جستجو در بیتفا
  • سولانا بی‌نقص عمل کرد
  • ماجرای افزایش قیمت توکن JUP شبکه اتریوم چه بود؟
ایردراپ ژوپیتر با موفقیت انجام شد (حداقل 300 دلار برای هر کاربر)

ایردراپ ژوپیتر با موفقیت انجام شد (حداقل 300 دلار برای هر کاربر)

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
۲ دقیقه
۱
۴۲۱
توسط :
علی ابراهیمی

روز گذشته ایردراپ ۷۰۰ میلیون دلاری پروتکل ژوپیتر با موفقیت انجام شد و بیش از ۱۷۶ هزار کیف پول در ساعت اول توکن‌های خود را دریافت کردند. ژوپیتر یک پروتکل ادغام‌کننده (Aggregator) معاملات است که در اکوسیستم دیفای شبکه سولانا فعالیت می‌کند.

سولانا بی‌نقص عمل کرد

به نقل از کوین تلگراف و به گفته یکی از مدیران بنیاد سولانا، ایردراپ ژوپیتر که یکی از بزرگترین ایردراپ‌ها در تاریخ این شبکه محسوب می‌شود بدون هیچ مشکل خاصی انجام شده است.

به گفته آستین فدرا (Austin Federa)، مدیر استراتژی بنیاد سولانا، سولانا در این ایردراپ عملکرد تحسین برانگیزی را از خود نشان داده و طی دو ساعت و نیم اول فرآیند کلیم توکن‌های ژوپیتر، در مجموع ۲.۵ میلیون تراکنش را پردازش کرده است.

وضعیت کلیم ایردراپ ژوپیتر

نکته قابل توجه این است که در طول این ایردراپ بزرگ، کارمزدها در شبکه سولانا تغییر آنچنانی را تجربه نکردند و به ۰.۰۱ واحد SOL معادل با ۱.۰۲ دلار رسیدند. این در حالی است که کارمزدهای شبکه اتریوم در طول ایردراپ‌های محبوبی مثل ایپ کوین در ماه مارچ ۲۰۲۲ به طور چشمگیری افزایش یافتند.

فدرا در این رابطه گفت:

اگر ایردراپ ایپ کوین که احتمالا بزرگترین ایردراپ تبلیغاتی اتریوم بود را به خاطر بیاورید، کاربران برای دریافت توکن‌ها ۳۵۰۰ دلار کارمزد گس پرداخت می‌کردند.

اگرچه شبکه سولانا در طول ایردراپ ژوپیتر هیچ خللی را تجربه نکرد، برخی از کاربران اپلیکیشن‌های شخص ثالث از جمله کیف پول فانتوم (Phantom) و سُل فلیر (Solflare) در ساعات اولیه ایردراپ از اختلالات متعددی شکایت کردند. به گفته فدرال این اختلالات به دلیل نودهای RPC (رابط بین کیف پول کاربر و شبکه) بوده و لایه اصلی بلاکچین سولانا هیچ مشکلی نداشته است.

وی در این رابطه گفت:

لایه اصلی سولانا دقیقا همانطور که انتظار می‌رفت در برابر تقاضای بالا عملکرد خوبی نشان داد و لایه RPC نیز عمدتا بدون هیچ مشکلی به خوبی عمل کرد و ولیدیتورها به تولید بلاک در شبکه ادامه دادند.

تا به اینجای کار ۴۱٪ از کیف پول‌های واجد شرایط توکن‌های JUP خود که معادل ۵۷٪ از کل ایردراپ است را دریافت کرده‌اند. در همین حال، یک تریدر ۱۷ ساله مستعار در توییتی مدعی شده ۱ میلیون دلار از طریق ایردراپ ژوپیتر به دست آورده است.

ماجرای افزایش قیمت توکن JUP شبکه اتریوم چه بود؟

به دنبال افزایش تب و تاب پیرامون ایردراپ ژوپیتر، توکن حاکمیتی یکی از پروتکل‌های منحل شده اتریوم با نام ژوپیتر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد. افزایش قیمت توکن این پروتکل هفت ساله اتریوم احتمالا به دلیل نام مشابه آن با پروتکل ژوپیتر شبکه سولانا رخ داده است.

روز گذشته، چند ساعت قبل از عرضه ایردراپ ژوپیتر در شبکه سولانا، قیمت توکن JUP پروتکلی به همین نام در بلاکچین اتریوم بیش از ۴۳۰٪ افزایش یافت. با این حال، این رشد قیمت چندان پایدار نبود و قیمت کمی بعد سقوط کرد.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت توکن JUP مبتنی بر شبکه اتریوم روز گذشته از ۰.۰۰۵ دلار به ۰.۰۲۶ دلار رسید اما ظرف چند ساعت دوباره به حوالی ۰.۰۰۷ دلار سقوط کرد.

افزایش قیمت توکن ژوپیتر مبتنی بر اتریوم

پروتکل ژوپیتر در سال ۲۰۱۷ و با هدف ایجاد بستری برای میزبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی شد. با این حال، بر اساس وب‌سایت رسمی این پروژه، این پروتکل دیگر فعالیت نمی‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد