جستجو در بیتفا
  • عزم ریپل برای گسترش فعالیت‌هایش در خارج از آمریکا
  • احتمال خروج سایر شرکت‌های کریپتویی از آمریکا
  • دلیل تمایل شرکت‌های کریپتویی به فعالیت در بریتانیا چیست؟
  • جمع بندی
درخواست ریپل برای دریافت مجوز فعالیت در انگلستان

درخواست ریپل برای دریافت مجوز فعالیت در انگلستان

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
۵ دقیقه
۰
۳۹۸
توسط :
مبین رزمخواه

علی‌رغم چالش‌هایی که ریپل با سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دارد، این شرکت هنوز هم به فکر گسترش فعالیت‌های خود است. شرکت ارائه دهنده امور پرداخت ریپل اخیراً برای دریافت مجوز برای فعالیت به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات مربوط به دارایی‌های دیجیتال با مقامات نظارتی انگلستان و نهاد نظارت مالی این کشور (FCA)، ارتباطاتی برقرار کرد. همچنین گفته می‌شود که ریپل به دنبال دریافت مجوز ارائه خدمات امور پرداخت در ایرلند نیز هست تا بتواند بخش دیگری از سرمایه‌گذاری بزرگ خود در اروپا را کامل کند. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد درخواست ریپل برای فعالیت در بریتانیا و سایر ابعادی که این اتفاق می‌تواند داشته باشد خدمت شما ارائه می‌دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

عزم ریپل برای گسترش فعالیت‌هایش در خارج از آمریکا

مدتی است که از پیروزی ریپل بر SEC در دادگاه می‌گذرد و اکنون این شرکت قصد دارد تا با خیال راحت‌تری به گسترش فعالیت‌هایش ادامه دهد. در تازه‌ترین اقدام، ریپل پس از اینکه توانست مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درباره طبقه‌بندی توکن XRP به عنوان دارایی دیجیتال دفاعیات قابل توجهی را از خود ارائه کند، درخواست رسمی خود را برای آغاز فعالیت در انگلستان به سازمان نظارت مالی این کشور اعلام کرد.

در دادگاه اخیر بر اساس رأی قاضی، توکن XRP در صورت فروش به سرمایه‌گذاران نهادی به عنوان اوراق بهادار محسوب می‌شود، اما در عرضه برای سرمایه‌گذاران خرد صرفاً یک ارز دیجیتال است. البته لازم به ذکر است که این پرونده هنوز برای بازنگری بیشتر توسط SEC باز نگه داشت شده است.

توکن xrp

با وجود اتفاقاتی که اخیراً در آمریکا روی داد، بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال قصد دارند آمریکا را ترک کنند و یا اینکه فعالیت‌های خود را در خارج از خاک این کشور گسترش دهند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

احتمال خروج سایر شرکت‌های کریپتویی از آمریکا

نکته قابل توجه این است که با پیشرفت زمان، شرکت‌های کریپتویی که به دنبال شفافیت نظارتی و یک محیط کسب و کار دارای قانون گذاری مشخص هستند، حرکت خود را به سمت بازار انگلستان آغاز کرده‌اند. این در حالی است که SEC در آمریکا به دنبال این است که بتواند اقدامات اجرایی خود را گسترش دهد و محدودیت‌های زیادی را برای شرکت‌های کریپتویی در این کشور ایجاد کرده است.

روند ظهور شرکت‌های کریپتویی جدید در ایالات متحده به دلیل مواضع نا مشخص SEC در مورد صنعت کریپتو و همچنین عدم قانون گذاری کامل و شفاف ارزهای دیجیتال در این کشور با افت شدیدی مواجه شده است. گفته می‌شود که قرار است قوانین رمز ارزها در آمریکا به صورت کامل تدوین شود؛ اما هنوز زمان دقیق اجرایی و یا تصویب شدن این قوانین مشخص نیست.

اخیراً شرکت سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz (A16z) نیز اعلام کرد که اولین دفتر جدید خود را خارج از آمریکا در لندن افتتاح می‌کند. طبق اعلام مدیران A16z، این تصمیم به دنبال ماه‌ها گفتگوهای سازنده با سیاست‌گذاران و سازمان FCA بریتانیا گرفته شده و دستیابی به یک محیط کسب و کار قابل پیش‌بینی و برنامه ریزی، به عنوان یکی از دلایل اصلی توسعه A16z در خارج از آمریکا، ذکر شده است. اما دلایلی که انگلستان به عنوان مقصد شرکت‌های کریپتویی انتخاب می‌شود چیست؟ برای دانستن پاسخ این سؤال با ادامه این متن همراه ما باشید.

 

دلیل تمایل شرکت‌های کریپتویی به فعالیت در بریتانیا چیست؟

در ماه‌های اخیر چندین قانون در پارلمان بریتانیا معرفی و تصویب شد که به دنبال ایجاد یک محیط نظارتی شفاف برای بازار ارزهای دیجیتال در این کشور است. در ماه ژوئن، لایحه‌ای که رمزارزها را تحت قوانینی مشابه با دارایی‌های سنتی قرار می‌داد، پس از دریافت تأییدیه از شاه چارلز به قانون تبدیل شد. این قانون به خزانه بریتانیا، سازمان FCA، بانک انگلستان و ناظر سامانه‌های پرداختی اجازه می‌دهد تا قوانین و مقررات را برای شرکت‌های رمزارزی تشریح و اجرا کنند.

در یک اقدام روبه‌جلوی دیگر، قانون‌گذاران در سنای بریتانیا، پروژه‌هایی را برای افزایش توانایی مقامات به منظور ردیابی رمزارزهای استفاده شده در اهداف غیرقانونی و مجرمانه مورد بررسی قرار دادند. این قانون شامل مقرراتی برای افزایش انعطاف‌پذیری مسئولان در امور صادرات و بازیابی دارایی‌های دیجیتال است که می‌تواند فعالیت شرکت‌ها و افراد را در حوزه کریپتو بسیار هدف‌مندتر و پویاتر کند.

بریتانیا کریپتو

با سازوکار ایجاد شده در بریتانیا این کشور می‌تواند ظرف چند سال آینده جایگاه ویژه‌ای در صنعت کریپتو داشته باشد. کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال این هشدار را در گذشته صادر کرده بودند که اگر آمریکا به مواضع فعلی خود در مورد صنعت کریپتو ادامه دهد، جایگاه خود را در بین کشورهای فعال حوزه رمز ارزها از دست می‌دهد. حال به نظر می‌رسد این پیش بینی فاصله زیادی با محقق شدن ندارد. در قسمت پایانی این مقاله با جمع بندی موارد مطرح شده همراه ما باشید.

 

جمع بندی

کشور آمریکا مدتی است که چالش‌های زیادی را با شرکت‌های کریپتویی ایجاد کرده است. سازمان بورس و اوراق بهادار این کشور که سال‌ها درگیر شکایت از کمپانی ریپل بود اخیراً نیز با شکایت علیه صرافی‌های بزرگ بایننس و کوین بیس نشان داد که رفتار دوستانه‌ای با این صنعت نوظهور نخواهد داشت. پیروزی به دست آمده برای ریپل اتفاق بسیار مهمی برای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و به عقیده کارشناسان، قانون گذاران آمریکا اکنون می‌توانند با آزادی عمل بیشتری به طرح و اجرای قوانین کریپتویی بپردازند. با این حال هنوز شرکت‌هایی مانند ریپل از فعالیت در آمریکا چندان راضی نیستند و قصد دارند تا فعالیت خود را در سایر کشورها نیز توسعه دهند. کوین بیس نیز در صحبت‌هایی عنوان کرده بود که احتمال خروج کامل از آمریکا را بررسی خواهد کرد. حال باید دید درخواست ریپل برای فعالیت در انگلستان تأثیری بر سایر شرکت‌های کریپتویی و همچنین قانون گذاران آمریکایی خواهد داشت یا همین روند فعلی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد