جستجو در بیتفا
  • هک حساب توییتری مایکرواستراتژی
  • واکنش افراد مطرح کریپتو به این اتفاق چه بود؟
حمله هکرها به توییتر مایکرواستراتژی؛ تعداد زیادی قربانی ایردراپ فیک MSTR شدند

حمله هکرها به توییتر مایکرواستراتژی؛ تعداد زیادی قربانی ایردراپ فیک MSTR شدند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
۲ دقیقه
۰
۳۲۳
توسط :
علی ابراهیمی

روز گذشته، حساب توییتری شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) مورد حمله هکرها قرار گرفت و توییتی مبنی بر ایردراپ توکن «MSTR» در آن منتشر شد. به دنبال این اتفاق، برخی از کاربران بر روی لینک مخرب به اشتراک گذاشته‌ شده کلیک کردند و قربانی حمله فیشینگ شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۴۰ هزار دلار دارایی دیجیتال در این حمله به سرقت رفته است.

هک حساب توییتری مایکرواستراتژی

به نقل از کوین ادیشن، هکرها در این توییت از جانب مایکرواستراتژی مدعی شدند این شرکت به دنبال عرضه توکنی با نام MSTR در بستر شبکه اتریوم است. بر اساس این توییت، ذخایر بیت کوین مایکرواستراتژی پشتوانه این توکن هستند و کارمزدهای آن نسبت به سایر رقبا پایین‌تر است.

ظاهرا در این حمله کاربران پس از کلیک بر روی لینک به اشتراک گذاشته‌شده، به یک وب‌سایت جعلی با شکل و شمایل وب‌سایت شرکت مایکرواستراتژی منتقل شده‌اند. پس از آن، از کاربر خواسته شده تا کیف پول وب ۳ خود را برای دریافت ایردراپ فیک توکن MSTR متصل کنند. شمار زیادی از کاربران نیز بدون توجه به دامنه وب‌سایت مذکور کیف پول خود را متصل کرده و مجوزهای لازم را تایید کرده‌اند، اتفاقی که باعث شده هکرها به کیف پول آنها به طور کامل دسترسی داشته باشند.

بر اساس بررسی‌های ZachXBT، محقق بلاکچینی و شرکت اسکم اسنیفر (Scam Sniffer)، یکی از کاربران قربانی در این حمله ۴۲۴٬۷۸۶ دلار دارایی دیجیتال از دست داده است. بر اساس داده‌های بلاکچینی، این کاربران بدون اینکه بدانید ۱۳۴ هزار توکن wBAI، ۱۲۲ هزار توکن CHEX و ۴۵ هزار توکن wPOKT را به کیف پول مهاجم منتقل کرده که این دارایی‌ها در نهایت طی دو تراکنش به کیف پول دومی که متعلق به گروه هکری پینک درینر (PinkDrainer) است منتقل شده‌اند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم دی‌بنک (DeBank) تا به اینجای کار در مجموع ۳۲۹ هزار دلار دارایی دیجیتال در کیف پول هکر مایکرواستراتژی وجود دارد.

موجودی کیف پول هکر مایکرواستراتژی

واکنش افراد مطرح کریپتو به این اتفاق چه بود؟

هک حساب توییتری مایکرواستراتژی و پیام هکرها مبنی بر ایردراپ توکن این شرکت واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. کوبی (Cobie)، تریدر معروف کریپتو در واکنش به این حمله، به تمرکز انحصاری شرکت مایکرواستراتژی بر بیت کوین اشاره کرد و نوشت بعید است شرکتی که به تعهد سرسختانه‌اش به بیت کوین شناخته می‌شود، توکنی را در شبکه اتریوم راه‌اندازی کند.

وی در این رابطه نوشت:

مشخصا دنبال این نیستم تا قربانیان را متهم جلوه بدهم اما باید خیلی خاص باشید که فکر کنید شرکت مایکرواستراتژی، پس از این همه سال که مایکل سیلور گفته پس از بیت کوین هیچ ارز دیجیتال برتری وجود ندارد تصمیم گرفته باشد در شبکه اتریوم توکن عرضه کند.

بر اساس گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم مایکرواستراتژی، این شرکت در این سه‌ماهه ۳۱۷۵۵ واحد بیت کوین با قیمت کلی ۱.۲۵ میلیارد دلار خریداری کرده و مجموع کوین‌های خود را به ۱۹۰ هزار واحد رسانده است. با توجه به خریدهای مکرر مایکرواستراتژی در سال‌های اخیر، میانگین قیمت خرید این شرکت اکنون در حوالی ۳۱٬۲۲۴ دلار قرار دارد.

به دنبال هک حساب توییتری مایکرواستراتژی، قیمت بیت کوین که در حوالی ۵۲٬۰۰۰ دلار قرار داشت اندکی کاهش یافت و به ۵۱٬۵۰۰ دلار رسید. در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با ریزشی ۱.۲۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در حوالی ۵۰٬۹۸۱ دلار معامله می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد