جستجو در بیتفا
  • اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین
  • مشکل تریدرهای ایرانی با احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی
  • چه صرافی‌هایی می‌توانند جایگزین خوبی برای کوکوین باشند؟
  • صرافی MEXC جایگزینی برای کوکوین
  • صرافی‌های غیر متمرکز؛ یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی کوکوین
  • معاملات فیوچرز خود را در کدام صرافی می‌توانیم انجام دهیم؟
  • سخن پایانی
اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین!

اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
۶ دقیقه
۵
۲,۶۸۴
توسط :
مبین رزمخواه

مدت‌ها بود که درباره احراز هویت صرافی‌های متمرکز خبری منتشر نمی‌شد اما اخیراً صرافی کوکوین (Kucoin) اعلام کرد که از 15 جولای (24 تیر) مشتریان برای اینکه بتوانند از خدمات این صرافی استفاده کنند باید فرایند احراز هویت را طی کنند. اجباری شدن احراز هویت در کوکوین می‌تواند تاثیراتی در بازار کریپتو داشته باشد. در گذشته مشاهده کردیم که مشکلات ایجاد شده بین صرافی‌های بایننس و کوین بیس باعث شد تا حجم زیادی از معاملات صرافی‌های متمرکز کاهش پیدا کند و افراد زیادی جذب صرافی‌های غیر متمرکز شوند. اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین می‌تواند به معنای اتمام فعالیت ایرانیان در این صرافی باشد چرا که این صرافی خدماتی به کاربران ایرانی نمی‌دهد. اما راه حل چیست؟ کاربران ایرانی که تا الان در حال استفاده از این صرافی بودند باید سراغ کدام صرافی بروند؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا تا به سوالات ذکر شده پاسخ دهیم.

 

اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین

صرافی Kucoin، یکی از صرافی‌های معتبر و پرطرف‌دار در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صرافی با حجم معاملات بالا و کاربران زیادی که دارد مورد توجه نهادهای نظارتی نیز قرار گرفته است. مدیران این صرافی تصمیم گرفتند که از سال 2021 احراز هویت اجباری را در پلتفرم معاملاتی خود به صورت قدم به قدم اجرایی کنند و طبق آخرین خبر عنوان شد که از 15 جولای هیچ کاربری در کوکوین نمی‌تواند بدون احراز هویت اقدام به واریز و برداشت وجه کند.

به صورت کلی اعلام شده است که خدماتی مانند سفارش‌های فروش اسپات، معاملات فیوچرز بدون لوریج، معاملات مارجین بدون لوریج، نقد کردن دارایی‌های بخش KuCoin Earn و ETF تنها قابلیت‌هایی هستند که کاربران عدم احراز هویت شده از 15 جولای به بعد به آن دسترسی خواهند داشت. کاربرانی که هم اکنون در این صرافی حساب باز کرده‌اند ولی فرایند احراز هویت خود را کامل نکرده‌اند می‌توانند با تکمیل کردن فرایند احراز هویت خود به باقی خدمات این صرافی دسترسی پیدا کنند. احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تریدرهای ایرانی بوده است و در ادامه به چالش‌های آن اشاره خواهیم کرد.

جایگزین صرافی کوکوین

 

مشکل تریدرهای ایرانی با احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی

احراز هویت الزامی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به منظور جلوگیری از عملیات پول‌شویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌شود. با اجرای این فرایند، صرافی‌های متمرکز می‌توانند کاربران واقعی خود را به خوبی شناسایی کنند و به این ترتیب ریسک‌های امنیتی را کاهش دهند. با این حال، برخی از کاربران ممکن است نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی خود داشته باشند و نخواهند اطلاعات خود را در اختیار صرافی‌ها قرار دهند. برخی از کاربران نیز در کشورهایی زندگی می‌کنند که صرافی‌های بزرگ دنیا اجازه فعالیت به آن‌ها در پلتفرم‌های مالی جهانی را نمی‌دهند.

کشور ایران نیز متاسفانه مدت‌هاست تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد و به همین علت اکثر صرافی‌های متمرکز دنیا، مدارک شناسایی و احراز هویت کاربران ایرانی را قبول نمی‌کنند و به ایرانی‌ها اجازه فعالیت در پلتفرم‌های معاملاتی خود را نمی‌دهند. اما باید توجه داشته باشید که هنوز هم صرافی‌های جایگزینی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

چه صرافی‌هایی می‌توانند جایگزین خوبی برای کوکوین باشند؟

انتخاب صرافی خوب برای انجام معاملات فاکتورهای بسیاری دارد؛ کاربر در زمان انتخاب صرافی باید به قوانین آن، میزان کارمزدها، به چه گروهی از افراد خدمات می‌دهد، معاملات در این صرافی چه حجم و عمقی دارد و البته آیا این صرافی امن است و می‌توان به آن اعتماد کرد؟ با بررسی این موارد می‌توان یک صرافی مناسب برای انجام معاملات انتخاب کرد؛ در ادامه به معرفی تعدادی از صرافی‌هایی که به نظر ما شرایط مناسب‌تری دارند و می‌توانیم ار آن‌ها استفاده کنیم اشاره خواهیم کرد.

 

صرافی MEXC جایگزینی برای کوکوین

یکی از صرافی‌های محبوبی که در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت دارد و هنوز سختگیری‌های قانونی زیادی اعمال نکرده صرافی MEXC است. این صرافی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است و اکنون از خرید و فروش تعداد زیادی از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. یکی از مزیت‌های صرافی MEXC، حجم معاملات بالای آن است. صرافی ام ایکس سی با داشتن حجم معاملات تقریباً بالا، به کاربران خود امکان خرید و فروش با حجم‌های مناسبی را می‌دهد و این امر می‌تواند برای تریدرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای جذاب باشد. اما قابلیت مهم‌تر آن برای ما ایرانی‌ها عدم نیاز به احراز هویت در آن است. این صرافی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند؛ به همین دلایل کاربران ایرانی زیادی از این صرافی استفاده می‌کنند.

صرافی MEXC برای ایرانیان

اما حتماً توجه داشته باشید تمام صرافی‌های متمرکز می‌توانند با مشکلاتی رو به رو شوند و زمانی که دارایی کاربران در صرافی قرار دارد آن‌ها دسترسی لازم به دارایی خود را ندارد. همانطور که بارها شاهد آن بوده‌ایم ممکن است با ایجاد مشکلات برای صرافی، سرمایه کاربران از بین برود. پیشنهاد ما این است که از تمامی صرافی‌ها تنها برای تبدیل رمز ارزها و یا ترید استفاده کنید و هیچ گاه حجم زیادی از سرمایه خود را در آن قرار ندهید؛ دقت داشته باشید که باید دارایی‌های اصلی خود را همیشه در کیف پول‌های امن کریپتویی ذخیره کنید.

 

صرافی‌های غیر متمرکز؛ یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی کوکوین

صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) امروزه امکانات بسیار جذابی برای معامله گران خود فراهم می‌کنند. این صرافی‌ها از طریق قراردادهای هوشمند بر روی بلاکچین فعالیت می‌کنند و کنترل مستقیمی بر روی ارزهای کاربران ندارند. در مدت اخیر و پس از مشکلاتی که برای صرافی‌های بایننس و کوین بیس ایجاد شد، حجم بسیار زیادی از معاملات وارد صرافی‌های غیر متمرکز شد و این نوع از صرافی‌ها توانستند جایگاه بسیار خوبی در بین فعالان کریپتویی پیدا کنند. صرافی‌های غیر متمرکز به دلیل اینکه نیاز به احراز هویت و آی‌پی ثابت ندارند یک گزینه عالی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شوند. امروزه به راحتی، بدون نیاز به احراز هویت و با امنیت بسیار بالا می‌توانید در فضای صرافی‌های غیر متمرکز بخش زیادی از معاملات خود را انجام دهید.

در حوزه دیفای صرافی‌های غیر متمرکز زیادی ایجاد شده‌اید که از بهترین آن‌ها می‌توان به صرافی غیر متمرکز Uniswap، صرافی غیر متمرکز Pancake swap و یک تجمیع کننده نقدینگی بسیار کاربردی به نام صرافی غیر متمرکز Open ocean اشاره کنیم. (برای آموزش نحوه کار با صرافی‌های غیر متمرکز پیشنهاد می‌کنم در "دوره رایگان بیتفا" شرکت کنید)

صرافی غیر متمرکز

 

معاملات فیوچرز خود را در کدام صرافی می‌توانیم انجام دهیم؟

معاملات فیوچرز به معنای تعهد خرید یا فروش یک دارایی در آینده با قیمت و تاریخ مشخص است؛ این نوع معاملات ریسک بیشتر و بسیار بالایی دارند و پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه کافی در دنیای معامله‌گری ندارید سمت این نوع معاملات نروید. اما در رابطه با جایگزینی مناسب برای معاملات فیوچرز باید گفت مدت‌ها بود که این امکان تنها در صرافی‌های متمرکز وجود داشت؛ اما با پیشرفت حوزه دیفای صرافی‌های غیرمتمرکز نیز وارد این حوزه شده‌اند تا با گسترش خدمات خود از معاملات فیوچرز و اهرم دار نیز پشتیبانی کنند.

این دسته از پروژه‌ها دسته Derivatives نامیده می‌شوند و حوزه رو به رشد و آینده داری به حساب می‌آیند. از برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز که امکان معاملات فیوچرز را برای کاربران فراهم می‌کنند می‌توان به پلتفرم Dydx، پلتفرم Kwenta، پلتفرم GMX و... اشاره کرد که حجم معاملات خوبی دارند و جفت ارزهای محبوبی را هم برای انجام دادن معاملات اهرم دار انتخاب کرده‌اند. البته توجه داشته باشید این دسته از پروژه‌ها تقریباً در ابتدای مسیر خود قرار دارند و همچنان امکان دارد با مشکلاتی مواجه باشند، اما با روند رشدی که دارند می‌تواننند جایگزین مناسبی برای معاملات فیوچرز در صرافی‌های متمرکز شوند.

 

سخن پایانی

بازار رمز ارزها پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد، صرافی‌های غیر متمرکز در ماه‌های گذشته شرایط بسیار خوبی پیدا کردند و توانستند خود را به بدنه اصلی اقتصادی بازار کریپتو و صرافی‌های متمرکز نزدیک و نزدیک‌تر کنند. پس بهتر است نگران احراز هویت اجباری در صرافی Kucoin نباشید؛ شما می‌توانید با افزایش دانش و اطلاعات خود در مورد کار با صرافی‌های غیر متمرکز از پتانسیل‌های بی شمار این دنیای امن و غیر متمرکز استفاده کنید. در حالت کلی پیشنهاد می‌کنیم دارایی خود را در کیف پول‌های امن کریپتویی نگهداری کنید و دارایی خود را به دست صرافی‌ها نسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد