جستجو در بیتفا
  • ریکاوری بازار ارزهای دیجیتال
  • آرام شدن شرایط با کاهش احتمال پاسخ نظامی اسراییل و تایید ETFها در هنگ کنگ
  • تاثیرات داده‌های مالی آمریکا بر بازار کریپتو
ریکاوری نسبی بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا روزهای سبز بیشتری در راه است؟

ریکاوری نسبی بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا روزهای سبز بیشتری در راه است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
۴ دقیقه
۰
۱۳۲
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال پس از حمله ایران به اسرائیل با یک ریزش شدید مواجه شد. اکنون پس از اعلام اینکه آمریکا به اسرائیل توصیه کرده است تا از حمله متقابل خودداری کند، شرایط در حال عادی شدن است. بیت کوین و اتریوم در حال بازگشت از سطوح حمایتی خود هستند و به نظر می‌رسد روزهای سبز بیشتری در ادامه خواهیم دید. هنگ کنگ نیز برخی از صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم را تایید کرد تا رونق تازه‌ای به بازار کریپتو اضافه شود. در این سری مقالات از اخبار بیت کوین نگاهی به شرایط این ارز دیجیتال و رمز ارزهای بزرگ بازار خواهیم داشت‌. همچنین به تحلیل شرایط بازار کریپتو برای روزهای آینده اشاره خواهیم کرد؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید. 

 

ریکاوری بازار ارزهای دیجیتال

پس از اصلاح شدید بازار به دلیل حمله ایران به اسرائیل، قیمت بیت کوین تا ۶۰۹۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و شرایط بازار کریپتو در تایم فریم‌های کوچک نگران کننده شد. اکنون پس از برگزاری نشست سازمان ملل و همچنین تاکید طرفین بر برقراری آرامش در منطقه، بازار رمز ارزها در حال ریکاوری است و شاهد بازگشت قیمت ارزهای بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم هستیم. 

بیت کوین اکنون بالای ۶۵ هزار دلار معامله می‌شود و اتریوم نیز توانسته خود را بالای ۳۱۰۰ دلار برساند. در دو تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم را مشاهده خواهید کرد:

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت اتریوم

با ریزش بازار شاهد لیکویید شدن حجم بسیار بالایی از سرمایه کاربران بودیم. گزارشات Coinglass از معاملات در خطر لیکویید شدن بسیار جالب توجه است. در روزهای اخیر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه کاربران در صرافی‌های مختلف لیکویید شد و اکنون با تغییر شرایط بازار کریپتو برخی دیگر از تریدرها در معرض لیکویید شدن معاملات شورت (معاملات فروش و در جهت ریزش بازار) قرار دارند. 

کاهش احتمال پاسخ نظامی اسرائیل به اقدامات ایران از جمله مهم‌ترین دلایل آرام شدن شرایط بود. در ادامه اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم. 

 

آرام شدن شرایط با کاهش احتمال پاسخ نظامی اسراییل و تایید ETFها در هنگ کنگ

عدم تمایل آمریکا برای ایجاد درگیری نظامی با ایران و همچنین توصیه این کشور به اسرائیل برای خاتمه دادن به اقدامات نظامی از جمله مهم‌ترین دلایل برای آرام شدن شرایط و بازگشت روند صعودی در تایم فریم‌های کوتاه مدت است. 

در ساعات اولیه بر اساس تحلیل‌های موجود حدود ۵۷ درصد احتمال این وجود داشت که اسرائیل پاسخ حملات موشکی ایران را با اقدامات نظامی بدهد. اکنون این احتمال به حدود ۴ درصد کاهش پیدا کرده که کمک زیادی به بازگشت بازارهای مالی مانند بازار کریپتو کرده است. 

در زمان اوج تنش‌ها، توکن PAXG که بر اساس انس جهانی طلا ارزش گذاری می‌شود، حدود ۲۰ درصد گران‌تر از انس جهانی معامله می‌شد. این اتفاق نشان دهنده تبدیل ارزهای دیجیتال توسط کاربران به طلای دیجیتال و افرایش تقاضای بیش از حد برای خرید آن بود. اکنون اما این اختلاف بسیار کاهش پیدا کرده است و توکن PAXG برابر با انس جهانی معامله می‌شود. 

بازار هنگ کنگ نیز برخی از صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم را تایید کرد تا حجم زیادی از سرمایه وارد بازار شود. این اتفاقات باعث شد تا رشد بیشتری در بازار رخ دهد و امیدواری معامله‌گران افزایش پیدا کند.

نکته مهم این است که پیش از آغاز تنش‌ها در خاورمیانه، آمارهای مرتبط با تورم آمریکا نیز باعث ایجاد سیگنال‌های منفی در بازار کریپتو شده بود‌. در ادامه توضیحاتی در این مورد ارائه خواهیم کرد.

شرایط بازار کریپتو

 

تاثیرات داده‌های مالی آمریکا بر بازار کریپتو

قبل از حملات ایران، اعلام آمار مرتبط با داده‌های تورمی ایالات متحده باعث اصلاح بازار شده بود‌. رشد تورم آمریکا برای ماه‌های متوالی باعث شد تا احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از همیشه کمتر شود‌. در صورتی که نرخ بهره کاهش پیدا نکند شرایط برای رشد بیشتر بازار کریپتو کمی سخت خواهد شد. 

علاوه بر داده‌های اقتصادی آمریکا، نزدیک شدن به رویداد هاوینگ باعث شده است تا برخی از نهنگ‌ها و ماینرهای بزرگ اقدام به نقد کردن بیت کوین‌هایشان کنند. البته رویداد هاوینگ بیت کوین در دراز مدت و در بازه چند ماهه باعث رونق بازار بیت کوین و ارزشمندتر شدن آن خواهد شد. 

به هر حال نکته قابل توجه این است که بازار اکنون توانسته دوباره روند صعودی خود را در تایم فریم‌های کوچک‌تر به دست بیاورد. در تایم فریم‌های بزرگ‌تر مانند هفتگی و ماهانه، در زمان اوج تنش‌ها نیز همچنان شرایط صعودی بود. اکنون با شکل گیری روندهای صعودی در بازه‌های زمانی یک ساعته و ۴ ساعته، این احتمال می‌رود که بازار کریپتو رشد خود را از سر بگیرد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که همچنان امکان و احتمال وقوع حوادث سیاسی و تنش‌های بین‌المللی وجود دارد. در چنین شرایطی بهتر است معاملات فیوچرز باز نکنید. در صورت تمایل به انجام این معاملات ریسک معامله خود را کاهش دهید و از اهرم‌های بالا استفاده نکنید تا بتوانید بهترین مدیریت سرمایه را روی دارایی‌های خود اعمال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد