جستجو در بیتفا
  • آشنایی با سیاکوین (Siacoin)
  • اهداف سیاکوین چیست؟
  • دلایل رشد ۲۰ درصدی سیاکوین چه بود؟
رشد ۲۰ درصدی Siacoin نشان دهنده افزایش تقاضا برای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز

رشد ۲۰ درصدی Siacoin نشان دهنده افزایش تقاضا برای ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
۴ دقیقه
۰
۲۳۶
توسط :
مبین رزمخواه

با قدرت گرفتن خریداران و روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال، پروژه سیاکوین (Siacoin) نیز توانسته رشد قابل توجهی را به ثبت برساند. سیاکوین در زمینه ذخیره سازی داده‌ها به صورت غیر متمرکز فعالیت دارد و رشد آن نشان دهنده افزایش تقاضا در این حوزه است. ذخیره سازی فایل‌ها با رمز گذاری پیشرفته از جمله خدماتی است که کاربران می‌توانند با استفاده از این پروژه انجام دهند. کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل و آمازون در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ذخیره سازی ابری داشته‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها غیر متمرکز نیستند. پروژه Siacoin می‌تواند با ارائه راه حل‌های نوین جایگاه ویژه‌ای بین کاربران پیدا کند. در این مقاله به رشد ۲۰ درصدی سیاکوین می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با سیاکوین (Siacoin)

سیاکوین (SC) یک بلاکچین ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۵ برای استفاده کاربران به منظور اجاره دادن فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده‌شان راه‌اندازی شد. در این شبکه کاربران می‌توانند با اتصال به بلاکچین سیاکوین بخشی از فضای ذخیره سازی خود را که به آن احتیاجی ندارند به متقاضیان اجاره دهند. این روش یک گردش مالی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند از آن کسب درآمد کنند. همچنین افرادی که قصد استفاده از فضای ذخیره سازی ابری را دارند می‌توانند این اطمینان را حاصل کنند که امنیت فایل‌هایشان در بالاترین حالت ممکن قرار دارد.

توکن بومی این بلاکچین Sia است و تا کنون توانسته رشد قابل توجهی را به ثبت برساند. قیمت‌های مقرون به صرفه در این پلتفرم و همچنین برتری‌های امنیتی باعث شده است تا شبکه سیا برتری‌های قابل توجهی نسبت به سایر ارائه دهندگان سرویس ذخیره سازی ابری مانند گوگل و آمازون پیدا کند.

ارزش بازار SC با رشد ۲۰ درصدی سیاکوین در حال حاضر به ۷۳۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین بر اساس گزارشات منتشر شده توسط کوین مارکت کپ، حجم معاملات روزانه آن با ۳۸ درصد افزایش نزدیک به محدوده ۲۰۰ میلیون دلار قرار گرفت.

رشد 20 درصدی سیاکوین

اما اهداف پروژه سیاکوین چیست؟ این پروژه چگونه می‌تواند با تکیه بر فناوری بلاکچین تحول گسترده‌ای در زمینه ذخیره سازی ابری آن هم به صورت غیر متمرکز ایجاد کند؟ در قسمت بعد با اهداف آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

اهداف سیاکوین چیست؟

یکی از مأموریت‌های اساسی فضای کریپتو و فعالان بازار رمز ارزها رفع نگرانی‌های موجود در سیستم‌های ارائه دهنده خدمات سنتی و متمرکز است. Sia با پایبندی به این مسئله، قصد دارد دسترسی غیر متمرکز به فضای ذخیره‌سازی ابری ایمن را با نرخ‌های رقابتی در مقایسه با نهادهای بزرگ‌تری مانند آمازون و گوگل فراهم کند. با توجه به نحوه عملکرد و سازوکاری که برای سیاکوین طراحی شده، به نظر می‌رسد این پروژه در آینده نزدیک می‌تواند یکی از جدی‌ترین رقبای آمازون و گوگل در حوزه ذخیره سازی ابری باشد.

داده‌های آپلود شده در بلاکچین سیا در ۳۰ میزبان مختلف رمزگذاری و تقسیم شده‌اند. شبکه برای پشتیبانی از بازیابی داده‌ها به حداقل ۱۰ میزبان نیاز دارد تا عملکرد قابل قبولی داشته باشد. کاربران هزینه سرویس مورد نظر خود را به هاست‌ها در SC پرداخت می‌کنند و اجاره دهندگان ذخیره سازی غیرمتمرکز توکن‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند به عنوان وثیقه قفل می‌کنند.

رشد 20 درصدی سیاکوین

شبکه Siacoin از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. در این روش ماینرها بلوک‌های جدیدی را به شبکه اضافه می‌کنند و باعث انتشار سکه‌های جدید می‌شوند. شبکه بیت کوین نیز بر اساس یک مدل PoW ساخته شده است.  این سازوکار باعث تقویت بلاکچین سیا در برابر مهاجمان و هکرها است. در این روش، معماری مبتنی بر بلاکچین باعث می‌شود تا سخت افزار و تعهدات انرژی مورد نیاز برای اجرای حملات هکری بسیار گران قیمت و غیر قابل دسترس باشد.

 

دلایل رشد ۲۰ درصدی سیاکوین چه بود؟

فناوری بلاکچین به دلیل مقرون به صرفه بودن و ایجاد دسترسی بدون مرز در حال حاضر به یک فناوری پیشرو برای ارائه فضای ذخیره سازی ابری تبدیل شده است. مت هندرسون (Matt Henderson)، مدیر ارشد استراتژی Aurora Labs در صحبت‌هایش عنوان کرد که بلاکچین یک فناوری ایده‌آل برای استفاده در حوزه ذخیره‌سازی ابری است. زیرا این فناوری می‌تواند انعطاف‌پذیری و کارایی این سرویس‌ها را بهبود بخشد و بهینه‌سازی روش‌های مورد استفاده را تضمین می‌کند. سیاکوین توانسته کاربردهای بلاکچین را افزایش دهد و کاربران بیشتری را به استفاده از آن سوق دهد.

رشد 20 درصدی سیاکوین

رشد ۲۰ درصدی سیاکوین نیز به دلیل زیرکی توسعه دهندگان این پروژه در به کار گیری پتانسیل‌های موجود در بلاکچین و استفاده از آن‌ها برای بهینه‌سازی سیستم ذخیره‌سازی ابری است. همچنین عملکرد خوب این بلاکچین در ارائه خدمات باعث شده است تا کاربران بیشتری به استفاده از سرویس‌های سیاکوین روی بیاورند.

رشد سیاکوین می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد. شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال مثبت و صعودی توصیف می‌شود و مارکت کپ کل بازار رمز ارزها توانسته به ۲ تریلیون دلار برسد. قیمت بیت کوین روند روبه‌رشد قدرتمندی را آغاز کرده و به دنبال آن اتریوم و آلت کوین‌های بازار کریپتو نیز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد در آینده شاهد رشد پروژه‌های بیشتری مانند سیاکوین خواهیم بود. ۲۰ درصد رشد در ظرف ۲۴ ساعت اتفاقی است که برای هر پروژه‌ای رخ نمی‌دهد و به نظر می‌رسد سیاکوین توانسته قدم‌های اول مسیر توسعه خود را به خوبی بردارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد