جستجو در بیتفا
  • پروپوزال ایجاد تغییرات در شبکه پالیگان
  • کاربردهای توکن POL چیست؟
  • ارتباط پالیگان و صنعت گیمینگ وب 3.0
  • جمع بندی
پروپوزال جدید شبکه پالیگان برای تغییر نام توکن بومی خود از Matic به POL

پروپوزال جدید شبکه پالیگان برای تغییر نام توکن بومی خود از Matic به POL

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
۵ دقیقه
۲
۶۲۳
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شبکه پالیگان قصد دارد یک ارتقای فنی را در توکن بومی خود Matic ایجاد و با این کار این توکن را به یک رمز ارز چندمنظوره برای تمامی بلاکچین‌ها تبدیل کند. پروپوزال این پیشنهاد اکنون به رأی گذاشته شده و برای تصویب نیاز است تا به تأیید جامعه کاربران پالیگان برسد. در صورت تصویب این پیشنهاد، نام توکن Matic به POL تغییر خواهد کرد و استفاده از آن در تمامی زنجیره‌های Polygon 2.0 ممکن خواهد شد. در طرح‌های شبکه پالیگان کاربردهای جذابی برای توکن POL در نظر گرفته شده است که می‌تواند تغییرات زیادی را در پروتکل‌های زیرمجموعه این شبکه ایجاد کند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و ابعاد مختلف پروژه تغییر نام توکن Matic به POL را بررسی می‌کنیم، با بیتفا همراه باشید.

 

پروپوزال ایجاد تغییرات در شبکه پالیگان

شبکه پالیگان که یک شبکه لایه 2 اتریوم به شمار می‌رود، در آخرین پیشنهاد پروپوزال خود طرحی را مطرح کرده است تا کاربردهای توکن بومی شبکه خود یعنی Matic را افزایش داده و آن را به یک توکن چندمنظوره تبدیل کند. گفته می‌شود از اصلی‌ترین اهداف برای چنین ارتقایی ایجاد قابلیتی تازه در این توکن است که با استفاده از آن می‌تواند به عنوان اعتبارسنج در چندین زنجیره استفاده شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که پروپوزال ارتقای فنی توکن متیک باید به تأیید جامعه کاربران شبکه پالیگان برسد. در صورت تصویب چنین پیشنهادی متیک به یک توکن چندمنظوره با نام POL تبدیل می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که توسط پالیگان منتشر شده است، توکن POL قرار است تا در همه پروتکل‌های زیرمجموعه شبکه پالیگان، شامل zkEVM، Polygon PoS و پروتکل Supernet کاربردهایی داشته باشد. از دیگر اهداف ذکر شده برای این پروژه ایجاد قابلیتی برای مشارکت کنندگان در پروتکل‌های عنوان شده است تا بتوانند از هزاران زنجیره پالیگان در امنیت کامل استفاده کنند. در ادامه با کاربردهای توکن POL بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

کاربردهای توکن POL چیست؟

گفته می‌شود که اعتبارسنجی از مهم‌ترین کاربردهای توکن POL خواهد بود و این توکن می‌تواند برای همسوسازی و تشویق اعتبارسنج‌ها و بهینه‌تر شدن کارایی آن‌ها بسیار مفید باشد. در صورت تأیید شدن این پروپوزال، معماری پروتکل‌های پالیگان بازنگری می‌شود و قابلیت‌های جذابی مانند مقیاس پذیری بی نهایت در این شبکه به وجود می‌آید. همچنین عنوان شده است که این ارتقا می‌تواند تداخلاتی که برخی از پروتکل‌ها با هم داشتند را برای همیشه از بین ببرد تا به صورت یکپارچه و بدون هرگونه مشکل به فعالیت بپردازند. در تصویر پایین می‌توانید اطلاعاتی را در مورد پروتکل‌های شبکه پالیگان 2.0 و نحوه کارکرد آن‌ها مشاهده کنید:

پروتکل پالیگان

علاوه بر کاربردهای ذکر شده، استیک کردن (سهام گذاری) توکن POL نیز می‌تواند انگیزه‌های تازه‌ای را برای اعتبارسنج‌ها ایجاد کند. پاداش‌های پروتکل، کارمزد تراکنش‌ها و همچنین پاداش‌های اضافی از جمله مشوق‌هایی هستند که برای ترغیب افراد به استیک کردن توکن POL در نظر گرفته شده است. همچنین عنوان شده است که ولیدیتورها می‌توانند علاوه بر اعتبارسنجی زنجیره‌های متعددی که به آن‌ها اشاره شد، نقش‌های بیشتری را نیز در یک زنجیره واحد داشته باشند. تولید اثبات دانش صفر (Zero Knowledge) و مشارکت در کمیته‌های دسترسی به داده‌ها از فعالیت‌های جدیدی هستند که برای اعتبارسنج‌ها در نظر گرفته شده و در صورت تمایل می‌توانند به این کارها مشغول شوند.

از دیگر استفاده‌هایی که یکی از بنیان گذاران پالیگان، سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) تأکید زیادی بر آن دارد، ارتباط گرفتن با بازی‌های وب 3.0 و صنعت گیمینگ است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

ارتباط پالیگان و صنعت گیمینگ وب 3.0

در ماه می نیلوال اشاره کرده بود که گیمنیگ وب 3.0 در نهایت به یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شوند که می‌تواند سرمایه بزرگی را وارد این بازار کند. او در یک رویداد پرسش و پاسخ در مورد کاربردهای بلاکچین به غیر از ترید کردن و امور پرداخت به حوزه بازی‌های وب 3.0 اشاره و از اکوسیستم گیمینگ حمایت کرد.

پالیگان متیک

نیلوال در آن نشست عنوان کرده بود که در آینده‌ای نزدیک پروژه‌های بزرگی در زمینه بازی‌های وب 3.0 اجرایی خواهند شد و امیدوار بود که بتوانند برخی از مشکلات کریپتو را حل کنند. او همچنین به این آمار اشاره کرد که در سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار صرف بازی‌های وب 3.0 شده است.

به نظر می‌رسد که بازی‌های وب 3.0 پتانسیل آن را دارند که بتوانند موجی از پذیرش کریپتو را در بین کاربران فعال و جوانانی که قصد دارند با ارزهای دیجیتال آشنا شوند راه بیندازد. اما تا کنون یک پروژه بی نقص در فضای گیمینگ وب 3.0 که کاربرانی حداقل برابر با سایر شبکه‌های معمولی گیمینگ داشته باشد طراحی نشده و باید دید در نهایت این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

نیلوال در پایان صحبت‌هایش به افزایش مستمر تمرکز زدایی در پروتکل‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان یک نیاز مهم تأکید کرد. طبق گفته‌های او گسترده‌تر شدن چنین پروتکل‌ها و نرم افزارهایی بدون تمرکز زدایی آینده مطلوبی نخواهد داشت و تمامی پروتکل‌های فعال باید به سمت غیر متمرکز شدن حرکت کنند تا بتوانند کارایی خود را بهبود ببخشند و کاربران بیشتری را به خود جلب کنند.

 

جمع بندی

شبکه پالیگان از جمله شبکه‌هایی در فضای ارزهای دیجیتال بوده است که همواره نگاه آینده محور آن مورد تحسین فعالان کریپتو قرار گرفته است. پالیگان این بار هم با پروپوزال جدید خود قصد دارد کاربردهای تازه‌ای را در دنیای بلاکچین ایجاد کند. تغییر نام متیک به POL در راستای اهدافی که در این مقاله به آن اشاره شد می‌تواند علاوه بر کاربردی‌تر کردن شبکه پالیگان، کاربران بیشتری را به این شبکه و فضای کریپتو اضافه کند. حال باید منتظر بمانیم  و ببینیم که پیشنهاد این طرح به تأیید جامعه کاربران پالیگان می‌رسد یا خیر و در صورت تأیید برنامه زمانی اجرای تغییرات عنوان شده به چه صورت طراحی خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد