جستجو در بیتفا
  • عملکرد پروتکل لنز
  • امکانات پروتکل لنز
  • جذب کاربر پروتکل‌های Lens و Farcaster
امکان دسترسی همگانی به پروتکل لنز از شرکت Aave

امکان دسترسی همگانی به پروتکل لنز از شرکت Aave

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
۲ دقیقه
۰
۳۷۷
توسط :
رومینا میرفتاحی

پروتکل لنز از شرکت Aave، اکنون به هر کسی اجازه می‌دهد به شبکه دسترسی داشته باشد و رسماً اعلام کرد که این پروتکل بدون مجوز نیز به کار خود ادامه خواهد داد. پروتکل لنز، پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز که توسط تیم پشت پروتکل وام دهی DeFi Aave ساخته شده است، بیش از 100000 کاربر فعال را جذب کرده است به هر کسی امکان دسترسی به شبکه را می‌دهد.

عملکرد پروتکل لنز

لنز که در فوریه 2022 به صورت بتا راه اندازی شد، به گونه‌ای طراحی شد که جایگزین زنجیره‌ای برای شبکه‌های اجتماعی web2 مانند توییتر یا اینستاگرام باشد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت دیجیتال، روابط و محتوای خود را داشته باشند. استانی کولچوف، بنیانگذار و مدیر عامل لنز، چنین توضیح داده است که "با این حال، همانطور که عملکرد لنز را در 18 ماه گذشته بررسی کردیم، بازخوردهای مداومی از آن داشتیم که یک چیز را روشن می‌کرد؛ اینکه جامعه می‌خواست بدون مجوز کار کند." این حرکت به دلیل تقاضای شدید جامعه برای دسترسی بدون مجوز به شبکه است.

امکانات پروتکل لنز

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند بدون محدودیت از امکاناتی که پروتکل لنز فراهم ساخته است استفائه کنند و تجربه‌های جدید بسازند. برای مثال، کاربران به زودی می‌توانند از محتوای خود به روش‌های سفارشی درآمدزایی کنند یا حتی به انجمن‌هایی بپیوندند که توسط توکن‌ها محافظت می‌شوند. انتظار می‌رود این آزادی‌ها به‌منظور نوآوری مورد استفاده قرار بگیرند و مدل‌های تجاری جدید ایجاد کند. پروتکل لنز به برنامه‌های جدید اجازه می‌دهد به‌جای اینکه شبکه‌های خود را از صفر بسازند، از روابط و پروفایل‌های موجود لنز برای راه‌اندازی سریع‌تر پلت‌فرم‌های خود استفاده کنند.

پروتکل لنز

جذب کاربر پروتکل‌های Lens و Farcaster

انتقال پروتکل لنز در زمانی اتفاق می‌افتد که شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) شاهد علاقه و رشد فزاینده‌ای هستند. در این ماه، Bluesky، که یکی از رقبای غیرمتمرکز توییتر است و توسط جک دورسی حمایت می‌شود، پس از اینکه ماه‌ها صرفا به طور آزمایشی کاربران را دعوت می‌کرد، بالاخره پلتفرم خود را در معرض دید عموم قرار داد. پس از آن، پروتکل لنز در عرض یک روز، بیش از 800000 کاربر جدید جذب خود کرد. پروتکل دیگر DeSo به نام Farcaster نیز اخیراً پس از ارائه عملکردهای جدید مانند برش NFT درون برنامه‌ای(in-app NFT minting) و بازی کردن، رشد تصاعدی داشته است. این ویژگی‌هایی که فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و Web3 را ادغام می‌کنند، برای کاربران هیجان‌انگیز است. طبق داده های سایت Dune، در حال حاضر Farcaster بیش از 203000 کاربر دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد