جستجو در بیتفا
  • آمار انباشت شرکت‌های بزرگی مانند Black Rock و Fidelity
  • پیش بینی سامسون مو از نسبت عرضه و تقاضا
  • رویدادهای حول ETF بیت کوین
  • توجه هنگ کنک به ETF
سامسون مو آمار جالبی از انباشت ETF بیت‌کوین به اشتراک گذاشت

سامسون مو آمار جالبی از انباشت ETF بیت‌کوین به اشتراک گذاشت

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
۳ دقیقه
۰
۲۸۱
توسط :
رومینا میرفتاحی

سامسون مو، مدیر عامل شرکت 3JAN، اخیراً جزئیاتی را در مورد آمار انباشت ETF بیت کوین در توییتر خود به اشتراک گذاشت. او می‌گوید "مهم ترین چیز در مورد ETFهای بیت کوین که به نظر می‌رسد اکثر مردم به آن توجه ندارند، نرخ انباشت است." علاوه بر اینکه سامسون مو آمار جالبی از انباشت ETF بیت‌کوین به اشتراک گذاشت، به دارایی‌های طبقه بندی جدیدی اشاره کرد که حدود دو هفته پیش توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نسبت به تایید آن‌ها چراغ سبز نشان داده شده بود.

آمار انباشت شرکت‌های بزرگی مانند Black Rock و Fidelity

برای شروع، مارکسیست بیت کوین (Bitcoin Marxist)، خاطرنشان کرد که بیشتر مردم تمایل دارند نرخ انباشت ETF بیت کوین را نادیده بگیرند.

برای مقایسه، ETF بیت کوین نقطه‌ای، BlackRock (IBIT) دارای میانگین پشته 200 میلیون دلار در روز است که معادل 4700 BTC است. از طرف دیگر، Fidelity Investments (FBTC)، پشته به طور متوسط ​​ حدود 175 میلیون دلار در روز ثبت می‌کند که معادل 4200 BTC است. در مجموع، مصرف IBIT/FBTC حدود 9000 بیت کوین در روز است که مقدار به شدت قابل توجهی است.

با نگاهی به این ارقام، واضح است که به ازای هر دو روز، تنها دو نفر از صادرکنندگان ETF که به تازگی چراغ سبز نشان داده‌اند، به اندازه MSTR MicroStrategy در یک ماه عمل می‌کنند.

پیش بینی سامسون مو از نسبت عرضه و تقاضا

از 9000 بیت کوین IBIT/FBTC، ماینینگ، تنها 900 واحد در روز را به خود اختصاص می‌دهد که 10 درصد از کل پشته روزانه را تشکیل می‌دهد. این بدان معناست که تقاضای BlackRock و Fidelity به تنهایی ده برابر عرضه فعلی است. سامسون مو ادعا می‌کند تا سه ماه آینده که عرضه احتمالاً به نصف مقدار فعلی کاهش می‌یابد، تقاضا حدوداً بیست برابر عرضه خواهد شد.

سامسون می‌گوید "مهم ترین چیزی که در مورد ETFهای بیت کوین که به نظر می‌رسد اکثر مردم به آن بی‌توجه هستند نرخ انباشت است."

به یاد داشته باشید که این تقاضا فقط از دو ETF بیت کوین است و نه کل دسته ‌ETF‌هایی ای که توسط SEC تایید شده اند. علاوه بر این، دارایی‌هایی مانند MSTR، Tether، و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز در مرحله انباشت هستند.

رویدادهای حول تایید ‌ETF بیت کوین

رویدادهای حول ETF بیت کوین

جدا از آمار انباشتی که Samson Mow ارائه کرد، رویدادهای زیادی در اطراف ETF‌های بیت کوین از زمان تایید آن‌ها تا اکنون اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، خروجی‌های Grayscale GBTC هنوز ادامه دارد، ارزش خروجی GBTC تا کنون به 2.2 میلیارد دلار رسیده است، با این حال، GBTC در مقایسه با مرحله اولیه افت داشته است.

توجه هنگ کنک به ETF

از آنجایی که راه‌اندازی ETF بیت‌کوین فضای جدیدی از فعالیت‌ها را در ایالات متحده به ارمغان می‌آورد، هنگ‌کنگ نیز در حال کار بر روی انتشار و تایید نسخه خود از ETF‌های نقطه‌ای است. هنگ کنک متوجه توجهی که این محصول در سطح جهانی دارد شده است و به تازگی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چین که به نام Harvest Hong Kong شناخته می‌شود، به SEC، کمیسیون بورس اوراق بهادار، درخواست تایید ETF بیت کوین داده و منتظر پاسخ SEC است.

اینطور که پیش می‌رود، پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده، بسیاری از رگولاتورهای دیگر نیز ممکن است به حمایت از ETF به عنوان راهی برای جذب سرمایه سازمانی علاقه نشان دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد