جستجو در بیتفا
  • خرید زمین در سندباکس
  • سندباکس (Sandbox) چیست؟
  • مفهوم زمین در سندباکس
  • چگونه در سندباکس زمین بخریم؟
  • مزایای خرید زمین در سندباکس
  • قیمت زمین در سندباکس
  • امکانات زمین‌ها در سندباکس
  • خرید زمین در سندباکس مناسب چه افرادی است؟
  • بازی بلاکچینی سندباکس
  • توکن کاربردی SAND
  • فصل آلفا سندباکس چیست؟
  • فصل سوم آلفا
  • Sandbox محبوب شرکت‌ها
  • جمع‌بندی

آموزش خرید زمین در سندباکس (Sandbox)

آموزش خرید زمین در سندباکس (Sandbox)

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
۱۵ دقیقه
۱۷
۳,۰۰۰
توسط :
بهرام یوسفی

دنیای بازی‌های کامپیوتری به دلیل طرفداران زیادی که دارد از همان ابتدای ورود اولین رایانه‌های خانگی سیر تکاملی خود را پیش گرفته است. تکنولوژی سیر تکاملی و پیشرفت خود را با سرعتی باور نکردنی ادامه میدهد و همراهان خود را هم با خود ارتقا داده و متحول میکند. دنیای بازی‌های کامپیوتری نیز از این روند مستثنی نیست. با ورود تکنولوژی بلاکچین به دنیای بازی‌های کامپیوتری این تکنولوژی نوپا در اختیار صنعت پویا و جذاب و پرطرفدار بازی‌ها قرار گرفت. با توجه به قابلیت‌های ذاتی بازی‌های رایانه‌ای ترکیب تکنولوژی بلاکچین با آن توانسته فضاهای فوق العاده‌ای را در محیط‌های متاورسی به وجود آورد که به جذابیت ذاتی این بازی‌ها افزوده است. یکی از مواردی که تکنولوژی بلاکچین به این پلتفرم‌ها افزوده است امکانات و تسهیلات مختلفی است که فضاهایی مشابه با فضاها و موقعیت‌های واقعی را می‌تواند برای کاربران ایجاد نماید. یکی از این امکانات استفاده از قابلیت‌های توکن‌های غیر مثلی (NFT) در طراحی زمین متاورسی است که امکان خرید و فروش این زمین‌های متاورسی را برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله به آموزش خرید زمین در سندباکس و بررسی برخی از امکانات این پلتفرم خواهیم پرداخت.

 

خرید زمین در سندباکس

خرید زمین در سندباکس

سندباکس محیطی را در دنیای متاورس ایجاد کرده که در آن شما می‌توانید بسیاری از شرایطی که در دنیای واقعی تجربه می‌کنید را در محیطی که از ترکیب واقعیت مجازی و بلاکچین به وجود آمده است را داشته باشید. یکی از کارهایی که در پلتفرم سندباکس میتوان انجام داد خرید زمین در Sandbox است. شما با نگاهی به نقشه زمین‌های سندباکس متوجه می‌شوید که برخی از شرکت‌ها و پروژه‌های مطرح نیز نامشان به عنوان دارندگان این زمین‌ها دیده می‌شود.

 

سندباکس (Sandbox) چیست؟

افزایش پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلفی که خدماتی از قبیل بازی‌های کامپیوتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند دلیل مهمی بر این مساله است که این صنعت مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. ورود تکنولوژی بلاکچین به بازی‌های رایانه‌ای باعث افزایش تسهیلات و کاربرد‌هایی شده است که این پلتفرم‌های سرگرمی برای افراد مختلف ارائه میکنند. یکی از این پلتفرم‌های پرمخاطب سندباکس است. افراد زیادی به دنبال موضوع خرید زمین در سندباکس هستند و میخواهند چگونگی و نحوه سرمایه گذاری در زمین‌های سند باکس را فرا بگیرند. اما در ابتدا بهتر است به توضیح مفهوم زمین در سند باکس بپردازیم.

 

مفهوم زمین در سندباکس

همانطور که پیش‌تر اشاره شد پلتفرم‌های مختلف سرگرمی بعد از ورود بلاکچین به آنها با تحولات بزرگی مواجه شده‌اند و امکاناتی را با کمک توکن‌های غیر مثلی در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند که محیط‌های مجازی را بیش از پیش شبیه محیط‌های واقعی نموده‌اند. شما وقتی در محیط‌های متاورسی زمین میخرید در واقع یک NFT یا توکن غیر مثلی در بستر بلاکچین خریداری می‌کنید. با توجه به اینکه توکن‌های غیرمثلی در بستر‌های بلاکچینی ثبت شده و مالکیت آنها تنها توسط مالک آنها قابل تغییر است بنابراین زمین‌های متاورسی که در دنیای مجازی هستند همانند قطعات زمین در دنیای واقعی قابل خرید و فروش می‌شوند و با توجه به امکاناتی که توکن‌های غیرمثلی دراختیار آنها قرار می‌دهند میتوان در این زمین‌ها ساخت و ساز انجام داد و با قیمت‌هایی بیشتر آنها را فروخت.

 

چگونه در سندباکس زمین بخریم؟

خرید زمین در سندباکس طرفداران خاص خود را دارد و شما براحتی می‌توانید مشخصات زمین در سندباکس را با نگاهی به نقشه‌ای که در سایت سندباکس قرار داده شده است پیدا کنید. در محیط سندباکس 166,464 (408×408) قطعه زمین وجود دارد که به طور جزئی‌تر در ابعاد کوچک 3×3 (9Parcels)، متوسط 6×6 (36Parcels)، بزرگ 12×12 (144Parcels) و فوق بزرگ 24×24 (576Parcels) وجود دارد. برای خرید زمین در سند باکس دو روش اصلی وجود دارد. روش اول به این صورت است که بعد از ورود به سایت سندباکس می‌توانید با انتخاب گزینه مارکت وارد بازار خرید و فروش NFTها در سایت شده و از آنجا زمین‌های مختلفی را که برای فروش قرار داده شده‌اند را مشاهده نمایید. البته در صفحه اصلی سایت پنجره‌ای وجود دارد که شما با انتخاب گزینه خرید به راحتی به سایت opensea که فروشگاهی برای خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض است، هدایت می‌شوید.

خرید زمین

خرید زمین

هنگامی که به سایت opensea وارد شدید در اینجا مشخصات زمین مورد نظر را میتوانید مشاهده کنید. یکی از این مشخصات قیمت زمین در سندباکس است که شما با دیدن قیمت زمین‌ها و دیگر  مشخصات آنها می‌توانید آنها را برای خرید انتخاب کنید. (البته به این نکته توجه داشته باشید که برای خریداری زمین‌ در سندباکس به کوین اتر نیاز است و کوین سند برای خریداری دارایی‌های غیرمثلی استفاده می‌شود.) بعد از انتخاب زمین مورد نظر با انتخاب گزینه خرید در ادامه از شما خواسته میشود که کیف پول خود را به پلتفرم متصل نمایید. بعد از اینکه شما کیف پول خود را به پلتفرم متصل کردید براحتی می‌توانید زمین مورد نظر خود را خریداری نمایید.

روش دوم به این صورت است که در صفحه اصلی سمت چپ پایین روی گزینه map کلیک کنید که کل نقشه سندباکس را نمایش می‌دهد. 

 

خرید زمین

 

خرید زمین

 

زمین‌های خریداری شده، زمین‌های قرارداده شده برای فروش را با رنگبندی‌های متفاوت مشخص شده است که می‌توانید زمین مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

در روش اول مشخصات زمین به صورت مختصات نمایش داده می‌شود اما در روش دوم کل نقشه را مشاهده می‌کنید که مزیت روش دوم به شمار می‌رود. برای مثال می‌توانید در همسایگی زمین‌ها با ارزش بالاتر، زمین خریداری کنید. در نتیجه با استفاده از روش دوم و مشاهده تمام نقشه می‌توانید انتخاب بهتری برای خرید زمین داشته باشید. 

 

سندباکس

برای ثبت نام در Sandbox نیاز به کیف پول دارید. با سه نوع کیف پول که عبارتند از MetaMask، Bitski، Venly میتوان این کار را انجام داد که در اینجا با کیف پول MetaMask که متداول‌تر است  این کار را انجام میدهیم. البته اگر برای بار اول است که وارد سایت میشوید باید توسط ایمیل خود و نام کاربری که برای خود انتخاب میکنید در این سایت ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام در ادامه باید کیف پول متامسک خود را به سایت متصل کنید تا بتوانید وارد سایت شده و از امکانات سایت استفاده کنید.

سندباکس

بعد از این ثبت نام اولیه برای ورود به سایت برای دفعات بعدی تنها کافیست پس از اینکه وارد سایت Sandbox شدید در گوشه بالا سمت راست گزینه sign in را انتخاب کرده و کیف پول متامسک را متصل کنید. 

 

مزایای خرید زمین در سندباکس

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که اخبار مختلفی مبنی بر خرید و فروش زمین در دنیای متاورسی را شنیده باشید. اخباری از قبیل خرید و سرمایه گذاری فلان شرکت در زمین‌های سندباکس و یا به فروش رفتن ساختمانی در محیط‌های متاورسی. خرید زمین‌های مجازی در متاورس ممکن از دور از عقل به نظر برسد خصوصا زمانی که ارزان‌ترین آن‌ها با قیمتی بیش از 10.000 دلار به فروش می‌رسد. سوال اصلی اینجاست که چرا و چه چیزی باعث شده افراد میلیون‌ها دلار برای خرید زمین‌های مجازی پرداخت کنند؟ با وجود قیمت‌های بسیار بالا، افراد به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به فرصت‌های سرمایه گذاری در متاورس می‌باشند. در سال 2021، Mark Zuckerberg  پلتفرم فیس بوک (Facebook) را با نام جدید متا (Meta) معرفی کرد و همزمان با انجام این کار از برنامه‌های خود برای توسعه متاورس سخن گفت که علاقه شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران فردی را افزایش داد.

فضای متاورس در ابتدای کار است و فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری به کمک امور مالی غیرمتمرکز (Defi) ارائه می‌دهد بدین ترتیب سرمایه گذاران بسیاری به دنیای دیجیتال هجوم آورده‌اند تا راه‌های جدیدی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود از طریق املاک تجاری بیابند که می‌توانند با فروش آن‌ها و یا اجاره دادن آن، درامد انفعالی داشته باشند. برای مثال، شرکت‌های حسابداری بزرگ نظیر PwC و Prager Metis در حال حاضر در متاورس سندباکس زمین‌های مجازی خریداری کرده‌اند تا بتوانند به صورت مجازی نیز به مشتریان خود خدمات و مشاوره دهند. تمامی این زمین‌ها در واقع توکن‌های غیر مثلی هستند بنابراین به کاربران این امکان را می‌دهند تا از مزایای توکن‌های غیر مثلی برخوردار شوند. در ادامه به برخی از مزایای خرید زمین در سندباکس اشاره می‌کنیم.

 

قیمت زمین در سندباکس

با کمک تکنولوژی بلاکچین که در بستری غیر متمرکز کار می‌کند امروزه شاهد این هستیم که محیط‌های مجازی بیشتر از قبل قابلیت‌های فضاهای واقعی را بدست آورده‌اند. توکن‌های غیر مثلی یا NFT، توکن‌هایی منحصر به فرد هستند که قابل خرید و فروش می‌باشند. در زمان خریداری زمین در سندباکس لازم است 4 فاکتور کمیابی، لوکیشن، اندازه و موارد استفاده از زمین را در نظر داشته باشید. 

همانطور که می‌دانید تمام دارایی‌های در سندباکس، از جمله زمین‌ها به صورت NFT می‌باشند. NFTها دارایی‌هایی غیرمثلی می‌باشند به این معنی که برخلاف بیت کوین، هر زمین منحصر به فرد بوده و قابل معاوضه نمی‌باشند. مورد بعدی مختصات و یا لوکیشنی است که زمین در آن واقع است. همانطور که می‌دانید در شهرهای واقعی زمین‌هایی که در مرکز شهر واقع شده‌اند از ارزش بالاتری برخوردار می‌باشند. به طور مشابه در سندباکس نیز، زمین‌هایی که در مرکز نقشه قرار دارند از ارزش بالاتری برخوردار می‌باشند. بعلاوه کمپانی‌ها و افراد معروف از جمله Atari، Binance و Snoop Dogg نیز شروع به خریداری زمین در سندباکس کرده‌اند، بدین ترتیب زمین‌هایی که در همسایگی کمپانی‌ها و افراد معروف قرار دارند ارزش بالاتری دارند. فاکتور بعدی اندازه زمین‌ها می‌باشد و واضح است که هرچه اندازه زمین‌ها بزرگ‌تر باشد، قیمت آن زمین نیز بیشتر است و در آخر به موارد استفاده از زمین توجه کنید. موارد استفاده از زمین‌ها در سندباکس نامحدود است و افراد می‌توانند اقدامات مختلفی را در زمین خود انجام دهند که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. 

البته کسب سود از این زمین‌ها با توجه به جدید بودن تکنولوژی و وابستگی قیمتی آن‌ها به کل بازار رمزارزها بسیار پر ریسک است و در صورتی که با فضاهای متاورسی آشنا نیستید و نحوه کار با توکن‌های غیر مثلی و رمزارزها را نمی‌دانید اکیدا توصیه می‌شود به این فضاها وارد نشوید.

سندباکس

امکانات زمین‌ها در سندباکس

هنگامیکه شما گشت و گذاری در زمین‌های سندباکس انجام می‌دهید برخی از زمین‌هایی را مشاهده می‌کنید که توسط مالکان آن‌ها ساختمان‌هایی در آن ساخته‌شده است و برخی از طبقات آن را به شرکت‌های مختلفی اجاره داده‌اند. در برخی دیگر شما با خرید بلیط می‌توانید به کنسرت مورد علاقه خود بروید و یا وارد موزه‌ای خاص شوید. تمامی این مواردی که در مثال برای شما آوردیم در واقع امکانات و تسهیلات ویژه‌ای است که شما براحتی می‌توانید در سندباکس از آن‌ها استفاده نمایید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم پس از خریداری زمین در سندباکس اقدامات مختلفی می‌توانید در زمین خریداری شده خود انجام دهید. برای مثال می‌توانید دارایی‌های NFT که خریداری کرده‌اید و یا خودتان آن‌ها را طراحی کرده‌اید در زمین قرار دهید مثلا با توجه به اینکه آثار هنری مختلفی می‌توانند بصورت توکن‌های غیر مثلی درآیند شما می‌توانید با راه اندازی موزه‌ای در محیط‌های متاورسی، NFT‌های خود و دیگران را به فروش برسانید. سندباکس امکان طراحی بازی را نیز برای کاربران فراهم کرده است در نتیجه می‌توانید خودتان دست به کار طراحی بازی شوید، آن‌ را در زمین خود قرار دهید و از افراد در قبال بازی کردن، هزینه دریافت کنید. سندباکس محدود به بازی نیست و کسب‌ و کارهای متخلفی را نیز می‌توان در زمین‌ها راه اندازی کرد. برای مثال افرادی که اقدام به خرید زمین در ابعاد بسیار بزرگ می‌کنند به دنبال ایجاد بیزینس در محیط متاورسی سندباکس می‌باشند. برای مثال می‌توانید زمین مورد نظر خود را خریداری کنید و در آن ساختمان کنفرانس بسازید و آن را به افراد برای برگذاری تماس‌های مجازی خود اجاره دهید. 

علاوه بر این افرادی که در سندباکس مالک زمین هستند، شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی‌های سندباکس دارند که در تایم‌های مختلف برگذار می‌شود. ضریب تعداد تیکت‌های (Ticket) این افراد در قرعه کشی بالاتر است. 

 

خرید زمین در سندباکس مناسب چه افرادی است؟

همانطور که پیشتر توضیح داده شد شما برای خرید زمین در سندباکس کافیست همانند مواردی که توضیح داده شد زمین مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید نمایید. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا خرید زمین در سند باکس برای همه مناسب است؟ در جواب این سوال باید به این نکته توجه داشته باشید که تکنولوژی بلاکچین و کاربرد آن در NFT‌ها این امکان را به زمین‌های دیجیتالی محیط‌های متاورسی داده است که بتوانیم این زمین‌ها را همانند زمین‌های واقعی خرید و فروش نماییم. با توجه به این توضیحات فردی که می‌خواهد در سندباکس زمین خریداری کند اگر با دنیای رمزارزها آشنا نباشد و اصول پایه‌ای فضاهای متاورسی را نشناسد اگر هم زمینی در سند باکس بخرد به احتمال زیاد مالک اول و آخر آن خودش خواهد بود.

بنابراین خرید زمین در سند باکس مناسب افرادی است که با خصوصیات و نوسانات قیمتی رمز ارزها آشنایی داشته باشند و با نحوه ارزش‌گذاری NFTهای مختلف آشنا باشند. افرادی که در سند باکس و یا محیط‌های متاورسی دیگر اقدام به خرید زمین می‌کنند معمولا به دنبال این هستند تا بعد از مدتی زمین خود را با قیمتی بالاتر به فروش رسانده و کسب سود نمایند. همین موضوع باعث می‌شود افرادی با تبلیغات گسترده و استفاده از ترند‌های بازار قیمت‌هایی غیر واقعی را بر روی زمین‌های متاورسی گذاشته و حباب‌های قیمتی بزرگی را ایجاد نمایند. بنابراین لزوم تحقیق گسترده هنگام خرید زمین درسندباکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بازی بلاکچینی سندباکس

اگر به دنبال یک بازی در محیط بلاکچین هستید که در آن علاوه بر بازی کردن و استفاده از امکاناتی که حوزه بلاکچین در اختیار شما قرار میدهد بتوانید بازی نیز بسازید، Sandbox (سندباکس) انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. پروژه Sandbox که برای اولین بار در سال 2011 توسط شرکت تولید کننده بازی‌های موبایلی Pixowl  تولید شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را در قالب یک بازی ایجاد کرده و آنها را خرید و فروش کنند.

با ترکیب و بکارگیری سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، Sandbox یک پلتفرم غیرمتمرکز کاربر پسند برای دوست داران بازی‌های رایانه‌ای بوجود آورده است.

سند باکس

طبق وایت‌پیپر رسمی، ماموریت اصلی پلتفرم Sandbox معرفی هر چه بیشتر فناوری بلاکچین در جریان اصلی بازی است. این پلتفرم بر تسهیل مدل خلاقانه «بازی برای کسب درآمد» تمرکز دارد که به کاربران امکان می‌دهد همزمان هم بازی بسازند و هم از بازی کردن لذت ببرند. Sandbox با معرفی توکن کاربردی SAND که تراکنش‌ها را در پلتفرم تسهیل می‌کند، از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند. در پلتفرم Sandbox با سه محصول یکپارچه مواجه میشویم. در ابتدا شما به ابزاری نیاز دارید که بتوانید بطوری خلاقانه ابزار و محصولات مرتبط با بازی (Assets) را ساخته و آن را به راحتی به بازار (marketplace) برای فروش منتقل نمایید. این امکان را VoxEdit در اختیار شما قرار می‌دهد.

Marketplace یا بازار محصولی دیگر است در آن شما می‌توانید دارایی‌هایی که توسط VoxEdit ساخته‌اید در آن در معرض فروش بگذارید. شما دارایی‌های دیگری که دیگر کاربران در این فضا ایجاد نموده‌اند را نیز میتوانید توسط توکن SAND خریداری نمایید. محصول سوم این سایت جذاب Game Maker نام دارد که در آن بدون نیاز داشتن به دانش کدنویسی و به راحتی میتوانید بازی خود را بسازید. و اما گزینه جالب و جذابی که در این پروژه می‌توانید پیدا کنید در ارتباط با ساختن بازی و محیط دلخواه برای تولید بازی منحصر به فرد خودتان است که شما از این امکان میتوانید استفاده نمایید. با کمک این پروژه شما میتوانید بازی‌های 3D در محیط متاورس را به راحتی تولید کنید البته برای انجام این کار و اضافه کردن ویژگی‌های جدید لازم است ابتدا Asset آن ماشین یا NFT مورد نظر را خریداری و در والت خود داشته باشید. برای مثال اگر می‌خواهید یک ماشین با مدل و رنگ خاص را اضافه کنید لازم است NFT آن ماشین را از قبل خریداری کرده باشید. 

 

توکن کاربردی SAND

توکن SAND یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و دارای محدودیت عرضه 3 میلیارد توکن می باشد و موسس آن سباستین بروگت است. این توکن ارز بومی اکوسیستم The Sandbox است که کاربردهای مختلفی دارد. برای مثال برای بازی در اکوسیستم سندباکس، سفارشی کردن آوارتارها، خرید زمین و معامله دارایی‌ها در بازار سندباکس کابرد دارد. همچنین سندباکس یک توکن حاکمیتی است به این معنی که دارندگان آن میتوانند در تصمیم گیری‌ها برای ایجاد تغییرات در پلتفرم و پروژه با استفاده از طریق سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) شرکت کنند. به این ترتیب، SAND برای خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، مانند ASSETs، از بازار Sandbox مورد نیاز خواهد بود و همانطور که پیش‎‌تر توضیح دادیم برای خریداری زمین به اتر نیاز داریم. از دیگر قابلیت‌های توکن SAND امکان استیک کردن آن در بازی است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند سهمی در درآمد حاصل از تراکنش‌های توکن SAND داشته باشند. به علاوه با استیک کردن سند در بازی شانس یافتن جم‌ها (GEM) و کاتالیست‌های (CATALYSTS) ارزشمند، منابع بازی مورد نیاز برای ایجاد دارایی‌های کمیاب‌تر را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که استیک توکن سند تنها در سایت سندباکس امکان پذیر است. کاربران می‌توانند به دو روش مالک توکن‌های سند شوند. اولین روش، بازی در مسابقات مختلف در سندباکس و دومین روش خرید مستقیم آن از صرافی‌هایی نظیر باینس است. 

سند باکس

 

اولین تیزر سندباکس برای فصل جدید آلفا منتشر شد که شامل دوستان جدید و قدیمی است که در فصل جدید متاورس حضور خواهند داشت. در ادامه با تجربیات جدید این فصل آشنا خواهید شد:

فصل جدید بزرگ‌تر، طولانی‌تر و بهتر از فصل‌های قبلی است و آیتم‌های قابل بازی بیشتری ارائه شده است. ده هفته فرصت خواهید داشت تا در تجربه‌هایی که توسط برندها، استدیوها و کاربران ساخته شده است غرق شوید. به صورت رایگان ثبت نام کنید و با ارتقا سطح، یکی از 10.000 پاس آلفا (Alpha Passes) را برنده شوید. آیا برای رسیدن به سطح 5 و دریافت 500 سند، آنچه لازم است در اختیار دارید؟ پاسخ این سوال در این فصل مشخص خواهد شد.

 

فصل آلفا سندباکس چیست؟

اگرچه پروژه سندباکس یکی از بازی‌های محبوب بلاکچینی می‌باشد با این حال به طور کامل توسعه داده نشده است. سند باکس از طریق فصل‌ها آلفا در طول زمان بازی را توسعه می‌دهد به این صورت که کاربران می‌توانند قابلیت‌های جدید را امتحان کنند، در رویدادهای اجتماعی شرکت کنند، در محیط متاورس سندباکس گشت زنند، بازی‌های درآمدزا را امتحان و پاداش‌های هیجان انگیز دریافت کنند. بدین ترتیب سندباکس از این طریق باری دیگر توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و همزمان توسعه دهندگان نیز می‌توانند باگ‌ها و اشتباهات موجود در بازی را برطرف کنند. تاکنون سندباکس، دو فصل آلفا را گذرانده است که سبب شده کاربران جدید به این بازی اضافه شوند. اخیرا نیز سندباکس فصل سوم آلفا را آغاز کرده است.

فصل سوم آلفا

دو فصل قبلی آلفا با موفقیت روبرو شد و سندباکس فصل سوم آلفا را نیز همراه با ویژگی‌ها و آیتم‌های جدید آغاز کرده است. در ادامه بیشتر با این فصل آشنا خواهیم شد:

افزایش تجربه‌های قابل بازی

فصل سوم آلفا بیش از 90 تجربه بازی جدید دارد که در طول بازه زمانی 10 هفته مشخص می‌شوند. در این فصل کاربران می‌توانند تجربه بازی تک نفره و بازی گروهی را داشته باشند. 27 تا از این تجربه‌ها شامل شرکای تجاری مانند Snoop Dogg، The Walking Dead، Bored Ape Yatch Club (BAYC)، World of Women و غیره می‌شود. 17 تجربه دیگر از سندباکس در کنار 20 تجربه پشتیبانی شده توسط Sandbox Game Maker Fund وجود دارد. این فصل همچنین شامل 12 محتوای جدید است که توسط کاربران و 16 تجربه که توسط Game jams ایجاد شده‌ است می‌باشد.

آواتارهای خارج از بازی

تیم سندباکس موفق شده است که 13 آواتار از کلکسیون NFTهای غیرمثلی جمع آوری کند. این کالکشن متشکل از Cool Cats، Clone X، World of Women، Moonbirds، Bored Ape، People of Crypto، Doggies و غیره می‌باشد. آواتارهای ذکر شده قابلیت بازی درون فصل سوم آلفا سندباکس را دارند و به عنوان هویت دیجیتالی کاربران عمل می‌کنند.

جایزه برای هولدرها

در این فصل سندباکس برای کاربرانی که Alpha Pass ندارند پاداش‌هایی در نظر گرفته است. اگر کاربری بتواند در طول این فصل مقدار مشخصی NFT هولد کنند، توکن Sand را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. بعلاوه مالکین زمین، هولدرهای آواتارها و کلکسیونرهای NFT نیز پس از گذراندن هر سطح، به عنوان پاداش توکن Sand دریافت خواهند کرد. نحوه توزیع پاداش به صورت زیر است:

  • دارندگان Alpha Pass: تا 500 SAND
  • مالکین زمین: تا 180 SAND
  • دارندگان آواتار: تا 60 SAND
  • کلکسیونرهای NFT: تا 30 SAND

کاربران از دو طریق می‌توانند Alpha Pass دریافت کنند: اولین راه خریداری آن است و دومین راه شرکت در قرعه کشی‌های سندباکس است، با برنده شدن در قرعه کشی‌های سندباکس، آلفا پس به شما تعلق خواهد گرفت. 

فصل جدید بزرگ‌تر، طولانی‌تر و بهتر از فصل‌های قبلی است و آیتم‌های قابل بازی بیشتری ارائه شده است. ده هفته فرصت خواهید داشت تا در تجربه‌هایی که توسط برندها، استدیوها و کاربران ساخته شده است غرق شوید. به صورت رایگان ثبت نام کنید و با ارتقا سطح، یکی از 10.000 پاس آلفا (Alpha Passes) را برنده شوید. 

 

Sandbox محبوب شرکت‌ها

در اکتبر سال 2020 شرکت Socios تعداد قابل توجهی از زمین‌های Sandbox را خریداری نمود تا با اجرا و راه اندازی پلتفرم مجازی خود بتواند هواداران خود را در آن جمع کند. لازم به ذکر است که Socios شرکتی است که از پروژه chiliz پشتیبانی میکند و سرمایه گذاری و شراکت در Sandbox میتواند کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند. علاوه بر این با نگاهی به نقشه زمین‌هایی که در Sandbox وجود دارد شما نام شرکت‌های معروفی همچون ATARI، Binance و Coin marketcap ,Adidas ,The Walking Dead را مشاهده می‌کنید که در این پروژه سرمایه گذاری نموده‌اند. استفاده از قابلیت‌های جذاب محیط‌های متاورس برای این شرکت‌ها باعث جلب توجه شرکت‌های مطرح به این پروژه است.

سند باکس

 

جمع‌بندی

خرید زمین در متاورس طرفداران زیادی دارد که در این مقاله نحوه خرید زمین در پلتفرم سندباکس را برای شما توضیح دادیم. دنیای متاورس قابلیت‌های زیادی را برای بازی‌های رایانه‌ای به ارمغان آورده است. بازی‌های رایانه‌ای با توجه به ساختار‌هایی که دارند گزینه مناسبی برای توکن‌های غیر مثلی (NFT )‌ها به حساب می‌آیند از طرفی دیگر قابلیت‌های متنوع دیگری که محیط‌های متاورس برای پروژه Sandbox ایجاد نموده است این مزیت را برای این پروژه ایجاد کرده تا به کاربران خود امکان ساخت بازی در Sandbox را بدهد. ایجاد قابلیت ساخت بازی در بستری غیر متمرکز باعث جذب سرمایه از طرف بازیگران مهم صنعت بازی‌های رایانه‌ای و سرمایه گذاران بزرگ شده است چرا که با قرار گرفتن در بستری مناسب میتوانند علاوه بر استفاده از امکانات بستر بلاکچین طرفداران و کاربران بیشتری را به خود جذب نمایند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد