جستجو در بیتفا
  • افزایش ۱۰ درصدی دارایی‌های قفل شده در لیدو
  • کاهش ورود اتریوم‌های جدید به پلتفرم لیدو فایننس
  • بررسی شرایط توکن LDO در 24 ساعت گذشته
رشد 10 درصدی TVL پلتفرم لیدو فایننس

رشد 10 درصدی TVL پلتفرم لیدو فایننس

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۴ دقیقه
۰
۳۵۵
توسط :
مبین رزمخواه

میزان دارایی‌های قفل شده (TVL) در پلتفرم لیدو فایننس (Lido Finance) از ۲۵ سپتامبر تا ۲ اکتبر حدود ۱۰ درصد رشد را تجربه کرد. البته این اتفاق به دنبال افزایش قیمت اتریوم، سولانا و متیک روی داده است. لیدو یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فعال در صنعت کریپتو از نظر میزان دارایی‌های قفل شده است. این پلتفرم همچنین با در اختیار داشتن تعداد زیادی از اتریوم‌های استیک شده بزرگ‌ترین پلتفرم سپرده‌گذاری برای اتریوم نیز شناخته می‌شود. لیدو از تأثیرگذارترین دیفای‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال است که در مدت اخیر رشد قابل توجهی در میزان TVL آن رخ داده است. در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی دلایل رشد TVL پلتفرم لیدو فایننس بپردازیم و همچنین نگاهی نیز به شرایط توکن بومی این پروتکل یعنی LDO داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش ۱۰ درصدی دارایی‌های قفل شده در لیدو

در بازه زمانی ۲۵ سپتامبر تا ۲ اکتبر، رمز ارزهای متیک، اتریوم و سولانا رشد قابل توجهی را به ثبت رساندند و به ترتیب ۱۰٪، ۱۱٪ و ۲۳٪ به قیمت آن‌ها افزوده شد. این اتفاق باعث شد تا ارزش TVL پلتفرم لیدو افزایش قابل توجهی را تجربه کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم DefiLlama منتشر شد، میزان دارایی‌های قفل شده در پلتفرم لیدو فایننس با ۵ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به حدود 14.82 میلیارد دلار رسیده است.

پس از چندین هفته که میزان سپرده‌های جدید به زنجیره بیکن چین اتریوم (Ethereum Beacon Chain) به صورت مرتب در حال افزایش بود، واریز اتریوم به این شبکه اثبات سهام (PoS) از طریق لیدو در بازه‌ای که به آن اشاره کردیم تا 48 درصد کاهش یافت. طبق داده‌های Dune Analytics سپرده‌های جدیدی که توسط لیدو به بیک چین اتریوم واریز شده‌اند در مجموع به 40768 اتریوم، در قالب کوین‌های سپرده‌گذاری شده رسیده است.

 

کاهش ورود اتریوم‌های جدید به پلتفرم لیدو فایننس

در هفته گذشته این پلتفرم شاهد ورود 78565 اتریوم بود و اکنون کاهش قابل توجهی از این نظر برای لیدو رخ داده است. در اطلاعات منتشر شده توسط Dune Analytics آمده است که پلتفرم Figment در حال حاضر با ثبت واریز 88 هزار اتریوم، بیشترین میزان اتریوم را در بازه زمانی 25 سپتامبر تا 2 اکتبر به عنوان سپرده پذیرفته است. در تصویر پایین می‌توانید نمودار اتریوم‌های سپرده شده در پلتفرم‌های مختلف استیکینگ را مشاهده کنید.

استیکینگ اتریوم

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نرخ سود سالانه (APR) لیدو در طول هفته گذشته با کاهش مواجه شد. نرخ سود این پلتفرم در 12 می تا 7.17 درصد نیز افزایش پیدا کرده بود اما اکنون و در زمان نگارش این مقاله با حدود 50 درصد کاهش به 3.61% رسیده است.

به غیر از افزایش دارایی‌های قفل شده، لیدو از نظر سپرده گذاری اتریوم‌های رپد شده (wstETH) که توسط تریدرها از طریق استخر‌های نقدینگی غیر متمرکز دیفای به این پلتفرم واریز شده نیز شاهد 1 درصد افزایش بوده است. این اتفاق باعث شد تا کل اتریوم‌های wstETH ارسال شده به پروتکل‌های دیفای 0.25 درصد رشد پیدا کند.

صرف نظر از پلتفرم‌های لایه 2، داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که میزان اتریوم‌های استیک شده به بلاکچین آربیتروم و پالیگان نیز به ترتیب 2 و 1.17 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین آپتیمیزم (Optimism) نیز توانسته در بازه زمانی که به آن اشاره شد 2.43 درصد رشد را از نظر واریز اتریوم‌های استیک شده به ثبت برساند.

این اتفاقات اما تأثیر زیادی بر ارزش توکن لیدو فایننس یعنی LDO نداشته است. در ادامه سعی می‌کنیم شرایط این توکن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بررسی شرایط توکن LDO در 24 ساعت گذشته

در زمان انتشار این مقاله توکن LDO در بازه قیمتی 1.58 دلار معامله می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود، در 24 ساعت گذشته این توکن حدود 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است. نمودار قیمتی توکن LDO را می‌توانید در پایین مشاهده کنید.

نمودار توکن LDO لیدو

در بازار اسپات می‌توانیم بگوییم که روند انباشت و خرید توکن LDO کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) و همچنین شاخص جریان پول (MFI) روند نزولی را در نمودار این توکن به نمایش گذاشته است که نشان می‌دهد فروش LDO از خرید آن پیشی گرفته است.

عملکرد لیدو فایننس به نظر تأثیر چندانی روی قیمت توکن آن نداشته و با توجه به شرایطی که به آن اشاره شد، به نظر می‌رسد این توکن در آینده همچنان تحت تأثیر فشار فروش معامله گران باشد و باز هم روند نزولی آن ادامه داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد