جستجو در بیتفا
  • آموزش سرمایه گذاری در متاورس با پول کم
  • نکات مهم برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم
  • هر پروژه ارزانی ارزش سرمایه‌گذاری ندارد
  • با بررسی‌های دقیق ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهید
  • پروژه دیسنترالند (Decentraland)
  • پروژه سندباکس (Sandbox)
  • بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
  • پروژه گالا گیمز (Gala Games)
  • پروژه متاورسی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)
سرمایه گذاری در متاورس با پول کم؛ معرفی بهترین پروژه‌های متاورسی برای ورود با سرمایه کم

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم؛ معرفی بهترین پروژه‌های متاورسی برای ورود با سرمایه کم

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
۳
۲۸۸
توسط :
مبین رزمخواه

دنیای متاورس فضای جذابی برای کاربران علاقه‌مند ایجاد کرده است تا بتوانند در آن فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند. باید بدانید که برای ورود به دنیای متاورس و سرمایه گذاری در آن نیاز به صرف هزینه‌های زیاد ندارید. با پول کم هم نیز می‌توانید در متاورس سرمایه گذاری کنید اما لازم است که به نکات مهمی توجه کنید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری در متاورس با پول کم ارائه کنیم و ببینیم که این کار تا چه اندازه شدنی است؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آموزش سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

پروژه‌های متاورسی در سال‌های گذشته تنوع زیادی پیدا کردند و برای سرمایه گذاری در برخی از این پروژه‌ها به پول زیادی نیاز ندارید. پروژه‌هایی که در بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده‌اند به دلیل گس فی بالای این شبکه زیاد مناسب سرمایه‌های کم نیستند اما بلاکچین‌های دیگر مانند سندباکس (The Sandbox) و یا دیسنترالند (Decentraland) به دلیل کارمزدهای کمی که دارند می‌تواند برای افرادی که قصد دارند با سرمایه کم وارد فضای متاورس شوند مناسب باشد.

برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم باید به نکات مهمی توجه کنید. متاورس یک فضای نوپا است که ممکن است پیدا کردن پروژه‌های ارزشمند در آن آسان نباشد. در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را برای سرمایه گذاری در این فضا به شما ارائه کنیم.

 

نکات مهم برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ایجاد فضاهای متاورسی نمی‌گذرد، می‌توان گفت که این فضا تا اندازه زیادی نابالغ است. این مسئله هم فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و هم تهدیدهای مخصوص به خود را دارد. اگر بتوانید پروژه‌های ارزشمند را به موقع شناسایی کنید و از ابتدای مسیر همراه آن‌ها باشید، فرصت عالی سرمایه‌گذاری برایتان ایجاد خواهد شد. اما اگر نتوانید این کار را کنید، این تهدید وجود دارد که سرمایه خود را از دست بدهید.

علاوه بر این اگر قصد داشته باشید با سرمایه کمی وارد این بازار شوید، کارتان کمی دشوارتر نیز می‌شود. برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم باید بدانید که قدرت ریسک بالایی ندارید. در ادامه به برخی از نکات مهمی که باید رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.

 

هر پروژه ارزانی ارزش سرمایه‌گذاری ندارد

در بستر متاورس و به خصوص بعد از هایپ این بازار در سال 2021 پروژه‌های زیادی معرفی و راه‌اندازی شدند. البته باید توجه داشته باشید هر پروژه متاورسی ارزش سرمایه‌گذاری ندارد. به دلیل توجه بیش از اندازه کاربران به بازار متاورس در مقطعی، پروژه‌های زیادی در این بستر راه اندازی شد که تعداد پروژه‌های ارزشمند در آن بسیار محدود است. پس صرفاً به دلیل ارزان بودن یک پلتفرم متاورسی نباید در آن سرمایه‌گذاری کنید.

برای انتخاب یک پروژه باید اهداف آن، میزان جامعه کاربران و همچنین فعالیت‌های آن‌ها، سرمایه‌گذاران و همچنین قیمت آیتم‌ها در آن را بررسی کنید و سپس به انتخاب بپردازید.

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

 

با بررسی‌های دقیق ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهید

برای انتخاب یک پروژه متاورسی به برخی از موارد در قسمت بالا اشاره شد. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ریسک سرمایه‌گذاری شما باید تا اندازه ممکن کاهش پیدا کند. برای اینکه سرمایه گذاری کم ریسکی داشته باشید باید به موارد مهمی توجه داشته باشید.

یکی از آن موارد چک کردن تمام پروژه‌های ممکن است. با این کار شما دید کلی نسبت به بازار متاورس پیدا خواهید کرد و می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید در نظر گرفتن کامل هزینه‌ها است.

هزینه‌های خرید و فروش در یک بستر متاورسی شامل کارمزد خرید و کارمزد فروش و همچنین مدت زمانی است که باید برای کسب سود انتظار بکشید. همچنین قابل ارتقا بودن آیتم‌های یک بستر متاورسی نکته بسیار حائز اهمیتی است که می‌تواند در سرمایه گذاری متاورس با پول کم بسیار تأثیرگذار باشد. چراکه اگر بستر انتخابی شما این قابلیت را داشته باشد می‌توانید با هزینه کم یک آیتم را خریداری کنید و سپس به‌مرورزمان و با صرف هزینه‌های کم آن را ارتقا دهید تا ارزش بیشتری پیدا کند.

به عنوان نکته پایانی نیز باید بگوییم که فعالیت مستمر و پشت کار در این فضا اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای رشد سرمایه خود صبور باشید. پس از انجام ریسک بالا خودداری کنید و سعی کنید رفته رفته داشته‌های خود را افزایش دهید.

در ادامه سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین پروژه‌هایی که برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم مناسب هستند را به شما معرفی کنیم.

 

پروژه دیسنترالند (Decentraland)

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم دیسنترالند

پلتفرم متاورسی دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم واقعیت مجازی است که بر زنجیره اتریوم ساخته شده است. کاربران می‌توانند دارایی‌های مختلفی را در این فضا خرید و فروش و مبادله کنند. این پلتفرم یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بسترهای متاورسی است که حتی قبل از هایپ شدن متاورس در سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرده بوده است.

زمین‌های متاورسی در این پروژه قیمت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید با زمین‌های کوچک در این بستر کار خود را آغاز کنید و یا اینکه به خرید و فروش آیتم‌های بازی‌ها بپردازید. در زمان نوشتن این مقاله، کوچک‌ترین قطعه زمین در متاورس دیسنترالند حدود 3 هزار مانا (MANA) معادل 15 هزار دلار قیمت دارد. اگر قصد دارید با این حجم از سرمایه کار خود را آغاز کنید این پلتفرم می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. البته توجه داشته باشید که این قیمت حدودی است و علاوه بر آن باید هزینه کارمزد شبکه را نیز بپردازید.

همچنین بعد از خرید زمین در این متاورس می‌توانید با استفاده از آیتم‌های مختلف آن را شخصی‌سازی کنید. شخصی سازی‌ها با استفاده از آیتم‌های نسبتاً ارزانی انجام می‌شود که می‌تواند به‌مرورزمان ارزش زمین شما را افزایش دهد.

 

پروژه سندباکس (Sandbox)

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم سندباکس

دنیای متاورسی سندباکس (Sandbox) یک نسخه از بازی بلاکچینی برای کسب درآمد است که برای کاربران این امکان را فراهم کرده است تا آواتارهای خود را برای دسترسی به هاب‌ها، محیط‌ها و بازی‌های مختلف ایجاد کنند. در این دنیا آیتم‌های خریداری شده را می‌توانید به یک توکن NFT تبدیل کنید و در حین فعالیت در این اکوسیستم جایزه نیز دریافت کنید. خرید و فروش آیتم‌های مختلف در این بستر متاورسی با استفاده از توکن سند (SAND) انجام می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید در آن فعالیت کنید.

آیتم‌های سه بعدی بی شماری مانند ساختمان، زمین، وسایل نقلیه، لباس، آواتار و سایر موجودات در این بستر متاورسی برای خرید موجود است که با قیمت‌های بسیار متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته است. تمامی آیتم‌های ارائه شده در متاورس سندباکس قابلیت تبدیل شدن به NFT را دارند و می‌توانید آن‌ها را در بازارهای ثانویه مانند OpenSea و یا بازار اختصاصی این پروژه با نام The Sandbox به فروش برسانید.

در متاورس سندباکس حتی این امکان برای شما وجود دارد که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی اقدام به ساخت بازی کنید و از این طریق با حداقل سرمایه‌گذاری به کسب درآمد مشغول شوید. برای خرید زمین در سندباکس به حداقل 40 دلار نیاز دارید اما می‌توانید آیتم‌های دیگر را با قیمت‌های ارزان‌تر تهیه کنید. این دنیا به دلیل تنوع فراوان آیتم‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم است که می‌توانید در آن به کسب درآمد بپردازید.

 

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

اگر که به کسب درآمد از طریق بازی علاقه‌مند باشید حتماً اسم بازی متاورسی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را شنیده‌اید. این بازی به نحوی طراحی شده است که می‌توانید با سرمایه‌گذاری نسبتاً کم و بازی کردن اقدام به کسب درآمد کنید. در ابتدا باید یک کاراکتر خریداری کنید و سپس با نبرد در برابر دشمنان به قدرت آن اضافه کنید تا ارزش کاراکتر شما بیشتر شود.

برای بازی کردن در اکسی اینفینیتی حداقل به 3 کاراکتر نیاز دارید. برای خرید سه کاراکتر در این بازی اکنون چیزی حدود 50 دلار لازم دارید. به‌مرورزمان و با کسب پیروزی‌های مختلف می‌توانید کاراکترهای تحت اختیار خود را ارتقا دهید و آن‌ها را با قیمت‌های بیشتر به فروش برسانید.

توکن‌های SLP رمز ارز بومی این پروژه است که با شرکت در چالش‌های مختلف می‌توانید آن را به دست بیاورید. از SLP برای پرداخت پاداش کاربران استفاده می‌شود. همچنین از توکن AXS نیز برای خرید کاراکترها و ارتقای آن‌ها استفاده می‌شود. این بازی متاورسی در کنار سرگرم کننده بودن می‌تواند برای شما درآمد ایجاد کند. البته لازم است تا زمان بیشتری برای آن صرف کنید و مسلماً سودی که دریافت می‌کنید در مقایسه با سایر متاورس‌ها ممکن است کمتر نیز باشد.

 

پروژه گالا گیمز (Gala Games)

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

گالا گیمز (Gala Games) یک پلتفرم ساخت بازی‌های بلاکچینی است که توکن بومی آن نیز گالا (GALA) نام دارد. این پروژه یکی از پلتفرم‌های گیم فای (GameFi) معتبر است که توانسته با روش بازی برای کسب درآمد کاربران زیادی را به خود جلب کند. گالا همچنین بازار توکن‌های NFT مخصوص به خود را نیز دارا است که در آن کاربران می‌توانند نسبت به خرید و فروش آیتم‌های متعلق به بازی‌ها اقدام کنند.

تعداد کاربران گالا به صورت میانگین در هر ماه حدود یک میلیون عدد بود اما در سال گذشته با کمی کاهش مشارکت کنندگان مواجه شد. در بازار NFTهای این پروژه تعداد زیادی توکن منحصر به فرد به فروش رفته که گران‌ترین آن‌ها حدود 3 میلیون دلار قیمت داشته است.

برای فعالیت در این پلتفرم و سرمایه‌گذاری در متاورس آن می‌توانید با خرید آیتم‌های کوچک شروع کنید. سپس آیتم‌های خود را کم‌کم افزایش دهید و با سودهایی که کسب می‌کنید آیتم‌های باارزش‌تری را تهیه کنید. برای شروع شما به حداقل 40 تا 50 دلار برای خرید یک آیتم نیاز دارید و می‌توانید در ادامه آیتم‌های بیشتری نیز تهیه کنید.

 

پروژه متاورسی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)

سرمایه گذاری در متاورس با پول کم

متاورس همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) یک بستر برای انجام بازی‌های مولتی پلیر است که در آن بازیکنان می‌توانند جزایر مختلفی را ساخته و به کاوش در جزایر موجود بپردازند. در این بازی این امکان برای کاربران فعال شده است که بتوانید دارایی‌های دیجیتال مختلفی را تهیه کنید و از طریق اقتصاد پویایی که در این بستر ایجاد شده کسب درآمد کنید.

خرید و فروش و سرمایه گذاری در متاورس آلیس با استفاده از توکن ALICE صورت می‌گیرد. شما می‌توانید دارایی‌های خود را به این توکن تبدیل کنید و یا با استفاده از این ارز دیجیتال نسبت به ارتقا و یا خرید آیتم‌های جدید اقدام کنید.

پروژه آلیس برای سرمایه گذاری در متاورس با پول کم یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. شما می‌توانید زمین‌های این بستر را با تنها 50 دلار خریداری کنید و سپس رفته رفته با توکن‌های خود آن را ارتقا دهید. مسلماً هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنید زمین شما در آینده ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد و می‌توانید آن را با قیمت بهتری به فروش برسانید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد