جستجو در بیتفا
  • چگونه ارز کاسپا را استخراج کنیم؟
  • کاسپا را با چه دستگاهی استخراج کنیم؟
  • کیف پول مناسب برای استخراج کاسپا
  • ثبت نام برای استخراج کاسپا
  • دانلود نرم افزارهای استخراج کاسپا
  • مراحل تایید شدن در استخرهای استخراج کاسپا
  • معرفی بهترین ماینرهای کاسپا
  • بهترین استخر برای ماین ارز کاسپا کدام است
  • معرفی استخر ViaBtc
  • نحوه توزیع پاداش به ماینرهای کاسپا
  • مزایای ماین ارز کاسپا
  • HashRateهای پایین تر نسبت به بیت کوین
  •  مصرف برق کمتر
  • پتانسیل رشد ارز Kaspa
  • پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری
آموزش استخراج ارز کاسپا

آموزش استخراج ارز کاسپا

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
۵ دقیقه
۱۱
۶,۸۴۲
توسط :
کامیار جعفریان

کاسپا یک ارز دیجیتال با ایده‌های جدید است که به گفته خود توانسته سریع‌ترین شبکه با مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) را داشته باشد. کاسپا از یک فناوری نوین با نام GhostDag برای سرعت بخشیدن به تراکنش های خود استفاده می‌کند. این احتمال وجود دارد که به دلیل بالا بودن سرعت تراکنش در شبکه Kaspa، تقاضا برای استخراج این ارز دیجیتال زیاد باشد. اما استخراج ارز کاسپا به چه صورت است؟ چگونه ارز کاسپا را استخراج کنیم؟ درآمد استخراج Kaspa چقدر است؟

در ادامه مقاله قصد داریم به سوالات ذکر شده پاسخ دهیم و به آموزش نحوه استخراج کاسپا بپردازیم.

 

چگونه ارز کاسپا را استخراج کنیم؟

برای استخراج هر ارز دیجیتال که از مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work) برخوردار باشد، لازم است تا از امکانات اولیه تعریف شده توسط شبکه برخوردار باشید. ارز دیجیتال کاسپا نیز لازمه‌هایی برای استخراج دارد که بعد از تهیه امکانات اولیه، امکان کسب درآمد از استخراج کاسپا برای شما فراهم می‌شود. بعد از فراهم شدن امکانات اولیه، شما به عنوان یک Validtor یا Node رسمی در شبکه Kaspa شناخته خواهید شد. با افزایش Validatorها در کاسپا، شبکه به سمت غیر متمرکزتر شدن حرکت کرده و امنیت شبکه بالاتر خواهد رفت. داشتن قطعه سخت افزاری مناسب مهم‌ترین قدم برا شروع استخراج ارز کاسپا است.

نحوه استخراج ارز KAS

 

کاسپا را با چه دستگاهی استخراج کنیم؟

برای استخراج ارز کاسپا در ابتدا به یک سخت افزار مناسب و قدرتمند نیاز دارید. برای استخراج این رمزارز، GPU (پردازنده گرافیکی) مناسب در سیستم عامل شما باید حداقل 6 گیگابایت حافظه داشته باشید. جالب است بدانید ارزدیجیتال کاسپا را می‌توانید همزمان با اتریوم کلاسیک استخراج کنید؛ زیرا لوازم مورد نیاز برای استخراج هر دو آن‌ها یکی‌ است.در حال حاضر ماینرهای بسیاری وجود دارند که این دو ارزدیجیتال را به صورت همزمان استخراج می‌کنند. البته برای استخراج هر دو ارز دیجیتال به صورت همزمان به حافظه بیشتری احتیاج دارید.

 

ماین ارز کاسپا را در حال حاضر تنها می‌توانید با دستگاه Asic Miner انجام دهید. از دیگر نکات مهم برای استخراج کاسپا، امکان پذیر نبودن قابلیت استخراج به وسیله CPUها است. برای استخراج Kaspa فقط با GPU می توانید این کار را انجام دهید. استخراج با GPUها مصرف انرژی را برای متقاضی کمی به صرفه و آسان‌تر می کند. بیتفا در انتهای مقاله به Asic Minerها و ماینرهای ice river برتر که امکان استخراج کاسپا را دارند اشاره داشته و تمامی جزییات از قبیل روند پاداش ماهیانه، سرعت و قیمت دستگاه‌ها را توضیح داده است.

 

کیف پول مناسب برای استخراج کاسپا

زمانی که استخراج کاسپا انجام شده باشد به یک آدرس کیف پول نیاز دارید تا بتوانید ارزهای دیجیتال استخراج شده را به عنوان پاداش دریافت کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کیف پول اختصاصی شبکه Kaspa و کیف‌ پول صرافی‌های متمرکز معتبر که از ارز دیجیتال کاسپا پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. کیف پول اختصاصی شبکه کاسپا "Kaspa wallet" نام دارد.

صرافی Kucoin و صرافی MEXC دو نمونه از صرافی‌های متمرکز و قابل اطمینان برای خرید و فروش یا نگهداری ارزدیجیتال کاسپا هستند. فراموش نکنید که حتما باید یک آدرس مشخص را برای دریافت پاداش انتخاب کنید. در صورتی که قصد تغییر آدرس را داشته باشید لازم است تا به استخر مورد نظر اعلام کنید. در غیر این صورت امکان دارد که پاداش‌ها به همان آدرس قبلی واریز شود.در بخش منابع وبسایت رسمی شبکه Kaspa، به تمامی کیف پول ها و صرافی‌های معتبر که می‌توانید کاسپا را در آن نگهداری و خرید و فروش کنید اشاره شده است.

 

ثبت نام برای استخراج کاسپا

اگر تمایل به ماین ارز کاسپا دارید و امکانات اولیه انجام این کار برای شما فراهم است، بهتر است از استخرهای استخراج 2Miners، f2pool، NiceHash یا BzPool استفاده کنید. برای این کار ابتدا استخرها را بررسی کرده و به سلیقه خود با کلیک کردن روی گزینه Sign-up در وبسایت مورد نظر اقدام به ثبت نام کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت نام در این استخرها، داشتن امکانات اولیه (دستگاه) اعلام شده در ابتدای مقاله ضروری است.

 

دانلود نرم افزارهای استخراج کاسپا

در مرحله بعدی برای تایید شدن به عنوان ماینر کاسپا، باید یک نرم افزار مورد تایید این شبکه را در سیستم خود نصب کرده باشید. نرم افزار lolminer یکی از معتبر‌ترین  نرم افزارها برای انجام این کار است. یکی از منابع معتبر برای دانلود این نرم افزار وبسایت معروف GitHub است؛ از این لینک می‌توانید نرم افزار lolminer را از GitHub دانلود کنید. بعد از اینکه نرم‌افزار موردنظر را دانلود کردید ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کنید (Extract) و سپس فایل start.bat یا start.cmd را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کنید و روی ویرایش کلیک کنید.

از نرم‌افزارهای معتبر که از استخراج کاسپا پشتیبانی می‌کنند می‌توان به kHeavyHash اشاره کرد. از ماینرهای حال حاضر که به طور جدی مشغول استخراج ارز کاسپا هستند می‌توان به GMiner، lolMiner، BzMiner و NiceHash Miner اشاره کرد. در "این لینک" می‌توانید بیشترین ماینرهای سودآور که در استخر f2pool مشغول به استخراج هستند را مشاهده کنید.

 

مراحل تایید شدن در استخرهای استخراج کاسپا

اگر تنها قصد استخراج ارزدیجیتال KAS که مختص به شبکه Kaspa است را دارید، اولین قدم برای انجام اینکار توجه به کشوری است که داخل آن مشغول به استخراج هستید. به جدول زیر توجه کنید؛ در صورتی که در آسیا مشغول به استخراج کاسپا هستید فایل مورد نظر باید با نام  kas-asia.f2pool.com (در بخش URL) تغییر نام داده شده باشد. در صورتی که در آمریکای جنوبی زندگی می کنید URL مورد نظر باید با نام kas-na.f2pool.com  تغییر داده شود و اگر در اروپا مشغول به استخراج هستید نام URL باید به kas-euro.f2pool.com تغییر یابد.

 

تاییده های لازم برای استخراج کاسپا

 

Ssl url شما نیز مطابق با منطقه‌ای که در آن مشغول به استخراج هستید باید باید یکی از سه جمله زیر سازگاری داشته باشد.

 stratum+ssl://kasssl-asia.f2pool.com:1410
stratum+ssl://kasssl-euro.f2pool.com:1410
stratum+ssl://kasssl-na.f2pool.com:1410

در مرحله بعدی باید نام حساب کاربری که در استخر مورد نظر با آن ثبت شده را با نام حال حاضر یکی کنید تا استخر مورد نظر بتواند حساب کاربری شما را تشخیص دهد. در نهایت یک نام برای ماینر خود انتخاب کنید، به طور مثال نام 001 را برای قسمت نام ماینر قرار دهید. استخر f2pool ساده‌ترین محیط کابری برای استخراج و انجام کلیه موارد اعلام شده را دارد. تبریک حال شما به عنوان یک ماینر در شبکه Kaspa فعالیت دارید.

 

معرفی بهترین ماینرهای کاسپا

ماینرهای ارز دیجیتال کاسپا دارای ویژگی‌های خاصی باید باشند تا کارایی لازم را برای استخراج این ارز دیجیتال به شما ارائه دهند. اولین موردی که باید یک ماینر کاسپا داشته باشد سازگاری با الگوریتم KHeavyHash است. بدون داشتن این ویژگی دستگاه ماینر قادر به استخراج این ارز دیجیتال نخواهد بود. 

پس از این موارد برای انتخاب یک ماینر کاسپا باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نرخ هش: اولین نکته مهم در انتخاب ماینرهای ارز دیجیتال نرخ هش (Hash Rate) است که توان دستگاه ماینر را مشخص می‌کند. هرچه این نرخ هش بیشتر باشد احتمال استخراج موفق‌تر ارز دیجیتال برای شما بیشتر خواهد بود.
  • مصرف انرژی: میزان برق مصرفی دستگاه بر هزینه‌های جاری استخراج تأثیر می‌گذارد. دستگاه‌هایی با مصرف انرژی پایین‌تر از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
  • قیمت دستگاه: هزینه خرید دستگاه نیز باید با توجه به بودجه و انتظارات بازگشت سرمایه در نظر گرفته شود.
  • سر و صدا و گرمای تولیدی: در محیط‌های خانگی، مینرهایی با سطح پایین‌تری از سر و صدا و گرمای تولیدی ترجیح داده می‌شوند.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید تصمیم بهتری در مورد انتخاب دستگاه استخراج مناسب برای ارز دیجیتال کاسپا بگیرید. در ادامه جدولی از بهترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کاسپا را مشاهده خواهید کرد.

نام دستگاه قدرت پردازشی مصرف برق قیمت دستگاه
Bitmain Antminer KS3 ۹.۴ تراهش بر ثانیه ۳۵۰۰ وات حدود 32 تا 35 هزار دلار
Iceriver KS3 ۸ تراهش بر ثانیه ۳۲۰۰ وات حدود 7800 تا 8700 دلار
Iceriver KS2 2 تراهش بر ثانیه ۱۲۰۰ وات حدود 2600 تا 3600 دلار
Iceriver KS1 1 تراهش بر ثانیه ۶۰۰ وات حدود 1600 دلار

 

بهترین استخر برای ماین ارز کاسپا کدام است

نظرهای متفاوتی در رابطه با اینکه کدام استخر می‌تواند برای ماین ارز کاسپا بهتر باشد وجود دارد؛ اما نظر اکثر تحلیلگران استخر معروف ViaBtc است. محققان و تحلیلگران معتقدند این استخر به دلیل داشتن اعتبار بالا به عنوان یکی از مناسب‌ترین استخر‌ها محسوب ‍می‌شود.

معرفی استخر ViaBtc

این استخر فعالیت خود را از سال 2016 تاکنون آغاز کرده است. استخر ViaBtc تا به امروز توانسته است بیش از بیست هزار بیت کوین را استخراج کند. الگوریتم‌های ماین ارز کاسپا بسیار مشابه استخراج بیت کوین می‌باشد و از این رو استخر ViaBtc می‌تواند بهترین گزینه برای این کار باشد. این استخر فعالیت خود را تنها با قابلیت استخراج بیت کوین آغاز کرد و امروزه با رشد صنعت ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج ارزهای معتبر دیگر که از این مکانیزم پیروی می‌کنند را فراهم کرده است.

 

نحوه توزیع پاداش به ماینرهای کاسپا

نحوه توزیع پاداش در اکثر استخرهایی که که از استخراج کاسپا پشتیبانی می‌کنند متمایز است؛ اما به طور کل شباهت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند.

 PPLNS استخراج کاسپا با روش

به طور مثال در استخر f2pool نحوه توزیع پاداش با روش PPLNS انجام می‌شود. در این روش توزیع و انتقال پاداش بر اساس اعتبار Validator قابل انجام است. این روش برای Validator هایی که از سابقه و اعتبار بیشتری برخوردار هستند بهتر است. با تمامی این امکانات در صورتی که قبل از تایید بلاک ها، یک ماینر خود را از استخر حذف کند پاداشی به آن تعلق نخواهد گرفت. سیستم PPLNS تنها یکی از روش‌های توزیع پاداش است و روش هایی دیگر مانند FPPS, PPS و PPS+ نیز وجود دارند.

 

مزایای ماین ارز کاسپا

امروزه ارزهایی که قابلیت استخراج دارند و از مکانیزم اجماع اثبات کار پیروی می‌کنند به فکر داشتن مزیت‌های استخراج نسبت به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین افتاده‌اند. ماین ارز کاسپا نیز مزیت‌هایی نسبت به استخراج بیت کوین دارد که در ادامه مقاله به کلیه آن‌ها اشاره کرده‌ایم

HashRateهای پایین تر نسبت به بیت کوین

از آنجا که شبکه کاسپا از معماری نوین BlockDag  پیروی می‌کند هش ریت و سختی استخراج آن نیز بسیار پایین تر از شبکه بیت کوین است. بنابراین همچنان بسیاری از ماینرهای ضعیف‌تر که قدرت‌های استخراج پایین‌تری دارند، می‌توانند اقدام به استخراج ارز کاسپا کنند. نکته قابل توجه این است که ماینرهایی که با GPU (کارت گرافیک) ساخته شدند نیز همچنان امکان استخراج ارز کاسپا را دارند. هش ریت‌های پایین‌تر در شبکه باعث شده تا شبکه کاسپا غیر متمرکز‌تر شود زیرا با وجود ماینر‌های کوچک‌تر در شبکه، تعداد هولدرهای شبکه بیشتر خواهد شد.

 مصرف برق کمتر

به طور کلی استخراج اکثر ارزهای دیجیتال مصرف برق زیادی دارند اما ماین ارز کاسپا از جمله فرایند‌هایی است که به دلیل نیازهای سخت افزاری کمتر، مصرف برق کمتری را نسبت به بیت کوین دارد. مصرف انرژی کمتر در استخراج ارز کاسپا باعث شده تا بسیاری از استخرهای استخراج بیت کوین به ماین کردن این ارز نیز علاقه‌مند شوند.

پتانسیل رشد ارز Kaspa

ارز دیجیتال Kaspa از جمله ارزهای نسبتا جدید محسوب می‌شود که به دلیل هدفمند بودن محبوبیت زیادی به دست آورده است. با افزایش بیشتر تقاضا برای خرید یا استخراج توکن این شبکه، امکان رشد چند برابری توکن این ارز دیجیتال در بازار صعودی وجود دارد. نماد ارز دیجیتال این شبکه با نام توکن‌های KAS شناخته می‌شوند.

پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری

از آنجا که امکان نگهداری ارزدیجیتال Kaspa در بسیاری از کیف‌ پول‌های سخت افزاری معتبر وجود دارد، این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی امن و معتبر شناخته شده و هولدرها می‌توانند توکن‌های KAS را به صورت ایمن نگهداری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد