه باشید تا بیشتر با نحوه استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت آشنا شوید.

 

استیکینگ در تراست ولت

استیکینگ یک فرآیند است که در آن کاربران با قفل کردن یا "استیک کردن" ارزهای دیجیتال خود، از عملیات شبکه بلاکچین، از جمله تأیید تراکنش‌ها و امنیت شبکه، پشتیبانی می‌کنند. این یک ویژگی رایج در شبکه‌های اثبات سهام (PoS) یا اثبات سهام نمایندگی (dPoS) است. با مشارکت توکن‌های خود در عملکرد شبکه، شرکت کنندگان به حفظ و ایمن سازی سیستم کمک می‌کنند و به ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. Trust Wallet این فرایند را با ارائه بیش از 20 گزینه استیکینگ در کیف پول، ساده می‌کند. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که انواع ارزهای دیجیتال را مستقیماً در کیف پول خود بدون استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) یا ترک رابط کیف پول استیک کنند. این امر استیکینگ را در دسترس‌تر و راحتر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به شبکه‌های مورد علاقه خود کمک کنید و در عین حال پاداش دریافت کنید.

تراست ولت

تراست ولت، یک کیف پول ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز که رابط کاربری بسیار راحتی دارد. همچنین دارای درگاه Web3 است؛ بنابراین مناسب افرادی است که می‌خواهند به طور کامل مالکیت، کنترل و بهره گیری از قدرت دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند. Trust Wallet به شما این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را ذخیره و مدیریت کنید. همچنین ارزهای دیجیتال را خرید و فروش یا استیک کنید تا پاداش بگیرید. در ادامه این مقاله به صورت کامل نحوه استیکینگ ارز دیجیتال در تراست ولت را آموزش خواهیم داد.

 

نکاتی که باید قبل از استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت بدانید

ابتدا باید بدانید که مادامی که ارز دیجیتال شما استیک شده است، قفل است و قابل دسترس نیست. همچنین زمانی به نام Lock Time وجود دارد، برای مثال Lock Time ارز اتم ۲۱ روز است؛ به این معنی که به محض Unstake کردن این ارز، پس از ۲۱ روز ارز شما قابل دسترس خواهد بود و در این مدت، پاداشی دریافت نمی‌کنید.استیکینگ نیز مانند سایر فعالیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، دارای مجموعه‌ای از ریسک‌های خاص خود است:

  • کاهش اعتبار (Slashing): برخی از شبکه‌های PoS از مکانیزمی به نام "کاهش اعتبار" استفاده می‌کنند، که در آن بخشی از دارایی‌های تعهد دهنده در صورت انجام اقدامات مخرب یا عدم حضور آنلاین و انجام وظایف مربوط به شبکه، از آنها گرفته می‌شود.
  • نبود نقدینگی: هنگامی که دارایی‌های شما در حال استیک هستند، قفل شده‌اند و نمی‌توانند فروخته یا معامله شوند تا زمانی که دوره استیکینگ به پایان برسد یا شما تصمیم به برداشت آنها بگیرید، که ممکن است بسته به شبکه مدتی طول بکشد.
  • نوسان بازار: ارزش دارایی‌های وابسته شما می‌تواند با بازار تغییر کند. اگر قیمت رمز ارز به طور قابل توجهی کاهش یابد، ارزش دارایی‌های شما نیز کاهش می‌یابد.

در نتیجه همیشه قبل از استیک کردن هر دارایی، در مورد آن تحقیق کنید.

 

آموزش استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت

در ادامه به آموزش نحوه استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت خواهیم پرداخت. کیف پول تراست ولت را هم میتوانید بر روی موبایل همراه خود اندروید یا ios نصب کنید یا از طریق افزونه مرورگر به آن متصل شوید (آموزش کیف پول تراست ولت).

 

مرحله۱: موجود کردن ارز دیجیتال مدنظر

اضافه کردن ارز دیجیتال در تراست ولت

اگر در کیف پول خود ارز دیجیتال موردنظرتان را ندارید یا باید از یک صرافی معتبر آن را خریداری کنید، مانند صرافی بینگ ایکس (آموزش خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس) و به کیف پول تراست ولت خود واریز کنید یا باید از طریق تبدیل ارز در تراست ولت، آن ارز دیجیتال را خریداری کنید. اگر ارز دیجیتال مدنظرتان را در کیف پول‌تان دارید اما آن را مشاهده نمی‌کنید، گزینه Manage Crypto را انتخاب کنید. سپس از اسم ارز را سرچ کنید. حال کافیست این ارز را فعال کنید تا به شما نمایش دهد. بعد از فعال کردن آن در صفحه اصلی کیف پول ارز مدنظرتان را مشاهده می‌کنید.

 

مرحله۲: وارد منو استیکینگ شوید

منو استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

در این مرحله ابتدا بر روی ارز دیجیتال مدنظرتان کلیک کنید. سپس گزینه start earning را انتخاب کنید. پس از آن به شما بالاترین نرخ APR را نشان می‌دهد که این نرخ بستگی به ولیدیتور انتخابی شما دارد. برای مثال Lock Time ارز اتم ۲۱ روز است؛ به معنی است که اگر شما ارز اتم را Unstake کنید بعد از ۲۱ روز ارزتان دردسترس خواهد بود و در این ۲۱ روز نیز به شما پاداشی تعلق نمی‌گیرد.

 

مرحله۳: انتخاب ولیدیتور و تعیین مقدار ارز دیجیتال

انتخاب ولیدیتور در استیکینگ تراست ولت

در این مرحله بر روی گزینه stake کلیک کنید. سپس در این صفحه باید ابتدا مقدار ارز دیجیتال دلخواه خود را وارد فرمایید. پس از آن با کلیک بر روی گزینه ولیدیتور می‌توانید آن را تغییر دهید. نرخ سود سالانه هر ولیدیتور متفاوت است. پس از انتخاب ولیدیتور، گزینه Continue را انتخاب کنید.

 

مرحله۴: تایید نهایی استیک در تراست ولت

تایید نهایی استیک در تراست ولت

در این مرحله به شما جزییات انجام این تراکنش را نشان می‌دهد. قبل از تایید دوباره یادآوری کنیم که پس از استیک کردن ارزهای دیجیتال، دیگر قابل دسترس و انتقال نیستند و قفل می‌شوند. همچنین فرآیند Unstake ارز اتم نیز ۲۱ روز زمان می‌برد و به ازای این ۲۱ روز پاداشی دریافت نخواهید کرد. پس در نتیجه قبل از تایید نهایی مطمن شوید. با انتخاب گزینه Confirm مراحل استیک ارز دیجیتال شما نهایی می‌شود.

 

عوامل موثر بر پاداش استیکینگ در تراست ولت

در ادامه، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر میزان پاداش دریافتی از استیکینگ در تراست ولت خواهیم پرداخت.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

 

تاثیر نوع ارز دیجیتال بر پاداش استیک کردن در تراست ولت

ارزهای دیجیتال مختلف، نرخ‌های استیکینگ متفاوتی دارند. نرخ استیکینگ که به آن APR) Annual Percentage Rate) گفته می‌شود، میزان سودی است که در مدت یک سال دریافت می‌کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این نرخ همواره ثابت نیست و بسته به شرایط شبکه و تعداد استیکرها و غیره ممکن است مقدار آن کمی تغییر کند. به عنوان مثال، ارز دیجیتال سولانا (SOL) نرخ استیکینگ حدود ۷درصد دارد، در حالی که ارز دیجیتال کاردانو (ADA) نرخ استیکینگ حدود ۵ درصد دارد.

نوع ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر پاداش استیکینگ است. ارزهای دیجیتال مختلف، الگوریتم‌های اجماع متفاوتی دارند. الگوریتم اجماع تعیین می‌کند که چگونه تراکنش‌ها در شبکه تأیید می‌شوند و پاداش استیکینگ به چه کسانی تعلق گیرد.

در شبکه‌های اثبات سهام (PoS)، کاربران با قفل کردن یا استیک کردن ارزهای دیجیتال خود، به تأیید تراکنش‌ها کمک می‌کنند. هرچه مقدار ارز دیجیتال استیک شده بیشتر باشد، شانس کاربر برای تأیید تراکنش‌ها و کسب پاداش نیز بیشتر خواهد بود.

در شبکه‌های اثبات سهام نمایندگی (dPoS)، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به ولیدیتورها واگذار کنند. ولیدیتورها یا همان اعتبارسنج‌ها وظیفه تأیید تراکنش‌ها را بر عهده دارند و به ازای این کار، پاداش استیکینگ دریافت می‌کنند. هرچه مقدار ارز دیجیتال واگذار شده به ولیدیتور بیشتر باشد، سهم کاربر از پاداش استیکینگ نیز بیشتر خواهد بود.

 

تاثیر شبکه انتخابی بر مقدار پاداش دریافتی

شبکه نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر پاداش استیکینگ است. شبکه‌های مختلف نیز نرخ‌های استیکینگ متفاوتی دارند. به عنوان مثال، شبکه سولانا نرخ استیکینگ بالاتری نسبت به شبکه کاردانو دارد. این نرخ‌ها به عوامل مختلفی مانند محبوبیت شبکه، امنیت شبکه و میزان رقابت در شبکه بستگی دارند.

به عنوان مثال، شبکه سولانا یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های PoS است. این شبکه از الگوریتم اجماع جدیدی به نام اثبات تاریخچه (Proof-of-History) استفاده می‌کند که باعث افزایش امنیت و کارایی شبکه شده است. به همین دلیل، نرخ استیکینگ در شبکه سولانا نسبت به سایر شبکه‌های PoS بالاتر است.

 

مقدار ارز دیجیتال استیک شده

هرچه مقدار ارز دیجیتال استیک شده بیشتر باشد، پاداش استیکینگ نیز بیشتر خواهد بود. این امر به این دلیل است که کاربران با استیک کردن مقدار بیشتری ارز دیجیتال، شانس بیشتری برای تأیید تراکنش‌ها و کسب پاداش خواهند داشت. از همین رو هر چه مقدار ارز بیشتری را استیک کنید پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

مدت زمان استیک کردن در تراست ولت

مدت زمان استیکینگ یکی از عوامل تأثیرگذار بر میزان پاداش استیکینگ است. هرچه مدت زمان استیکینگ بیشتر باشد، کاربر مشارکت بیشتری در شبکه داشته و امنیت شبکه را بیشتر تأمین می‌کند. به همین دلیل، ولیدیتورها معمولاً به کاربرانی که مدت زمان استیکینگ بیشتری دارند، پاداش بیشتری می‌دهند.

 

بهترین ارزهای دیجیتال جهت استیکینگ در تراست ولت

اکنون که می‌دانید استیکینگ چیست، بیایید نگاهی به بهترین ارزهای دیجیتال جهت استیکینگ در تراست ولت بیندازیم. همان طور که گفتیم، هر ارز دیجیتال APR یا همان نرخ پاداش استیکینگ مختص خود را دارد که همواره مقداری ثابت ندارد و گاهی بسته به شرایط شبکه و میزان استیکرها و غیره ممکن است کمی تغییر کنند. جهت بررسی APR به‌روز هر ارز دیجیتال در تراست ولت کافیست به این لینک مراجعه فرمایید و ارز مورد نظر خود و مقدار آن را در محاسبه‌گر وارد نمایید. سپس میزان پاداش دریافتی در ازای هر واحد ارز را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه محاسبه می‌کند.

 

استیک کردن ارز سولانا در تراست ولت

استیک کردن ارز سولانا در تراست ولت

Solana یک بلاکچین با کارایی بالا است که از برنامه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این بلاکچین به دلیل سرعت و کارایی بالای خود، به دلیل الگوریتم اجماع منحصر به فرد خود شناخته شده است. توکن SOL برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و استیکینگ به عنوان بخشی از مکانیزم امنیتی Solana استفاده می‌شود. نرخ استیکینگ این ارز دیجیتال محبوب، حدود ۷٪ است. حداقل ارزی که می‌توانید استیک کنید، ۰.۰۱ سولانا است.

 

استیک کردن ترون در تراست ولت

استیک کردن ترون در تراست ولت

ارز ترون (Tron) یک پلتفرم سرگرمی و اشتراک‌گذاری محتوای غیرمتمرکز است که هدف آن از بین بردن واسطه بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان از طریق فناوری بلاکچین است. توکن TRX ارز دیجیتال اصلی در شبکه Tron است که برای حق رای، پرداخت خدمات و تشویق تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌شود. هدف آن ایجاد یک اینترنت دموکراتیک‌تر است که کاربران مالکیت و کنترل داده‌های خود را داشته باشند. نرخ استیکینگ ارز ترون در تراست ولت حدود ۵٪ است که در تصویر زیر پاداش‌های روزانه، ماهانه و سالانه را به ازای صد واحد ترون مشاهده می‌کنید. (استیک کردن ارز ترون در تراست ولت)

 

استیک کردن ارز کاوا در ترسات ولت

استیک کردن ارز کاوا در ترسات ولت

Kava یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که وام‌های وثیقه‌ای و استیبل کوین‌ها را به کاربران دارایی‌های دیجیتال اصلی ارائه می‌دهد. توکن KAVA برای حاکمیت، استیکینگ، ایمن کردن شبکه و به عنوان یک ارز ذخیره برای پلتفرم استفاده می‌شود. Kava هدف ترکیب سرعت و قابلیت همکاری بلاکچین با امنیت و قابلیت اطمینان خدمات مالی سنتی را دارد. نرخ استیکینگ ارز کاوا در تراست ولت حدود ۱۶٪ درصد است.

 

استیک کردن ارز اتم در تراست ولت

استیک کردن ارز اتم در تراست ولت

Cosmos که به عنوان "اینترنت بلاکچین" شناخته می‌شود، هدف آن ایجاد یک شبکه از بلاکچین‌های سازگار است. توکن ATOM برای حاکمیت و هزینه‌های تراکنش در شبکه استفاده می‌شود. Cosmos امکان ارتباط بین بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند، در حالی که حاکمیت آنها را حفظ می‌کند و امنیت و مقیاس‌پذیری را تضمین می‌کند. دارندگان ATOM می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند تا یکپارچگی شبکه را حفظ کرده و در تصمیمات حاکمیتی شرکت کنند. استیک اتم در تراست ولت دارای نرخ سود سالانه ۱۴٪ است. در تصویر زیر میزان پاداش دریافتی به ازای ۱۰۰ واحد ارز اتم را مشاهده می‌کنید.

 

استیک کردن ارز LUNC در تراست ولت

استیک کردن ارز LUNC در تراست ولت

Terra Classic یک پلتفرم بلاکچین است که بر روی ارزهای دیجیتال پایدار یا استیبل کوین تمرکز دارد. LUNC، که قبلاً LUNA نامیده می‌شد، توکن اصلی است که به عنوان وثیقه برای استیبل کوین‌های پلتفرم و حاکمیت شبکه عمل می‌کند. اگرچه شبکه با چالش‌های قابل توجهی مواجه شده است، توکن LUNC برای حفظ اکوسیستم Terra Classic و تشویق اعتبارسنج‌ها ضروری است. نرخ استیکینگ این ارز دیجیتال در تراست ولت حدود ۱۵٪ است که میزان پاداش‌های ماهانه و سالانه آن به ازای ۱۰۰۰۰ واحد لونا در تصویر زیر مشخص است.

 

استیک کردن ارز ADA در تراست ولت

استیک کردن ارز ADA در تراست ولت

Cardano یک پلتفرم بلاکچین است که بر اساس یک بنیاد تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است و با هدف ارائه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز ایمن‌تر و پایدارتر راه‌اندازی شد. توکن ADA برای عملیات شبکه، از جمله هزینه‌های تراکنش و حاکمیت استفاده می‌شود. Cardano تأکید بر رویکرد مبتنی بر تحقیقات در طراحی دارد و برای دستیابی به بهره‌وری، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری در فضای بلاکچین تلاش می‌کند. نرخ پاداش استیکینگ ارز ADA حدود ۴٪ است که میزان پاداش دریافتی آن به ازای ۱۰۰ واحد در تصویر زیر مشخص شده است.

 

بررسی پاداش استیک کردن ارزهای دیجیتال در تراست ولت

همان طور که گفتیم نرخ سود سالانه استیکینگ هر ارز دیجیتال در تراست ولت متفاوت و متغیر است. در تصویر زیر که مربوط به سایت اصلی تراست ولت است، نرخ استیکینگ یا همان APR بعضی از ارزهای دیجیتال محبوب را مشخص کرده است. البته با استفاده از محاسبه‌گر تراست ولت نیز می‌توانید میزان نرخ به‌روز هر ارز دیجیتال را مشاهده کنید و میزان پاداش دریافتی روزانه، ماهانه و سالانه را محاسبه کنید. این درصدها به صورت میانگین محاسبه شده و ممکن است مقدار کمی بالا پایین شوند.

پاداش استیک کردن ارزهای دیجیتال در تراست ولت

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد